جزایر فارو کجاست؟ راهنمای سفر + ویزا + جاذبه‌ها + تصاویر
زهرا نیرومند 1399/08/17 13963 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


مجمع‌الجزایر فارو، شامل 18 جزیره بکر و زیباست که بین دریای نروژ و اقیانوس اطلس شمالی قرار دارند. این جزایر به طور کل مساحتی  حدود 1.400 کیلومتر مربع را در برگرفته‌اند و  به عنوان یکی از مناطق خودگردان دانمارک محسوب می‌شوند. طبیعت سرسبز و زیبا، نزدیکی به اقیانوس، دریاچه‌های بسیار دیدنی و مرغان دریایی فراوانی که در این منطقه زندگی می‌کنند، از جمله جذابیت‌های این جزایر زیبا و دیدنی است که باعث استقابل گردشگران به این منطقه می‌شود. جزایر فارو بهترین انتخاب برای طبیعت‌دوستان و افرادی است که دوست دارند در یک منطقه آرام و زیبا چند روزی را به استراحت بپردازند. در این بخش قصد داریم به معرفی جزایر بکر  و دست‌نخورده فارو بپردازیم و اطلاعاتی در مورد این جزایر، جاذبه‌های گردشگری و راهنمای سفر به آن در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

جزایر فارو کجاست؟

جزایر فارو (Faroe Islands)، یکی از مناطق خودگردان دانمارک است که بین دو کشور نروژ و ایسلند قرار دارد.  مجمع‌الجزایر فارو از 18 جزیره تشکیل شده است که 17 تای آن مسکونی هستند. امور داخل این جزیره به عهده خود مردم بوده و برخی از مسئولیت‌ها مانند امور خارجه، دیوان قضایی و سیستم نظامی این منطقه به عهده کشور دانمارک می‌باشد.

جزایر فارو مساحتی حدود ۱,۴۰۰ کیلومترمربع را شامل می‌شود و جمعیتی حدود 48000 نفر دارد. استریموی (Streymoy)، با ۳۸۵ کیلومترمربع بزرگ‌ترین جزیره فارو و جزیره تورشهان (Torshavn) نیز پایتخت این مجمع‌الجزایر می‌باشد. 

مردم این جزیره به کار دامداری  و پرورش گوسفند مشغولند. از این رو به این جزایر " فارو" می‌گویند که در زبان دانمارکی به معنای گوسفند است. علاوه بر این، بخش عمده‌ای از درآمد بومیان فارو از ماهیگیری تامین می‌گردد. در واقع ماهیگیری و صادرات آن اساس اقتصاد جزایر فارو می‌باشد.

قرار گرفتن فارو در کنار اقیانوس، کوه‌های صخره‌ای زیبا، تپه‌های سرسبز و دیدنی، فضایی آرام و دنج با صدای خوش مرغان دریایی، طبیعتی بکر و دست‌نخورده با مردمانی مهربان و خون‌گرم، از جمله ویژگی‌های این منطقه زیبا و دوست‌داشتنی است که باعث محبوبیت آن در میان گردشگران شده است.

جزایر فارو

جاذبه‌های گردشگری جزایر فارو

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، طبیعت زیبا و دست‌نخورده فارو در کنار آرامش بی‌نهایت آن از جمله مواردی است که گردشگران علاقه‌مند، خصوصا طبیعت‌دوستان را به سمت این جزایر زیبا می‌کشاند. علاوه بر این موارد، نقاط خاصی نیز در این جزایر وجود دارند که جزو جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‌شوند.

جزیره هستور (hestur island): هستور یکی از جزایر فارو است که در غرب جزیره استریموی واقع شده است. این جزیره تنها 6 کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن نیز 20 نفر می‌باشند. هستور یکی از زیباترین جزایر فارو است که معمولا مورد توجه گردشگران قرار دارد.

آبشار گاسادالور (gasadalur): گاسادالور یکی از زیباترین بخش‌های جزیره وگار است که در بخش غربی آن قرار دارد. آبشار گاسادالور، که یکی از زیباترین آبشارهای دنیاست، در این روستا واقع شده است.  

آبشار مولافاسور (Mulafossur Waterfall): در جنوب غربی جزایر فارو در منطقه‌ای با نام گاسادالور، آبشاری زیبا و دیدنی وجود دارد که به اقیانوس اطلس می‌ریزد. جذابیت این آبشار بیشتر به دلیل قرارگیری آن در طبیعتی زیبا و دیدنی است. طبیعتی که در فصل بهار و تابستان به رنگ سبز و در پاییز به رنگ زرد و نارنجی دیده می‌شود. این آبشار باشکوه در نزدیکی فرودگاه قرار داشته و با 20 دقیقه رانندگی قابل دسترسی است.

دریاچه لیتیسواتن (Lake Leitisvatn): لیتیسواتن با 3.4 کیلومتر مربع مساحت، بزرگ‌ترین دریاچه فارو و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن است که در بین دو شهر واگار (Vágar) و سورواگور قرار دارد. این دریاچه در کنار اقیانوس و 40 متر بالاتر از آن واقع شده است، اما با این حال آب دریاچه به درون اقیانوس نمی‌ریزد. در واقع دیوار صخره‌ای که دور دریاچه را احاطه کرده است مانع از سرازیر شدن آب آن به سمت اقیانوس می‌شود.

کلیسای جامع تورشاون (torshavn cathedral): تورشاون، بزرگ‌ترین شهر فارو و پایتخت آن است که در قسمت جنوبی ساحل شرقی جزیره استریموی قرار دارد. کلیسای جامع این شهر دومین کلیسای قدیمی جزایر فاروست که تاریخ ساخت آن به سال 1788 برمی‌گردد. این کلیسا در شمال شبه جزیره تینگانس (Tinganes) ساخته شده و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود.

جزایر فارو

راهنمای سفر به جزایر فارو

اگر دوست دارید مکانی آرام و دنج با طبیعتی زیبا و دیدنی را برای سفر انتخاب کنید و از شلوغی‌های شهر به دور باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سفر به جزایر فارو را در لیست محبوب‌ترین مقاصد خود بگنجانید. این جزایر در شمال قاره سبز و بین دریای نروژ و اقیانوس اطلس شمالی واقع شده است و از ایران بسیار دور است. دور بودن مسیر و هزینه‌های بالای سفر، مسافرت به جزایر فارو را کمی مشکل کرده و تنها برای تعداد معدودی از هم‌وطنانمان این امکان را فراهم می‌سازد. به همین دلیل کمتر پیش می‌آید که نام این جزایر را شنیده باشید یا با تورهای جزایر فارو در آژانس‌های گردشگری برخورد کرده باشید.  

اگر بخواهیم در مورد هزینه‌های سفر به جزایر فارو کمی بیشتر توضیح دهیم باید بگوییم که همه‌چیز در جزایر فارو گران است و علاوه بر آن بر روی تمامی خریدها نیز  25 درصد مالیات اضافه می‌گردد. البته اگر به عنوان گردشگر وارد این جزیره شده باشید هنگام خروج از کشور تمامی مالیات‌ها به شما برگردانده خواهد شد.

 رژیم غذایی مردم این منطقه نیز اغلب شامل گوشت قرمز و ماهی می‌باشد و با توجه به این‌که خاک‌های این منطقه تنها برای رشد سبزیجات مناسب است، غلات و دیگر مواد غذایی گیاهی کمتر در رژیم غذایی آن‌ها وجود دارد.  

جزایر فارو

بهترین زمان برای سفر به جزایر فارو

جزایر فارو در میان اقیانوس اطلس واقع شده‌اند و اقلیم اقیانوسی دارند. این جزایر زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌هایی خنک دارند و در اغلب روزهای سال نیز بارانی هستند. به عنوان مثال شهر توشهاون، پایتخت فارو، به طور متوسط حدود 195 روز از سال بارانی است که بیشترین میزان آن نیز در ماه ژوئیه اتفاق می‌افتد. از این رو، بهترین فصل برای سفر به جزایر فارو و استفاده از طبیعت زیبای آن، بین ماه‌های مه تا سپتامبر می‌باشد. بنابراین، اگر قصد برنامه‌ریزی برای سفر را دارید بهتر است این 4 ماه را برای گشت‌وگذار در فارو انتخاب کنید.  

جزایر فارو

دسترسی به جزایر فارو

اگر از سمت ایران به جزایر فارو می‌روید، می‌توانید درخواست ویزای دانمارک را بدهید که در این صورت باید برای دریافت ویزای شینگن اقدام نمایید. البته به یاد داشته باشید که با ویزای شینگن نمی‌توانید وارد جزایر فارو شوید. بنابراین، در هنگام دریافت ویزا سفر خود به فارو را به اطلاع سفارت برسانید و ویزای ملی دانمارک را برای ورود به این جزایر دریافت کنید. اگر به ویزای دانمارک نیاز ندارید، می‌توانید از همان ابتدا تنها ویزای 90 روزه ورود به جزایر فارو را بگیرید و در فرودگاه کوچک این کشور به زمین بنشینید.

جزایر فارو وسعت زیادی ندارند. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از سیستم حمل ‌و نقل داخل شهری فارو به هریک از آن‌ها دسترسی داشته باشید یا حتی با پیاده‌روی از جزیره‌ای به جزیره دیگر بروید. راه‌های مختلفی برای بازدید از جزایر فارو وجود دارد. جزیره‌های بزرگ این کشور از طریق پل با یکدیگر در ارتباط هستند. چند جزیره فارو نیز از طریق یک تونل زیردریایی به هم متصل می‌شوند. حمل‌ونقل برخی از جزایر نیز با استفاده از قایق‌های ماشینی بر روی آب انجام می‌شود. علاوه بر این، این امکان برای افراد وجود دارد که با استفاده از هلی‌کوپتر بر روی جزایر پرواز کنند و به گشت‌وگذار بپردازند.

جزایر فارو

در این مقاله به معرفی جزایر فارو پرداختیم و اطلاعاتی در مورد جاذبه‌های گردشگری و راه‌های دسترسی به این جزایر را در اختیارتان قرار دادیم. اگر قصد سفر به فارو را دارید می‌توانید از طریق دو کشور دانمارک یا نروژ اقدام به این کار نمایید که در این صورت باید ویزای این دو کشور را دریافت کنید. برای دریافت ویزای توریستی و اطلاعات بیشتر  در مورد سفر به فارو با شماره 75097700- 021 تماس بگیرید و سوالات خود را از کارشناسان کایت بپرسید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید