ترکمن صحرا

تور ترکمن صحرا | لیست بهترین تورهای ترکمن صحرا + خالدنبی

تورهای اقساطی کایت



ترکمن صحرا کجاست؟ 

ترکمن صحرا یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی و سرسبز ایران است که بخشی از آن در استان گلستان و بخشی دیگر در جنوب خراسان شمالی قرار دارد. از نظر جغرافیایی ترکمن صحرا یک محدوده بسیار بزرگ را شامل می‌شود و وسعت خیلی زیادی دارد. به همین خاطر در هر گوشه از آن جاذبه‌ای منحصر به فرد، بکر و تماشایی انتظار شما را می‌کشد. بسیاری از کسانی که اهل ورزش و پیاده روی هستند، ترکمن صحرا را به خاطر مناظر بی‌نظیر و آب و هوای پاکش انتخاب می‌کنند. همچنین مناطق کوهستانی ترکمن صحرا برای کسانی که به کوهنوردی‌های آماتور یا حرفه‌ای علاقه دارند، بسیار مناسب خواهد بود. گنبد کاووس نیز جزئی از ترکمن صحرا محسوب می‌شود و یکی از جاذبه‌های معروف و تماشایی این منطقه به شمار می‌آید. تور ترکمن صحرا را می‌توان یک تور طبیعت گردی تمام عیار دانست که خاطره‌ای فراموش نشدنی را در ذهن شما به یادگار می‌گذارد. 


به چه شکل می‌توانیم به ترکمن صحرا سفر کنیم؟ 

همانطور که اشاره کردیم، ترکمن صحرا در شمال کشور قرار دارد و بهتر است بدانید که برای دسترسی به آن، باید مسیری طولانی را پشت سر بگذارید. در حال حاضر تنها امکان سفر زمینی به ترکمن صحرا وجود دارد و برای رفتن به دشت‌های زیبای ترکمن صحرا هیچ انتخاب دیگری نخواهید داشت. ما در اینجا قصد داریم تا شما را کمی بیشتر با نحوه سفر آشنا می‌کنیم. 


نیسان سواری در تور خالد نبی ترکمن صحرا

تور ترکمن صحرا به صورت زمینی 

در حال حاضر کایت تور دو و نیم روزه ترکمن صحرا را برگزار می‌کند که یک تور طبیعت گردی بسیار خاطره انگیز است. در این تور شما داخل اقامتگاه‌های بوم گردی و روستایی اقامت خواهید کرد و آرامش این سبک زندگی را با تک تک سلول‌های بدن خود احساس می‌کنید. ترکمن صحرا برای کسانی مناسب است که می‌خواهند کمی خود را از تلفن همراه و زندگی شهری همیشگی دور کنند! در تور ترکمن صحرا، از وسیله نقلیه توریستی استفاده می‌شود و می‌توانید در طی مسیر با آرامش کامل از مناظر لذت ببرید. در این تور همه چیز از جانب مجری برنامه ریزی شده و لازم نیست نگران طول مسیر، وعده‌های غذایی، میان وعده، بازدید از جاذبه‌های گردشگری اطراف ترکمن صحرا یا حتی محل اقامت خود باشید. البته این تور در ترکیب با تور خالد نبی برگزار می‌شود.


سفر انفرادی به ترکمن صحرا

از تهران تا ترکمن صحرا حدود 600 کیلومتر فاصله است و متاسفانه در بخش‌هایی از مسیر، جاده دارای استاندارد‌های لازمه نیست. به همین خاطر سفر انفرادی به ترکمن صحرا می‌تواند برای راننده بسیار دشوار و خسته کننده باشد. از این رو بهترین گزینه برای سفر شما، سفرهای گروهی همراه تور خواهد بود. البته باید این را بدانید که ترکمن صحرا یک منطقه بسیار وسیع است بنابراین پیش از سفر حتما در مورد این که قصد بازدید از کدام بخش از این بهشت زیبا را دارید، تصمیم گیری نمایید . در این تصمیم گیری بهتر است حتما از کمک یک راهنمای خبره محلی استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید. همچنین بد نیست در نظر داشته باشید که در دشت‌های وسیع ترکمن صحرا، خبری از امداد رسانی جاده‌ای نیست. پس بهتر است همراه چند ماشین به صورت گروهی سفر کنید تا دچار مشکل نشوید. ضمنا در ترکمن صحرا یافتن اقامتگاه بوم گردی و خانه‌های روستایی برای شما قطعا دشوار خواهد بود. زیرا روستاییان با وجود اینکه ارتباط بسیار خوبی با آژانس‌های مسافرتی دارند اما اغلب به غریبه‌ها سخت اعتماد می‌کنند. 


جاذبه‌های دیدنی ترکمن صحرا

به صورت کلی ترکمن صحرا را می‌توان یک یاقوت ارزشمند بر انگشتر سرسبز ایران دانست. اما با این وجود، بخش‌هایی از ترکمن صحرا آنقدر تماشایی هستند که به هیچ عنوان نمی‌توان از آنها گذشت و باید حتما در طی سفر خود از این جاذبه‌های بی‌نظیر دیدن فرمایید. ما طی این مقاله تنها بخشی از این طبیعت بکر را به شما معرفی می‌کنیم تا شاید بتوانیم در این انتخاب سخت شما را یاری کنیم. 

خالد نبی

خالد نبی نام آرامگاهی بسیار زیبا و کوچک است که به شکل مظلومانه‌ای بر فراز تپه‌ای در ارتفاعات ترکمن صحرا قرار دارد. این زیارتگاه برای بسیاری از کوهنوردان حکم مکان توقف و استراحت را دارد و معمولا در طی مسیر خود حتما سری به آن می‌زنند. اما اگر کمی استقامت بدنی داشته باشید و یک پیاده روی طولانی را به جان بخرید، می‌توانید  ارتفاعات ترکمن صحرا را فتح کرده و از مناظر بکر، زیبا و دیدنی اطراف لذت ببرید. بر فراز این تپه، انگار ترکمن صحرا را زیر پای خود دارید و تا دورترین فاصله‌ها به خوبی مشخص هستند. از این بالا می‌توان جزئیات نقاشی خداوند را به طور کامل درک کرد و از سکوت دشت‌ها با تمام وجود لذت برد.


خالد نبیتصویر از Mohsen Jalali

گورستان مرموز ترکمن صحرا

اگر به ماجراجویی علاقه دارید، باید سری به گورستان مرموز ترکمن صحرا بزنید. از طرف محلی‌های منطقه، داستان‌ها و روایات مختلفی در مورد این گورستان نقل می‌شود. در این دشت، ستون‌های سنگی یک شکلی با ارتفاع حدود دو متر قرار دارند که بسیار عجیب به نظر می‌رسند. برخی بر این باورند که خالد نبی از شر دشمنان خود به این منطقه پناه آورد و دشمنان او را تعقیب کردند و در نهایت در این دشت به اذن خداوند، دشمنان او تبدیل به سنگ شدند. از طرف دیگر برخی بر این باور هستند که خالد نبی و یارانش به اذن خداوند تبدیل به سنگ شدند تا از گزند دشمنان در امان بمانند. به هر صورت این دشت با هر داستانی که پشت سر خود داشته باشد، جزء جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مرموز ترکمن صحرا محسوب می‌شود که حتما در تور ترکمن صحرا باید از آن بازدید کنید. اطلاعات بیشتر این قبرستان را در وبلاگ کایت و در صفحه "روایت های قبرستان خالد نبی به همراه عکس" دنبال کنید.


گورستان قبرستان خالد نبی ترکمن صحرا

هزار دره 

هزار دره نام منطقه‌ای در ترکمن صحرا است که همواره گردشگران زیادی را مات و مبهوت خود می‌کند. این دره فاقد هرگونه پوشش گیاهی است و از دور بیشتر شبیه به یک هزار تو  یا یک ماز می‌ماند. اما در حقیقت این دره به خاطر پدیده‌ای زمین شناسی در طی هزاران سال به وجود آمده و توجیهی کاملا علمی دارد. بسیاری از افراد کنار این دره عکس‌های یادگاری زیبایی می‌گیرند تا خاطره سفر ترکمن صحرا را تا همیشه همراه خود داشته باشند. 


هزار دره

چرا همراه تور سفر کنیم؟ 

کاهش هزینه‌ها.

در سفر همراه تور، هزینه‌های شما به شدت کاهش می‌یابد. 

خستگی مسیر.

اگر همراه تور سفر کنید، اصلا متوجه طولانی بودن مسیر نخواهید شد.

برنامه ریزی دقیق.

لحظه به لحظه تور ترکمن صحرا برای شما سرشار از شگفتی خواهد بود. شگفتی‌هایی که قطعا هیچ یک از آنها را در سفر انفرادی تجربه نمی‌کردید.  

اقامت در ترکمن صحرا.

برای یافتن اقامتگاه بوم گردی و روستایی، باید بتوانید اعتماد روستاییان را جلب کنید و انجام این کار بسیار دشوار است. اما آژانس‌های مسافرتی ارتباطی بسیار مثبت با این عزیزان دارند و می‌توانند به راحتی برای شما اقامتی راحت را تدارک ببینند.  


قیمت تور ترکمن صحرا

قیمت تور ترکمن صحرا بسیار مقرون به صرفه است و بیشتر به مدت اقامت شما بستگی دارد. البته اقامت در خانه‌های روستایی خیلی باعث افزایش قیمت تور ترکمن صحرا نمی‌شود، اما نسبت به تورهای یک روزه کمی قیمت بیشتری خواهد داشت. 


بهترین زمان سفر به ترکمن صحرا

ترکمن صحرا به نوعی یک منطقه ییلاقی محسوب می‌شود و به همین خاطر بهتر است شش ماه اول سال را برای تور ترکمن صحرا انتخاب کنید. در فصل بهار همه جا سرسبز است و بارندگی به بیشترین میزان خود می‌رسد. دشت‌های سرسبز، پوشیده از گل‌های زرد بهاری می‌شوند و پرندگان خوش آواز آرامش فضا را فراهم می‌کنند. تور ترکمن صحرا می‌تواند گزینه مناسبی برای مسافرت نوروزی شما باشد. همچنین در ایام تعطیلات تابستانی نیز، می‌توانید از گرمای پایتخت به ترکمن صحرا پناه بیاورید. 


تور گروهی گلستان ترکمن صحرا

مدارک و وسایلی که در سفر به ترکمن صحرا باید همراه خود داشته باشید

  • اصل مدارک شناسایی من جمله کارت ملی و شناسنامه
  • دارو و لوازم شخصی 
  • کفش مخصوص پیاده روی 
  • کلاه آفتاب گیر و عینک آفتابی 
  • کرم ضد آفتاب 
  • یک دست لباس اضافه
  • دوربین عکاسی و دوربین دو چشمی 
  • شارژر موبایل 
  • باتری اضافی برای دوربین 
  • مقدار کمی پول نقد
  • کوله پشتی کوچک و سبک 
  • قمقمه آب 
  • تنقلات ساده مثل نان و پنیر


نحوه خرید تور ترکمن صحرا

برای خرید تور ترکمن صحرا سه راه پیش روی شما عزیزان قرار دارد:

  • خرید اینترنتی: اگر به تور ترکمن صحرا علاقه مند شدید، کافیست تا فرمی که در همین صفحه قرار دارد را تکمیل کنید تا رزرواسیون شما انجام شود. برای پرداخت هزینه تور هم کافیست تا از درگاه ویژه بانکی استفاده نمایید.
  • خرید تلفنی: برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تور ترکمن صحرا کافیست با شماره 02175097700 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان خبره کایت به صورت رایگان شما را راهنمایی کنند. 
  • خرید حضوری: کایت در آدرس تهران- خیابان مطهری – پلاک 188 آماده پذیرایی از شما عزیزان است و می‌توانید تور خود را به صورت حضوری نیز خریداری نمایید. 

سوالات متداول

پرتکرارترین سوالات مسافران کایت در مورد تور را در اینجا بخوانید.

بله، این اقامتگاه‌ها کاملا از جانب کایت تایید شده‌اند. 
برای لذت بردن از این سفر، باید پیاده‌روی‌های طولانی انجام دهید. اما کودکان و افراد کم توان هم می‌توانند به قدر خود از این سفر بهره ببرند و برای آنها خطری وجود ندارد. 
حدود هفت ساعت در مسیر خواهید بود.

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1401/01/19

    سلام وقت بخیر، برای امسال تور ترکمن صحرا دارید؟ زمان و هزینه را می فرمایید؟

نظرات

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

نظرات

بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید

مشاوره تلفنی
02175097700