سفر به سریلانکا | بهترین فصل سفر به کلمبو - کندی - بنتوتا
شراره رحیمی 1399/04/29 4622 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سریلانکا کشوری جزیره‌ای سرسبز و زیبا می‌باشد که در اقیانوس هند و در جنوب آسیا واقع شده است. این کشور دارای سواحل پهناور، مردم خون‌گرم، غذاهای خوشمزه، آثار تاریخی بسیار و... می‌باشد که سالانه گردشگران بسیار زیادی را از سراسر جهان در دل خود جای می‌دهد. به طور کلی آب و هوای این کشور در اکثر فصل‌های سال گرم و مرطوب است اما به دلیل زمین‌های کم ارتفاع و وجود کوهستان‌هایی در مرکز جزیره از نظر آب و هوایی از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. تصمیم‌گیری برای این‌که چه زمانی برای سفر به سریلانکا و بازدید از شهرهای زیبای این جزیره نظیر کلمبو، کندی، بنتوتا و بازدید از سواحل و نهنگ‌های این کشور مناسب است کاملا به اهداف سفر شما بستگی دارد. از این رو در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا بهترین زمان سفر به سریلانکا را با هم بررسی کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای سریلانکا وارد صفحه "تور سریلانکا" شوید.

بهترین زمان سفر به سریلانکا

با وجود این‌که سریلانکا یک جزیره کوچک می‌باشد اما در آن چند نوع آب و هوا را می‌توانید تجربه کنید. بدیهی است که هر گردشگر با توجه به ذائقه خود تصمیم می‌گیرد که چه زمانی به این کشور سفر کند تا از این جزیره بی‌نظیر در آب و هوای مورد علاقه خود بازدید به عمل آورد. به طور کلی سریلانکا کشوری است که می‌توانید در تمام فصل‌های سال به آن‌جا سفر کنید. از این رو اگر آب و هوای منطقه‌ای برای سفر مناسب شما نبود می‌توانید در منطقه‌ای دیگر آب و هوای مطبوعی را تجربه کنید و نهایت لذت را ببرید. از این رو ما نیز در این بخش بهترین فصل سفر به کلمبو، کندی و بنتوتا که از معروف‌ترین شهرهای سریلانکا هستند را به طور کامل برای شما شرح خواهیم داد.

بهترین زمان سفر به سریلانکا

  • سریلانکا در فصل بهار

پس از گذر زمستان و شروع بارندگی مجدد در فصل بهار، ماه مارس یکی از ماه‌های فصل بهار می‌تواند زمان بسیار مناسبی برای سفر به این کشور زیبا باشد. بارش‌های شبانه همراه با آب و هوای گرم در ماه مارس شرایط جوی بسیار ایده‌آلی را برای گردشگران ایجاد می‌کند. جشن سال نو در چهاردهم آوریل برگزار می‌شود که کشور سریلانکا در این روز تعطیل می‌باشد. در این جشن ملی مردم در کنار خانواده‌های خود این روز بزرگ و هیجان‌انگیز را جشن می‌گیرند، بازی‌های متنوع انجام می‌دهند و غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذی را سرو می‌کنند. به علاوه مردم کشور سریلانکا هر سال در اوایل ماه می روز جهانی کارگر را نیز جشن می‌گیرند. شهر کندی یکی از شهرهای بزرگ سریلانکا می‌باشد که در میان تپه‌های فلات که یک منطقه گرمسیری است واقع شده است. شما می‌توانید در فصل بهار علاوه بر سایر مناطق سریلانکا از این شهر زیبا بازدید به عمل آورید و از چشم‌انداز بی‌نظیر این شهر در شب‌های بارانی نهایت لذت را ببرید.

سریلانکا در فصل بهار

  • سریلانکا در فصل تابستان

اگر قصد دارید که در فصل تابستان به سریلانکا سفر کنید، لازم است بدانید که در این فصل هر روز چند ساعتی را شاهد بارندگی خواهید بود. این در حالی است که دریاها و اقیانوس گرم خروشان می‌شوند و ممکن است قسمت‌هایی از جزیره طوفانی شود. البته گردشگرانی که در سمت غربی جزیره نظیر شهر کلمبو اقامت دارند، آب و هوایی بسیار گرم و خشک‌تر را تجربه می‌کنند. بنابراین شهر تجاری کلمبو در فصل تابستان با جاذبه‌های گردشگری متعدد میزبان توریست‌های بسیاری از سراسر دنیا می‌باشد. به علاوه بسیاری از مراسم‌ها نظیر تعطیلات رسمی مسلمانان، عید قربان، عید فطر و... نیز در فصل تابستان جشن گرفته می‌شود.

  • سریلانکا در فصل پاییز

در فصل پاییز آب و هوای قسمت شمالی و شمال شرقی کشور سریلانکا بارانی می‌شود در صورتی که در قسمت جنوب غربی سریلانکا هوا کاملا خشک می‌باشد. بنابراین اگر مایل هستید که در آب و هوای خشک به گشت و گذار در سریلانکا بپردازید می‌توانید شهر بنتوتا را انتخاب کنید زیرا این شهر سواحل بسیار زیبایی دارد که گردشگران زیادی را شیفته خود کرده است. جالب است بدانید که در بخش جنوبی کشور با وجود این‌که هوا گرم است اما رطوبت و بارندگی ملایمی در این منطقه حاکم می‌باشد. در واقع می‌توان گفت ماه توریستی از ماه نوامبر شروع می‌شود و این ماه زمان بسیار مناسبی برای سفر به کشور سریلانکا می‌باشد. بدیهی است که اگر زودتر از شروع ماه توریستی به این کشور سفر کنید، می‌توانید اقامتگاه‌های ارزان‌تری پیدا کنید و در یک ساحل خلوت و دل‌انگیز به آرامش بیشتری دست یابید. هم‌چنین در اوایل ماه نوامبر یک فستیوال هندی به نام دیوالی یا دیپاولی نیز جشن گرفته می‌شود.

  • سریلانکا در فصل زمستان

شاید تعجب کنید اما محبوب‌ترین فصل سفر به سریلانکا، زمستان کوتاه این جزیره می‌باشد. در این فصل سریلانکا به طور قابل توجهی شلوغ می‌شود، بنابراین اگر با شلوغی جزیره مشکلی ندارید بدون شک اقیانوس آرام و شب‌های خنک، آب و هوای خوب و دل‌انگیز همراه با تابش نور آفتاب زمستانی ایده‌آل برای شما خواهند ساخت. لازم است بدانید که در سال 1948 سریلانکا استقلال خود را از حکومت بریتانیا پس گرفت و در 4 فوریه روز استقلال این کشور جشن گرفته می‌شود. به علاوه در 25 دسامبر نیز جشن کریسمس در این کشور برگزار می‌شود. بنابراین شما نیز می‌توانید در فصل زمستان برای گشت و گذار در سریلانکا برنامه‌ریزی کنید و لحظه‌های متفاوتی را برای خود به ارمغان آورید.

فصل گردشگری در سریلانکا

به طور کلی سریلانکا سواحل بسیار درخشنده و زیبایی را در دل خود جای داده است که همه ساله گرشگران زیادی را پذیرا می‌باشد. اما اگر شما نیز همانند اغلب گردشگران تصمیم دارید که از سواحل جنوب بازدید به عمل آورید، کم باران‌ترین و خشک‌ترین ماه‌های سال، ماه‌های بین دسامبر تا مارس می‌باشند که البته شلوغ‌ترین ماه‌های سال نیز به شمار می‌روند. زیرا اکثر گردشگران ماه‌های کم بارش و گرم را برای گشت و گذار در ساحل انتخاب می‌کنند. توصیه می‌کنیم که در حوالی ماه‌های آوریل و می به شهر کلمبو سفر نکنید زیرا در این ماه‌ها دما و رطوبت غیرقابل تحمل به اوج خود می‌رسد که این شرایط در شهر کلمبو بیشتر از سایر شهرها مشاهده می‌شود.

فصل گردشگری در سریلانکا

شهر کندی نیز عنوان پایتخت قدیمی سریلانکا را به خود گرفته است و به علاوه به عنوان یک شهر گران قیمت با یک فرهنگ غنی نیز شهرت دارد. به طور کلی شهر کندی آب و هوای بسیار مطبوعی دارد و اغلب در ماه‌های اکتبر و نوامبر میزان بارندگی در آن‌جا شدید است. از این رو بهترین زمان سفر به شهر کندی فصل بهار، ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس است زیرا در این فصل شهر کندی در خشک‌ترین حالت خود قرار دارد. به طور کلی در کشور سریلانکا چقدر از باران‌های موسمی یا نور خورشید بهره ببرید کاملا به شانس شما بستگی دارد. در هر فصلی از سال که باشید ممکن است باد یا باران روز آفتابی شما را به یک روز شاعرانه تبدیل کند. بنابراین هنگام سفر به سریلانکا لازم است خودتان را برای هر نوع آب و هوایی آماده کنید تا در طول سفر با مشکل مواجه نشوید و نهایت لذت را ببرید.

بارندگی در سریلانکا

به طور کلی سریلانکا در طول سال دو فصل به شدت بارانی را تجربه می‌کند که می‌توان تا حدودی این ماه‌های بارانی را پیش‌بینی کرد. اگر زمان مناسبی را برای سفر به سریلانکا انتخاب کنید، می‌توانید شاهد مهاجرت، شنا و حرکات نهنگ‌های آبی غول پیکر نیز باشید. علاوه بر نهنگ‌های غول پیکر تماشای نهنگ‌های جنین، نهنگ‌های بالدار و تماشای دلفین‌ها نیز خالی از لطف نیست. بهترین زمان برای تماشای دلفین‌ها در بخش جنوبی سریلانکا فصل بهار و در ماه‌های دسامبر و مارس می‌باشد اما در بخش شرقی سریلانکا ماه‌های ژوئن تا سپتامبر بهترین زمان ممکن برای تماشای این موجودات شگفت‌انگیز می‌باشد. البته ناگفته نماند که در ماه‌های بین دسامبر تا مارس شما می‌توانید در سواحل زیبای آلانکودا در کالاپیتیا نیز دلفین‌ها را تماشا کنید و لحظه‌های متفاوتی از سایر سفرهایتان را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به سریلانکا با توجه به دمایی که حس می‌کنید

به طور کلی حس ما از آب و هوا فقط به دمای محیط بستگی ندارد. در واقع دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بر ما اثر می‌گذارد و دماهای پایین هنگامی که بادهای شدید در حال وزیدن باشند، سبب می‌شوند تا سرمای بیشتری حس ‌کنیم. بنابراین در سفر به سریلانکا باید توجه داشته باشید دمایی که حس می‌کنید به شدنپت به دو متغیر بادهای سرد و رطوبت بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به سریلانکا با توجه به دمایی که حس می‌کنید

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما سریلانکا را در فصل‌های مختلف بررسی کردیم تا شما با توجه به علاقه خود بهترین زمان سفر به سریلانکا را انتخاب کنید و به گشت و گذار در شهرهای زیبای کلمبو، کندی و بنتوتا سریلانکا بپردازید و لذت ببرید. در صورتی که قصد سفر به کشور زیبای سریلانکا دارید، پیشنهاد می‌کنیم با شماره 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را برای سفر به این جزیره زیبا راهنمایی کنند. شما نیز می‌توانید در صورت تمایل تجربه سفرتان به سریلانکا را برای ما ارسال کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید