وقت سفارت آمریکا در ابوظبی | اطلاعات سفارت + آدرس
زهرا نیرومند 1400/01/29 4867 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


اتباع ایرانی نیز مانند دیگر کشورهای دنیا برای ورود به آمریکا نیاز به دریافت ویزا دارند. با توجه به این‌که کشور آمریکا در ایران دارای سفارت‌خانه نمی‌باشد، ایرانی‌ها باید برای دریافت ویزا به سفارت آمریکا در یکی از کشورهای همسایه مراجعه نمایند. در واقع اتباع ایرانی باید کارهای مربوط به ویزای خود را در یکی از کشورهای ارمنستان، ترکیه و امارات دنبال کنند و مصاحبه را نیز در همان سفارت‌خانه انجام دهند. در این مقاله در مورد ویزای آمریکا صحبت کرده و اطلاعاتی در رابطه با ویزای آمریکا در ابوظبی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

ویزای آمریکا

هر فردی که قصد سفر به آمریکا را دارد باید ابتدا برای دریافت ویزای این کشور اقدام نماید. ویزای آمریکا نیز مانند ویزای دیگر کشورها دارای انواع مختلفی می‌باشد. این کشور 185 نوع ویزای ورود دارد که به طور  کلی به دو دسته ویزای مهاجرتی و ویزای غیرمهاجرتی تقسیم می‌شوند.

ویزای مهاجرتی: افرادی که قصد مهاجرت به آمریکا و اقامت دائم در این کشور را دارند باید برای دریافت ویزای مهاجرتی آمریکا اقدام نمایند.

ویزای غیرمهاجرتی: ویزای غیرمهاجرتی برای افرادی صادر می‌شود که به طور موقت به آمریکا سفر می‌کنند. ویزای توریستی، ویزای کار، ویزای تحصیلی در این دسته از ویزاها قرار می‌گیرند و هریک از آن‌ها نیز انواع و شرایط خاص خود را دارند.

سفارت آمریکا

مراحل تعیین وقت سفارت آمریکا

به هر دلیلی که به آمریکا سفر می‌کنید باید ویزای این کشور را دریافت کنید. با توجه به این‌که کشور آمریکا هیچ سفارت‌خانه‌ای در ایران ندارد، برای درخواست ویزا و تعیین وقت باید یکی از کشورهای همسایه ایران سفر کنید. اتباع ایرانی معمولا سه کشور ارمنستان، ترکیه و امارات را انتخاب می‌کنند. در واقع ایرانی‌ها می‌توانند یکی از شهرهای زیر را برای تعیین وقت سفارت آمریکا انتخاب نمایند و مراحل دریافت ویزای خود را از طریق سفارت موجود در آن شهر پیگیری کنند.

سفارت آمریکا در ارمنستان: شهر ایروان

سفارت آمریکا در ترکیه: دو شهر آنکارا و استانبول  

سفارت آمریکا در امارات: دو شهر ابوظبی و دبی

برای تعیین وقت سفارت آمریکا  مراحل زیر دنبال نمایید:

  • مرحله اول، ثبت‌نام در وب‌سایت کنسولگری مجازی آمریکاست که به صورت آنلاین انجام می‌شود. برای این کار باید به آدرس https://ais.usvisa-info.com/ مراجعه نمایید و فرم درخواست صدور ویزای غیرمهاجرتی را پر کنید. 
  • هزینه ویزا را پرداخت کنید.
  • مرحله بعدی تعیین محل مصاحبه است. قبل از این‌که بخواهید وقت سفارت آمریکا را تعیین کنید، باید مکان مصاحبه خود را انتخاب نمایید. به عنوان مثال شما سفارت آمریکا در شهر ابوظبی امارات را انتخاب می‌کنید.
  • برای تعیین وقت سفارت آمریکا، به این نکته توجه داشته باشید که زمان مصاحبه با توجه به تعداد متقاضیان دریافت ویزا، متغیر است. ممکن است بتوانید روز بعد از ثبت‌نام وقت مصاحبه بگیرید، اما گاهی اوقات نیز این زمان تا ماه‌ها بعد طول می‌کشد. برای انجام این کار باید بخش Appointment schedule را مورد جستجو قرار دهید و نزدیک‌ترین زمان موجود را انتخاب نمایید.

دقت داشته باشید که مدت زمان لازم برای تعیین وقت سفارت آمریکا با نوع ویزای درخواستی شما ارتباط مستقیم دارد. تعداد وقت‌هایی که برای ویزاهای توریستی، کاری، دانشجویی، درمان، دیدار اقوام و شرکت در کنگره‌ها، گذاشته می‌شود معمولا بیشتر از سایر ویزاهاست. گاهی اوقات نیز کنسولگری‌ها در یک بازه زمانی مشخص بر روی نوع خاصی از ویزا تمرکز می‌کنند و بیشتر وقت خود را برای مصاحبه برای این نوع ویزا اختصاص می‌دهند. بنابراین، قبل از ارسال مدارک حتما تقویم وقت سفارت آمریکا را بررسی کرده و از شرایط کنسولگری موردنظر خود آگاهی یابید.

سفارت آمریکا

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت آمریکا

مدارکی که باید برای تعیین وقت سفارت آمریکا به کنسولگری تحویل دهید، عبارتند از:

  • کپی صفحه اول گذرنامه: دقت داشته باشید که گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • اسکن عکس: اندازه عکس 5*5 می‌باشد. عکس باید رنگی و دارای پس‌زمینه سفید باشد.
  • فرم DS-160: فرم DS-160 که به زبان فارسی پر شده است.
  • آدرس ایمیل و شماره تلفن مسافر: ایمیل و شماره تلفن باید معتبر باشد.
  • اسکن ویزا: در صورتی پیش از این ویزای ایالات متحده آمریکا را دریافت کرده‌اید، تصویر آن را به همراه داشته باشید.

سفارت آمریکا

مدارک لازم برای روز مصاحبه

زمانی که وقت سفارت آمریکا می‌گیرید، باید مدارکی را تهیه کرده و در روز مصاحبه خود به همراه داشته باشید. این مدارک عبارتند از:

  • گذرنامه: به همراه داشتن اصل گذرنامه الزامی است. گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • مدارک شناسایی: به همراه داشتن اصل و ترجمه شناسنامه­، کارت ملی، سند ازدواج یا طلاق الزامی است.
  • کارت پایان خدمت: به همراه داشتن اصل و ترجمه کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان الزامی است.
  • عکس: 2 قطعه عکس 5*5 رنگی با پس‌زمینه سفید به همراه داشته باشید. 
  • نامه تمکن مالی: نامه تمکن مالی که به انگلیسی ترجمه شده است.
  • مدارک شغلی: مدارک شغلی که شامل گواهی اشتغال به کار، حکم کارگزینی یا بازنشستگی، جواز کسب، پروانه مطب یا نظام مهندسی، کارت پرسنلی یا بازرگانی، پروانه بهره‌برداری، گواهی شورای اصناف، ترجمه روزنامه رسمی، آخرین آگهی تغییرات و تصمیمات و … می‌باشد.
  • سند ملکی: اصل سند ملکی به همراه ترجمه
  • مدارک سرمایه‌گذاری: مدرکی که نشاندهنده خرید سهام در بازار بورس، اوراق مشارکت یا هرگونه سرمایه‌گذاری دیگر باشد.
  • نامه گردش حساب: پرینت حساب بانکی مربوط به 6 ماه اخیر که به تایید بانک رسیده و ترجمه شده باشد.
  • سوابق بیمه
  • تاییدیه برگه وقت سفارت
  • تاییدیه فرم DS160
  • تاییدیه واریزی هزینه سفارت
  • دعوت‌نامه: در صورتی که دعوت‌نامه دارید، اصل دعوت‌نامه را به همراه فرم تکمیل‌شده ۱۳۴-I به همراه داشته باشید.
  • رسید هتل محل اقامت
  • رزرو بلیط رفت‌و‌برگشت
  • افرادی که به قصد تحصیل یا کار به آمریکا سفر می‌کنند باید مدارک مربوط به ویزای موردنظر را نیز به همراه داشته باشند.

سفارت آمریکا

وقت سفارت آمریکا از ابوظبی

همان‌طور که در بالا اشاره شد، برای درخواست تعیین وقت سفارت آمریکا باید به سفارت‌خانه یا کنسولگری یکی از کشورهای همسایه ایران مراجعه نمایید. یکی از این کشورها، کشور امارات است که در دو شهر ابوظبی و دبی دارای سفارت‌خانه می‌باشد. قبل از انتخاب یکی از این دو شهر به این نکته توجه داشته باشید که  ویزای توریستی و تحصیلی اتباع ایرانی بیشتر در شهر دبی  پیگیری می‌شود و سفارت شهر ابوظبی نیز بیشتر به  امور ویزای مهاجرتی اختصاص دارد.

پس از انجام مراحل بالا  و تنظیم وقت سفارت آمریکا، باید در روز مقرر برای گرفتن عکس، انگشت‌نگاری و مصاحبه به آدرس این سفارت در ابوظبی مراجعه نمایید. سفارت آمریکا در ابوظبی در یک منطقه مشخص و در میان سفارت دیگر کشورها قرار دارد.

آدرس سفارت آمریکا در ابوظبی:

ابوظبی بخش w59-02 ، منطقه سفارتخانه‌های جاده فرودگاه، خیابان ربدان، پلاک 38

بسیاری از افراد در روز مصاحبه نگران هستند و استرس بالایی دارند. نگران نباشید! معمولا سوالاتی از شما پرسیده می‌شود که قبلا در فرم DS160 به آن‌ها جواب داده‌اید. در واقع افسر پرونده فرم تکمیل‌شده شما را مطالعه کرده و سوالات را نیز مطابق با همان فرم می‌پرسد. بنابراین، کافیست همان‌ اطلاعات را به درستی به افسر پرونده تحویل دهید. 

روش مصاحبه و مراحل آن در سفارت‌های مختلف کمی متفاوت است، اما در کل به صورت زیر می‌باشد: 

  • وارد سفارت شوید.
  • تاییدیه قرار ملاقات را ارائه دهید.
  • سفارت‌خانه‌ها قوانین خاص خود را دارند و اجازه ورود برخی وسایل را به مراجعه کنندگان نمی‌دهند. در این مرحله وسایل اضافی خود را تحویل دهید. در واقع شما فقط می‌توانید اسناد خود را در یک پوشه قرار داده و به همراه داشته باشید. به غیر از اسناد، تلفن همراه و دسته‌کلید، هرچیزی که به همراه داشته باشید، از شما گرفته خواهد شد.
  • برای ثبت اطلاعات بیومتریک در صف بایستید. در این مرحله از شما عکس و اثر انگشت گرفته می‌شود.
  • سپس وارد صف مصاحبه شوید و در نوبت خود مصاحبه را انجام دهید.
  • نتیجه ویزا بلافاصله پس از مصاحبه به شما اطلاع داده خواهد شد. در صورتی که ویزای شما تایید شده باشد، یک برگه کاغذ حاوی دستورالعمل دریافت ویزا به شما داده می‌شود. در غیر این صورت عدم تایید ویزا به اطلاعتان رسیده و گذرنامه و مدارک به شما برگردانده خواهد شد.

دقت داشته باشید که در صورت تایید ویزا، گذرنامه‌تان 3 تا 10 روز بعد آماده خواهد بود. شما می‌توانید شخصا برای دریافت گذرنامه‌تان به سفارت مراجعه نمایید یا از طریق خدمات پیکاپ‌ویزا، اقدام به دریافت ویزایتان نمایید.

سفارت آمریکا

در این مقاله در مورد دریافت وقت سفارت آمریکا صحبت کردیم و اطلاعات سفارت آمریکا در ابوظبی و آدرس آن را نیز در اختیارتان قرار دادیم. اگر با روند کار آشنایی چندانی ندارید، می‌توانید پیگیری کارهای ویزای خود را به یک شرکت معتبر و باسابقه بسپرید تا در کمترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را دریافت کنید. اگر در این رابطه سوالی دارید می‌توانید با شماره 75097700- 021  تماس بگیرید و با کارشناسان کایت در مورد دریافت ویزای آمریکا مشورت نمایید.  

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید