بهترین پارک آبی جهان کجاست؟ معرفی بهترین پارک‌های آبی دنیا با ویژگی‌های عجیب
زهرا نیرومند 9637 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

پارک‌های آبی از جمله هیجان‎انگیزترین تفریحات دنیا هستند. این پارک‌ها در دو نوع سرپوشیده و رو باز ساخته می‌شوند و در فصل‌های مختلف سال مورد استقبال قرار می‌گیرند.  اگر اهل شنا و آب‌بازی هستید و از هیجان لذت می‌برید، ادامه مطلب را دنبال نمایید. در این مقاله بهترین پارک‌های آبی دنیا را معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد ویژگی‌ها و امکانات هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

پارک آبی لگولند (Legoland)، دبی، امارات

لگولند یکی از بهترین پارک‌های آبی دنیاست. این پارک به طور اختصاصی برای کودکان 2 تا 12 سال طراحی شده و مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است. لگولند پر از بازی‌های خلاقانه و هیجان‌انگیز برای بچه‌هاست. بچه‌های بزرگ‌تر می‎توانند با استفاده از لگوهای موجود در لگولند یک قایق بسازند و قایق لگویی خود را در آب بیندازند. برای بچه‌های کوچک‌تر نیز بازی‌های مختلفی وجود دارد. کوچک‌ترها اغلب ترجیح می‌دهند به همراه حیوانات پلاستیکی مانند فیل‌ها، تمساح‌ها و ... در آب شنا کنند و از سرسره‌های آبی به سمت پائین سرازیر شوند.


پارک آبی لگولند (Legoland)، دبی، امارات

سیام پارک (Siam Park)، جزیره تنریف، اسپانیا

سیام، پارک آبی دیگری است که در لیست بهترین پارک‌های آبی دنیا قرار دارد. این پارک در میان آب‌های اقیانوس اطلس و در جزیره‌ای با نام تنریف واقع شده و جزو مهیج‌ترین جاذبه‌های تفریحی این منطقه محسوب می‌شود. چیزی که پارک سیام را از دیگر پارک‌های اسپانیا متفاوت می‌کند، تم تایلندی آن است. 25 سازه در این پارک وجود دارد که با تم تایلندی طراحی شده‌اند. رستوران پارک نیز انواع غذاهای تایلندی را برای خانواده‌ها سرو می‌کند. سیام پارک بازی‌های متنوع و سرسره‌های آبی هیجان‌انگیزی را در خود جای داده است. در بخشی از پارک نیز یک آکواریوم پر از نهنگ وجود دارد که باعث هیجان بیشتر شناگران می‌شود.

سیام پارک (Siam Park)، جزیره تنریف، اسپانیا

پارک آبی آکوالاگون (Aqualagon)، پاریس،  فرانسه

آکوالاگون، یکی از بهترین پارک‌های آبی دنیاست. این پارک یک معماری بسیار جذاب و هوشمندانه دارد و با شیشه طراحی شده است. طراحی ساختمان طوری انجام شده است که در فصل تابستان نور و گرما را منعکس می‎کند و در فصل زمستان نور و گرمای خورشید را جذب می‌کند. در بخش تفریحی این پارک نیز یک پنل خورشیدی وجود دارد که گرمای آب و حدود 20 درصد از برق موردنیاز برای تصفیه آب را تأمین می‌کند. مجموعه آکوالاگون دارای امکاناتی چون رستوران، کافی‌شاپ، کلینیک، فروشگاه و بازی‌های متنوعی چون دیوار کوهنوردی آبی، رودخانه‌های پر از آب و آب‌فشان‌ها می‌باشد. این مجموعه یک آب‌گرم نیز دارد.

پارک آبی آکوالاگون (Aqualagon)، پاریس،  فرانسه

پارک آبی جزیره الهام‌بخش مورگان (Morgan's Inspiration Island)، تگزاس، ایالات متحده آمریکا

مورگان، اولین پارک آبی است که ویژه معلولین طراحی شده است. این پارک در شهر سن آنتونیو ایالت تگزاس افتتاح شده و امکانات خوبی را در اختیار افراد دارای مشکلات جسمی و ذهنی قرار می‌دهد. تعدادی ویلچر ضد آب و کمربند در این پارک وجود دارد که برای انجام بازی‌های مختلف طراحی شده اند. نکته جالب توجه دیگر در پارک مورگان، تغییر سریع دمای آب می‌باشد. دمای آب پارک با توجه به نیاز افرادی که به گرما یا سرما حساسیت دارند، به سرعت تغییر می‌کند. از دیگر امکانات این پارک می‌توان به مچ‌بندهای مخصوص والدین برای جلوگیری از گم شدن بچه‌ها اشاره کرد. 

پارک آبی جزیره الهام‌بخش مورگان (Morgan's Inspiration Island)، تگزاس، ایالات متحده آمریکا

پارک آبی پارادیس دیلمون (The Lost Paradise of Dilmun)، منامه، بحرین

 پارادیس دیلمون، پارک آبی دیگری است که در لیست بهترین پارک‌های آبی دنیا جای می‌گیرد. این پارک در زمینی به مساحت 77 هزار مترمربع طراحی شده و نمادهایی از تاریخ تمدن دیلمون را به تصویر می‎کشد. سرسره‌های لوله‌ای، استخرها، رودخانه‌ها و ... از جمله بازی‌های آبی متنوعی هستند که در این پارک وجود دارند. یک کشتی دزدان دریایی در گوشه‌ای از پارک طراحی شده است که برای کودکان بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است.  یک باغ گرمسیری بسیار زیبا نیز در بخش دیگری از محوطه دیده می‌شود که رنگ و بویی متفاوت به این پارک آبی جذاب می‌بخشد.

پارک آبی پارادیس دیلمون (The Lost Paradise of Dilmun)، منامه، بحرین

پارک وت اند وایلد گلدکوئست (Wet'n'Wild Gold Coast)، کوئینزلند، استرالیا

پارک وت اند وایلد گلدکوئست، بزرگ‌ترین پارک آبی استرالیاست. این پارک در منطقه Extreme H20 کوئینزلند واقع شده و به دلیل آب‌وهوای منطقه، در تمامی ماه‌های سال قابل دسترسی است. پارک گلدکوئست وسایل بازی هیجان‌انگیزی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به بلک‌چاله (Blackhole) یا چاله سیاه اشاره کرد. بلک‌چاله یک سرسره لوله‌ای بلند و مارپیچی به رنگ سیاه است که وارد شدن در آن برای برخی از بازدیدکنندگان کمی دلهره‌آور می‌باشد. پارک وت اند وایلد گلدکوئست، که با عنوان ساحل طلایی کوئینزلند نیز شناخته می‌شود، بخش‌های متنوع و جذابی دارد و یکی از بهترین پارک‌های آبی دنیا محسوب می‌شود.

پارک وت اند وایلد گلدکوئست (Wet'n'Wild Gold Coast)، کوئینزلند، استرالیا

پارک آبی سان وی لاگون (Sunway Lagoon)، کوالالامپور، مالزی

سان وی لاگون بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین پارک آبی مالزی است. وی لاگون یکی از بلندترین سرسره‌های آبی دنیا را دارد و دارای تفریحات هیجان انگیز و متنوعی می‌باشد. یکی از مهیج‌ترین سرسره‌های آبی وی لاگون، سرسره ووووزلا نام دارد. این سرسره شما را به طور مستقیم به داخل بزرگ‌ترین سرسره قیفی دنیا هدایت می‌کند. یک ساحل موج‌سواری نیز در این پارک وجود دارد که موج‌هایی عظیم با ارتفاع 8 متر را تولید می‎کند. پارک سان وی لاگون بخشی از یک مجموعه تفریحی بزرگ است. این پارک طراحی بسیار زیبا و دیدنی دارد و یکی از سرسبزترین و بهترین پارک‌های آبی دنیا محسوب می‌شود.

پارک آبی سان وی لاگون (Sunway Lagoon)، کوالالامپور، مالزی

پارک آبی آکواونچر آتلانتیس (Aquaventure Atlantis)، دبی، امارات

پارک آبی آکواونچر دبی، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی دنیاست. این پارک در زمینی به مساحت 42 هکتار ساخته شده و دارای وسایل بازی هیجان‌انگیز و متعددی چون سرسره های آبی، استخرهای موج و رودخانه غول پیکر می‌باشد. رودخانه غول پیکر دو سرسره اصلی این پارک با نام برج پوزیدون و برج نپتون را به هم متصل می‌کند. محیط استوایی پارک در کنار سواحل شنی سفید رنگ، فضایی بسیار جذاب ایجاد کرده که برای شنا کردن بسیار مناسب است. پارک آتلانتیس علاوه بر تفریحات هیجان‌انگیز و جذاب برای بزرگ‌سالان، دارای بخش‌های ویژه کودکان نیز می‌باشد. از این رو، یک محیط کاملا خانوادگی محسوب می‌شود.

پارک آبی آکواونچر آتلانتیس (Aquaventure Atlantis)، دبی، امارات

پارک آبی تراپیکال آیلند (Tropical Islands)، برلین، آلمان

تراپیکال آیلند یا جزیره گرمسیری، بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده دنیاست. این پارک در 65 کیلومتری شهر برلین واقع شده و یکی از جذاب‌ترین تفریحات این کشور محسوب می‎شود. پارک آبی جزیره گرمسیری توسط یک شرکت مالزیایی طراحی شده و دارای بخش‌های مختلفی چون جنگل بارانی، روستای استوایی، دریای استوایی، دریاچه بالی و ... می‌باشد. تراپیکال آیلند در کنار تفریحات هیجان‌انگیز، بخش‌های متنوع دیگری نیز دارد و امکانات و سرگرمی‌هایی چون کلاس‎های آموزشی، اجراهای آکروباتیک، خیابان‌های خرید، بالن سواری و ...  را نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. 

پارک آبی تراپیکال آیلند (Tropical Islands)، برلین، آلمان

پارک آبی واتربوم بالی (Waterbom)، بالی، اندونزی

بالی یکی از زیباترین و توریستی‌ترین جزایر دنیاست. این جزیره اخیرا یک پارک آبی بزرگ نیز افتتاح کرده است. پارک آبی واتربوم بالی با عنوان برترین پارک آبی آسیا و یکی از بهترین پارک‌های آبی دنیا شناخته می‌شود. این پارک ۳.۸ هکتار مساحت دارد و تفریحات متنوعی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. سرسره‎های بلند و پیچ در پیچ از جمله ویژگی‌های این پارک محسوب می‌شوند. این سرسره‌ها ظاهری شبیه به مار دارند و با عناوینی چون پیتون، افعی و مار بوآ نام‎گذاری شده‌اند. کلیمکس، پر شیب‌ترین سرسره آبی آسیاست که در این پارک قرار دارد. یک منطقه شنا نیز در پارک آبی واتربوم بالی طراحی شده است. این منطقه چشم‌انداز زیبایی از باغ سرسبز استوایی را به نمایش می‌گذارد.

پارک آبی واتربوم بالی (Waterbom)، بالی، اندونزی

پارک آبی اریا 47 (Area 47)، تیرول، اتریش

پارک آبی اریا 47 یکی از بهترین پارک‌های آبی دنیاست که در کشور اتریش قرار دارد. این پارک در دره‌ای با نام اوتزتال (Ötztal) واقع شده و در 6 ماهه اول سال، از آوریل تا سپتامبر قابل استفاده است. پارک اریا 47  نیز مانند دیگر پارک‌های آبی معرفی شده، انواع بازی‌های متنوع و سرسره‌های آبی را برای بازدیدکنندگان تدارک دیده و امکان غواصی را نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. یکی از جذاب‌ترین بازی‌های اریا 47 پرتاب به داخل استخر می‌باشد. شما سوار یک سرسره آبی می‌شوید و با فشار ناگهانی آب، با سرعت بسیار زیاد به سمت بالا پرتاب شده و در داخل استخر فرود می‌آیید. پرش از ارتفاع و اسکی روی آب نیز از دیگر امکانات این پارک است.  

پارک آبی اریا 47 (Area 47)، تیرول، اتریش

پارک آبی وایلد وایلد وت (WildWildWet)، سنگاپور

پارک آبی وایلد وایلد وت یکی از محبوب‌ترین پارک‌های آبی کشور سنگاپور است. این پارک وسایل بازی متنوعی برای بزرگ‌سالان دارد و بخش‌هایی را نیز برای کودکان در نظر گرفته است. از این رو، مورد توجه بسیاری از خانواده‌های سنگاپوری و توریست‌های این کشور قرار دارد. از جمله تفریحات پارک وایلد وایلد می‌توان به سرسره با آب های خروشان، شیوک ریور و دِ واتر وورکس اشاره کرد. سرسره‌های پارک وایلد بسیار هیجان‌انگیز و گاها دلهره‌آور هستند. یکی از این سرسره‌ها تورپدو نام دارد. این سرسره شما را از ارتفاع 18 متری با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت به سمت پائین پرتاب می‎کند. زمین بازی پروفسور بخش مربوط به کودکان است که سرسره‌هایی با شیب ملایم و استخرهایی کم عمق دارد.

پارک آبی وایلد وایلد وت (WildWildWet)، سنگاپور

پارک آبی رامایانا (Ramayana)، پاتایا، تایلند

رامایانا یکی از بهترین پارک‌های آبی دنیا و بزرگ‌ترین پارک آبی تایلند است. این پارک در زمینی به مساحت 186 هزار مترمربع راه‌اندازی شده و 21 استخر و وسیله بازی آبی را شامل می‌شود. فضای سبز، دریاچه طبیعی بسیار زیبا، استخر موج دوتایی،  پرتاب آزاد، سرسره‌های هیجان‌انگیز و ... از جمله بخش‎‌های مختلف این پارک هستند که می‌توانند خانواده‌ها را ساعت‌ها سرگرم کنند. برای کودکان‌ نیز مناطق بازی مجزا در نظر گرفته شده است که از میان آن‎‌ها می‌توان به  رودخانه آرام اشاره کرد.

پارک آبی رامایانا (Ramayana)، پاتایا، تایلند

پارک آبی یاس واتر ورلد (Yas Waterworld Abu Dhabi)، ابوظبی، امارات

پارک آبی یاس واتر ورلد یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین مراکز تفریحی ابوظبی است. این پارک در یک جزیره مصنوعی با نام یاس راه‌اندازی شده و بیش از 100 بازی و سرسره مختلف را در خود جای داده است. در این پارک می‌توانید اولین و بزرگ‌ترین سرسره گردباد 6 نفره دنیا را امتحان کنید. این سرسره با نیروی هیدرومغناطیسی کار می‌کند و بیش از 235 متر طول دارد. از دیگر بازی‌های جذاب پارک آبی یاس می‌توان به بشکه حباب اشاره کرد. این بشکه امواجی با ارتفاع 3 متر را تولید می‎کند و امکان یک موج‌سواری هیجان‌انگیز را برای علاقه‎مندان فراهم می‌آورد.

پارک آبی یاس واتر ورلد (Yas Waterworld Abu Dhabi)، ابوظبی، امارات

پارک آبی لند آو لجندز (The Land of Legends)، آنتالیا، ترکیه

کشور ترکیه و شهر ساحلی آنتالیا جاذبه‌های تفریحی متنوعی دارد که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به پارک آبی لند آو لجندز اشاره کرد. لند آو لجندز یکی از بهترین پارک‌های آبی دنیاست. این پارک تفریحات جذاب و هیجان‌انگیزی دارد و برای تمام رده‌های سنی، از کودکان گرفته تا سالمندان، مناسب می‌باشد. از جمله بخش‌های مختلف این پارک می‌توان به استخر، سرسره‌های متعدد، قایق‌سواری، سینمای 5 بعدی، دلفیناریوم و ... اشاره کرد. تایفون کاستر (Typhoon Coaster) یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این پارک است. تایفون کاستر یک ترن هوایی است که در ارتفاع 43 متری از سطح زمین قرار دارد. این ترن یک مسیر ۵۲۵ متری را پشت‌سر می‌گذارد و در نهایت شما را به داخل یک استخر پرتاب می‎کند.

پارک آبی لند آو لجندز (The Land of Legends)، آنتالیا، ترکیه

در این مقاله به معرفی بهترین پارک‌های آبی دنیا پرداختیم و اطلاعاتی در مورد جاذبه‌ها و تفریحات هرکدام از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. برخی از پارک‌های معرفی شده در کشورهای اطراف ایران مانند امارات، بحرین و ترکیه قرار دارند و تعدادی دیگر در کشورهای اروپایی و آمریکایی ساخته شده‌اند. به هریک از این کشورها که سفر کردید، می‌توانید سری به این پارک‌ها بزنید و یک روز هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی را در بهترین پارک‌های آبی دنیا بگذرانید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و آگاهی از شرایط و زمان برگزاری تورهای خارجی، دیگر صفحات سایت را مورد مطالعه قرار دهید یا با شماره 75097700- 021 تماس بگیرید و با کارشناسان کایت در مورد تور مورد نظر خود مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید