بهترین شهربازی‌های ایران | 12 شهر بازی برتر ایران
زهرا نیرومند 1401/06/14 15545 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


شهربازی‌ها از جمله تفریحات هیجان‌انگیز محسوب می‌شوند. این مکان‌ها طوری طراحی شده‌اند که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان جذاب باشند. از این رو، می‌توان از آن به عنوان یک تفریح خانوادگی یاد کرد. اغلب خانواده‌ها، خصوصا خانواده‌هایی که کودک و نوجوان دارند، در سفرهای خود به دنبال شهربازی هستند تا بتوانند فرزندان خود را سرگرم و خوشحال کنند. شهربازی تقریبا در تمامی شهرهای ایران وجود دارد، اما اغلب این شهربازی‌ها کوچک هستند و تنها چند وسیله بازی دارند. اگر به دنبال یک شهربازی بزرگ و هیجان‌انگیز هستید، ادامه مطلب را دنبال نمایید. در این مقاله بهترین شهربازی‌های ایران را معرفی می‌کنیم و اطلاعاتی در مورد بازی‌ها و امکانات هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

پارك ارم تهران

اولین عنوانی که در لیست بهترین شهربازی‌های ایران جای می‌گیرد، پارك ارم تهران است. این پارک بزرگ مجموعه‌ای بی‌نظیر از انواع بازی‌ها و سرگرمی‌های مهیج را برای علاقه‌مندان تدارک دیده و امکانات خوبی را  نیز در اختیار آنان قرار می‌دهد. پارک ارم حدود 75 هكتار مساحت دارد و شامل بخش‌های مختلف می‌باشد.

پارك ارم تهران دارای 4 شهر بازی است. 3 شهربازی این پارک با نام‌های لونای 1، لونای 2 و لونای 3، روباز هستند و وسایل بازی مختلفی چون ترن هوایی، ستاره ‌گردان، تاب‌های پرنده، سورتمه، چرخ‌وفلك، قطارهای شادی، تونل وحشت، سقوط آزاد، سینماهای چند بعدی و انواع بازی‌های رایانه‌ای را در خود جای داده‌اند. لونای یک قدیمی‌ترین قسمت پارک است و بیشتر مناسب کودکان و نوجوانان می‌باشد. لونای 2 و لونای 3 وسایل متنوع‌تری دارند و برای بزرگ‌سالان مناسب‌تر هستند.  یک شهربازی سرپوشیده با نام قلعه سحرآمیز نیز در این پارک وجود دارد.

در بخشی از این پارک وسیع یک دریاچه بزرگ دیده می‌شود که امکان قایق‌سواری و ماهیگیری را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. از دیگر بخش‌های مجموعه پارک ارم می‌توان به سیرک، تئاترهای کمدی در سالن آمفی تئاتر، تله‌سیژ بر فراز دریاچه، فضای سبز برای نشستن، باغ وحش و تعدادی تالار اشاره کرد.

پارك ارم تهران در کیلومتر چهار جاده تهران-کرج، بعد از پل ستاری واقع شده است. این مجموعه در شش ماهه اول سال، شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت17:30 تا 1 بامداد و روزهای جمعه و تعطیلات رسمی از ساعت 16 تا 2 بامداد آماده خدمت‌رسانی به بازدید کنندگان می‌باشد.  ساعت کاری پارک ارم در پاییز و زمستان کاهش می‌یابد.  

پارك ملت مشهد

پارك ملت مشهد یکی از قدیمی‌ترین پارک‎های ایران است. بخشی از این پارک به شهربازی اختصاص داده شده است. شهربازی پارک ملت بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک خاورمیانه را در خود جای داده و یکی از  بهترین شهربازی‌های ایران محسوب می‌شود. چرخ‌وفلک پارک ملت 250 تن وزن دارد و تا ارتفاع 80 متری بالا می‎رود. شهربازی پارک ملت مشهد تجهیزاتی استاندارد دارد و در سال 1390 به عضویت اتحادیه جهانی IAAPA درآمده است.

شهربازی پارک ملت مشهد بازی‎های متنوعی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به اسکای فلایر، اسکیت بورد، آکروجت فضایی، ترن هوایی، تاپ اسپین، تاب گردان، سورتمه، کشتی دوبل، صندلی فضایی، گردباد، تونل وحشت، سقوط آزاد، کشتی صبا، شاتل باس، موتور کراس، ماشین برقی، نردبان معلق، جامپینگ و سینما 7 بعدی اشاره کرد.

 پارك ملت مشهد در بلوار امامت واقع شده و از بزرگ‌راه وکیل آباد قابل دسترسی است. فضای پارک ملت به صورت 24 ساعته در دسترس است، اما شهربازی آن از ساعت 15:30  تا 23:00 فعال می‌باشد.

شهر رویاهای اصفهان

اصفهان یکی از تاریخی‌ترین و زیباترین استان‌های ایران است. شهر اصفهان علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، تفریحات و سرگرمی‌های متنوعی نیز دارد که شهر رویاهای اصفهان یکی از آن‌هاست. شهر رویاها یکی از بزرگ‌ترین و بهترین شهربازی‌های ایران است. این شهربازی در فضایی به وسعت 170 هزار مترمربع راه‌اندازی شده و انواع بازی‌های هیجان‌انگیز و سرگرمی‌های جذاب را در خود جای داده است.

شهر رویاهای اصفهان دارای دو بخش سرپوشیده و روباز می‎باشد. فضای باز مجموعه وسایل بازی متعددی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به  ترن هوایی، ترن معلق، سقوط آزاد، بازوی چرخان، موتور فضایی و ... اشاره کرد. فضای سرپوشیده شهر رویاها دارای 5 بخش مختلف شامل سالن بازی‌های کامپیوتری، استودیو جلوه‌های ویژه، سینما رویا، دنیای زیرآب و شهر واژگون می‌باشد. سینما رویا یکی از جذاب‌ترین بخش‎های شهر رویاهای اصفهان است که در خاورمیانه نظیر ندارد. این شهربازی علاوه بر موارد عنوان شده، امکانات دیگری چون بازی‌های آبی، پیست کارتینگ، کافه، رستوران، نمازخانه، سرویس بهداشتی و پارکینگ را نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

شهر رویاها در بزرگ‌راه شرق اصفهان، پس از روشن‌دشت، نرسیده به دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان واقع شده و حدود 20 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. این مجموعه تمامی روزها هفته، به غیر از شنبه‌ها، باز است و از ساعت 16:30 تا 24:00 آماده خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان می‌باشد.

شهربازی ناژوان اصفهان

ناژوان شهربازی دیگری است که در شهر اصفهان قرار دارد. این شهربازی در پارک جنگلی ناژوان واقع شده و یک فضای مناسب برای بازی کودکان و نوجوانان می‌باشد. از جمله بازی‌های این شهربازی می‌توان به کشتی صبا، قطار کودک، سفینه، ماشین برقی، ماشین چرخشی، کاترپیلار، شهر بادی، واقعیت مجازی، ترن یو، تاب زنجیری و سرسره‌های جذاب و هیجان‌انگیز اشاره کرد. سینمای 5 بعدی و پیست کارتینگ نیز از دیگر سرگرمی‌های این مجموعه هستند که برای بزرگسالان نیز جذابیت دارند.

شهربازی ناژوان تنها بخشی از تفریحات و سرگرمی‌های پارک جنگلی ناژوان می‌باشد. اگر دوست دارید می‌توانید از بخش‌های دیگر این پارک مانند تله سیژ، باغ خزنده‌ها، آکواریوم، موزه صدف  و ... نیز بازدید نمایید و یک روز جذاب و هیجان‌انگیز داشته باشید.

پارک جنگلی ناژوان در اتوبان شهيد حبيب‌اللهی، ميدان سهروردی، خيابان الفت واقع شده و در تمامی فصول سال آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد. بخش شهربازی پارک ناژوان در فصل‌های سرد سال غیر قابل استفاده است.  

لونا پارك شیراز

شیراز، یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است. این شهر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی را در خود جای داده و سالانه گردشگران ایرانی و خارجی زیادی را به سمت خود می‌کشاند. شهر زیبای شیراز تفریحات و سرگرمی‌های متعددی نیز دارد و مقصدی عالی برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. لونا پارک شیراز یکی از محبوب‌ترین اماکن تفریحی این شهر است. لونا پارک یک پارگ جنگلی سرسبز و زیباست که در شمال شهر شیراز قرار دارد.

شهربازی لونا پارک در گوشه‌ای از پارک جنگلی واقع شده است. قدمت این شهربازی به بیش از 30 سال پیش برمی‌گردد و یکی از قدیمی‌ترین شهربازی‌های ایران می‌باشد. البته وسایل بازی لونا پارک در طول این 30 سال تغییرات بسیاری داشته و با گذشت زمان مدرن‌تر و بروزتر شده است. شهربازی لونا پارک هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان مناسب است. از جمله وسایل بازی این شهربازی می‌توان به شاتل، رنجر، تاب برقی، چرخ‌وفلک، سرسره آبشاری، کشتی صبا، قلعه بادی، اکروجت، ماشین برقی، پینت بال، لیزر تگ و ... اشاره کرد.  

لونا پارك شیراز در بلوار آیت‌الله ربانی واقع شده و همه روزه از ساعت 6 عصر تا 12 شب آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان می‌باشد.

شهربازی سرپوشیده ایران لند شیراز

ایران لند شیراز یکی از بهترین شهربازی‌های ایران است که در شیراز قرار دارد. این شهربازی در طبقه سوم یک مجتمع تجاری واقع شده و یکی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده ایران محسوب می‎شود.

شهربازی ایران لند دارای 133 بازی مختلف است و دستگاه‌های متنوعی دارد. از جمله بازی‌های موجود در این شهربازی می‌توان به فایرفایتر، ترن هوایی، گایرولوپ، هوپر واتر، پلی گراند، ویدئوگیم‌های معروف جهان و سینماهای 4 بعدی و 8 بعدی اشاره کرد. ایران لند علاوه بر موارد عنوان شده امکانات دیگری چون سالن بیلیارد و بولینگ، اتاق گریم و اتاق تولد را نیز برای بازدیدکنندگان تدارک دیده است. 

شهربازی سرپوشیده ایران لند در بزرگ‌راه صدرا، مجتمع خلیج فارس واقع شده و همه روزه از ساعت 5 عصر تا 12 شب آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان می‌باشد.

شهربازی باغلار باغی تبریز

تبریز، یکی از زیباترین شهرهای ایران است. شهر زیبای تبریز علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی دارای امکانات رفاهی و تفریحی خوبی نیز می‌باشد.  شهربازی باغلار باغی تبریز یکی از بهترین شهربازی‌های ایران و منطقه شمال غرب کشور است. این شهربازی در پارکی به همین نام واقع شده و علاوه بر وسایل بازی و سرگرمی، امکاناتی چون فضای سبز و آرام، رستوران، کافه و ... را نیز در اختیار مهمانان قرار می‌دهد.

شهربازی باغلار باغی تبریز وسایل بازی متعددی دارد که از میان آن‌ها می‎‌توان به  كشتی صبا، چرخ‌وفلک، رنجر، سورتمه، فریزبی، ماشین برقی، یوفو، قطار، آبشار، آکروجت بزرگسال، زیپ لاین، کلبه وحشت، سینما چندبعدی، موج سواری  و ... اشاره کرد. علاوه بر این، یک باغ وحش کوچک نیز در گوشه‌ای از این پارک راه‌اندازی شده است. فضای سبز، آب‌نما، باغ پرندگان، رستوران، بوفه و پارکینگ، از دیگر امکانات این مجموعه هستند.

مجموعه باغلار باغی تبریز در بلوار استاد شهریار واقع شده و همه روزه از ساعت 5:30 عصر تا 12 شب آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان می‌باشد.

شهربازی سرپوشیده رویال تبریز

رویال تبریز  یک شهربازی سرپوشیده است که در طبقه بالای مجتمع تجاری رویال قرار دارد. این مجتمع یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های تفریحی و تجاری تبریز محسوب می‌شود و امکانات فوق‌العاده‌ای دارد. با توجه به این‌که تبریز در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و زمستانی سرد دارد، این شهربازی مکانی مناسب برای تفریح در فصل‌های سرد سال محسوب می‌شود.  

شهربازی رویال تبریز وسایل بازی متنوعی را در خود جای داده و دارای یک سینمای 7 بعدی مهیج می‌باشد. از جمله بازی‌های موجود در شهربازی رویال می‌توان به بولینگ، کشتی صبا، ماشین برقی، چرخ‌وفلک کودکان، ایرهاکی، فوتبال دستی، شهر توپ، کشتی ترس و انواع دستگاه‌ها و بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد.

شهربازی سرپوشیده رویال در میدان جهاد تبریز، مجتمع تجاری تفریحی رویال واقع شده و همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان می‌باشد. 

قصر بازی رشت

قصر بازی رشت یک شهربازی سرپوشیده است که در لیست بهترین شهربازی‌های ایران جای می‌گیرد. این شهربازی مکانی مناسب برای تفریح و سرگرمی کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود و بازی‌هایی برای بزرگسالان نیز دارد.

از جمله بازی‌های موجود در این شهربازی می‌توان به ایرهاکی، فوتبال دستی، بیلیارد، اسنوکر، بولینگ، ماشین کوبنده، دارت و ... اشاره کرد. انواع دستگاه‌ها و بازی‌های رایانه‌ای نیز در این شهربازی وجود دارد که جزو جذاب‌ترین و پرطرفدارترین بخش‌های آن می‌باشد. قصر بازی رستوران و کافی شاپ دارد و چندین سالن برای برگزاری جشن تولد را نیز در خود جای داده است.

قصر بازی رشت در کیلومتر 5 جاده رشت- بندر انزلی واقع شده و همه روزه از ساعت 4 عصر تا 11 شب آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان می‌باشد. 

شهربازی نمک آبرود   

نمک آبرود یک شهر توریستی با تفریحات و سرگرمی‌های متنوع است. اگر به این شهر سفر کردید، می‌توانید سری به شهر بازی آن بزنید و فرزندان خود را سرگرم کنید. شهربازی نمک آبرود در پایین تله کابین قرار دارد و دسترسی به آن بسیار راحت است.

از جمله وسایل موجود در شهربازی نمک آبرود می‌توان به ترامبولین، ماشین تصادفی، تاب زنجیری، فریزبی،  بوستر و مری گوراند اشاره کرد. سینمای 4 بعدی، نمایشگاه حیوانات و بازارچه محلی از دیگر سرگرمی‎های این مجموعه هستند که برای بزرگ‌سالان نیز جذاب می‌باشند.

شهربازی نمک آبرود در كيلومتر 12 جاده چالوس – تنكابن، بلوار صنوبر واقع شده و همه روزه از ساعت 9 صبح تا 11 شب آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان می‌باشد. 

شهربازی سرزمین رویاها رامسر

شهربازی سرزمین رویاهای رامسر، که با عنوان شهربازی تله کابین رامسر نیز شناخته می‎شود، یکی از جذاب‌ترین تفریحات این شهر است. این شهربازی وسایل بازی متعددی دارد و می‎تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. سرزمین رویاها هم برای کودکان و برای بزرگ‌سالان مناسب است.

از جمله بازی‎های سرزمین رویاها می‌توان به سقوط آزاد، پاندول فضایی، تاب زنجیری، سینما 6 بعدی، قلعه وحشت و ... اشاره کرد. قطار کرم میوه، ماشین کوهستان، سفینه فضایی، ستاره دریایی، رولرکوسترها، چرخ‌وفلک زمینی، فنجان چای، ماشین ضربه‌ای و ترامپولین  بخش دیگری از بازی‌های سرزمین رویاها هستند که برای کودکان تدارک دیده شده‌اند.

شهربازی تله کابین رامسر در کیلومتر 5 جاده رامسر - رودسر، مجموعه تفریحی تله‌کابین رامسر واقع شده و همه روزه از ساعت 10 صبح تا 12 شب آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان می‌باشد.  

شهربازی هایلند کیش 

هایلند کیش یکی از مدرن‌ترین و بهترین شهربازی‎‌های ایران است که در سطح خاورمیانه نیز کم‌نظیر می‎باشد. این شهربازی تفریحات و بازی‌های متنوعی دارد و مکانی مناسب برای سرگرمی بچه‌ها و بزرگ‌سالان محسوب می‎شود. وسایل بازی موجود در این شهربازی بالاترین استانداردهای جهانی را دارند و کاملا ایمن هستند.

از جمله بازی‌های جذاب و هیجان‌انگیز هایلند کیش می‌توان به اتاق فرار، تالار ارواح، سالن گیم‌ نت، سینما گیم، سینمای 7 بعدی و وسایل بازی و آموزشی متنوع برای کودکان اشاره کرد. در شهربازی هایلند این فرصت را دارید که خلبان هواپیمای جنگنده شبیه‌ ساز باشید و لذت این کار را تجربه کنید.  هایلند کیش سالن‌هایی برای برگزاری جشن تولد دارد و بهترین امکانات را برای برپایی یک جشن فوق‌العاده در اختیار افراد قرار می‌دهد.

شهربازی هایلند در جزیره کیش، میدان امیرکبیر، پارک شهر واقع شده و همه روزه از ساعت 11 صبح تا 1  بامداد آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان می‌باشد.   

در این مقاله به معرفی بهترین شهربازی‌های ایران پرداختیم و اطلاعاتی در مورد بازی‌ها و امکانات هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. شهربازی‎های معرفی شده در نقاط مختلف ایران قرار دارند و اغلب در شهرهای بزرگ یا توریستی راه‎اندازی شده‌اند. اگر دوست دارید یک روز جذاب و هیجان‌انگیز داشته باشید، بازدید از این شهربازی‌ها را از دست ندهید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید