بزرگ‌ترین موزه‌های جهان | 10  تا از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان
زهرا نیرومند 1400/01/05 5671 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


وقتی به سفر می‌روید، لیستی از جاذبه‌های گردشگری متنوع مقصد موردنظر را انتخاب کرده و برای بازدید از آن برنامه‌ریزی می‌کنید. قطعا در انتخاب گزینه‌های لیست، حساسیت زیادی به خرج می‌دهید و سعی می‌کنید مواردی را برگزینید که علاقه بیشتری به بازدید از آن‌ها دارید. موزه‌ها یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که در لیست جاذبه‌های گردشگری جای می‌گیرند. موزه‌ها بیانگر تاریخ و فرهنگ یک کشور هستند و اطلاعات خوبی به گردشگران و علاقه‌مندان می‌دهند و آن‌ها را هویت یک کشور از گذشته تا کنون آشنا می‌کنند. در این مقاله قصد داریم بزرگ‌ترین موزه‌های جهان را به شما عزیزان معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

موزه لوور (louvre museum) در شهر پاریس

لوور، قطعا یکی از معروف‌ترین و پربازدید‌ترین موزه‌های دنیاست که در شهر پاریس فرانسه قرار دارد. موزه لوور در حقیقت یک قلعه تاریخی متعلق به قرن 12 میلادی است که به دستور فیلیپ دوم ساخته شد. قبل از انقلاب کبیر فرانسه، این بنا یک کاخ سلطنتی بود که اشیای هنری باارزشی در آن نگهداری میشد. پس از انقلاب کبیر این مکان به عموم مردم تعلق گرفت و به عنوان یک موزه کار خود را آغاز کرد. در حال حاضر بیش از 38 هزار آثار هنری و 400 هزار شیء در سالن‌های مختلف این موزه به نمایش گذاشته‌ شده است که بازدید از همه آن‌ها سال‌ها زمان می‌برد. از معروف‌ترین آثار این موزه می‌توان به تابلوی مونالیزا و بانوی صخره‌ها اثر لئوناردو داوینچی اشاره کرد. علاوه بر تابلوی‌های نقاشی متعدد از هنرمندان سرشناس، اشیای هنری دیگری چون فلزات، کاشی‌کاری‌ها، فرش‌ها، قالیچه‌ها، سنگ نگاشته و ... مربوط به دوران مختلف تاریخ در این موزه نگهداری می‌شوند.  در موزه لوور یک سالن مربوط به ایران نیز وجود دارد که شامل  آثار مختلف تاریخی از شهرهای کرمان، دشت لوت، شوش، باختران، کاشان، لرستان و دیگر شهرهای ایران می‎باشد.

موزه لوور

موزه هرمیتاژ (State Hermitage Museum) در سن‌پترزبورگ

هرمیتاژ، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان است که مجموعه‌ای کم‌نظیر از دوره‌های مختلف تاریخی سرزمین روس را در خود جای داده است. این موزه شامل 5 ساختمان مجزا با نام‌های کاخ زمستانی، آرمیتاژ جدید، آرمیتاژ قدیمی، تئاتر آرمیتاژ و آرمیتاژ کوچک می‌باشد و 460 اتاق دارد. در این مجموعه می‌توانید بیش از 3000 اثر هنری از هنرمندان بزرگ تاریخ مانند لئوناردو داوینچی، رافائل، رامبرانت، میکل‌آنژ، ون‌گوگ، روبنز، پابلو پیکاسو و ... را در کنار هم ببینید و لذت ببرید. علاوه بر این، مجموعه از عتیقه‌جات و آثار باستانی بسیار باارزش از تمدن‌های ایران، رم، هند، مصر و یونان باستان در این موزه نگهداری می‌شود که مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به تاریخ قرار دارد.

موزه هرمیتاژ

موزه ملی چین (National Museum of China) در شهر پکن

موزه ملی چین، بزرگ‌ترین موزه این کشور و یکی از زیباترین موزه‌های جهان است که بیش از یک میلیون آثار هنری را در خود جای داده است. این موزه در سال 1959 در منطقه دانگ چنگ چین ساخته شد و در سال 2003 مورد بازسازی قرار گرفت. موزه ملی چین حدود 65 هزار مترمکعب مساحت داشته و در 5 طبقه ساخته شده است. بخش گسترده‌ای از این موزه به نمایش آثار باستانی این کشور اختصاص داده شده است که بسیاری از آن‌ها مربوط به دوران پادشاهی چین بوده و بیش از یک‌ونیم میلیون سال قدمت دارند. در بخش‌های دیگر آن نیز آثار مدرن و هنرهای مردم عادی به نمایش گذاشته شده است. این موزه یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان است که سالانه بیش از 8 میلیون بازدیدکننده دارد.

موزه ملی چین

موزه ملی تاریخ طبیعی (National Museum of Natural History) در شهر واشنگتن

موزه ملی تاریخ طبیعی یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان است که در شهر واشنگتن آمریکا قرار دارد. این موزه بخش‌های مختلفی چون باغ گیاه‌شناسی، تالارهای ژئولوژی، سنگ‌‌های فرازمینی، فسیل‎های چند میلیون ساله و ... را در خود جای داده و بخشی را نیز به آثار هنری، نقاشی‌های معروف و صنایع دستی این کشور اختصاص داده است. در کل می‌توان گفت بیش از 126 میلیون اثر در این موزه به نمایش گذاشته شده است. گیاهان و گل‌های موجود در موزه تاریخ واشنگتن از اقلیم‌های گوناگون جمع‌آوری شده و بیش از ۹ هزار حیوان و حشره نیز در این مکان نگهداری می‌شود. موزه ملی تاریخ طبیعی یکی از پربازدید‌ترین موزه‌های جهان است که بازدید از آن برای هر سلیقه‌ای در هر گروه سنی پیشنهاد می‌شود. 

موزه ملی تاریخ طبیعی

موزه بریتانیا (British Museum) در شهر لندن

موزه بریتانیا یکی از غنی‌ترین و بزرگ‌ترین موزه‌های جهان است که آثار مختلفی از کشورها، اقوام و فرهنگ‌های دنیا را در خود جای داده است. این موزه کار خود را از سال 1753 با مجموعه‌ای از  آثار باستانی، کتاب‌های قدیمی و دست‌نوشته‌ها آغاز کرد. این آثار توسط هنس اسلون، طبیعی‌دان انگلیسی، از برخی مستعمارت انگلستان جمع آوری شده و به این موزه اهدا شد. پس از آن موزه بریتانیا گسترش داده شده و آثار بسیاری به آن اضافه شد. در حال حاضر بیش از 8 میلیون مجموعه در این موزه وجود دارد که قدمت برخی از آن‌ها به دوران پیش از تاریخ برمی‌گردد.

موزه بریتانیا

موزه ملی هوا و فضا (National Air and Space Museum) در شهر واشنگتن

موزه ملی هوا و فضای واشنگتن، متعلق به موسسه اسمیتسونین، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان است که در سال 1840 در این شهر ساخته شده است. موزه بزرگ اسمیتسونین در واقع گروهی از موزه‌ها و مراکز تحقیقاتی است که به منظور ترویج علم، تاریخ، هنر و هواوفضا، راه‌اندازی شد. بیش از 137 میلیون شیء در این موزه به نمایش درآمده و بخش بزرگی از آن نیز به هواپیماها و هلی‌کوپترهای تاریخی اختصاص داده شده است.  موزه ملی هوا و فضا یکی از پربازدیدترین موزه‌های جهان است که سالانه بیش از 7 میلیون بازدیدکننده دارد.

موزه ملی هوا و فضا

موزه متروپولیتین هنر (Metropolitan Museum of Art) در شهر نیویورک

متروپولیتین، یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین موزه‌های جهان است که در منهتن نیویورک قرار دارد. این موزه در سال 1872 تاسیس شده و مجموعه بزرگی از آثار تاریخی و هنری را در خود جای داده است. از جمله مجموعه‌های این موزه می‌توان به مجموعه بال آمریکا، هنر آسیا، هنر باستان شرق نزدیک، اسلحه و زره‌پوش، هنر مصر، هنر یونان و روم، هنر قرون وسطی و بیزانس، هنر مدرن، هنر آفریقا و هنر اسلامی اشاره کرد. دو مجموعه تاریخ اسلام و ایران باستان، از جمله مجموعه‌های بزرگ و نادر این موزه هستند که برای علاقه‌مندان به تاریخ ایران بسیار جذاب می‌باشند.

موزه متروپولیتین هنر

موزه ملی توکیو (Tokyo National Museum)

موزه ملی توکیو، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان است که در منطقه  تایتو و در پارک اوئنوی شهر توکیو قرار دارد.  این موزه بیش از ۱۱۰ هزار قطعه هنری و باستان‌شناسی، شامل سلاح‌های قدیمی، پارچه‌ها، تجهیزات نظامی تاریخی، کوزه‌ها و ظروف سرامیک ژاپنی و چینی و لباس‌های سنتی مردم ژاپن را در خود جای داده است که اغلب آن‌ها مربوط به قرن 7  تا 14 میلادی می‌باشند. موزه ملی توکیو در سال 1872 تاسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های این کشور محسوب می‌شود.

موزه ملی توکیو

موزه ملی مردم‌شناسی (National Museum of Anthropology) در مکزیکوسیتی

موزه ملی مردم‌شناسی، با حدود 80 هزار متر مربع، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان محسوب می‎شود. این موزه   ۲۳ اتاق دارد که در هریک از آن‌ها بخشی از آثار مربوط به باستان‌شناسی و انسان‌شناسی دوره‌های مختلف تاریخ مکزیک به نمایش گذاشته شده‌اند. از جمله آثار بسیار باارزش این موزه می‌توان به  سنگ خورشید و مجسمه آزتک اشاره کرد که از دوران پیش‌کلمبیایی به یادگار مانده است. 

موزه ملی مردم‌شناسی

موزه واتیکان (Vatican Museum) در شهر رم

موزه واتیکان با حدود 5.5 هکتار مساحت یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان است که مجموعه‌ای کامل از آثار دوران رنسانس را در خود جای داده است. این موزه در قرن 16 میلادی توسط پاپ دوم بنا شد و در طی سالیان متمادی به دست کشیش‌های مختلف گسترش پیدا کرد. از جمله آثار نگهداری شده در این موزه می‌توان به مومیایی‌های دوران مصر، اتروسک برنز، مجسمه‎سازی‌های کلاسیک، نقاشی‌های دیواری میکل‌آنژ در کلیسای سیستین و نقاشی‌های مدرن اشاره کرد.  گفته می‌شود دور زدن در این موزه و بازدید تمامی آثار هنری موجود در آن، حدود 4 سال طول می‌کشد.

موزه واتیکان

در این مقاله بزرگ‌ترین موزه‌های جهان را به شما عزیزان معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. همان‌طور که مشاهده کردید، گنجینه‌های بزرگ و بسیار بارزشی از تاریخ و فرهنگ نقاط مختلف دنیا در این موزه‌ها جمع‌آوری شده و به نمایش درآمده‌اند. آثار هنری که تماشای آن‌ها هر بازدیدکننده‌ای را به وجد می‌آورد و او را از این‌همه خلاقیت و پیشرفت در دوره‌های مختلف به فکر فرو خواهد برد. اگر به تاریخ علاقه‎مندید و دوست دارید با هنرهای دوران مختلف و آثار معروف‌ترین هنرمندان دنیا آشنا شوید، بازدید از این موزه‌ها در سفرهای خود از دست ندهید. در صورتی که قصد دارید با تورهای گردشگری همراه شوید و به نقاط مختلف دنیا سفر کنید، سری به دیگر صفحات سایت بزنید و  شرایط برگزاری تورها و زمان آن‌ها را  مورد بررسی قرار دهید. کارشناسان کایت همراه با شماره تلفن 75097700- 021 آماده پاسخگویی به سوالات شما می‌باشند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید