چندش آورترین غذاهای دنیا |10 غذای حال به هم زن دنیا
ضحا اکبری 1399/09/02 42058 بازدید 1 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


غذا خوردن یکی از لذت‌های زندگی هر انسانی است و این که هر فردی غذای خاصی را دوست داشته باشد یا نه به سلیقه و ذائقه‌ی شخص بستگی دارد، اما تعدادی از غذاها هستند که واقعا چندش آور بوده و حتی فکر کردن به آن‌ها حال آدم را بد می‌کند. در این مقاله شما را با 10 مورد از غذاهایی آشنا می‌کنیم که شاید ما با شنیدن اسم آن غذا یا دانستن محتویاتش حالمان بد شود اما در نقاطی از دنیا کسانی هستند که حاضرند برای خوردن همان غذاها پول زیادی خرج کنند، به نظر مطلب جالبی می‌آید پس تا انتها ما را همراهی کنید.

  1. ناکجی و ساناکجی (8 پای پخته شده)

ناکجی و ساناکجی هر دو غذاهایی هستند که با 8 پا یا اختاپوس تهیه می‌شوند و در کشورهای آسیای شرقی مخصوصا کره جنوبی طرفداران بسیاری دارند، این دو غذا تنها یک تفاوت با هم دارند و آن این است که برای پخت ناکجی از 8 پای درسته استفاده می‌شود ولی در پخت ساناکجی 8 پاها را با چاقوی تیز تکه تکه می‌کنند. این در حالی است که 8 پا هنوز زنده است و در بشقاب شما تکان می‌خورد. تهیه‌ این غذا کار سختی نیست، فقط کافیست اختاپوس را در ظرف سرو قرار داده، رویش روغن کنجد ریخته و ظرف را تزئین کنند. البته هم ناکجی و هم ساناکجی غذاهایی بسیار خطرناک هستند به این علت که 8 پا زنده است و موقع خوردن ممکن است یکی از پاهای آن به دیواره‌ی گلوی فرد چسبیده و باعث خفگی او شود.

ناکجی و ساناکجی

ناکجی و ساناکجی

ناکجی و ساناکجی

  1. بالوت (جنین تخم اردک)

یکی از غذاهای بسیار پرطرفدار کشورهای جنوب شرقی آسیا به ویژه فیلیپین بالوت است که از پختن جنین اردک در داخل تخم تهیه می‌شود. برای آماده کردن این غذا تخم اردکی را که در آن نطفه ای بین 17 تا 21 روزه هست آب پز کرده سپس پوستش را می‌کَنَند، آن را با نمک، فلفل و سرکه طعم دار کرده و در ظرفی سرو می‌نمایند. در فیلیپین از تخم مرغ 17 روزه و در ویتنام از تخم مرغی که بین 19 تا 21 روز دارد استفاده می‌کنند. این غذا در کشورهایی چون فیلیپین، ویتنام، کامبوج و لائوس طرفداران زیادی دارد و یک غذای خیابانی به شمار می‌رود.

بالوت

بالوت

بالوت

  1. سوپ خفاش

سوپ خفاش در میان عده‌ای از بومیان کشورهایی مثل گوام، چین و تایلند طرفدار دارد و برای پخت آن از خفاش‌های میوه خوار و روباهی استفاده می‌شود. مردم این سرزمین‌ها خفاش را به صورت کامل یا تکه تکه شده در آب یا شیر پخته و با اضافه کردن سبزیجات و ادویه‌های مختلف از آن یک سوپ خفاش تمام عیار آماده می‌کنند!همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای تایلند وارد صفحه "تور تایلند" شوید.

سوپ خفاش

سوپ خفاش

سوپ خفاش

  1. کله پاچه

کله پاچه این غذای لذیذ از دید ما ایرانی‌‌ها، در لیست چندش آورترین غذاهای جهان قرار گرفته آن هم در قسمت‌های بالایی لیست. هرچند کله پاچه واقعا غذای خوشمزه و منحصر بفردی برای ما ایرانیان است اما در بسیاری از کشورها آن را غذایی چندش آور دانسته و از نگاه کردن به چهره‌ی گوسفندی که با آن دندان‌های ردیف به آن‌ها زل زده است حالشان بد می‌شود، شاید هم حق داشته باشند! به هر حال برای پختن کله پاچه سر و پاهای گوسفند را می‌پزند و پس از اضافه کردن پیاز، سیر و ادویه‌های مختلف اجازه می‌دهند تا چند ساعت دیگر کاملا مغز پخت شود، بعد گوشت قسمت‌های مختلف سر، صورت و پاها را جدا کرده و نوش جان می‌کنند.

کله پاچه

کله پاچه

کله پاچه

  1. دانه‌های قهوه‌ی کوپی لاواک

قهوه یکی از نوشیدنی‌های بسیار محبوب در سطح جهان است اما شما با قهوه‌ای که نوعی گربه آن را قورت داده و بعد دانه‌ی آن را به همراه مدفوع از بدش خارج کرده چطورید؟ جالب است بدانید که این نوع قهوه واقعا وجود دارد و جالب‌‌تر این که گران‌ترین نوع قهوه در سراسر دنیا هم محسوب می‌شود. قهوه‌ی کوپی لاواک قهوه‌ای است که پس از اینکه نوعی گربه به نام زباد آن را بلعید لایه‌ی گوشتی دور آن را می‌خورد و دانه‌اش را قورت می‌دهد که این دانه به همراه مدفوع از بدن این حیوان خارج می‌گردد. کسانی که از قهوه‌ی کوپی لاواک نوشیده‌اند اعتقاد دارند این قهوه بسیار خوش طعم و خوش عطر است،‌ نتایج آزمایشاتی که بر روی این نوع قهوه انجام گرفته نشان می‌دهد که این طعم و عطر خوب بخاطر فرآیندی است که در بدن گربه‌ی زباد روی قهوه‌ی کوپی لاواک صورت می‌گیرد. در سال‌های دور که هلندی‌ها بر کشور اندونزی تسلط داشتند استفاده از این قهوه‌ها در میان مردم این کشور باب شد اما امروزه در سرتاسر جهان افرادی هستند که به قهوه‌ی کوپی لاواک علاقه دارند.

قهوه‌ی کوپی لاواک

قهوه‌ی کوپی لاواک

قهوه‌ی کوپی لاواک

  1. تخم مرغ صد ساله

تخم مرغ صد ساله نام غذایی در کشور چین است که از قرار دادن تخم مرغ،‌ بلدرچین یا اردک در زیر خاک به دست می‌آید آن هم نه صد سال بلکه چند هفته تا چند ماه. برای تهیه‌ی این غذا چینی‌ها تخم مرغ‌ها را به همراه آبلیمو، ‌نمک،‌ خاک رس و آهک بین چند هفته تا چند ماه زیر خاک دفن کرده و وقتی آن را در می‌آورند تخم مرغ دیگر آن ظاهر، طعم و عطر قبلی را ندارد. پس از این مدت تخم مرغ بوی شدیدی پیدا کرده،‌ سفیده‌ی آن به حالت ژله‌ای قهوه‌ای رنگ و زرده‌اش به رنگ خاکستری یا سبز در آمده و در هنگام خوردن طعم آمونیاک از آن احساس می‌شود. این غذا با وجود اینکه ممکن است برای ما بسیار عجیب و چندش آور به نظر برسد اما چینی‌ها از خوردن آن بسیار لذت می‌برند.

تخم مرغ صد ساله

تخم مرغ صد ساله

تخم مرغ صد ساله

  1. سوپ لانه‌ی پرنده

در چین از لانه‌ی پرنده‌ای به نام swiftlet سوپی تهیه می‌کنند که عقیده دارند در عین حال که خیلی خوشمزه است دارای خواص بیشماری برای سلامتی انسان نیز می‌باشد. منظور از لانه‌ی پرنده خار و خاشاک نیست بلکه این پرنده که نوعی پرستو است بزاق خود را بر روی لانه‌اش می‌ریزد که این بزاق در تهیه‌ی سوپ به کار می‌رود. چینی‌ها به سوپ لانه‌ی پرنده علاقه‌ی بسیاری دارند و حتی این لانه‌ها را از کشورهایی مثل مالزی و اندونزی وارد می‌کنند.

سوپ لانه‌ی پرنده

سوپ لانه‌ی پرنده

سوپ لانه‌ی پرنده

  1. سالاد عنکبوت

سالاد عنکبوت یکی از سالادهای محبوب در چین و یکی از چندش آورترین غذاها در سایر نقاط جهان محسوب می‌شود، چینی‌ها به این غذا علاقه‌ی زیادی دارند و برای تهیه‌ی آن عنکبوت‌ها را آن قدر سرخ می‌کنند تا کاملا برشته شوند، سپس آن‌ها را در ظرف سرو چیده و به همراه سس خاصی که برای این سالاد آماده می‌شود میل می‌نمایند!

سالاد عنکبوت

سالاد عنکبوت

سالاد عنکبوت

  1. چشم ماهی تُن

در کشور ژاپن غذایی پرطرفدار وجود دارد که از چشم ماهی تُن تهیه می‌شود، ‌برای پختن این غذا چشم‌‌های ماهی تُن را جدا کرده، آب پز یا بخارپز می‌کنند و پس از اینکه آن را با سیر، سس سویا و شراب برنج طعم دار کردند در بشقابی سرو می‌نمایند. چشم ماهی تُن به عنوان یک غذای خیابانی در ژاپن طرفداران بسیاری دارد زیرا هم قیمت پایینی دارد و هم از نظر خودشان بسیار خوشمزه است!

چشم ماهی تُن

چشم ماهی تُن

چشم ماهی تُن


  1. هگیس (قلب و جگر و شش گوسفند)

هگیس یکی از غذاهای اصیل، محلی و پرطرفدار کشور اسکاتلند است که در واقع دل و روده و جگر و کلیه‌ی گوسفند است،‌ این غذا به دو روش تهیه می‌شود، در روش اول اعضای داخلی بدن گوسفند را به همراه جو چرخ کرده، شلغم و سیب زمینی را پوره کرده و همه‌ی این مواد را با هم در ظرف سرو قرار می‌دهند و با سس مخصوص نوش جان می‌کنند. روش دوم به این شکل است که سر آشپز جگر و دل و روده و کلیه‌ی گوسفند را در آورده و داخل معده‌ی گوسفند گذاشته و چند ساعتی می‌پزد، بعد به همراه پوره‌ی سیب زمینی، شلغم و سس مخصوص سرو می‌نماید.

هگیس

هگیس

در این مقاله شما را با ۱۰ مورد از چندش آورترین غذاهای دنیا آشنا کردیم، غذاهایی که در برخی نقاط برایشان سر و دست می‌شکنند و پول زیادی می‌دهند و در برخی مناطق شنیدن نامشان حال افراد را به هم می‌زند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1402/02/03

    این غذا ها حال آدم رو بهم می زنه من اول خوسم از کله پاچه می آمد ولی دیگه نه حالم به هم میخوره

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید