بزرگ‎ترین و معروف‌ترین باغ‌ وحش‌های جهان | 15  باغ وحش برتر
زهرا نیرومند 1401/06/27 6071 بازدید 1 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


باغ ‌وحش‌ها مکان‌هایی برای نگهداری و آموزش گونه‌های مختلفی از حیوانات هستند. بازدید از این مکان‌ها برای افرادی که به حیوانات و زندگی آنان علاقه‌مندند و نمی‌توانند وارد دنیای وحش شوند، بسیار جذاب و دیدنی است.  بیش از  2800 باغ وحش در کشورهای مختلف دنیا وجود دارد. برخی از این باغ ‌وحش‌ها کوچک هستند و تنها از چند گونه از حیوانات نگهداری می‌کنند، اما برخی دیگر بسیار بزرگ هستند و فضایی متناسب با زیستگاه گونه‌های مختلف فراهم کرده‌اند. در این مقاله بزرگ‎ترین و معروف‌ترین باغ‌ وحش‌های جهان را به شما عزیزان و همراهان کایت معرفی می‌کنیم و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم. باغ ‌وحش‌هایی که دراین مقاله معرفی می‌شوند ارزش وقت گذاشتن دارند و لذت تماشای دنیای حیوانات را برای علاقه‌مندان فراهم می‎کنند. با ما همراه باشید تا با 15  باغ وحش برتر جهان آشنا شوید.

باغ وحش و آکواریوم کلمبوس (The Columbus Zoo and Aquarium)
ایالت اوهایو، آمریکا

باغ وحش و آکواریوم کلمبوس دومین پارک بزرگ جانورشناسی در جهان است. این پارک در زمینی به مساحت 530 هکتار ساخته شده و بیش از 7000 حیوان را در خود جای داده است. باغ وحش کلمبوس یکی از بهترین باغ وحش‌های دنیا از لحاظ حفاظت و نگهداری از حیوانات می‎باشد و سالانه بیش از 2 میلیون بازدیدکننده دارد.  از جمله جذاب‌ترین حیوانات این باغ وحش می‌توان به گیبون دست سفید، گوریل دشت غربی، نمایش خرس‌ها و بخش تغذیه زرافه‌های آن اشاره کرد.

باغ وحش برانکس (The Bronx Zoo)
نیویورک، آمریکا

برانکس یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های شهری است که در کلان‌شهر نیویورک قرار دارد. این باغ وحش زمینی به مساحت 265 هکتار را در برگرفته و حدود 4000 حیوان از 650 گونه مختلف را در خود جای داده است.  محیط این باغ وحش فضایی مناسب برای محافظت و نگهداری از حیوانات محسوب می‌شود و سالانه بیش از 2 میلیون بازدیدکننده دارد. در بخش‌های مختلف باغ‌ وحش برانکس می‌توانید حیوانات بزرگی  چون ببر، شیر و گوریل را ببینید و از لمورها و خزندگان دیدن کنید. قسمتی از باغ وحش بزرگ برانکس نیز به آکواریوم اختصاص داده شده است.

باغ وحش سن دیگو (The San Diego Zoo)
ایالت کالیفرنیا، آمریکا

باغ وحش سن دیگو مساحتی بالغ بر 100 هکتار را پوشش می دهد و یکی از بزرگ‎ترین و معروف‌ترین باغ‌ وحش‌های جهان محسوب می‌شود. بیش از 4000 حیوان از 800 گونه مختلف در این باغ وحش نگهداری می‌شوند. باغ وحش سن دیگو تعداد زیادی حیوان وحشی دارد. این حیوانات در معرض انقراض هستند و برای مراقبت بیشتر از قاره‌های آفریقا، آسیا، اروپا، استرالیا و آمریکای شمالی و جنوبی به این مکان انتقال داده شده‌اند. پانداهای غول‌پیکر از جمله گونه‌های کمیابی هستند که در این باغ مورد محافظت قرار می‎گیرند. 

باغ وحش سنگاپور (Singapore Zoo)
سنگاپور

باغ وحش سنگاپور یکی از معروف‌ترین باغ‌ وحش‌های جهان است. این باغ وحش در میان جنگل‌ها واقع شده و فضایی جذاب و دیدنی برای بازدید دارد. باغ وحش سنگاپور حدود 69 هکتار وسعت دارد و بیش از 2800 حیوان از 315 گونه را در خود جای داده است. در این باغ وحش می‌توانید گونه‏هایی از اورانگوتان‌ها، لمورها، تنبل‌ها، کانگوروها، شیرها و گورخرها را در فضایی باز ببینید و لذت ببرید. غذا دادن به فیل‌ها یکی از جذاب‌ترین بخش‌های باغ وحش سنگاپور است که مورد توجه خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

باغ وحش پکن (The Beijing Zoo)
پکن، چین

باغ وحش پکن بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین باغ وحش چین است. این باغ وحش در سال 1906 در زمینی به مساحت 200 هکتار احداث شده و در حال حاضر بیش از 14 هزار حیوان دارد. حدود 450 گونه حیوانات خشکی و 500 گونه دریایی در این باغ زندگی می‎کنند. تمرکز باغ وحش پکن  بیشتر بر روی حیوانات بومی و کمیاب چینی است که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به پانداهای غول پیکر اشاره کرد. در این باغ وحش می‌توانید حیوانات بومی دیگر مانند ببر چین جنوبی، سمندر بزرگ چینی، میمون‌های مو طلایی سیچوان و پانداهای قرمز را نیز ببینید.  باغ وحش پکن سالانه بیش از 6 میلیون بازدیدکننده دارد.

باغ‌های جانورشناسی ملی (National Zoological Gardens)
پرتوریا، آفریقای جنوبی

باغ‌ جانورشناسی پرتوریا، بزرگ‌ترین و غنی‌ترین باغ وحش آفریقای جنوبی است. این باغ در سال 1988 احداث شده و در حال حاضر بیش از 9000 حیوان از گونه‌های مختلف را در خود جای داده است. مساحت باغ حدود 210 هکتار می‌باشد. از جمله گونه‌های موجود در باغ‌ جانورشناسی پرتوریا  می‌توان به پنگوئن‌های آفریقایی، فیل‎های ساوانای آفریقایی، اسب آبی و اوکاپی در حال انقراض اشاره کرد. در این باغ می‌توانید مجموعه‌ای بی‌نظیر از بز کوهی را نیز مشاهده نمایید.

باغ جانورشناسی برلین (The Berlin Zoological Garden)
برلین، آلمان

باغ جانورشناسی برلین نام دیگری است که در لیست بزرگ‌ترین و معروف‌ترین باغ‌ وحش‌های جهان دیده می‎شود. این باغ در سال 1844 افتتاح شده و قدیمی‌ترین باغ وحش آلمان می‎باشد. باغ جانورشناسی برلین مساحتی بالغ بر 86 هکتار را در برگرفته و بیش از 1380 گونه جانوری را در خود جای داده است. در حال حاضر حدود 20.200 حیوان در این باغ زندگی می‎کنند. از جمله این حیوانات می‌توان به خرس‌های قطبی، پانداهای غول‌پیکر و لمورها اشاره کرد. باغ وحش برلین عنوان پربازدیدترین باغ وحش در اروپا را دارد و بهترین مکان برای سافاری در آلمان می‎باشد.

باغ وحش تارونگا (Taronga Zoo)
سیدنی، استرالیا

استرالیا چندین باغ وحش بزرگ دارد. تارونگا با مساحت 69 هکتار بزرگ‌ترین باغ وحش استرالیاست. باغ وحش تارونگا در سال 1916 احداث شده و در حال حاضر بیش از 4000 حیوان از 350 گونه مختلف را در خود جای داده است. اغلب حیواناتی که در این باغ زندگی می‌کنند، بومی کشور استرالیا هستند. در تارونگا می‌توانید   کانگوروهای درختی، کوالاها و ایموها را ببینید. خرس‌های خورشیدی و ببرهای سوماترایی نیز از جمله حیوانات کمیاب و در حال انقراض هستند که در باغ وحش تارونگا مورد حفاظت قرار می‌گیرند.

باغ وحش چستر (Chester Zoo)
چشایر، انگلستان

چستر یکی از معروف‌ترین باغ‌ وحش‌های جهان است. این باغ وحش در شهر چشایر انگلستان واقع شده و محبوب‌ترین حیات وحش این کشور محسوب می‎شود. باغ وحش چستر در سال 1931 توسط خانواده جورج ماتر افتتاح شد و اکنون توسط یک موسسه خیریه با عنوان انجمن جانورشناسی شمال انگلستان اداره می‌شود. این باغ وحش 128 هزار هکتار مساحت دارد و بیش از 35 هزار حیوان را در خود جای داده است. از جمله حیوانات عجیب و خاص این باغ وحش می‌توان به خوک‌آهو و برگچه‌خوار اشاره کرد. کرگدن سیاه نیز یک گونه در حال انقراض است که در باغ وحش چستر نگهداری می‌شود.

باغ وحش ولینگتون (Wellington Zoo)
ولینگتون، نیوزلند

ولینگتون محبوب‌ترین باغ وحش نیوزلند است که در لیست معروف‌ترین باغ‌ وحش‌های جهان جای می‎گیرند. این باغ بیش از 10 هکتار مساحت دارد و حدود 500 حیوان از 100 گونه مختلف  را در خود جای داده است. اغلب حیواناتی که در این باغ زندگی می‌کنند، گونه‌های بومی استرالیا هستند که در معرض انقراض قرار دارند. از جمله حیوانات بومی باغ وحش ولینگتون می‌توان به پنگوئن‌های آبی کوچک و پرندگان کیوی اشاره کرد. ببرهای سوماترایی و خرس‌های مینیاتوری نمونه‌هایی از گونه‎های کمیاب هستند که در این باغ مورد حفاظت قرار می‎گیرند.

باغ وحش تورنتو (The Toronto Zoo)
تورنتو، کانادا

تورنتو بزرگ‎ترین و یکی از معروف‌ترین باغ‌ وحش‌های جهان است. این باغ وحش 710 هکتار مساحت دارد و به 7 منطقه جغرافیایی تقسیم می‌شود. این مناطق شامل هند-مالایا، آفریقا، قاره آمریکا، تاندرا، استرالیا، اوراسیا و کانادا هستند. حیوانات این باغ وحش از نقاط مختلف زمین جمع‌آوری شده و در منطقه مربوطه نگهداری می‎شوند. در منطقه کانادا می‌توانید حیوانات بومی این کشور شامل خرس گریزلی، گوزن آمریکایی و سیاهگوش کانادایی را مشاهده نمایید. باغ وحش تورنتو در سال 1974 راه‌اندازی شده و در حال حاضر بیش از 5000 حیوان دارد.   

باغ وحش هنری دورلی اوماها  (Omaha’s Henry Doorly Zoo)
اوماها، ایالات متحده آمریکا

هنری دورلی اوماها  یکی از معروف‌ترین باغ‌ وحش‌های جهان است. باغ وحش هنری دورلی در شهر اوماها، ایالت نبرسکای آمریکا واقع شده و حدود 130 هکتار مساحت  دارد.  در این باغ حدود 17 هزار حیوان از 950 گونه جانوران خشکی و آبزی زندگی می‎کنند. باغ وحش هنری دورلی بزرگ‌ترین مجموعه گربه‌ها در آمریکای شمالی را دارد و حیواناتی چون فیل، ببر، شیر و کرگدن را نیز در خود جای داده است. در آکواریوم این مجموعه می‌توانید لاک‌پشت‌های دریایی و کوسه‌ها را ببینید. شهرت این باغ وحش به دلیل ساخت بزرگ‌ترین صحرای سرپوشیده جهان، بزرگ‌ترین باتلاق سرپوشیده جهان و هم‌چنین بزرگ‌ترین گنبد ژئودزیک در جهان می‌باشد.

باغ وحش کوهستانی ولز (Welsh Mountain Zoo)
ولز شمالی، بریتانیا

در ساحل شمالی شهر کولوین بی (Colwyn Bay) یک باغ وحش قرار دارد که با عنوان باغ وحش کوهستانی ولز شناخته می‌شود. این باغ وحش کار خود را در سال 1963 آغاز کرد. در آن زمان باغ وحش ولز یک تجارت کوچک خانوادگی بود، اما بعدها گسترش یافت و به یکی از معروف‌ترین باغ‌ وحش‌های جهان تبدیل شد. باغ وحش ولز تنها 37 هکتار مساحت دارد و به اندازه دیگر باغ وحش‌های معرفی شده در این مقاله چندان بزرگ نیست، اما بسیار زیباست و ارزش وقت گذاشتن را دارد. در باغ ولز می‌توانید 140 گونه مختلف از حیوانات شامل ببر سوماترایی، پلنگ برفی، تمساح آمریکایی و مار پیتون را ببینید و به پنگوئن‌ها و مریکات‌ها  غذا بدهید.

لورو پارک (Loro Parque)
تنریف، اسپانیا

لورو پارک در زبان اسپانیایی به معنای پارک طوطی است. این پارک در سال 1972 با هدف پناهگاهی برای طوطی‌ها راه‌اندازی شد، اما بعدها گسترش یافت و به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های جزایر قناری تبدیل گشت. لورو پارک در حال حاضر حدود 33 هکتار مساحت دارد و از گونه‌های مختلف حیوانات شامل پستانداران، خزندگان و جانوران دریایی نگهداری می‌کند. در این باغ می‌توانید از جگوارها، اسب‌های آبی، تنبل‌ها و ... بازدید کنید و اگر دوست دارید به تماشای نمایش دلفین‌ها بنشینید.

باغ وحش پراگ (Prague Zoo)
پراگ، چک

باغ جانورشناسی پراگ یکی از بهترین باغ وحش‌های اروپاست. این باغ در زمینی به مساحت 140 هکتار را‌ه‌اندازی شده و بیش از 5000 حیوان از 676 گونه مختلف را در خود جای داده است. گفته می‌شود 132 گونه از حیواناتی که در باغ وحش پراگ زندگی می‌کنند، در معرض انقراض هستند و برای مراقبت بیشتر به این باغ انتقال داده شده‎اند. از جمله حیوانات موجود در این باغ می‌توان به لاک‌پشت‌های گالاپاگوس، گوریل‌های دشت غربی و خرس‌های قطبی اشاره کرد.

در این مقاله به معرفی بزرگ‎ترین و معروف‌ترین باغ‌ وحش‌های جهان پرداختیم و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. باغ وحش‌هایی که در این لیست قرار دارند فضایی مناسب برای حیوانات فراهم کرده و به خوبی از آنان مراقبت می‌کنند. بسیاری از آنان حیوانات کمیاب و در حال انقراض را مورد محافظت قرار داده و شرایط را برای پرورش و تولید مثل آنان فراهم کرده‌اند. اگر به حیات وحش و زندگی حیوانات علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این باغ وحش‌ها را در برنامه‌های خود قرار دهید و با دنیای جذاب حیوانات بیشتر آشنا شوید. برای دریافت اطلاعات و آگاهی از شرایط و زمان برگزاری تورهای خارجی، دیگر صفحات سایت را مورد مطالعه قرار دهید یا با شماره 75097700- 021 تماس بگیرید و با کارشناسان کایت در مورد تور مورد نظر خود مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1401/10/17

    خداوند به هیچ وجه اجازه نداده که حیوانات وحشی را به اینطریق زندانی ابد بکنید، چون آنها هم در این دنیا خلق شده اند که در سطح عظیم و پهناور کرهٔ زمین بطور آزادانه و در جمع دیگر حیوانات، بصورت دلخواه خودشان زندگی کرده و گشت و گزار بکنند، نه اینکه با یک عمر ماندن در زندان تهیه شده بدست انسانها، شکنجه بکشند!!

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید