30 قانون عجیب از 30 کشور مختلف در جهان | قوانین عجیب کشورها
علیرضا مشرقی 1399/11/18 7786 بازدید 3 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

لیست مطالب این صفحه


چند میلیون سال از عمر زمین می‌گذرد و دورترین تمدنی که ما می‌شناسیم، تمدن بین النهرین است که قدمت آن به حدود 10 هزار سال پیش باز می‌گردد. اگر به همین 10 سال پیش خود بازگردیم، خواهیم دید که فرهنگ، رسوم، آداب معاشرت و حتی قوانینی که رعایت می‌کنیم، بارها و بارها دست خوش تغییر شده‌اند. حال تصور کنید که در دنیا حدود 205 دولت مستقل شناخته شده وجود دارند که هر یک ده‌ها و شاید صدها شهر و فرهنگ مختلف را در خود جای می‌دهند. در بین هر قوم و قبیله‌ای، قوانین خاص و منحصر به فرد وجود دارد که قطعا با شنیدن آنها متعجب می‌شوید. در این مقاله قصد داریم تا کمی دنیا نگری کنیم و سری به قبایل و کشورهای مختلف بزنیم و شما را با 30 مورد از قوانین عجیب کشورهای خارجی آشنا کنیم. قوانینی که شاید پیش از این نمی‌دانستید و از شنیدن آنها متعجب می‌شوید! پس با ما همراه شوید!

30 قانون عجیب از 30 کشور مختلف در جهان | با قوانین عجیب کشورهای خارجی آشنا شوید

1. قوانین عجیب مربوط به مبارزه با چاقی | هند

جالب است بدانید در ایالت کرالا، برای مبارزه با چاقی، در سال 2016 قوانینی اجرا شد که آن را مالیات بر چربی نامیدند! بله! تعجب نکنید، درست خواندید! مالیات بر چربی! طبق این قانون، مالیات خاصی بر روی غذاهایی چرب همانند پیتزا، همبرگر، انواع فست فود، دونات و غیره لحاظ می‌شود تا قیمت آنها افزایش پیدا کند و مردم کمتر سمت این غذاهای مضر بروند!

2. غیر قانونی بودن آدامس جویدن | سنگاپور

بله! قطعا چشمان شما حسابی بابت این قانون عجیب سنگاپوری گرد شده است! بد نیست بدانید که دولت سنگاپور به صورت میانگین، سالانه 150 هزار دلار برای پاک کردن آدامس‌های چسبیده در خیابان و اماکن عمومی هزینه می‌کرد. به همین خاطر از سال 1992، جویدن، خرید، فروش، تولید و واردات آدامس در سنگاپور ممنوع شد! کسانی که این قانون را نادیده بگیرند، باید جریمه‌های نقدی بپردازند یا راهی زندان شوند! البته آدامس‌های ترک سیگار و یا آدامس‌هایی که توسط دندانپزشک تجویز شده‌اند از این قاعده مستثنی هستند! پس مراقب باشید در سنگاپور آدامس نجوید!

3. در رادیوی کانادایی تنها باید موسیقی خواننده کانادایی پخش شود! | کانادا

جالب است بدانید که مردم کانادا بسیار وطن پرست هستند و به فرهنگ و تمدن خود اهمیت زیادی می‌دهند. از این رو بر اساس قانون، تمامی شبکه‌های رادیویی که اصالتا کانادایی هستند، باید حداقل 35 درصد برنامه خود را از موسیقی خواننده‌هایی با اصالت کانادایی پخش کنند! در صورت عدم رعایت این مساله، مدیریت شبکه رادیویی مجبور به پرداخت جرایم نقدی خواهد شد!

4. بنزین تمام کردن در بزرگراه‌ها غیر قانونی است! | آلمان

خب با وجود آنکه همه ما کشور پیشرفته آلمان را به عدم وجود قوانین سرعت در اتوبان می‌شناسیم، اما جالب است بدانید که بنزین تمام کردن در بزرگراه‌های آلمان، کاملا غیر قانونی است. مردم آلمان بر این باور هستند این که بتوانید همواره بنزین ماشین خود را پر کنید، اصلا کار دشواری نیست و تمام کردن بنزین کاملا به خاطر اشتباه شما رخ داده است. همچنین پیاده راه رفتن در کنار بزرگراه و حتی ایستادن در حاشیه بزرگراه بسیار خطرناک است و جان دیگر افراد را به خطر می‌اندازد. به همین خاطر تمام کردن بنزین در بزرگراه‌ها جرم محسوب می‌شود!

قوانین عجیب و مسخره

5. کوه نوردی برهنه غیر قانونی است! | سوئیس

شاید از خواندن این مساله دو شاخ روی سر شما سبز شود و تصور کنید که آخر چه کسی در هوای سرد سوئیس، ترجیح می‌دهد که برهنه کوهنوردی کند!؟ اما در کمال تعجب باید بدانید که تا همین چند سال پیش، مرسوم بود که بسیاری از گردشگران، به صورت برهنه در سوئیس کوهنوردی کنند و این مساله تبدیل به یک رسم دیرینه شده بود! از این رو دولت سوئیس این مساله را غیر قانونی اعلام کرد و هر کس که از این قانون تبعیت نکند، به مبلغ 100 دلار جریمه خواهد شد!

6. غذا دادن به کبوترها غیر قانونی است! | ونیز

تا همین چند سال پیش، بسیاری از گردشگران زمانی که به ونیز سفر می‌کردند، در میان سنت مارک به کبوترها غذا می‌دادند و عکس‌های یادگاری زیادی می‌گرفتند. این مساله تبدیل به یک رسم سنتی گردشگران شده بود و همواره این میدان از حضور کبوترها شلوغ می‌شد. به همین خاطر دولت ایتالیا بر آن شد تا غذا دادن به کبوترها را غیر قانونی اعلام کند. اگر کنجکاو هستید که چرا این اتفاق رخ داده است، باید بدانید که بر اساس گفته دولت ایتالیا، تمیز کردن غذاهای اضافی و فضولات پرندگان، به صورت سالانه برای هر شهروند ایتالیا، 275 یورو هزینه داشت و به همین خاطر هر کس که برای پرندگان غذا بریزد، 700 یورو جریمه می‌شود!

7. کفش پاشنه بلند پوشیدن ممنوع است! | آکروپلیس

آکروپلیس یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری یونان محسوب می‌شود که در دوران باستان، ارزش معنوی زیادی داشت و مردم در این مکان به عبادت مشغول بودند. آکروپلیس حدود دو هزار و 500 سال قدمت دارد و یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی و باستانی در تمام دنیا محسوب می‌شود. این بنا با توجه به گذر زمان، رو به نابودی است و دولت یونان با تمام وجود تلاش در حفظ آن دارد. یکی از مهم‌ترین آسیب‌های وارده از جانب گردشگران، به خاطر تیزی پاشنه کفش آنها بوده است. به همین خاطر، دولت یونان پوشیدن کفش پاشنه بلند را در این مکان ممنوع اعلام کرد!

8. پوشیدن لباس با طرح "پوو" ممنوع است | لهستان

این یکی دیگر واقعا عجیب است! اصلا این خرس کوچک کارتنی زیبا مگر کاری به کار کسی دارد که آن را غیر قانونی اعلام کرده‌اند!؟ باید بدانید که دولت لهستان بر این باور است که شخصیت خرس شکموی "پوو"، تاثیر مخرب بر کودکان دارد. به همین خاطر پوشیدن لباس‌هایی با طرح پوو و استفاده از نقاشی او در اطراف مدارس کاملا غیر قانونی است!

9. مردان در ساحل فقط باید مایو اسپیدو بپوشند! | فرانسه

اسپیدو نوعی مایو مخصوص فرانسوی است که استفاده از آن در این کشور رواج دارد. این مایو بسیار تنگ و جذب است و باعث می‌شود تا تبادل آب با بدن انسان در حداقل میزان ممکن صورت بگیرد. از این رو دولت فرانسه برای تمیز نگه داشتن آب، این قانون را لحاظ کرده که همه مردان باید از مایو اسپیدو استفاده کنند و با هر مایوی دیگر یا لباس‌های معمولی، اجازه ورود به آب را ندارند و با افراد خاطی به صورت جریمه نقدی برخورد خواهد شد!

10. هنگام ورود به مجلس اجازه پوشیدن زره ندارید! | انگلیس

خب دیگر این یکی واقعا نوبر است! اصلا مگر چه کسی می‌خواهد با زره وارد مجلس شود!؟ جالب است بدانید قدمت این قانون به سال 1313 میلادی باز می‌گردد! از آن دوران این قانون پا برجای مانده است و هیچ کس تلاشی برای از بین بردن آن نمی‌کند! پس شما نیز از این قانون تبعیت کنید!

11. پوشیدن لباس چریکی ممنوع | کارائیب

شاید این مساله کمی عجیب به نظر برسد و خب کاملا منطقی است چون ما قصد داریم تا شما را با قوانین عجیب کشورهای خارجی آشنا کنیم! در محدوده کارائیب، تنها نیروهای نظامی مجاز به استفاده از لباس‌های چریکی هستند! پس اگر لباس چریکی دارید، به هیچ وجه در کارائیب نپوشید، زیرا یک جرم محسوب می‌شود!

12. سلفی گرفتن با مجسمه بودا ممنوع! | سری لانکا

یکی دیگر از قوانین عجیبی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم این است که هیچ کس حق سلفی گرفتن با مجسمه بزرگ بودا در سری لانکا را ندارد! دلیل این مساله هم خیلی ساده است! زیرا برای سلفی گرفتن، باید به مجسمه بودا پشت کنید و این کار نوعی بی احترامی به حساب می‌آید و مجازات دارد. از طرف دیگر حتی باید بدانید که اشاره به مجسمه بودا با انگشت اشاره نیز نوعی بی احترامی محسوب می‌شود! پس بهتر است به قوانین آنها احترام بگذارید و با بودا سلفی نگیرید!

13. ماسک زدن غیر قانونی است! | دانمارک

شناخت هویت مردم در اماکن عمومی برای حفظ امنیت بسیار مهم است. از این رو از آگوست سال 2018، دانمارک استفاده از هر گونه ماسک یا کلاهی که باعث عدم تشخیص چهره افراد شود را غیر قانونی اعلام کرد! پس اگر به پوشیدن کلاه‌های بزرگ یا ماسک‌های عجیب علاقه دارید، بهتر است در دانمارک این کار را نکنید!

14. اعلام ازدواج رسمی در هتل به دروغ غیر قانونی است| کارولینای شمالی

در کارولینای شمالی قوانین خاصی در مورد افراد متاهل وجود دارد و جالب است بدانید که مردم این ایالت احترام زیادی برای پیوند مقدس ازدواج قائل هستند و به همین خاطر حتی هزینه اقامت افراد متاهل در هتل با هزینه زوج‌های غیر متاهل تفاوت دارد. پس اگر به دروغ برای کاهش هزینه اقامت اعلام کنید که متاهل هستید، انگار به پیوند مقدس ازدواج بی احترامی کرده‌اید و این کار غیر قانونی است!

15. بادبادک بازی غیر قانونی است! | ویکتوریا، استرالیا

در محدوده ایالت ویکتوریا در استرالیا، هر گونه بازی در اماکن عمومی که باعث آزار و اذیت دیگران شود، جرم محسوب می‌شود. از این رو حتی بادبادک بازی نیز در این محدوده از سال 1966 غیر قانونی اعلام شده است!

16. استفاده از تفنگ آب پاش در جشن سال نو ممنوع! | کامبوج

در کامبوج و مخصوصا در پایتخت این کشور، جشن سال نو بسیار پر شور برگزار می‌شود. به همین خاطر در طول مدت جشن سال نو، استفاده از تفنگ آب پاش برای حفظ نظم عمومی و همچنین جلوگیری از تصادفات رانندگی ممنوع است! البته در طول سال استفاده از این تفنگ‌ها هیچ ممنوعیتی ندارد!

17. پوشیدن پیراهن اجباری است | بارسلونا

اسپانیا شباهت فرهنگی زیادی با ایران دارد و در روزگار گذشته، بسیاری از مردم آن مسلمان بودند. اما این قانون هیچ ارتباطی به دین و فرهنگ ندارد و مردم این کشور بر این باور هستند اینکه یک فرد بدون پوشش بالاتنه وارد خیابان شود، اصلا ظاهر زیبایی ندارد و به همین خاطر این کار جرم است و فرد خاطی 260 یورو جریمه می‌شود و هیچ تفاوتی بین خانم‌ها و آقایان در این مورد وجود ندارد.

18. فحاشی ممنوع! | امارات متحده عربی

امارات متحده عربی به شدت بر پیشرفت فرهنگی خود تاکید دارد و از این رو قوانین سفت و سختی را در این مورد وضع کرده است. یکی از این قوانین، ممنوعیت فحاشی است. مطابق این قانون، کسانی که فحاشی کنند، بر اساس کلماتی که استفاده کرده‌اند، تا سه هفته در زندان باقی خواهند ماند!

19. رقصیدن پس از نیمه شب ممنوع | ژاپن

جالب است بدانید که در ژاپن تا سالیان سال، رقص در محیط‌های عمومی ممنوع بود. این قانون تا سال 2005 پا برجا بود و نهایتا آن را با قانونی جدید جایگزین کردند. در این قانون رقصیدن تا زمانی که هوا تاریک نشده است مجاز خواهد بود!

20. بدون خرید قبر نمیرید! | فرانسه

در شهر Sarpourenx، شما پیش از آنکه در قبرستان یک قبر بخرید، اجازه فوت کردن ندارید! این قانون واقعا عجیب است و به خاطر پر بودن قبرستان عمومی به وجود آمده و با کسانی که پیش از خرید قبر فوت کنند، برخورد قانونی می‌‍شود!

سنگ قبر در فرانسه

21. بیرون بردن هر روز سگ‌ها اجباری است! | روم

سگ‌ها حیواناتی حساس هستند و هر روز باید آنها را برای گردش روزانه بیرون ببرید. در غیر این صورت سگ‌ها دچار آسیب و افسردگی می‌شوند. دولت ایتالیا نیز در راستای حمایت از حقوق این حیوانات زیبا، قانونی وضع کرده که در آن هر کس که سگ دارد، باید روزی یک بار او را بیرون از خانه ببرد. افراد خاطی 625 یورو جریمه خواهند شد!

سگ سفید در فضای آزاد

22. وقتی ماشین می‌بینید باید بوق بزنید! | نیو جرسی

خب شاید این قانون شباهت زیادی به قانون خیابانی ایران داشته باشد که برای آشنایان خود بوق می‌زنیم! اما البته این مساله کمی متفاوت است و در نیو جرسی و در ایالت گاردن، شما باید هنگام سبقت گرفتن از خودرو حتما بوق بزنید. با این کار به راننده هشدار می‌دهید که در حال سبقت گرفتن هستید!

23. ساخت قلعه شنی ممنوع است! | اسپانیا

چی!؟ درست متوجه شدید! در اسپانیا ساخت قلعه شنی در ساحل یک جرم محسوب می‌شود و جریمه دارد! شاید عجیب به نظر برسد اما واقعی است و در اماکن مختلف، نرخ این جریمه نیز با جای دیگر تفاوت دارد. به عنوان مثال در جزیره ماجورکا اگر قلعه شنی بسازید، 100 یورو جریمه می‌شوید و این جریمه در گالیشیا هزار و 500 یورو است! پس مراقب باشید!

24. تناسخ بدون اجازه دولت غیر قانونی است! | چین، تبت

اگر معنای تناسخ را نمی‌دانید، باید به شما بگوییم که برخی گروه‌ها معتقد هستند که پس از مرگ، روح انسان در جسم دیگری حلول می‌کند و به زندگی خود ادامه می‌دهد و پدیده دژاوو یا همان یادآوری خاطراتی از گذشته که اصلا ندیده‌ایم، خواب دیدن یا حتی ترس بدون منطق (فوبیا) را نیز دلیلی بر اثبات تناسخ می‌دانند. راهب‌های بودایی تبت، به تناسخ اعتقاد دارند اما جالب است بدانید که یک راهب بدون اجازه رسمی دولت، اجازه ندارد تا پس از مرگش در جسم دیگری تناسخ پیدا کند! این قانون بسیار جدی است و اصلا شوخی بردار نیست!

25. کشتن پا گنده خلاف قانون است! | بریتیش کلمبیا، کانادا

آیا تا به حال نام پا گنده را شنیده‌اید؟ پا گنده یا Big Foot نام یک موجود خیالی است که البته برخی افراد در سال 1800 ادعا کردند که آن را از نزدیک مشاهده کرده‌اند. بر اساس گفته‌ راویان این حادثه، پا گنده یک موجود بسیار عظیم الجثه شبیه به گوریل است که تمام تن وی با موهای بلند پوشیده شده است! هنوز کسی این موجود را از نزدیک ندیده و عکسی هم از آن وجود ندارد! اما با این حال، قانونی در بریتیش کلمبیا وجود دارد که بر اساس آن، اگر به یک پا گنده آسیب بزنید، 250 هزار دلار جریمه خواهید شد!

26. زدن سبیل مصنوعی غیر قانونی است | کلیساهای آلباما

برخی ماسک‌های خنده دار وجود دارند که دارای بینی بزرگ، سبیل، عینک و ابروهای پر پشت هستند. بر اساس قانون، استفاده از این ماسک‌ در کلیساهای آلباما غیر قانونی است!

27. ایجاد مزاحمت در مراسم عروسی غیر قانونی است | استرالیا

در مراسم عروسی مسیحیان، کشیش به حضار فرصت می‌دهد تا اگر کسی با این ازدواج مخالف است، مخالفت خود را همراه با دلیل اعلام کند. اگر در جنوب استرالیا کسی حین مراسم عروسی، مخالفت خود را اعلام کند یا به هر نحو بابت مزاحمت در مراسم شود، به پرداخت 10 هزار دلار استرالیا و دو سال زندان محکوم خواهد شد.

28. پوشیدن لباس دکولته زنانه توسط مردان غیر قانونی است! | فلوریدا

قطعا این قانون به شدت مضحک به نظر می‌رسد اما واقعا وجود دارد! در جنوب فلوریدا، مردان حق ندارند لباس زنانه دکولته یا همان بدون بند بپوشند! البته پوشیدن لباس‌های زنانه دارای بند برای مردان منع قانونی ندارد!

29. بالا رفتن از درخت قانونی نیست! | تورنتو

کانادا دارای فضای سبز بسیار زیادی است و منابع این کشور در مقابل جمعیت آن اصلا قابل قیاس نیست! اما با این حال، کشور کانادا به طبیعت بکر منطقه اهمیت زیادی می‌دهد و از این رو برای حفظ سلامت درختان کشور خود، بالا رفتن از درخت را غیر قانونی اعلام کرده است. آخرین بار یک جوان مشتاق در سال 2013 از درختی در کانادا بالا رفت و 365 دلار جریمه شد!

30. عبور مرغ/ خروس شما از خیابان غیر قانونی است! | جورجیا

بله! دقیقا درست است! اصلا چه معنی دارد که خروس از خیابان عبور کند! گویا در جورجیا تعداد مرغ و خروس‌ها بسیار زیاد هستند و با عبور کردن از خیابان، حسابی دردسر درست کرده‌اند! به همین خاطر اگر شما حواستان به مرغ و خروستان نباشد و از خیابان عبور کنند، باید جریمه نقدی بپردازید!

خب همراهان عزیز کایت، به نظر شما کدام یک از این قوانین عجیب کشورهای خارجی مضحک‌تر بودند!؟ آیا به غیر از موارد ذکر شده، موارد دیگری از قوانین عجیب کشورهای خارجی را می‌دانید؟ پس دست به کار شوید و با ما درباره آن قوانین صحبت کنید. نظرات خود را با ما و سایر همراهان کایت به اشتراک بگذارید و فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1401/02/05

    سلام خسته نباشید مشکلی نیست مطالب رو برای چنل یوتیوبم نشر بدم با ذکر منبع؟

  • 1401/02/23

    واقعا جالب بود. مخصوصا جویدن آدامس.

  • 1401/02/23

    واقعا جالب بود. مخصوصا جویدن آدامس.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید