سفر به عمان به صورت کوله گردی | بک پکری
ضحا اکبری 1399/04/12 2664 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



امروزه با صنعتی شدن جوامع، تخریب محیط زیست هر روز بیشتر از روز قبل اتفاق می‌افتد، همچنین با افزایش امکانات، قیمت‌ها نیز به نسبت گذشته بالا رفته و شرایط را برای سفر کردن کمی مشکل کرده است. در این شرایط نوع جدیدی از مسافرت کردن شکل گرفته که اولا شخص به‌تنهایی یا با گروهی که در شکل سفر کردن و احترام به محیط زیست با او هم‌عقیده هستند سفر می‌کند، دوما وسایل سفرش تنها یک کوله‌پشتی و چند وسیله‌ی ضروری است که همه را در آن کوله‌پشتی جا می‌دهد و سوما در همه‌حال به‌دنبال انجام ارزان‌ترین کار می‌باشد، مثلا در انتخاب محل اقامت در سفر. به این شکل سفر کردن که ترکیبی از پیاده‌روی و کمپینگ است و تنها با یک کوله و به دور از تجمل و راحت‌طلبی انجام می‌شود بک‌پکینگ و به شخصی که به شیوه‌ی بک‌پکینگ سفر می‌کند، بک‌پکر می‌گویند.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای عمان وارد صفحه "تور عمان" شوید.

کشور عمان از جمله کشورهای آسیایی حوزه‌ی دریای عمان می‌باشد که چند سالی است تلاش می‌کند تا صنعت گردشگری خود را ارتقا دهد. پایتخت عمان شهر مسقط است، جمعیت این کشور حدود 4 و نیم میلیون نفر می‌باشد، ارز رسمی آن ریال عمان (omr) است و سبک زندگی مردمش ترکیبی از زندگی مدرن و سنتی می‌باشد. درآمد اصلی عمان از فروش نفت است ولی در کشاورزی، ماهیگیری و خصوصا صنعت گردشگری پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. عمان بخاطر داشتن جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز، مکان‌های تاریخی زیبا و سواحل گرمش بسیار مورد توجه و علاقه‌ی گردشگران خارجی است که همه ساله به‌خصوص در فصل زمستان به سمت عمان رهسپار شده و چند روزی را در هتل‌های لوکس و رستوران‌های شیک عمان می‌گذرانند. ولی ما در این مقاله سعی داریم که چگونگی سفر به عمان به‌صورت کوله‌گردی یا بک‌پکری را توضیح دهیم، اگر شما طرفدار این نوع سفر هستید، با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید تا شما را با سفر بک‌پکری یا کوله‌گردی به عمان و موضوعات مرتبط با آن نظیر گرفتن ویزای عمان، انتخاب زمان مناسب برای سفر به عمان، انتخاب محل مناسب برای اقامت در عمان، برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌های رفت و آمد و خورد و خوراک در عمان، برنامه‌ریزی برای تفریح و شرکت در جشنواره‌های عمان و وسایل مورد نیاز برای سفر بک‌پکری به عمان آشنا کنیم.

سفر به عمان به‌صورت کوله‌گردی یا بک پکینگ

از آن ‌جا که پول کشور عمان ارزش بالایی دارد، هزینه‌ها نیز در این کشور بالاست و می‌توان عمان را کشوری گران دانست اما این به این معنی نیست که نمی‌توان به‌ صورت بک‌پکری به عمان سفر کرد، با توجه به چند نکته و انجام آن‌ها می‌توان سفری ارزان و متفاوت به عمان داشت.

سفر به عمان به‌صورت کوله‌گردی یا بک پکینگ

گرفتن ویزای عمان

با توجه به مذاکرات انجام شده بین دو کشور ایران و عمان در زمینه‌ی رفت و آمد اتباع دو کشور، برای گرفتن ویزای عمان اقدام حضوری لازم نیست و شما بسته به این‌که بخواهید هوایی یا زمینی به عمان سفر کنید می‌توانید به‌ صورت آنلاین یا در فرودگاه عمان ویزای توریستی 10 روزه‌ی این کشور را بگیرید.

انتخاب زمان مناسب برای سفر به عمان

از ماه اکتبر تا ماه مارس که فصل زمستان کشور عمان است و این کشور دارای آب و هوای بسیار معتدل و دلنشین می‌باشد شلوغ‌ترین زمان عمان با توجه به میزان حضور گردشگر در این کشور است، پس از تخفیف خبری نیست. از ماه آوریل تا ماه می که بهار عمان است هنوز آب و هوا دل‌پذیر است ولی از شدت حضور گردشگران کم شده و می‌توان برای محل اقامت و سایر خدمات مقدار کمی تخفیف گرفت. اما از ماه ژوئن تا ماه سپتامبر که تابستان کشور عمان است به این علت که هوا واقعا گرم است گردشگران کمی به این کشور سفر می‌کنند پس طبیعتا قیمت‌ها خیلی کمتر از زمان اوج حضور گردشگر است و شما می‌توانید برای خدمات تخفیف اساسی بگیرید، ضمن این‌که روزها طولانی است و شما می‌توانید مقدار بیشتری از مسیر سفر خود را در روشنایی روز پیاده طی کنید.

انتخاب محل مناسب برای اقامت در عمان

انتخاب محل مناسب برای اقامت در عمان

اگر شما به عنوان یک بک‌پکر همه‌ی تجهیزات لازم برای سفر را با خود برده باشید می‌توانید در مکان‌هایی که برای کمپینگ مناسب باشد چادر زده و شب‌ها را در چادر بمانید اما اگر قصد دارید شب‌ها را در هتل یا مسافرخانه بگذرانید با در نظر گرفتن زمان و بودجه‌ی خود یک مکان را به عنوان محل اقامت خود در نظر بگیرید و از آن‌جا با قطار یا اتوبوس به شهرهای اطراف سفر کنید ضمنا مقصدهایی را در نظر بگیرید که خلوت هستند ولی از نظر جاذبه چیزی از شهرهای بزرگ کم ندارند. قیمت ارزان‌ترین هتل‌ها در عمان برای یک شب بین 12 تا 15 ریال عمانی است و هتل‌های مرغوب‌تر قیمت بالایی دارند، البته میزان قیمت هتل‌ها در فصول شلوغ و پر گردشگر خیلی بیشتر از فصل خلوت است.

برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌ی رفت و آمد و خورد و خوراک

اگر یک بک‌‍پکر هستید و می‌خواهید هزینه‌ی مواد خوراکیتان خیلی مقرون به‌صرفه دربیاید باید قید رستوران‌های لوکس عمان را زده و به خوردن غذاهای محلی و خیابانی با مردم معمولی عمان اکتفا کنید. برای رفت و آمد در داخل عمان هم می‌توانید از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده کنید، هرچند این وسیله‌ها خیلی پیشرفته نیستند و خود عمانی‌ها ترجیح می‌دهند که از وسیله‌ی شخصی خودشان استفاده کنند اما اتوبوس‌های BAIZAS  عمان که به دو رنگ زرد و نارنجی هستند و هر جا بخواهید توقف می‌کنند بلیط ارزانی دارند، ضمن این‌که با توجه به آب و هوای مناسب عمان می‌توانید برخی مسیرهایی که زیاد دور نیستند را پیاده طی کنید.

برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌ی رفت و آمد و خورد و خوراک

برنامه‌ریزی برای تفریح و شرکت در جشنواره‌های عمان

می‌توانید قبل از شروع سفر طوری برنامه‌ریزی کنید که به جشنواره‌های کشور عمان برسید، از این جشنواره‌ها می‌توان به جشنواره‌ی مسقط و جشنواره‌ی صلاله خریف اشاره کرد.

  • جشنواره‌ی مسقط: مدت این جشنواره یک ماه از ژانویه تا فوریه است و در آن برنامه‌های متنوعی از قبیل مسابقه‌ی شتر سواری، اجرای تئاتر، مسابقات تهیه‌ی غذای سنتی و بین‌المللی، سیرک و... اجرا می‌شود.
  • جشنواره‌ی صلاله خریف: در این جشنواره که از اواسط ماه جولای آغاز شده و تا اوایل ماه اوت ادامه پیدا می‌کند، هوای تابستان به ‌یکباره بخاطر بارندگی تغییر کرده و سرد می‌شود.

ضمن این‌که می‌توانید از فرصت‌های رایگان موجود نظیر تورهای پیاده‌روی رایگان، بازدیدهای رایگان از موزه‌ها و... استفاده کنید.

برنامه‌ریزی برای تفریح و شرکت در جشنواره‌های عمان

وسایل مورد نیاز برای سفر بک‌پکری به عمان

هر فرد بک‌پکر یا کوله‌گرد همیشه باید همراه خود وسایلی مثل چادر مسافرتی سبک و مناسب فصل، یک چراغ خوراک‌پزی کوچک، کفش مناسب پیاده‌روی، لباس مناسب فصل که ضد آب هم باشد، یک دستگاه تصفیه‌ی آب کوچک و وسایل بهداشتی ضروری داشته باشد اما چنان‌چه این کوله‌گرد بخواهد به عمان سفر کند باید علاوه بر وسایل ذکر شده کلاه و عینک آفتابی، پماد ضد حشره و سوختگی، کرم مرطوب‌کننده و ضد آفتاب، جوراب اضافی و تی‌شرت آستین بلند سفید که مناسب هوای گرم عمان است با خود بردارد.

وسایل مورد نیاز برای سفر بک‌پکری به عمان

به چند نکته در مورد سفر به کشور عمان توجه کنید.

  1. امنیت در این کشور بسیار بالاست اما به هر حال شما باید مراقب وسایل شخصی و ارزشمند خود باشید، با هر کسی دوست نشوید و حتما از پاسپورت خود کپی گرفته و یک نسخه از آن‌را در فضای ذخیره‌سازی آنلاین dropbox ذخیره کنید.
  2. پرواز مستقیم تهران به سمت مسقط هر روز هفته انجام شده و مدت زمان آن 2 ساعت و 35 دقیقه است و در فصل خلوت قیمت آن بسیار مناسب می‌باشد.
  3. برای گشت و گذار در شهرهای عمان می‌توانید از برنامه‌های زیر استفاده کنید.

OMAN TOURIST GUIDE           OMAN TRAVEL GUIDE TRISTANSOFT            BIG GUIDE OMAN MAP

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با سفر کوله‌گردی یا بک‌پکری به عمان آشنا کرده و نکات لازم در این باره را برایتان توضیح دهیم، اگر تمایل داشتید به عمان سفر کنید می‌توانید به قسمت عمان در سایت ما سر بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید