بهترین غذای خیابانی دنیا | 15 شهر برتر در غذاهای خیابانی
علیرضا مشرقی 1399/09/29 3167 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


از دیرباز تا به امروز همواره غذاهای خیابانی در فرهنگ کشورهای مختلف، جایگاه مهمی داشته‌اند. از نظر تاریخی مشخص نیست که اولین بار چه کشور و چه فردی اقدام به فروش غذاهای خیابانی کرده است. اما به هر صورت این غذاها بسیار پرطرفدار هستند و به همین خاطر به سرعت در تمام کشورهای دنیا، غذاهای خیابانی جای خود را باز کردند. اصلا مهم نیست که ثروتمند هستید یا ترجیح می‌دهید زندگی اقتصادی داشته باشید، به هر حال غذاهای خیابانی مزه‌ای خاص می‌دهند که حتی طعم این غذاها را در بهترین رستوران‌های شهر هم نمی‌توانید پیدا کنید. مهم‌تر از هر چیز اینکه غذاهای خیابانی در حضور مشتری پخته می‌شوند و همین مساله بر جذابیت آنها می‌افزاید. از طرف دیگر نمی‌توان نادیده گرفت که قیمت غذاهای خیابانی به مراتب از غذاهای رستورانی ارزان‌تر است و همین مساله نیز باعث محبوبیت هر چه بیشتر آنها می‌شود. اما به نظر شما بهترین غذاهای خیابانی دنیا برای کدام شهر هست؟ آیا تا به حال در مورد این موضوع فکر کرده‌اید که واقعا بهترین غذای خیابانی دنیا کجاست؟ شاید اصلا به آنجا سفر کنید! پس بهتر است همه چیز را درباره بهترین غذای خیابانی دنیا بدانید!


بهترین غذای خیابانی دنیا | 15 شهر برتر برای خوردن غذاهای خیابانی

خب در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین غذای خیابانی دنیا صحبت کنیم و بدانیم که این غذاهای در کدام شهرهای دنیا وجود دارند. البته در این مقاله شهرهایی که غذاهای خیابانی معروفی دارند را معرفی کنیم و قصدمان معرفی نام غذاها نیست!

  1. بانکوک، تایلند

جالب است بدانید که غذاهای خیابانی بانکوک، کاملا در سطح جهانی رسانه‌ای شده‌اند و تمامی کشورهای دنیا این را می‌دانند که در بانکوک غذاهای خیابانی بسیار معرفی وجود دارد! شاید بسیاری از این غذاها، باب میل ذائقه ایرانی نباشد. اما به هر حال بسیاری از مردم دنیا این غذاها را نسبت به غذاهای رستورانی ترجیح می‌دهند و همین باعث شده تا بانکوک در لیست ما، رتبه اول را از آن خود کند.

اگر به دنبال مرکز اصلی غذاهای خیابانی بانکوک هستید، باید به خیابان Yaowarat بروید. این خیابان که به محله چینی‌ها نیز شهرت دارد، مرکز اصلی غذاهای خیابانی تایلند محسوب می‌شود. در این خیابان انواع غذاهای بین المللی و مخصوصا چینی سرو می‌شود. اما اگر به دنبال غذاهای سنتی تایلندی هستید، بهتر است به منطقه Banglamphu و خیابان غذاهای تایلندی بروید. در این خیابان انواع غذاهای خیابانی تایلند وجود دارد.

غذاهای خیابانی بانکوک

  1. مراکش

در کوچه پس کوچه‌های مراکش اگر قدم بزنید، صدها و بلکه هزاران دکه غذاهای خیابانی را خواهید دید. بسیاری از این افراد روی چرخ‌های سنتی که شباهت زیادی به چرخ‌های سنتی ایران دارند، انواع غذاهای خیابانی را عرضه می‌کنند. در میدان اصلی این شهر، یعنی Jemaa el-Fnaa، که شلوغ‌ترین میدان شهر محسوب می‌شود، تجمع بی‌شماری از فروشندگان غذاهای خیابانی را مشاهده خواهید کرد. البته این منطقه بیشترین تعداد فروشندگان حضور دارند و در بخش‌های محلی شهر هم می‌توانید فروشندگان غذاهای خیابانی را بیابید.

غذاهای مراکشی معمولا پر ادویه، چرب و پر از گوشت هستند! پس خودتان را برای چند کیلو اضافه وزن آماده کنید. اگر در مورد غذاهای مراکشی شناختی ندارید، می‌توانید این غذاها را امتحان کنید: Pastila که  نوعی پای محسوب می‌شود، Bocadilo که از ماهی، گوشت تازه، سیب زمینی و سبزیجات تهیه می‌شود و آن را به صورت ساندویچ سرو می‌کنند، Msemen که نوعی نان کره‌ای مراکشی است و نهایتا Harrira که در حقیقت شباهت زیادی به آش رشته و یا همان نودل دارد که با حبوبات و گوجه تهیه می‌شود.

غذاهای خیابانی مراکش

  1. هنگ کنگ، چین

قطعا در فیلم‌های چینی نیز دیده‌اید که مردم محلی چین نیز بیشتر از غذاهای خیابانی استقبال می‌کنند. همین مساله باعث شده تا هنگ کنگ، یکی از مهم‌ترین شهرهای چین، مرکز غذاهای خیابانی این کشور شود. البته همانطور که می‌دانید، مردم چین هر چیزی که زنده باشد و تکان بخورد را نوش جان می‌کنند! پس حتما باید هنگام خرید غذاهای خیابانی، مراقب مواد اولیه آن باشید تا اشتباهی یک حشره در غذای شما نباشد! اگر به دنبال محلی برای خرید غذاهای خیابانی هستید، بهتر است سری به خلیج Causeway، خیابان Mong Kok یا Temple Street Night Market بزنید. برای دسترسی به این خیابان‌ها، تنها کافیست به راننده تاکسی نام این محله‌ها را اعلام نمایید.

بستنی در خیابان هنگ کنگ

  1. ریو دو ژانیرو ، برزیل

بسیاری از ما ریو دو ژانیرو را به خاطر فستیوال‌های رنگارنگ می‌شناسیم. اما جالب است بدانید که علاوه بر طبیعت زیبا و فستیوال‌های رنگارنگ، این شهر شهرت بسیار زیادی در طبخ و ارائه انواع غذاهای خیابانی نیز دارد. البته باید در نظر داشته باشید که غذاهای خیابانی ریو، اکثرا حالت یک میان وعده یا اسنک دارند و می‌توانید در طول سفر خود و حین پیاده روی و تماشای بخش‌های مختلف شهر، از دکه‌های غذاهای خیابانی، این میان وعده‌ها را تهیه نمایید. اگر به دنبال محله‌ای برای غذاهای خیابانی هستید، ما به شما خیابان Rua Do Lavradio که مرکز شهر ریو قرار دارد را معرفی می‌کنیم. همچنین بهتر است حتما Acaraje که از دانه لوبیا و میگو تهیه شده، Pastel که نوعی شیرینی با گوشت و پنیر است، Coxinha  که نوعی نان خمیری به حساب می‌آید و با گوشت مرغ ترکیب می‌شود و همچنین Tapioca را تجربه کنید که یک شیرینی خوشمزه با شیره نارگیل است.

غذاهای خیابانی برزیل

  1. لندن، انگلستان

شاید تعجب کنید، زیرا مردم لندن خیلی مردمان خشک و مبادی آداب در دنیا به حساب می‌آیند. اما این دلیل نمی‌شود که از این صنعت پر سود و همچنین جاذبه توریستی جا بمانند! در لندن نیز انواع دکه‌های غذاهای خیابانی به چشم می‌خورد که البته کاملا سازمان دهی شده و تحت نظارت سازمان بهداشت انگلستان هستند و می‌توانید با خیال راحت از آنها وعده‌های اصلی غذای خود را تهیه کنید. غذاهای خیابانی انگلستان اغلب بین المللی هستند و اکثرا انواع هات داگ سرخ شده، تاکو یا مرغ سوخاری در منوی آنها به چشم می‌خورد و با ذائقه اکثر افراد سازگاری دارد. همچنین علاوه بر غذاهای بین المللی، می‌توانید انواع غذاهای سنتی را در این دکه‌ها نوش جان کنید. برای یافتن بیشترین تعداد غذاهای خیابانی، بهتر است به بازار Camden، بازار Borough و بازار Porotbello  مراجعه نمایید.

غذاهای خیابانی در لندن

  1. پنانگ، مالزی

بخش شمالی ایالت پنانگ مالزی در سطح جهانی به خاطر غذاهای خیابانی مخصوص خود، شهرت جهانی دارد. جالب است بدانید که مرکز شهر پنانگ، جزء میراث فرهنگی و تاریخی یونسکو به حساب می‌آید و اگر به دنبال غذاهای خیابانی معروف پنانگ هستید، باید سری به مرکز Gurney Drive Hawker و Chulia Street Night Hawker Stalls بزنید. در این مراکز انواع غذاهای خیابانی معروف مالزی عرضه می‌شوند که بسیار خوشمزه هستند و اکثر افراد آنها را می‌پسندند. در میان غذاهای معروف آنها، بهتر است غذاهای Assam Laks که نوعی نودل با ماهی هست، Char Kuey Tewo که نوعی نودل با برنج است، Mee Gorneg Mamak که نوعی نودل بسیار تند است و همچنین Pasembur که نوعی اسنک با سیب زمینی و سس هست را امتحان کنید.

غذاهای خیابانی مالزی پنانگ

  1. استانبول، ترکیه

ترکیه و مخصوصا استانبول، یکی از پرطرفدارترین مقاصد خارجی برای ایرانیان محسوب می‌شود. مردم ترکیه از نظر فرهنگی شباهت زیادی با مردم ایران دارند و از این رو غذاهای ترکی اغلب باب میل مردم ایران هستند.

 اگر یک بار به استانبول سفر کرده باشید، می‌دانید که در اکثر محله‌ها و خیابان‌های معروف، صدها فروشنده غذاهای خیابانی حضور دارند. نکته جالب توجه اینجاست که مردم استانبول اکثرا عادت دارند تا روز خود را با نان سیمت معروف و قهوه تلخ ترک آغاز کنند و تجربه این عادت محلی برای گردشگران نیز بسیار خوش آیند است. برای یافتن بیشترین تعداد فروشندگان غذاهای خیابانی، بهتر است سری به خیابان کاراکوی یا Eminonu بزنید. البته در محله‌های معروفی همانند سلطان احمد یا میدان تکسیم نیز صدها فروشنده دوره گرد حضور دارند.

غذاهای خیابانی استانبول ترکیه

  1. بمبئی ، هندوستان

خب رتبه هشتم لیست ما به شهر بمبئی و کشور هندوستان اختصاص دارد. در این شهر فروشندگان ادویه‌ای وجود دارند که بعضا در بین ادویه‌های خود کمی غذا نیز به شما ارائه می‌دهند! شاید این کمی اغراق باشد اما باور کنید که اگر در فرهنگ ایرانی با قاشق چای خوری به غذا ادویه اضافه می‌شود، این عزیزان با کفگیر این کار را انجام می‌دهند! غذاهای مردم هند بسیار تند هست و طبع گرمی دارد. مردم هندوستان فرهنگی غنی، باستانی و منحصر به فرد دارند و البته که باید طعم غذاهای سنتی آنها را در بین فروشندگان غذاهای خیابانی چشید.

 برای یافتن این فروشندگان دوره گرد، بهتر است به بازار Bhendi، بازار Crawford یا خیابان‌های شلوغ و پر‌تردد سر بزنید. در بین غذاهای هندی، بهتر است حتما Pav Bhaji که از سبزیجات تهیه می‌شود و آن را با نان سرو می‌کنند، Vada Pavکه نوعی سیب زمینی سرخ شده با نان است، Pani Puri که نوعی ترکیب سیب زمینی با تکه‌های مرغ و ادویه فراوان است و همچنین ساندویچ مخصوص بمبی را تست کنید!

غذاهای خیابانی هند

  1. برلین ، آلمان

برلین پایتخت کشور آلمان هست که در زمینه ارائه غذاهای خیابانی خوشمزه نیز شهرت دارد. دقیقا همانند لندن، در برلین نیز غذاهای خیابانی به صورت کاملا سازمان یافته عمل می‌کنند و تحت نظارت سازمان بهداشت هستند. همچنین مشابه لندن، انواع غذاهای بین المللی خوشمزه‌ای که همه ما آنها را دوست دارید در این دکه‌های خیابانی سرو می‌شوند. البته نیازی به توضیح نیست که سوسیس‌های آلمانی بسیار خوشمزه هستند و کیفیت بسیار بالایی دارند. اگر به دنبال میان وعده‌ای خوشمزه یا حتی نهاری لذیذ و مقرون به صرفه هستید، حتی باید از یک دکه، ساندویچ سوسیس تهیه کنید. بهترین مرکز برای خرید غذاهای خیابانی برلین، Markthalle Neun هست. همچنین به یاد داشته باشید که علاوه بر سوسیس، CurryWurst آلمانی که نوعی دیگر سوسیس است را امتحان کنید! این غذا با ادویه‌ای خاص آماده می‌شود.

  1. سنگاپور

سنگاپور یکی از بهترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود و همانطور که می‌دانید هر روز رو به پیشرفت است. از این رو بد نیست بدانید بر خلاف شهرهای دیگر که غذاهای خیابانی در مناطق مختلف شهر حضور دارند، در سنگاپور تمامی فروشندگان غذاهای خیابانی در یک مرکز سازماندهی شده‌اند! به همین خاطر شما می‌توانید به صورت کاملا سازماندهی شده برای تست کردن غذاهای خیابانی سنگاپور، سری به مراکز Chonatown Food street. Maxwell Road food Center, Old airport Road food center و همچنین Tiong Bahru Hawker Center بزنید. در میان غذاهای سنتی مردم سنگاپور، غذاهای مرغ و برنج، کیک هویج سرخ شده، Bah kut teh که نوعی آبگوشت است، Sambal که نوعی پاستا با گوشت قل قلی هست و Wanton Mee که نوعی نودل است، بیش از همه شهرت دارند و بهتر است حتما آنها را امتحان کنید.

  1. اوساکا، ژاپن

قدمت دست پخت مردم ژاپن به دوران feudal Edo و قرن شانزدهم میلادی باز می‌گردد. در آن دوران، ژاپن به دلیل تجارت برنج، مورد توجه اکثر کشورهای دنیا قرار داشت. از همان دوران، غذاهای خیابانی در ژاپن رونق گرفت و هنوز هم رونق دارد. در مراکزی همانند Dotonbori ، می‌توانید انواع غذاهای سنتی ژاپنی را نوش جان کنید. البته همانطور که می‌دانید، مردم ژاپن دست پختی منحصر به فرد دارند و به عنوان مثال انواع غذاهای دریایی مثل ماهی مانک یا هشت پا طبخ می‌کنند. شاید ظاهر غذاهای آنها کمی عجیب باشد، اما بهتر است حداقل یک بار طعم غذاهای خاص آنها را بچشید. لازم به ذکر نیست که نباید چشیدن طعم سوشی‌های مخصوص ژاپن را فراموش کنید!

  1. پورتلند، آمریکا

آمریکا یک کشور چند ملیتی است و مردمان مختلفی به آن مهاجرت کرده‌اند. همین بافت پیچیده فرهنگی آن باعث شده تا یکی از بهترین غذاهای خیابانی دنیا در پورتلند آمریکا وجود داشته باشد. البته این بدان معنی نیست که در شهرها و ایالت‌های دیگر آمریکا غذاهای خیابانی وجود ندارند. بلکه در پورتلند، بهترین غذاهای خیابانی آمریکا را می‌توانید تجربه کنید که اکثرا سازماندهی شده هستند و کیفیت مطلوبی دارند. برای یافتن بهترین مراکز غذاهای خیابانی، بهتر است به Alder Street food cart pod، Cartlandia، بازار میسیسیپی و Cartopia سر بزنید. فروشندگان غذاهای خیابانی انواع ساندویچ هات داپ، ساندویچ سالمون، پیتزا و غذاهای گریل مختلف را ارائه می‌دهند.

  1. مکزیکو سیتی، مکزیک

مکزیکو سیتی پایتخت و مهم‌ترین شهر مکزیک است. زمانی که صحبت از مکزیک به میان می‌آید، قطعا همه ما به یاد غذاهای تند و البته تاکو می‌افتیم! تاکو یکی از معروف‌ترین غذاهای مکزیکی محسوب می‌شود که در تمام دنیا شهرتی وصف ناپذیر دارد. مکزیک با وجود آنکه در قاره آمریکا قرار دارد، اما فرهنگ بسیار متفاوتی در میان مردم آن به چشم می‌خورد. جالب است بدانید که حتی خود مردم مکزیک نیز غذاهای خیابانی را ترجیح می‌دهند و البته که به همین ترتیب، غذاهای خیابانی مردم مکزیک تبدیل به یکی از جاذبه‌های تفریحی این شهر شده است. برای یافتن بهترین غذاهای مکزیکی مکزیکو سیتی بهتر است سری به محله Bazar El Oro یا Tianguis Napoleبزنید. در این مراکز حتما انواع تاکو، Tamalesکه نوعی خمیر آرد نشاسته ذرت است و همچنین Tostada که نوعی ذرت سرخ شده محلی است را امتحان کنید.

  1. هوشی مین، ویتنام

ویتنام مردم بومی خاص خود را دارد که فرهنگی بسیار منحصر به فرد دارند. با وجود آنکه ویتنام طی جنگ با آمریکا، آسیب زیادی دید، اما باز هم خودش را به روزهای اوج بازگرداند. در حال حاضر چهاردهمین غذای خیابانی محبوب در دنیا، مربوط به شهر هوشی مین ویتنام می‌شود. مردم ویتنام علاقه خاصی به غذاهایی همانند سوپ، آش و آبگوشت دارند و اکثر غذاهای آنها به این شکل سرو می‌شود. برای یافتن بهترین غذاهای خیابانی هوشی مین، باید سری به خیابان‌های Van Kiep، Su Van Hanh یا Vinh Khanh بزنید. Bahn Mi یکی از بهترین غذاهای خیابانی هوشی مین محسوب می‌شود که آن را از انواع سبزیجات تهیه می‌کنند. همچنین Bun Rieu را می‌توان نوعی آب گوشت با نودل دانست که انگار ترکیبی از آبگوشت و آش رشته است!

  1. سئول، کره جنوبی

مردم جنوب شرق آسیا فرهنگی بسیار قدیمی و باستانی دارند و از این رو می‌توانید در این کشورها، انواع غذاهای سنتی را بیابید. حال جالب است بدانید که در سئول، یعنی یکی از گران قیمت‌ترین شهرهای جهان از نظر مخارج زندگی، می‌توانید بهترین غذاهای خیابانی دنیا را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه تهیه کنید. مردم کره جنوبی فرهنگی کاملا باستانی دارند و غذاهای سنتی خود را به غذاهای بین المللی ترجیح می‌دهند. اکثر غذاهای آنها دریایی و گیاهی است و طعمی منحصر به فرد و شاید کمی عجیب داشته باشند. برای چشیدن طعم غذاهای خیابانی سنتی مردم کره جنوبی می‌توانید به بازار Gwangjang و یا خیابان Myeongdong Food Street سئول بروید. در میان غذاهای خیابانی مردم سئول، Hotteok که نوعی کیک دارچینی است و همچنین مرغ سرخ کرده کره‌ای بیش از همه شهرت دارند.

  1. تهران ، ایران

خب در نهایت قصد داریم تا در مورد تهران با شما صحبت کنیم. شهری که یک ایران کوچک است و هر فرهنگ و قومی را در خود جای می‌دهد. شهری که از شمال تا جنوب آن هزار رنگ دارد و هر رنگ آن به زیبایی رنگین کمان می‌ماند. در نهایت یکی از بهترین غذاهای خیابانی دنیا به شهر تهران، پایتخت ایران عزیزمان تعلق دارد. در محدوده لاله زار یا بازار تهران، می‌توانید صدها فروشنده غذاهای خیابانی را بیابید که انواع غذاهای سنتی مثل کباب چوبی، عدسی، خوراک لوبیا، ساندویچ سیب زمینی تخم مرغ یا حتی جگر سرخ شده به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در هر گوشه تهران، مخصوصا مراکز شهر و قسمت‌های جنوبی، می‌توانید انواع فروشندگان غذاهای خیابانی را بیابید.

خب دوستان و همراهان عزیز کایت، به صورت کامل با بهترین غذای خیابانی دنیا آشنا شدید. به نظر شما بهترین غذای خیابانی دنیا برای کدام شهر است؟ تا به حال کدام یک از موارد ذکر شده را در شهر مورد نظر تست کرده‌اید؟ تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که همه ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات  شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید