بهترین برندهای قهوه ترک را بشناسیم
1398/07/20 82421 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


قهوه ترک ماده اصلی فال قهوه به شمار می‌رود و بسیاری از آن‌هایی که به دنبال خرید این قهوه هستند، می‌خواهند بهترین برند آن را تهیه نمایند. درادامه ما دراین مقاله از وبسایت کایت به معرفی برخی از بهترین برندهای قهوه ترک می‌پردازیم.
در ابتدا ممکن است برای پیدا کردن بهترین برند قهوه ترک کمی گیج شوید اما با در نظر گرفتن «قیمت» به عنوان فاکتور اصلی، می‌توانید دست به انتخاب‌هایی هوشمندانه بزنید.


1. قهوه ترک افسانه‌ای مهمت افندی



مهمت افندی کار خود را از سال 1871 آغاز کرد. مهمت افندی با دقت از میان انواع قهوه عربیکا انتخاب شده است. برخلاف دیگر انواع قهوه که ابتدا از طریق گرما عصاره آن‌ها گرفته می‌شود تا قهوه فوری تهیه شود و سپس به خود آن روغن گیاهی اضافه می‌شود، مهمت افندی به شکل خاصی تهیه می‌شود. دانه‌های قهوه بو داده و آسیاب می‌شوند. به این ترتیب عطر طبیعی و ترکیبات قهوه به خوبی حفظ می‌شود.

قهوه ترک افسانه‌ای مهمت افندی
 2. قهوه ترک نورتین کوکاتپ



کسب و کار قهوه را در آنکارا در سال 1919 آغاز کرد (این قهوه با نام قهوه آتاتورک شناخته می‌شود). در سال 1949 نورتین تونکای نام برند قهوه را ثبت کرد و شروع به صادرات جهانی کرد. این برند به خاطر قهوه‌هایش با طعم کند رومی و هل بسیار مشهور است. در حال حاضر، این شرکت به‌طور متمرکز روی فروشگاه‌های محلی و کشور خود فعالیت می‌کند.

قهوه ترک نورتین کوکاتپ
3. قهوه ترک سزبلی


کسب و کار قهوه ترک خود را در سال 2009 در استانبول آغاز کرد. علی‌رغم جدید بودنش کیفیت بسیار مطلوبی دارد. استفاده 100 درصدی از دانه‌های قهوه عربیکا یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت این شرکت است (بسیاری از تولیدکنندگان قهوه ترک از ترکیب عربیکا و روبوستا استفاده می‌کنند). این مزیت به بخش اصلی برنامه تبلیغاتی سزبلی تبدیل شده است.
به خصوص در کمپین‌های آنلاینی که برای تبلیغات برگزار می‌کند. مردم نگاه مثبتی به محصولات سزبلی دارند و این در حالی است که قیمت محصول پیش رو اصلاً ارزان نیست ( حتی گران‌تر از مهمت افندی است).

قهوه ترک سزبلی
4. قهوه ترک دونیاسی


در سال 2004 وارد کسب و کار قهوه ترک شد. درواقع دونیاسی یک کافی‌شاپ منحصربه‌فرد با مفهومی شرکتی است. 130 نقطه فروش را شامل می‌شود که نه فقط قهوه ترک بلکه دیگر انواع محصولات فرهنگی ترکی را نیز می‌فروشد. در سال 2011 فروشگاهی در لندن افتتاح کرد که با استقبال بسیار زیادی روبرو شد.
حضور آن در کسب و کار آنلاین بعد از انجام تمام این فعالیت‌ها خیلی دور از تصور نبود (علاوه بر همه نکاتی که ذکر شد، دونیاسی، قهوه‌های ترک خود را با طعم کندر رومی و هل تولید می‌کند).

قهوه ترک دونیاسی
5. قهوه ترک توگبا


نخستین کسب‌و‌کار توگبا روی خشکبار و دیگر شیرینی‌های ترکی در سال 1980 متمرکز بود. اخیراً، شرکت فعالیت خود را به کسب‌و‌کار قهوه ترک نیز گسترش داده و موفقیت بسیار زیادی کسب کرده است. این برند بیش از 60 فروشگاه در ترکیه دارد. امروزه کسب‌و‌کار آنلاین قهوه توگبا نیز مشتریانی از سرتاسر جهان دارد.
یکی از روش‌های بو دادن دانه‌های قهوه از طریق حرارت دادن چوب آتش بود. درواقع اولین روش به شمار می‌رود. امروزه تنها چند شرکت است که هنوز از این روش بو دادن دانه قهوه استفاده می‌کند چرا که بسیار دشوار، زمان‌بر و بی‌فایده است. امروزه از الکتریسیته برای بو دادن دانه‌های قهوه استفاده می‌شود که بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

قهوه ترک توگبا
6. قهوه ترک موقه گورمت


زیرمجموعه کسب‌و‌کار موقه ارگولک است که در سال 2013 فعالیتش را آغاز کرد. این شرکت درواقع در کار توزیع شیرینی و دیگر مواد غذایی (میوه‌های خشک و روغن زیتون) فعال است. شعار آن «شما چیزی هستید که می‌خورید.» است. قهوه ترک به تازگی به طیف گسترده محصولاتش اضافه شده است اما تمرکز آن همیشه روی کیفیت بالای طعم است.


قهوه ترک موقه گورمت

7. قهوه ترک مادو


مادو برند بستنی در ترکیه بوده و با داشتن بیش از 250 فروشگاه/کافه در سرتاسر جهان بسیار موفق است. در سال 1850 فعالیتش را آغاز کرد و در سال 1991 امتیاز کسب و کار دیگری را نیز خرید. از آن پس قهوه به عنوان محصولی ضروری برای خط تولید نوشیدنی‌هایشان تولید شد. مادو برای اینکه نسبت به دیگر رقبایش متفاوت باشد از روش بو دادن چوب آتش استفاده کرد. درواقع انتخاب این شرکت به شدت هوشمندانه بود چرا که قهوه آن‌ها کیفیت بسیار بالایی دارند.

قهوه ترک مادو
8. قهوه ترک کسب‌وکارهای کوچک


برخی شرکت‌های قهوه ترک وجود دارند که در کسب‌و‌کار آنلاین فعالیت می‌کنند. البته که این موضوع صحت دارد شرکت‌هایی که فعالیت آنلاین دارند در مقایسه با آن‌هایی که معرفی شدند، از شهرت کمتری برخوردار هستند.
می‌توان این قهوه‌های ترک را بسیار باکیفیت دانست که مشتریان ثابت و وفادار خود را در ترکیه دارند. متأسفانه، فروشندگان کمی سراغ بسته‌های قهوه کوچک می‌روند و بیشترشان برندهای شناخته‌شده را ترجیح می‌دهند.

قهوه ترک کسب وکارهای کوچک
9. قهوه ترک قهوه‌های طعم‌دار


یک فروشگاه قهوه ترک بدون داشتن قهوه‌های طعم‌دار، به نظر ناقص می‌رسد. اگرچه هل ادویه‌ای است که به حد زیادی به دنیای قهوه عرب مرتبط است اما مردم ترک نیز آن را دوست دارند. بسیاری از شرکت‌های قهوه، قهوه ترک هل‌دار را در خط تولید خود دارند.
به‌طورکلی ترک‌ها قهوه‌های بدون طعم را ترجیح می‌دهند. در برخی مناطق که تأثیر فرهنگ عرب در آن بیشتر است از این قهوه‌های طعم دار به شکل گسترده استفاده می‌شود.

قهوه ترک قهوه‌های طعم‌دار
10. قهوه ترک قهوه دیبک


قهوه‌ای به نام قهوه دیبک وجود دارد. احتمالاً در نگاه اول این‌طور به نظر می‌رسد که منظور از قهوه دیبک، تازگی یا عطر آن باشد. اما هیچ‌کدام از این موارد درست نیست. دیبک به معنی قهوه سنگی است. آیا هاون را به خاطر دارید؟
درواقع روشی قدیمی برای آسیاب کردن قهوه (و بسیاری از چیزهای دیگر) بود که به قرن 15ام برمی‌گردد. درواقع کار بسیار دشواری است که نیاز به نیروی زیادی دارد. امروزه، دستگاه‌هایی وجود دارد که دانه‌های قهوه را با استفاده از سنگ به جای آسیاب‌های الکتریکی به پودر تبدیل می‌کند.
شرکت‌های کمی در ترکیه تصمیم گرفتند که با استفاده از این نسخه اتوماتیک، سنت گذشته را ادامه دهند. به این معنا که سنگ‌ها با کمک الکتریسیته، دانه‌های قهوه را پودر می‌کنند. در حال حاضر قهوه دیبک از دیگر انواع قهوه ترک به شمار می‌رود که طعم منحصربه‌فردی دارد.

قهوه ترک قهوه دیبک
11. قهوه ترک عثمانی


از انواع خاص قهوه ترک به شمار می‌رود. این قهوه بوی بسیار خوشی دارد که در گذشته در کاخ‌های سلاطین استفاده می‌شده است. تولیدکنندگان پودر قهوه سنتی را با دیگر مواد خوشبو ترکیب می‌کنند. مشهورترین آن‌ها: کندر رومی، پودر خرنوب، ثعلب، زعفران، خامه و غیره می‌باشند.


12. قهوه ترک بدون کافئین


مردم ترک از قهوه‌های بدون کافئین خوششان نمی‌آید. شرکت‌های بزرگ این نوع قهوه را در خط تولیدشان ندارند. اگر عارضه قلبی دارید یا نمی‌خواهید کافئین بخورید، قهوه ترک گزینه خوبی برای شما نمی‌باشد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید