با ارزش ‌ترین برندهای گردشگری در دنیا | 10 برند برتر توریسم
علی رضا مشرقی 1400/01/22 4030 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


گردشگری صنعت بسیار وسیع و البته سودآوری است که چرخ صنعت بسیاری از کشورها را به خود متکی می‌کند. شاید در ایران تا به امروز آنطور که باید و شاید، به صنعت گردشگری بها نداده‌اند. اما در سطح جهانی، صنعت جهانگردی یکی از مهم‌ترین صنایع درآمد زا و اشتغال‌زا به حساب می‌آید. شاید برای شما سوال باشد که چه برندهایی در سطح جهانی در حوزه گردشگری مشغول به کار هستند؟ اگر چنین سوالی در سر دارید، با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره با ارزش ترین برندهای گردشگری در دنیا بدانید.

با ارزش ‌ترین برندهای گردشگری در دنیا را بهتر بشناسید

خب همانطور که اشاره کردیم در این مقاله قصد داریم تا شما را با صنعت گردشگری به صورت جهانی و بین المللی آشنا کنیم. صنعت گردشگری یکی از پر سودترین صنایع در تمام جهان محسوب می‌شود و میلیون‌ها نفر در این حوزه مشغول به کار هستند. اگر به صنعت گردشگری به خوبی بها داده شود، حتی در ایران نیز شاهد همین حجم از اشتغال زایی و سودآوری خواهیم بود. در ادامه با 10 مورد از با ارزش ترین برندهای گردشگری در دنیا به صورت خلاصه آشنا خواهید شد و میزان درآمدزایی آنها را در سال 2020 خواهید دید.

برند Princess Cruises

برند کروز پرنسس یک شرکت ارائه دهنده تورهای کروز در آمریکا است که در سراسر دنیا فعالیت دارد. این برند به شرکت Carnival تعلق دارد و دفتر اصلی آن در Santa Clarita, California قرار گرفته است. جالب است بدانید در سال 2018 این برند توانست رتبه برترین شرکت کروز را در جهان به دست بیاورد و در حال حاضر بیش از 30 هزار کارمند دارد. این برند جزء برندهای قدیمی در صنعت گردشگری محسوب می‌شود و قدمت آن به سال 1965 باز می‌گردد. این شرکت بر اساس آخرین اعداد و ارقام، دارای هزار و 779 میلیون دلار سرمایه کلی است.

برندهای گردشگری

برند China International Brand

برند ملی چین در حوزه صنعت گردشگری توانسته طی سال‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته باشد و بتواند جای خود را در بین با ارزش ترین برندهای گردشگری جهان باز کند. این برند در بخش‌های مختلف توریسم مشغول به کار است و باید بدانید که در آخرین اعلامیه رسمی از جانب موسسه، این شرکت دارای یک میلیارد و 987 میلیون دلار سرمایه رسمی است.

برندهای گردشگری

شرکت Ciht Mark Brand

Ciht Mark Brand یکی از برندهای مهم دیگر در صنعت گردشگری آمریکا است. این موسسه در سال 2019، سرمایه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 989 میلیون دلار داشت و همین موضوع باعث شده که جزء برترین و با ارزش ترین برندهای توریستی جهان به شمار بیاید. این موسسه در زمینه‌های مختلف گردشگری فعالیت دارد و فعالیت آن محدود به یک بخش خاص نیست.

برندهای گردشگری

برند amc theaters

شاید از خواندن نام برند متوجه شده باشید که AMC یک برند سینمایی است! در حقیقت AMC دارای شعب متعددی سینما در سراسر آمریکا هست و به لطف صنعت گردشگری آمریکا، توانسته در سال 2018 پنج میلیارد و 461 میلیون دلار درآمد داشته باشد که واقعا درآمد چشم گیری است! این برند در سال 1920 تاسیس شده است و در حال حاضر دفتر مرکزی آن در کانزاس آمریکا قرار دارد. AMC علاوه بر مدیریت شعب مختلف سینما، سهم بسیار زیادی در صنعت گردشگری آمریکا دارد و جزء سهامداران عمده محسوب می‌شود.

برند happy valley china

برند happy valley china  دارای یک شهربازی بزرگ است و درآمد بسیار بالایی از این طریق دارد. جالب است بدانید که عمده درآمد این برند از طریق صنعت گردشگری به دست می‌آید. happy valley china در سال 2006 تاسیس شده است و دفتر مرکزی آن در شهر پکن قرار دارد. این برند دارای سهام بسیار زیادی در بخش گردشگری چین است و یکی از مهم‌ترین برندها محسوب می‌شود.

برند Carnival

در بخش ابتدایی مقاله، شما را با برند کروز پرنسس آشنا کردیم و خاطر نشان کردیم که این برند زیر مجموعه هلدینگ بزرگتری با نام کارنیوال محسوب می‌شود. کارنیوال یک برند گردشگری 48 ساله در آمریکا است که در شهرهای مختلف شعبه دارد و انواع تورهای کروز را برگزار می‌کند. در سال 2011، این برند 10 میلیارد دلار درآمد داشت و یکی محبوب‌ترین برندهای توریستی آمریکا نام گرفت. در حال حاضر نیز پنجمین برند با ارزش گردشگری در دنیا، برند کارنیوال است.

برند NCL

برند NCL یا همان Norwegian Cruise Line یکی دیگر از برندهای با ارزش دنیا در حوزه گردشگری محسوب می‌شود. این برند همانطور که از نامش مشخص است، تورهای کروز را در سراسر جهان برگزار می‌کند و دفتر اصلی آن در کشور آمریکا و شهر میامی قرار دارد. Frank J Del Rio از سال 2015 مدیریت این موسسه را بر عهده دارد و توانسته آن را به چهارمین برند ارزشمند جهان در حوزه گردشگری تبدیل کند. جالب است بدانید که قدمت این برند به سال 1966 باز می‌گردد و یکی از قدیمی‌ترین برندهای گردشگری در دنیا است.

China International Travel Service Corporation Limited

نام این برند کاملا مشخص است و با ترجمه‌ای ساده می‌توان متوجه شد که سومین برند ارزشمند توریستی دنیا، به شرکت خدمات توریستی بین المللی چین تعلق دارد. سازمان ملی گردشگری چین نیز که در قسمت قبل به آن پرداختیم، زیر مجموعه همین برند است و بد نیست بدانید که تا سال 2019، با 70 درصد افزایش درآمد و 3 میلیارد و 661 میلیون دلار دارایی، سومین برند معروف و با ارزش در صنعت گردشگری جهان محسوب می‌شود.

گروه تجاری TUI

گروه تجاری TUI ، دومین برند معروف و با ارزش در حوزه صنعت جهان گردی است که به کشور آلمان تعلق دارد. این گروه تجاری دارای خطوط هوایی و تورهای کروز مختلف است و در سال 2019 توانسته 18 میلیارد دلار درآمد کسب کند. این گروه یکی از قدیمی‌ترین برندهای توریستی در تمام جهان محسوب می‌شود و قدمت آن به سال 1923 باز می‌گردد و تقریبا 100 ساله است! در حال حاضر خدمات گروه TUI محدود به اروپا و آمریکای شمالی است و دفتر مرکزی آن در هانوور و برلین آلمان قرار دارد.

Royal Caribbean International.

خب نوبت به برترین و با ارزش ترین برند توریستی در دنیا رسید و آن هم چیزی نیست جز برند Royal Caribbean International که به کشور آمریکا تعلق دارد. این برند نیز تورهای کروز برگزار می‌کند و دارای صدها کشتی تفریحی مختلف است. این برند گردشگری حدود 52 سال قدمت دارد و در سال 1968 تاسیس شده است. دفتر مرکزی آن در میامی قرار دارد و در بخش‌های مختلف صنعت گردشگری آمریکا من جمله هتل داری نیز سهم دارد و جزء سهام داران عمده در صنعت گردشگری بین المللی محسوب می‌شود. بر اساس آخرین آمار، این شرکت دارای 3 میلیارد و 849 میلیون دلار سرمایه خالص است و برترین برند گردشگری در دنیا محسوب می‌شود.

گردشگری در ایران

آیا در مورد درآمد ایران از صنعت گردشگری چیزی می‌دانید؟ ایران در سال 1397 شمسی، توانست 11.8 میلیارد دلار درآمد از صنعت گردشگری داشته باشد. حال در سطح جهانی باید بدانید که آمریکا با درآمدی بالغ بر 214 میلیارد دلار در سال 2019، برترین درآمد را از صنعت گردشگری داشته است و این یعنی حدود 20 برابر بیشتر از ایران! حال مقایسه این رقم را به خودتان می‌سپاریم! البته این مقدار درآمد خالص بوده و باید بدانید که درآمد ناخالص آن به مراتب از چیزی که اعلام شده، بیشتر است.

اما به نظر شما چطور می‌توان چنین درآمد تاثیرگذار و هنگفتی را روانه ایران کرد؟ چرا با وجود آنکه ایران دارای صدها جاذبه گردشگری طبیعی، تاریخی و فرهنگی است، گردشگران به آن سفر نمی‌کنند؟ شاید برایتان جالب باشد بدانید که در همان سال 97، ایران تنها 48 میلیارد دلار درآمد خالص نفتی داشته و این یعنی حدود یک چهارم درآمد گردشگری آمریکا در سال 2019! پس چرا حتی در شرایط تحریم، بر صنعت گردشگری تمرکز نمی‌شود؟ به نظر شما چطور می‌توان به رونق صنعت گردشگری در ایران کمک کرد؟

نظرات و تجربیات خود را در زمینه بهبود گردشگری ایران با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان همراه هستیم. پس نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و فراموش نکنید که بی‌صبرانه منتظر شناخت طرز فکر شما برای بهبود این وضعیت هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید