فرودگاه پوکت تایلند | اطلاعات ضروری فرودگاه بین‌المللی پوکت
زهرا نیرومند 1399/06/31 3597 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



پوکت، یکی از توریستی‌ترین شهرهای تایلند و یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری دنیاست که سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر نقاط دنیا به سمت خود می‌کشاند. این شهر چشم‌اندازهای بی‌نظیری از سواحل زیبا و دیدنی و آب‌های شفاف فیروزه‌ای را به نمایش گذاشته و تفریحات متنوع آبی و دریایی، هتل‌های لوکس با امکانات فوق‌العاده و رستوران‌ها و غذاخوری‌های متعدد با انواع غذاهای دریایی و محلی تایلند را برای گردشگران فراهم کرده است. این جزیره زیبا طرفداران بسیاری نیز در بین گردشگران ایرانی دارد. اگر قرار باشد به  پوکت سفر کنید، بهتر است اطلاعاتی در مورد فرودگاه بین‌المللی پوکت داشته باشید و خطوط هوایی، امکانات رفاهی و راه‌های دسترسی به آن را بشناسید تا بتوانید سفر راحت‌تری را تجربه نمایید. برای آشنایی با فرودگاه پوکت، ادامه مطلب را دنبال کنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای پوکت وارد صفحه "تور پوکت" شوید.

فرودگاه بین‌المللی پوکت

فرودگاه بین‌المللی پوکت (Phuket International Airport)، سومین فرودگاه پررفت‌وآمد کشور تایلند، پس از دو فرودگاه سوارنابومی و دون‌موانگ است. مسافرینی که قصد سفر به پوکت و شهرهای اطراف این جزیره را دارند، از طریق فرودگاه بین‌المللی پوکت رفت‌وآمد می‌کنند. از این رو، این فرودگاه نقش بسیار مهمی در صنعت گردشگری کشور تایلند داشته و سالانه بیش از  15 میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند. فرودگاه بین‌المللی پوکت، دارای یک باند 3000 متری بوده و ظرفیت 30 پرواز در ساعت را دارد.

فرودگاه بین‌المللی پوکت دارای دو ترمینال است که یک ترمینال برای پروازهای بین‌المللی و ترمینال دیگر برای پروازهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال 2014 یک ترمینال جدید با نام ترمینال X نیز در این فرودگاه راه‌اندازی شده که از آن برای پروازهای چارتر استفاده می‌شود.  

اطلاعات فرودگاه بین‌المللی پوکت

-   کد یاتا: HKT

-   کد ایكائو: VTSP

-   نوع کاربری: همگانی مسافربری

-   ایرلاین‌های فعال در فرودگاه: تای ایرآسیا (Thai AirAsia)، تای لایون ایر (Thai Lion Air)، تای ایرویز (Thai Airways)، تای اسمایل   (Thai Smile) و تای ویت‌جت ایر (Thai Vietjet Air)

اطلاعات فرودگاه بین‌المللی پوکت

 دسترسی به فرودگاه بین‌المللی پوکت

فرودگاه بین‌المللی پوکت در 32 کیلومتری مرکز این شهر قرار دارد. مسافران پوکت می‌توانند از وسایل نقلیه مختلف برای رسیدن به شهر و هتل محل اقامت خود استفاده نمایند. راه‌های دسترسی به این فرودگاه عبارتند از:

اتوبوس‌های فرودگاه: اگر می‌خواهید با هزینه‌ای مناسب فاصله بین فرودگاه تا مرکز شهر و بالعکس را طی کنید، اتوبوس‌های فرودگاه بهترین انتخاب هستند. این اتوبوس‌ها در بخش غربی سالن پروازهای خروجی مستقر شده و در ساعت‌های مشخص مسافران را از فرودگاه تا مرکز شهر هدایت می‌کنند. در هنگام برگشت نیز می‌توانید سوار همین اتوبوس‌ها شده و خود را به فرودگاه برسانید. اتوبوس‌های فرودگاه با لوگوی بزرگی  که بر روی خود دارند، کاملا قابل تشخیص هستند. 

مینی‌ون: اگر به صورت خانوادگی یا دوستانه سفر می‌کنید، می‌توانید به جای اتوبوس یک مینی‌ون کرایه کنید. اگر در قالب یک گروه وارد مینی‌ون شوید، دیگر معطلی اتوبوس‌های فرودگاه را نخواهید داشت. تعداد مسافران مینی‌ون حداکثر 10 نفر هستند و امکان سفری راحت و مقرون بصرفه را برای مسافران فراهم می‌کنند.

تاکسی‌های فرودگاه: اگر می‌خواهید رفت‌وآمد آسان‌تری داشته باشید، می‌توانید از تاکسی به جای اتوبوس استفاده نمایید. تاکسی‌های فرودگاه در یک ایستگاه مشخص خارج از ترمینال قابل دسترسی هستند و مسافران را از فرودگاه تا نقاط مختلف شهر هدایت می‌کنند.

لیموزین: سوار شدن در لیموزین و عبور از جاده‌های سرسبز پوکت، یکی از جاذبه‌های گردشگری این جزیره محسوب می‌شود که می‌توانید در مسیر فرودگاه تا هتل این کار را انجام دهید. اگر دوست دارید سوار این ماشین مجلل و لوکس شوید، باید به مرکز کرایه لیموزین در فرودگاه مراجعه نمایید. در این‌جا پس از پرداخت هزینه لیموزین­، به همراه یک خدمه به سمت درب ماشین هدایت خواهید شد. سفر با لیموزین گران‌ترین سرویس حمل‌ونقل فرودگاه است.

کرایه خودرو: علاوه بر موارد عنوان‌شده، می‌توانید یک خودرو کرایه کنید و مسیر فرودگاه تا هتل را خودتان رانندگی نمایید. البته برای این کار حتما باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشید. در این صورت، این فرصت را دارید که روزهای اقامت در پوکت را خودتان رانندگی کرده و به راحتی مسیرهای بین جاذبه‌های گردشگری را طی کنید. مرکز کرایه خودرو در سالن پروازهای پوکت واقع شده است.

 دسترسی به فرودگاه بین‌المللی پوکت

امکانات فرودگاه بین‌المللی پوکت

فرودگاه بین‌المللی پوکت امکانات خوبی را در اختیار مسافرانش قرار می‌دهد که شامل سرویس بهداشتی، اینترنت وای‌فای، تلفن، اطلاعات فرودگاه، بانک، باجه‌های خودپرداز، صرافی، سالن استراحت، دفاتر فروش بلیط، رزرو هتل، نمازخانه، باجه ویزا هنگام ورود، رستوران، مراکز خرید، خدمات درمانی و اورژانسی، سرویس نگهداری چمدان و خدمات پست می‌باشد.

اطلاعات فرودگاه: یکی از مهم‌ترین بخش‌های فرودگاه که ممکن است به آن نیاز پیدا کنید، اطلاعات فرودگاه است. باجه‌های اطلاعات در همه ترمینال‌های فرودگاه وجود داشته و پاسخگوی سوالات و نیازهای مسافران می‌باشد.

سالن استراحت: اگر زمان زیادی در فرودگاه می‌مانید و نیاز به استراحت دارید، می‌توانید با پرداخت هزینه از سالن‌های استراحت فرودگاه استفاده نمایید. این سالن‌ها امکانات رفاهی فوق‌العاده‌ای برای مسافران تدارک دیده و به خوبی از آنان پذیرایی می‌کنند.

اینترنت رایگان: در تمامی نقاط فرودگاه می‌توانید به سرویس اینترنت رایگان دسترسی داشته باشید. البته رایگان بودن این سرویس محدودیت دارد. مسافران می‌توانند به مدت 2 ساعت از این سرویس استفاده نمایند و پس از آن با پرداخت هزینه امکان دسترسی به اینترنت را خواهند داشت.

خدمات بانکی: در بخش‌های مختلف فرودگاه، تعدادی دستگاه خودپرداز وجود دارد که مسافران می‌توانند در صورت نیاز از آن استفاده نمایند.

صرافی و خدمات ارز: اگر فرصت تبدیل پول خود را نداشتید، نگران نباشید. 4 مرکز تبدیل ارز در سالن پروازهای ورودی و یک مرکز در سالن پروازهای خروجی فرودگاه بین‌المللی پوکت برای رفاه حال مسافران تعبیه شده است.

مرکز خدمات درمانی: در سالن پروازهای خروجی یک مرکز خدمات درمانی اورژانسی و سرپایی دیده می‌شود. این مرکز همه روزه از ساعت 6 صبح تا 12 شب خدمات خود را به مسافران ارائه می‌دهد. 

رستوران و کافه: تعداد بسیاری کافه و رستوران در بخش‌های مختلف فرودگاه به چشم می‌خورد که هرکدام از آن‌ها انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، قهوه، فست‌فود، برگر، اسنک و ... را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. رستوران‌های فرودگاه نیز انواع غذاهای بین‌المللی و تایلندی را برای مسافران سرو می‌کنند.

فروشگاه‌ها: فرودگاه بین‌المللی پوکت نیز مانند دیگر فرودگاه‌های دنیا دارای تعدادی فروشگاه می‌باشد که انواع سوغاتی، صنایع دستی و کالاهای خاص تایلند را به مشتریان ارائه می‌دهند. علاوه بر این، تعدادی کتاب‌فروشی، سوپرمارکت و فروشگاه لباس و زیورآلات نیز در این فرودگاه دیده می‌شود که امکان خرید انواع کالا را برای مسافران فراهم می‌کند. 

پارکینگ فرودگاه: در صورتی که با ماشین شخصی به فرودگاه بین‌المللی پوکت می‌روید، نگران نباشید. این فرودگاه یک پارکینگ نیز برای راحتی مسافران در نظر گرفته است. پارکینگ فرودگاه ظرفیت بیش از 400 اتومبیل را دارد.

امکانات فرودگاه بین‌المللی پوکت

خطوط هوایی فعال در فرودگاه بین‌المللی پوکت

مسافران ایرانی که قصد سفر به پوکت را دارند می‌توانند با استفاده از شرکت هواپیمایی ماهان، پرواز خود را به صورت مستقیم از فرودگاه امام خمینی تهران به سمت فرودگاه بین‌المللی پوکت انجام دهند. به غیر از ماهان، تمامی پروازها، اعم از خطوط هواپیمایی داخلی و خارجی به صورت غیر مستقیم و از طریق یک فرودگاه واسط انجام می‌شود. خطوط هوایی فعال در فرودگاه بین‌المللی پوکت عبارتند از:

  • بانکوک ایرویز (Bangkok Airways): تهران - بانکوک -  پوکت
  • قطر ایرویز (Qatar Airways): تهران – دوحه - پوکت
  • ایران ایر (Iran Air): تهران - دبی -  پوکت
  • هواپیمایی اتحاد (Etihad): تهران -   ابوظبی -  پوکت
  • هواپیمایی امارات (Emirates) تهران - دبی -  پوکت
  • ایر آسیا مالزی (Air Asia Airlines): تهران - کوالالامپور - پوکت

خطوط هوایی فعال در فرودگاه بین‌المللی پوکت

در این مقاله به معرفی فرودگاه بین‌المللی پوکت پرداخته و اطلاعاتی در مورد خطوط هوایی، امکانات رفاهی و راه‌های دسترسی به این فرودگاه در اختیارتان قرار دادیم. داشتن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا سفر راحت‌تری را تجربه کنید و از امکانات و ویژگی‌های فرودگاه حداکثر استفاده را داشته باشید. در صورتی که قصد سفر به هریک از شهرهای توریستی تایلند را دارید، می‌توانید از طریق آژانس گردشگری کایت، اقدام به انجام این کار نمایید. کارشناسان کایت به صورت 24 ساعته در خدمت گردشگران بوده  و با شماره 75097700- 021 آماده پاسخگویی به سوالات شما می‌باشند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید