نماد حیوانی کشورها | کشورها را با چه نمادی می‌شناسند؟
زهرا نیرومند 1400/04/06 55381 بازدید 2 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


کشورهای جهان هر کدام دارای مشخصه‌هایی هستند که منحصر به آن کشورهاست، نمادهایی مثل پرچم آن کشورها، فرهنگ و رسومشان و... . کشورهای مختلف از این نمادها برای شناساندن فرهنگ خود به جهانیان، جذب گردشگر و برندسازی استفاده می‌کنند، یکی از مشخصه‌هایی که علاوه بر اینکه نماد یک کشور است، آن کشور می‌تواند با تبلیغات موثر از آن در جهت ساخت برند و فروش بیشتر بهره ببرد، حیوانات هستند. این حیوانات یا به خاطر ویژگی‌هایشان سمبل یک کشور می‌شوند، یا به خاطر زیاد بودنشان در آن کشور. در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از حیوانات و کشورهایی که این حیوانات نمادشان هستند را به شما معرفی کنیم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

  • شیر

اولین چیزی که با شنیدن نام شیر به یاد می‌آوریم شکوه و صلابت آن است، شیر در اکثر فرهنگ‌ها نماد قدرت، قضاوت درست، عدالت، شوکت و تسلط بر ضمیر ناآگاه است. به دلیل این ویژگی‌ها، کشورهای بسیاری هستند که از شیر به عنوان نماد خود استفاده کرده‌اند، کشورهایی مثل: ایران، بریتانیا، سیرالئون، هلند، توگو، سنگاپور، سریلانکا، اتیوپی، لیبی، مقدونیه، کنیا، مراکش و لوکزامبورگ.

شیر

  • عقاب

عقاب پرنده‌ای است که دارای سرعت و قدرت زیادی در پرواز و شکار است، این پرنده توانایی پرواز از یک قاره به قاره‌ای دیگر را دارد. در کشورهای مختلف عقاب نماد نجات، قدرت عمل، محافظت و نگهبانی، شانس،‌ مردانگی، تیز بینی و فرماندهی است و کشورهای زیادی همچون مصر، مکزیک، نیجریه،‌ پاناما، لهستان، آمریکا، زیمباوه، فیلیپین و روسیه عقاب را به عنوان نماد خود معرفی کرده‌اند.

عقاب

  • پلنگ

پلنگ در فرهنگ کشورهای مختلف به معنای بلند پروازی، تکبر، روح جنگل و قدرت است. این حیوان نماد کشورهایی مانند افغانستان، گابن، مکزیک، پاکستان، رواندا و سومالی می‌باشد. یوز ایرانی که یکی از انواع پلنگ در جهان می‌باشد، به عنوان سمبل ملی کشور ایران معروف است.

پلنگ

  • گاو

در فرهنگ بسیاری از کشورها،‌ گاو با مادر زمین پیوند خورده و معنای باروری، باردهی و تولید را می‌دهد. علاوه بر این به معنای سخاوت،‌ آٰرامش، توانایی شروع از ابتدا و صبر نیزهست. کشورهای مختلف دنیا گاو را به عنوان نماد خود برگزیده‌اند، کشورهایی همچون اسپانیا، کامبوج،‌ ماداگاسکار، مولداوی، نپال و معروف‌ترینِ آن‌ها کشور هندوستان.

گاو

  • خرس

خرس راتصور کنید، حیوانی عظیم الجثه که تماشایش نیز ترسناک است، بدون شک خرس نماد بزرگی و قدرت است اما در برخی فرهنگ‌ها به عنوان سمبل آرامش و سخاوت نیز به کار برده می‌شود. خرس نماد و سمبل کشورهایی مانند فنلاند و روسیه است.

خرس

  • خروس

خروس در بیشتر جهان نماد غرور، عدالت، ایمان،‌ چالاکی، ‌برتری و شجاعت است. کشورهای بسیاری مثل کشور پرتغال، خروس را با این معانی به عنوان نماد ملی خود برگزیده‌اند. اما دلیل کشور فرانسه برای انتخاب خروس به عنوان سمبل خود، اتفاقی است که در سالیان بسیار دور افتاده و طبق آن امپراطوری روم غربی سقوط کرده و فرانسه‌ی قدیم جانی دوباره گرفته است.

خروس

  • شتر

شتر به سبب شرایط اقلیمی، نزد کشورهای عرب جایگاه ویژه‌ای داشته و معمولا این کشورها شتر را به عنوان سمبل خود انتخاب کرده‌اند. شتر در برخی فرهنگ‌ها نماد صفا، صلح، زندگی، باروری، محبت و بالندگی و در برخی دیگر مظهر استقامت، پایداری، تحمل، بردباری و قدرت است. کشورهایی از جمله عربستان، اریتره و پرو از شتر به عنوان نماد خود یاد می‌کنند.

شتر

  • گرگ

گرگ‌ها این حیوانات وحشی و درنده ولی در عین حال جذاب و زیبا، نماد یکی از بزرگ‌ترین آرمان‎‌های بشر یعنی آزادی هستند، کشورها گرگ را به عنوان نمادی برای آزادی و تسلیم نشدن در مقابل بیگانگان می‌دانند. برای مثال کشورهای ترکیه، استونی، پرتغال و صربستان گرگ را به عنوان سمبل ملی خود برگزیده‌اند.

گرگ

  • ببر

ببر در کشورهای مختلف با معانی متفاوت جا افتاده است، برای مثال از ببر به عنوان نمادی برای تجزیه و تحلیل، سرعت عمل، خلاقیت، قدرتمندیِ جسمانی و قدرت روحانی و معنوی استفاده می‌شود. ازمیان کشورهایی که ببر را به عنوان سمبل خود برگزیده‌اند می‌توان به هند، بنگلادش، مالزی، کره‌ی شمالی و جنوبی اشاره کرد.

ببر

  • گوزن

در میان فرهنگ‌های مختلف گوزن مظهر قدرت دوندگی، توان بدنی، وقار، عمر طولانی و تیز پایی است. گوزن حیوانی بسیار زیباست و داشتن این معانی سبب شده کشورهای بسیاری از جمله کاستاریکا، هندوراس و آفریقای جنوبی آن را به عنوان نماد ملی خود انتخاب نمایند.

گوزن

این گوشه‌ای از استفاده‌یِ از حیوانات به عنوان سمبل بود، حیوانات بسیار دیگری هم هستند که کشورها آن‌ها را نمادی برای خود در نظر گرفته‌اند. برای مثال می‌توان از کانگورو به عنوان نماد ملی کشور استرالیا،‌ سگ آبی به عنوان نماد ملی کشور کانادا، تیز شاخ عرب به عنوان نماد کشورهای امارات و قطر، بوفالو به عنوان نماد کشور ایالات متحده‌ی آمریکا و... نام برد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1401/10/23

    ببخشید نماد کشور ایران هم ببر است چه چیزی به عنوان نماد ملی کشور ایران است دربین حیوانات ممنون از شما اگه میشه همین الان جوابم روبدید ممنون میشم 🌸🌸🌸🌸🌺🌺🌺🌺🌹🌹🌹🌹⚘⚘⚘⚘🌷🌷🌷🌷

  • 1402/01/01

    ممنونم از شما دوست عزیز با تشکر ⁦❤️⁩⁦❤️⁩

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید