قوانین عمومی تورهای گروهی | 10  نکته که باید در تور رعایت کنیم!
زهرا نیرومند 1400/10/29 4239 بازدید 2 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


سفر کردن به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود. برخی از افراد ترجیح می‌دهند با خانواده‌شان سفر کنند یا با دوستان خود همراه شوند. در واقع،  یک سفر گروهی کوچک را ترتیب می‌دهند و روزهایی به یاد ماندنی را برای خود و همراهانشان رقم می‌زنند. سفر با تورهای گردشگری نوع دیگری از سفر است. می‌‌توانید به همراه خانواده یا دوستانتان در تورهای گردشگری ثبت‌نام کنید و سفر با یک گروه بزرگ‌تر را نیز تجربه نمایید. در این صورت این امکان را دارید که با افراد جدیدی آشنا شوید و ارتباطات خود را گسترده‌تر کنید. سفر با تورهای گردشگری برای افراد تنها، یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود. آن‌هایی که تنهایی سفر کردن را دوست ندارند، می‌توانند با تورهای گروهی همراه شوند و در طول سفر دوستان خوبی پیدا کنند. وقتی با تورهای گردشگری همراه می‌شوید، تمامی کارهای سفر، از جمله رزرو بلیط و اتاق، حمل‌ونقل داخل شهری، وعده‌های غذایی، برنامه‌ریزی برای بازدیدها، تفریحات و ... را به افراد خبره می‌سپارید و زمان خود را برای انجام این امور هدر نمی‌دهید. همراهی با یک راهنمای حرفه‌ای، این فرصت را به شما می‌دهد تا سفری راحت و بدون دغدغه داشته باشید. برای داشتن یک سفر خوب و به‌یادماندنی، باید با گروه هم‌سو و همراه باشید و نکاتی را رعایت نمایید. در این مقاله قوانین عمومی تورهای گروهی را معرفی کرده و شما را با 10  نکته مهم در این زمینه آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

تحقیق در مورد تور

وقتی با تورهای گردشگری همراه می‌شوید، تمامی برنامه‌های سفر از غذا و هتل گرفته تا تفریحات و بازدیدها را به مسئول تور می‌سپارید. این به این معنی نیست که نباید تحقیق کنید! قطعا شما نظرات خود را دارید و برای این سفر نیز از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی کرده‌اید. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم از قبل در مورد تمامی برنامه‌های گروه تحقیق کنید و جزئیات بسته تور را بررسی نمایید تا غافلگیر نشوید. علاقه‌مندی‌های خود را در نظر بگیرید و توری را انتخاب کنید که به سلیقه شما نزدیک‌تر باشد. زمانی که برنامه‌های تور را پذیرفتید و ثبت‌نام کردید، با گروه همراه شوید و تغییرات کوچک را نیز پذیرا باشید.

اعتماد به مسئول و راهنمای تور

سفر گروهی برای برخی افراد کاری سخت و طاقت‌فرساست، اما به هر حال انتخاب شماست. بنابراین، نکات منفی را از ذهن خود خارج کنید و تمام تلاش خود را برای داشتن سفری بهتر و لحظاتی خوشایندتر بکار گیرید. پیشنهاد می‌کنیم در شروع مسیر با مسئول تور و راهنمای خود ارتباط برقرار نمایید و کمی برای شناخت آن‌ها وقت بگذارید. از آن‌ها تشکر کنید و بگویید برای تلاششان ارزش قائل هستید و به آن‌ها اعتماد کامل دارید. حتی با راننده نیز ملاقات داشته باشید و از او به خاطر زحماتی که برای گروه می‌کشد، قدردانی کنید. تا جایی که می‌توانید از شکایت کردن دوری کنید. شاید در برخی مواقع حق داشته باشید. شما هزینه بالایی بابت تور پرداخت کرده‌اید و انتظار بهترین‌ها را دارید، اما شکایت کردن تنها لذت سفر را از شما می‌گیرد و باعث ایجاد تنش و درگیری می‌شود.  انعطاف‌پذیر باشید و خود را برای چالش‌ها و موقعیت‌های غیرقابل پیش‌بینی آماده کنید.

ایجاد روابط صمیمانه با همسفران

همسفران شما افرادی هستند که در تمام مدت سفر با آن‌ها برخورد دارید. هرچه روابط بهتر و صمیمانه‌تری باهم داشته باشید، از سفرتان لذت بیشتری خواهید برد. برای ایجاد روابط بهتر لبخند را فراموش نکنید.  با روی باز احوالپرسی کنید و در ابتدای سفر با آن‌ها آشنا شوید. برقراری ارتباط چشمی و دست دادن می‌تواند به شروع یک رابطه صمیمانه کمک بیشتری کند.  خودتان را معرفی کنید و این‌گونه رابطه دوستی را آغاز نمایید. طنز و شوخی را چاشنی صحبت‌های خود کنید، اما آن را از حد خارج نسازید. دقت داشته باشید که افراد روحیات متفاوتی دارند و شما هنوز شناخت چندانی از هم‌سفران خود ندارید. بنابراین، بیش از اندازه احساس راحتی نکنید و رابطه خود را در حد نرمال نگه دارید. شاید ارتباط برقرار کردن با برخی از افراد کمی سخت باشد، اما اگر درست رفتار کنید حتما موفق خواهید شد.‌

سر وقت بودن

سر وقت بودن، یکی از مهم‌ترین قوانین عمومی تورهای گروهی است که باید حتما به آن توجه داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم همیشه با راهنمای گروه در ارتباط باشید و برنامه‌های سفر را از او جویا شوید. این آگاهی به شما کمک می‏کند تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید. دقت داشته باشید که شما به همراه یک گروه سفر می‌کنید. دیر رسیدن و سروقت نبودن باعث معطل شدن هم‌سفران و ناراحتی آنان می‌گردد.  سعی کنید 5 تا 10 دقیقه زودتر از زمان مقرر در مکان موردنظر حاضر شوید. با این کار نشان می‌دهید برای وقت و زمان دیگر مسافران ارزش قائل هستید و به آن‌ها احترام می‌گذارید.

نکات مربوط به هتل و محل اقامت

اگر تنها باشید معمولا با شخص دیگری هم‌اتاق می‌شوید. شاید استفاده از اتاق مشترک با فرد دیگری که آشنایی چندانی با او ندارید  کمی مشکل باشد، اما با رعایت نکاتی بسیار ساده می‌توانید احترام یکدیگر را حفظ کنید و  لحظات خوبی را باهم بگذرانید. اتاق خود را تمیز نگه دارید. وسایل شخصی‌تان را در داخل کیف خود قرار دهید. پس از استفاده از سرویس بهداشتی یا حمام، آن را به خوبی تمیز کنید. اگر در خواب خروپف می‌کنید، این مسئله را با هم‌اتاقی خود در میان بگذارید و از او بخواهید با ضربه‌ای آرام شما را از خواب بیدار کند. اگر در اتاق غذا می‌خورید، شب‌ها اضافه‌ی آن را بیرون بگذارید تا بوی آن باعث آزار هم‌اتاقی‌تان نشود.  گوشی خود را در حالت سایلنت یا ویبره نگه دارید تا صدای آن مزاحمتی ایجاد نکند. هنگام تحویل کلید، هزینه‌های اضافی مربوط به اتاق را با هم‌اتاقی خود محاسبه کنید و سهم خود را بپردازید. رعایت آداب اجتماعی و احترام متقابل از جمله مهم‌ترین قوانین عمومی تورهای گروهی است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.

رعایت بهداشت شخصی

یکی از اصلی‌ترین قوانین تورهای گروهی، بهداشت شخصی است. ممکن است مدت طولانی مجبور باشید در کنار سایر مسافران بنشینید و از شهری به شهر دیگر بروید. اگر در تابستان سفر می‌کنید و زیر گرمای شدید هستید، حداقل روزی یک بار دوش بگیرید و مرتب لباس‌هایتان را عوض کنید. از پوشیدن لباس‌های پلی‌استر یا الیاف غیرطبیعی که اغلب باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌گردد، خودداری کنید.  می‌توانید لباس‌های کثیف خود را به خشک‌شویی هتل بدهید یا اگر هتل شما این امکان را ندارد، با یک صابون لباستان را بشویید.  مسواک را فراموش نکنید.

آداب مربوط به غذا

پیشنهاد می‌کنیم حتما غذای محلی مربوط به شهر یا کشور مقصد را امتحان کنید تا با فرهنگ غذایی آنان بیشتر آشنا شوید. البته در این مورد اجباری ندارید. می‌توانید سبک غذایی خود را حفظ کنید و اگر رژیم غذایی خاضی دارید، آن را دنبال نمایید.  حتما مسئول تور خود را از محدودیت‌های غذایی خود آگاه کنید. آداب اجتماعی را در زمان غذا خوردن حفظ نمایید و به سلیقه دیگران نیز احترام بگذارید.

قرض گرفتن از هم‌سفران

دقت داشته باشید که وسایل موردنیاز خود را به همراه بیاورید تا نیاز به امانت یا قرض گرفتن از دیگران نداشته باشید. شاید یک یا دوبار قرض گرفتن مشکلی ایجاد نکند، اما نمی‌توانید هر روز از شامپوی هم‌اتاقی خود استفاده کنید یا لوازم بهداشتی او را قرض بگیرید. این مسئله ممکن است باعث نارضایتی افراد گروه و ایجاد درگیری شود.  در صورتی ک با رضایت شخص وسیله او را قرض گرفته‌اید، حتما به موقع برگردانید و از او قدردانی کنید.

ناپدید نشوید

شاید زمانی نیاز به تنهایی داشته باشید. اگر قصد دور شدن از گروه را دارید،  دوستانتان را از این موضوع مطلع کنید. در این مواقع همسفران شما ممکن است نگران شوند و وقت خود را صرف جستجوی عضو گمشده نمایند. اگر در یک شهر دور یا یک کشور خارجی هستید، به این نکته توجه بیشتری داشته باشید. از قبل آن‌ها را از رفتن خود مطلع کنید و پس از آن هرجا که خواستید، بروید.

غرور را کنار بگذارید

وقتی به صورت گروهی سفر می‌کنید، احتمال بروز تنش و ناراحتی بین اعضا وجود دارد. در این مواقع کینه‌توزی باعث خراب شدن سفر می‌شود و حال خوب همه مسافران را از بین می‌برد. گاهی اوقات لازم است کمی کوتاه بیایید، عذرخواهی کنید، ببخشید و فراموش کنید تا احساس بهتری داشته باشید. این نکته یکی از مهم‌ترین قوانین عمومی تورهای گروهی می‌باشد که باید مدنظر قرار دهید.   

در این مقاله قوانین عمومی تورهای گروهی را معرفی نموده و در مورد هریک از آن‌ها توضیحاتی را عنوان کردیم. احترام به این قوانین باعث می‌شود تا روابط بهتری با هم‌سفران خود داشته باشیم و سفری خوب و خاطره‌انگیزی را تجربه کنیم. بسیاری از تورهای گردشگری علاوه بر قوانین عمومی، دارای دستور‌العمل‌های خاص خود نیز هستند که باید به آن‎ها نیز توجه داشته باشیم. قبل از همراهی با تورهای گروهی قوانین مربوط به آن را جویا شوید و در صورتی که قادر به رعایت آن‌ها هستید، برای سفر برنامه‌ریزی کنید. اگر قصد سفر با تورهای گردشگری را دارید، دیگر صفحات کایت را موردبررسی قرار دهید و از شرایط و زمان برگزاری مقاصد موردنظر خود آگاهی یابید. علاوه بر این می‌توانید با شماره 75097700-021 تماس بگیرید و سوالات خود را از کارشناسان کایت بپرسید.  

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1401/01/10

    بله واقعا فرهنگ تور گروهی هم داریم

  • 1402/03/08

    سلام چرا نظری ثبت شده

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید