جزیره‌ شخصی آدم‌های معروف | از رونالدو پرتغالی تا جانی دپ
زهرا نیرومند 1401/10/17 43221 بازدید 1 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

شاید داشتن یک جزیره شخصی برای من و شما در حد یک رویا باشد، اما برای برخی از افراد واقعی است. افراد ثروتمند و معروفی در جهان وجود دارند که به آسانی به خواسته‌ها و رویاهای خود می‎رسند. آن‌ها به راحتی یک جزیره را مال خود می‎کنند و اقامت‌گاه‌های مجللی در آن می‎سازند. در این مقاله 12 جزیره‌ شخصی آدم‌های معروف دنیا را معرفی کرده و اطلاعات مختصری در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

ریچارد برانسون (Richard Branson)

ریچارد برانسون، سرمایه‌دار بریتانیایی و مالک شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک است. او لوکس‌ترین جزیره دنیا با نام نکر (Necker) را در اختیار دارد. جزیره نکر در جزایر ویرجین بریتانیا واقع شده و حدود 30 هکتار مساحت دارد. ریچارد برانسون جزیره نکر را در سال 1979 و به قیمت 180 دلار خریداری کرده و در طول این سال‌ها میلیون‎ها دلار برای ساخت اقامت‌گاه‌ها و هتل‌های مجلل در این جزیره هزینه کرده است.

چشم‌اندازهای دیدنی از دریای آبی کارائیب در کنار سواحل شنی سفید رنگ، صخره‌های مرجانی، حیات وحش جذاب و تفریحات دریایی متنوع از جمله ویژگی‌های این جزیره لوکس محسوب می‎شود. بسیاری از سلبریتی‌های دنیا جزیره نکر را برای تفریح و گذراندن تعطیلات انتخاب می‎کنند و حتی مراسم‌های مهم مانند جشن عروسی خود را نیز در جزیره شخصی ریچارد برانسون برگزار می‎کنند. 

مل گیبسون (Mel Gibson)

مل گیبسون، بازیگر و کارگردان معروف، بزرگ‌ترین جزیره فیجی در اقیانوس آرام را در اختیار دارد. جزیره شخصی گیبسون، ماگو (Mago) نام دارد. جزیره ماگو در سال 2005 و پس از اکران یکی از موفق‌ترین فیلم‌های گیبسون با نام مصائب مسیح خریداری شده است. هزینه خرید این جزیره حدود 15 میلیون دلار می‎باشد.

جزیره ماگو با آب‌های فیروزه‎ای، سواحل سفید رنگ و صخره‌های زیبا احاطه شده و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای دارد. ماگو یک جزیره عمومی نیست. تلاش گیبسون بر این بوده است تا حالت طبیعی جزیره را حفظ کند و از ساخت هتل، اقامت‌گاه و مراکز تفریحی خودداری نماید. او یک مزرعه پرورش گاو در ماگو دارد و فعالیت‌هایی چون کشاورزی و ماهیگیری را دنبال می‎کند. چندین سرایدار توسط گیبسون استخدام شده و از جزیره شخصی او نگهداری می‎کنند. 

دیوید کاپرفیلد (David Copperfield)

از دیگر جزایر شخصی آدم‌های معروف می‎توان به جزیره دیوید کاپرفیلد اشاره کرد. دیوید کاپرفیلد عنوان پردرآمدترین شعبده‌باز جهان را دارد و دارای یک جزیره شخصی در کارائیب می‌باشد. او در سال 2006 حدود 50 میلیون دلار برای خرید این جزیره هزینه کرد. البته این تنها خرید جزیره‎ای کاپرفیلد نبود. او 5 سال بعد 40 میلیون دلار برای خرید جزیره‌ی دوم پرداخت کرد و پس از آن نیز جزیره‌های دیگری را به املاک خود اضافه نمود. دیوید کاپرفیلد در حال حاضر 11 جزیره‏ در این منطقه دارد.

کاپرفیلد با پرداخت حدود 30 میلیون دلار یک استراحت‏گاه لوکس و بسیار مجلل در جزایر خود راه‌اندازی نمود و  نام آن را جزایر خلیج کاپرفیلد گذاشت. جزایر خلیج کاپرفیلد دارای پنج ویلای خصوصی و یک تئاتر در فضای باز می‌باشد و امکاناتی چون زمین تنیس، قایق‌های تندرو و یک منوی غذایی متنوع از نقاط مختلف دنیا را در اختیار مهمانان قرار می‎دهد. بسیاری از افراد ثروتمند و معروف دنیا مانند جیم کری، بیل گیتس، سرگئی برین و ...  برای تفریح به جزایر خلیج کاپرفیلد سفر کرده و این مکان مجلل را برای برگزاری مراسم‌ عروسی و جشن‎های خصوصی خود انتخاب می‏کنند.  

جانی دپ (Johnny Depp)

جانی دپ مالک جزیره  لیتل هالز پاند کی (Little Hall's Pond Cay) در باهاما است. او این جزیره را در سال 2004 به قیمت 3.6 میلیون دلار خریداری کرد و به عشق دخترش، لی لی رز دپ (Lilly Rose Depp) نام‌گذاری نمود. جزیره جانی دپ شش ساحل دارد. او برای ادای احترام به مربیان خود، هانتر تامپسون و مارلون براندو، دو ساحل را با عنوان " براندو" و " گونزو" نام‎گذاری کرد و نام چهار ساحل دیگر را از اعضای خانواده خود گرفت.

جزیره جانی دپ هیچ گونه اتصال شبکه‌ای با دنیای بیرون ندارد و کاملا بکر و دست‌نخورده است. این جزیره در ابتدای خرید حتی آب و برق نیز نداشت. جانی دپ خانه‌ای یک طبقه در این جزیره ساخت و امکاناتی چون آب و برق را نیز به آن اضافه نمود. در حال حاضر تنها راه ارتباطی جزیره لی لی رز دپ با دنیای اطراف، یک منطقه بسیار کوچک برای ورود قایق می‌باشد. جانی دپ یک قایق تفریحی 8 میلیون دلاری با پنج کابین و یک اتاق غذاخوری دارد و با آن به جزیره رفت و آمد می‏کند.

شکیرا (Shakira)

باندز کی (Bonds Cay)، جزیره شخصی شکیرا است که با همکاری راجر واترز، یکی از بنیانگذاران پینک فلوید، در سال 2011 خریداری شده است. این جزیره ۵۵۰  هکتاری در باهاما قرار دارد و قیمت خرید آن 16 میلیون دلار می‎باشد. جزیره شکیرا 6 ساحل دارد و دارای چندین خلیج و تالاب‎های دنج ‎است. هدف شکیرا و راجر از خرید این جزیره، ساخت یک مکان آرام و دنج برای نوازندگان و خوانندگان بود تا بتوانند تمرکز پیدا کنند و آثار خلاقانه‌ای را تولید نمایند.

شکیرا و شریکش قصد داشتند ویلاها و هتل‎های مجلل و گران‌قیمتی را برای استفاده افراد ثروتمند و مشهور در این جزیره  بسازند، اما متاسفانه تا کنون موفق به انجام این کار نشده‌اند.

لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio)

لئوناردو دی کاپریو، بازیگر سرشناس هالیوودی نیز یک جزیره شخصی دارد. این بازیگر جزیره خود را در سال 2005 و با قیمت 1.75 میلیون دلار خریداری کرده است. جزیره دی کاپریو، بلک ادور کی (Blackadore Cay) نام دارد و در بلیز واقع شده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده، این جزیره یکی از زیباترین جزیره‌های بلیز است و چشم‌اندازی بی‌نظیر و رویایی به اقیانوس دارد.

لئوناردو دی کاپریو قصد داشت تا جزیره خود را تبدیل به یک مقصد گردشگری سبز کند و هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های سازگار با محیط زیست در آن بسازد، اما برنامه‌های او به دلیل اعتراض مردم محلی و فعالان محیط زیست به نتیجه نرسید و در مراحل اولیه متوقف شد.  ساخت این استراحت‌گاه می‌توانست درآمد بسیار بالایی را برای دی کاپریو به همراه داشته باشد. 

ادی مورفی (Eddie Murphy)

ادی مورفی، ستاره فیلم‌های هالیوودی، یکی دیگر از افراد معروفی است که جزیره شخصی دارد. مورفی این جزیره را در سال 2007 و به قیمت 15 میلیون دلار خریداری کرد. جزیره مورفی با نام روستر کی (Rooster Cay) در باهاما قرار دارد و یک جزیره خصوصی می‌باشد. در واقع، هیچ فردی بدون اجازه مورفی حق رفت و آمد به این جزیره ندارد. از این رو، هیچ اطلاعات دقیقی در مورد جزیره در دست نیست.

روستر کی دومین جزیره مورفی است. قبل از آن مورفی جزیره کوچک‌تری با نام پرل کی (Pearl Cay) داشته است. او پرل کی را فروخت و جزیره روستر با 6 هکتار مساحت را خریداری کرد. روستر کی یک جزیره سرسبز است و زیبایی‌های فوق‌العاده‎ای دارد. بر اساس اطلاعات رسیده، مورفی ساخت و ساز زیادی در روستر کی انجام نداده است و قصد دارد جزیره را به صورت بکر و دست‌نخورده حفظ کند. او از فضای دنج و آرام جزیره برای استراحت و حمام آفتاب استفاده می‌کند. 

نیکلاس کیج (Nicolas Cage)

نیکلاس کیج، بازیگر معروف دیگری است که با ثروتش یک جزیره شخصی را خریداری کرده است. او در سال 2006 حدود 3 میلیون دلار پرداخت کرد و مالک جزیره‌ای زیبا و استوایی با وسعت 30 هکتار شد. جزیره کیج، لیف کی (Leaf Cay) نام دارد و در باهاما واقع شده است. 

لیف کی 3 ساحل دارد و دارای یک حوضچه می‎باشد. این حوضچه مانند یک بندر عمل می‎کند و مورد استفاده قایق‌ران‌ها قرار می‎گیرید. علاوه بر این، لیف کی مقصدی مناسب برای ماهیگیری و علاقه‌مندان به این رشته نیز محسوب می‎شود. بر اساس خبرهای رسیده، نیکلاس کیج  به دلیل بدهی‌های فراوان این جزیره را برای فروش گذاشته است، اما تاکنون خبری مبنی بر فروش و ثبت جزیره با نام شخص دیگر منتشر نشده است.

جرج و امل کلونی (George and Amal Clooney)

جرج کلونی، بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده، فیلم‌نامه‌نویس، تاجر و یک سوپر استار است. او یک جزیره با نام Sonning Eye دارد. جزیره سونینگ در مرکز رودخانه تایمز در لندن واقع شده و دارای یک خانه تاریخی 400 ساله می‎باشد. زوج کلونی حدود 13.5 میلیون دلار برای خرید این ملک پرداخت کرده و چندین میلیون دلار دیگر نیز برای بازسازی آن هزینه کرده‎اند.

عمارت کلونی دارای 10 اتاق خواب است و دارای آشپزخانه‌ای بسیار مدرن می‌باشد. از دیگر امکانات این مجموعه نیز می‎توان به یک تأتر خصوصی، استخر، باغ بزرگ، باشگاه ورزشی، اتاق بخار و ... اشاره کرد. عمارت تاریخی جزیره سونینگ چشم‌اندازی بسیار دیدنی از رودخانه تایمز را به نمایش می‎گذارد و منطقه‌ای آرام و جذاب برای گذران تعطیلات محسوب می‌شود.

مارلون براندو (Marlon Brando)

جزیره شخصی مارلون براندو، تتیاروئا (Tetiaroa) نام دارد و در پلی‌نزی فرانسه واقع شده است. براندو این جزیره را در سال 1960 خریداری کرد و از آن یک تفریح‌‌گاه لوکس و دیدنی ساخت. سواحل سفید رنگ جزیره، آب‎های شفاف و آبی ‌رنگ، لاک‌پشت‌های دریایی و پرندگان عجیب و غریب از جمله ویژگی‌های این جزیره است که آن را از دیگر جزایر متفاوت می‌کند.

براندو در میان طبیعت بکر جزیره، یک اقامت‌گاه مجلل و سازگار با محیط زیست ساخت. این اقامت‌گاه 35 ویلا با مبلمان راحت و امکانات رفاهی فوق‌العاده دارد و مکانی مناسب برای تفریح و استراحت افراد مشهور محسوب می‎شود. از دیگر امکانات جزیره براندو می‌توان به دو رستوران با غذاهای متنوع، کافه، آب‌گرم، سونا، باغ میوه و مزرعه سبزیجات اشاره کرد.

ریکی مارتین (Ricky Martin)

ریکی مارتین، ستاره محبوب پاپ، در سال‎های فعالیت خود ثروت زیادی به دست آورد و بخشی از آن را صرف خرید یک جزیره شخصی کرد. جزیره ریکی در سواحل ریودوژانیرو در برزیل قرار دارد و در سال 2008 با مبلغ 8 میلیون دلار خریداری شده است.  این جزیره در نزدیکی منطقه تفریحی آنگرا دوس ریس واقع شده و یکی از زیباترین جزایر نیم‌کره جنوبی محسوب می‏شود.

جزیره مارتین یک جزیره شخصی است. ریکی مارتین یک ویلای بزرگ و بسیار جذاب، به سبک معماری پرتغالی در جزیره شخصی‌اش ساخته و تنها در زمان تعطیلات و برای استراحت به این ویلا می‎رود.

کریستین رونالدو (Cristiano Ronaldo)

آخرین جزیره شخصی که در این مطلب معرفی می‌کنیم، مربوط به ستاره پرتغالی فوتبال، کریستین رونالدو است. کریستیانو رونالدو معروف‌ترین و البته ثروتمندترین بازیکن فوتبال دنیاست. این بازیکن هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های متعددی در نقاط مختلف دنیا دارد و در چند سال اخیر یک جزیره نیز به املاک خود اضافه کرده است. رونالدو در بحبوحه شیوع کرونا یک جزیره خصوصی مشرف به اقیانوس اطلس و در نزدیکی مادیرا خریداری کرده است.

در حال حاضر اطلاعات دقیقی در مورد جزیره رونالدو، امکانات و هزینه آن در دست نیست، اما به نظر می‌رسد این بازیکن حدود 55 میلیون دلار هزینه کرده و یک ویلای شخصی با امکانات کامل رفاهی را برای خانواده خود تدارک دیده است.

در این مقاله در مورد جزیره شخصی آدم‌های معروف صحبت کردیم و 12 ستاره سینما، موسیقی و فوتبال دنیا که دارای جزیره شخصی هستند را نام بردیم. همان‌طور که می‌دانید، اغلب سلبریتی‌ها سبک زندگی مجللی دارند. آن‌ها در عمارت‌های چند میلیون‌ دلاری زندگی می‎کنند، خودروهای لوکس و گران‌قیمت دارند و از جت‌های خصوصی برای رفت و آمد استفاده می‌کنند. بنابراین، خیلی دور از ذهن نیست که بتوانند یک جزیره را به نام خود بزنند و آن را به ملک خصوصی‌شان تبدیل کنند. آن‌ها برای گذران تعطیلات به جزایر خود می‎روند و روزهایی آرام و به دور از شلوغی را پشت سر می‎گذارند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1402/06/12

    این نظام سرمایه داری گندش رو بالا اورده . زمین خدا مال کسی نیست مال همه مردمه .

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید