پرواز تهران-کاراکاس | راه‌اندازی خط هوایی ایران-ونزوئلا از 27 تیر
زهرا نیرومند 1401/03/22 7992 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، پس از 6 سال و با دعوت آیت‌الله رئیسی مجددا به ایران سفر کرده تا با سند 20 ساله، توسعه روابط بین ایران و ونزوئلا را وارد مرحله بعدی کند. در جریان دیدار رسمی آیت الله رئیسی و نیکلاس مادورو، از راه اندازی خط هوایی ایران-ونزوئلا از 27 تیرماه 1401 خبر داده شد. لازم به ذکر است پرواز تهران – کاراکاس در حال حاضر به صورت غیرمستقیم و با یک توقف در کشور ترکیه انجام می‌شود.

دیدار رئیس جمهور ایران با نیکلاس مادورو

پرواز تهران - کاراکاس در حال حاضر

در حال حاضر پرواز تهران - کاراکاس به صورت غیر مستقیم بوده و از طریق دو  شرکت‌ هواپیمایی ترکیش ایرلاینز و آنالودوجت انجام می‌شود. این پرواز یک توقف در استانبول دارد. پرواز تهران - کاراکاس از فرودگاه بین‎المللی امام‌ خمینی (ره) تهران آغاز می‌شود و پس از 3 ساعت و 30 دقیقه، در فرودگاه  استانبول به زمین می‌نشیند. توقف در استانبول حدود 20 ساعت طول می‌کشد و پس از آن پرواز دوم به سمت ونزوئلا آغاز می‌گردد. این پرواز حدود 17 ساعت طول می‌کشد و در نهایت در کاراکاس، فرودگاه بین‌المللی سیمون بولیوار به زمین می‌نشیند. زمان کل پرواز تهران - کاراکاس به ساعات توقف در استانبول بستگی دارد و حدود 30 تا 40 ساعت طول می‌کشد.

پرواز تهران - کاراکاس

راه‌اندازی خط هوایی ایران ونزوئلا از 27 تیر

ایران و ونزوئلا از جمله کشورهایی هستند که از طرف آمریکا مورد تحریم قرار گرفته و در طول سال‌های اخیر مشکلاتی را متحمل شده‌اند. این مسئله باعث نزدیکی دو کشور به هم شده و شرایط را برای دوستی و همکاری هرچه‌ بیشتر فراهم کرده است. در این راستا، مسئولین دو کشور جلسات متعددی را برگزار کرده و همکاری خود را در زمینه‌هایی چون انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی و ... آغاز کرده‌اند. در جریان این همکاری‌ها، سند 20 ساله‌ای  در جهت توسعه دو کشور امضاء گردید.

یکی از جدیدترین خبرها در راستای روابط دو جانبه بین دو کشور، راه‌اندازی خط هوایی ایران ونزوئلا از 27 تیر (18 جولای) است. این خبر را نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، اعلام کرد و روابط بین دو کشور را نیز مسرت‌بخش و غیرقابل خدشه خواند. مادورو همکاری‌های بین دو کشور را بسیار امیدوارکننده دانست و آینده‌ی خوبی را برای آن پیش‌بینی کرد.   

پیش از این نیز رامون ولاسکز، معاون وزیر حمل‌ونقل هوایی ونزوئلا، از شروع پروازهای مستقیم تهران – کاراکاس خبر داده بود. ولاسکز گفت، پروازهای مستقیم باری بین دو کشور از سال 2019 آغاز شده و پروازهای جدید، مسافربری و برای ایجاد روابط بیشتر دو کشور در حوزه گردشگری و فرهنگی می‌باشد.  بر اساس گفته‌های ولاسکز، شرکت هواپیمایی کانویاسا آمادگی خود را برای راه‌اندازی خط مستقیم بین دو کشور اعلام کرده است.

شرکت هواپیمایی کانویاسا در حال حاضر پروازهایی را به کشورهای آمریکای لاتین مانند  آرژانتین، شیلی، پرو، کوبا، نیکاراگوئه، اکوادور، مکزیک و جمهوری دومینیکن انجام می‌دهد و در نظر دارد تا در سال 2022  مقاصد خود را گسترش داده و با کشورهایی چون  قطر، چین، ایران و نیجریه نیز ارتباط برقرار نماید. پرواز کاراکاس- مسکو یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های این خط هواپیمایی بود که به تازگی به نتیجه رسید و اولین پرواز خود را در اردیبهشت‌ماه انجام داد.

پرواز تهران - کاراکاس

پرواز تهران - کاراکاس، رونق گردشگری بین دو کشور

ولاسکز، ایران را کشوری امن و با ظرفیت بالای گردشگری عنوان کرد و پرواز مستقیم تهران – کاراکاس را  شروع تازه‌ای  برای رونق گردشگری بین دو کشور دانست. بر اساس گفته‌های ولاسکز، شرکت هواپیمایی کانویاسا در سال 2020، 43 راهنمای تور را راهی ایران کرد تا با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی کشورمان بیشتر آشنا شوند و بتوانند گردشگران ونزوئلایی را راهنمایی کنند. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ایران نیز حدود 50 راهنمای تور را برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری آمریکای جنوبی و فرهنگ و تاریخ این منطقه به ونزوئلا می‌فرستد.

معاون وزیر حمل‌ونقل هوایی ونزوئلا همچنین در مورد هواپیماهای دوربردی این شرکت صحبت کرد و گفت شرکت کانویاسا قادر است مسافران را از کاراکاس به تهران برساند و دوباره آن‌ها را برگرداند. این پرواز حدود 13 ساعت طول می‌کشد.  او در ادامه اظهار امیدواری کرد که شرکت‌های هواپیمایی ایرانی نیز بتوانند در این مسیر فعالیت خود را آغاز کنند تا جریان پروازها سریع‌تر و بیشتر گردد.

در مورد پروازهای مستقیم شرکت‌های هواپیمایی ایران در مسیر تهران – کاراکاس اطلاع دقیقی در دست نیست، اما با توجه به خبرهای منتشر شده در سال‌های گذشته، به نظر می‌رسد شرکت‌ هواپیمایی ماهان پروازهایی را در این مسیر آغاز کند.  این شرکت دارای تعدادی هواپیمای ایرباس ۳۴۰ سری ۶۰۰  است که برای پرواز طولانی در این مسیر مناسب هستند و می‌توانند بدون توقف و سوخت‌گیری یک مسیر 16 ساعته را طی کنند.

پرواز تهران - کاراکاس

با راه‌اندازی خط هوایی ایران ونزوئلا از 27 تیر و شروع پرواز مستقیم تهران - کاراکاس، زمان پرواز کوتاه‌تر شده و هزینه آن نیز کاهش خواهد یافت.  در نتیجه مسافران این مسیر می‌توانند با راحتی بیشتری از تهران به کاراکاس سفر کنند و در زمان و هزینه خود نیز صرفه‌جویی نمایند. علاوه بر این، با راه‌اندازی این خط پروازی، ایران به قاره آمریکای جنوبی دسترسی آسانی پیدا کرده و امکان سفر گردشگران و علاقه‌مندان به این قاره شگفت‌انگیز تسهیل خواهد شد. به نظر می‌رسد با راه‌اندازی این مسیر، تعداد تورهای گردشگری آمریکای جنوبی نیز بیشتر شده و با استقبال هم‌وطنان عزیزمان روبرو گردد. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید