غذا خوردن در چین | غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید
علیرضا مشرقی 1399/02/12 20827 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



چین یک قطب اقتصادی بسیار مهم در دنیا به شمار می‌آید و به همین خاطر بسیاری از ایرانیان، برای تجارت و واردات به این کشور سفر می‌کنند. مردم چین با وجود آنکه در آسیا زندگی می‌کنند، اما فرهنگ و آداب رسوم بسیار متفاوتی با ایرانیان دارند و همین مساله سفر به چین را برای اکثر ایرانیان سخت می‌کند. اما از سختی زبان چینی و عدم تسلط کافی مردم چین بر زبان انگلیسی که بگذریم، به مساله بسیار مهم و حیاتی، به نام خورد و خوراک می‌رسیم. متاسفانه همانطور که می‌دانید، مردم چین هر چیزی که نور خورشید بر آن می‌تابد را غذا می‌دانند و آن را نوش جان می‌کنند! البته همین مساله باعث همه گیر شدن ویروس وحشتناک کرونا در دنیا شده است و بسیاری از مردم دنیا، چینی‌ها را به خاطر این فرهنگ غذایی شماتت می‌کنند. از روی ظاهر برخی از این غذاها می‌توان به راحتی تشخیص داد که به عنوان مثال ماده اصلی این غذا فلان حشره است و اصلا نباید از آن استفاده کرد. اما متاسفانه همیشه سفارش غذا در چین به این سادگی نیست و امکان دارد یک کاسه سوپ سفارش دهید و متوجه شوید که با گوشت خفاش درست شده و با قاشق اول، حالتان حسابی متحول شود. به هر صورت در چنین کشوری قطعا غذا خوردن برای ایرانیان خوش خوراک که تنها کباب کوبیده و دنده کبابی را غذای خوشمزه می‌دانند، کار بسیار دشواری است. از این رو قصد داریم تا در این مقاله شما را با راهنمای غذا خوردن در چین آشنا کنیم. پس با ما همراه شوید تا به شما نشان دهیم چه غذایی در چین مناسب است و از چه غذاهایی باید دوری کنید.


راهنمای غذا خوردن در چین


پیش از هر چیز بهتر است تا کمی شما را با فرهنگ غذایی مردم چین بیشتر آشنا کنیم. اگر از اینکه مردم چین هر جنبنده‌ای را یک غذای لذیذ می‌دانند بگذریم، باید بدانید که مردم این کشور دو عادت بسیار بد غذایی دیگر نیز دارند. در درجه اول مردم چین به افراط در استفاده از ادویه‌ها عادت دارند و به این مساله در تمام دنیا شهره هستند. یعنی به احتمال زیاد غذاهایی که میل می‌کنید آنقدر شور، تند یا تلخ هستند که اصلا نمی‌توانید مزه اصلی غذا را احساس کنید. عادت بد دوم آنها نیز استفاده بیش از حد از روغن است. مردم چین در بسیاری از غذاهای خود، بیش از حد مجاز روغن مصرف می‌کنند و اغلب غذاهای آنها آنقدر چرب است که اگر معده شما به این غذاها عادت نداشته باشد، سریعا دچار حالت تهوع خواهید شد. از این رو ترجیحا توصیه می‌شود از خوردن غذاهای خیابانی که با روغن فراوان سرخ می‌شوند، اجتناب کنید. اما برای ارائه یک راهنمای جامع غذا خوردن در چین، ابتدا قصد داریم تا شما را با غذاهایی که باید از آنها دوری کنید، آشنا کنیم و سپس به شما بگوییم که بهتر است چه غذاهایی نوش جان نمایید تا دچار مشکلات گوارشی نشوید و خاطره بدی از سفر خود نداشته باشید.


راهنمای غذا خوردن برای ایرانیان در کشور چین


حشرات سرخ شده


این مسئله کاملا مشخص است که اصلا ذائقه ایرانیان با خوردن حشرات جور در نمی‌آید. اما با این حال شاید برخی از افراد کمی کنجکاو باشند که طعم حشرات سرخ شده را تست کنند. با وجود آنکه بسیاری از افراد در دنیا از حشرات تغذیه می‌کنند و هیچ مشکلی ندارند، اما باید بدانید که عادت غذایی می‌تواند تاثیر زیادی بر سلامت انسان بگذارد. این یعنی به احتمال زیاد میل کردن حشراتی که برای مردم چین هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند، امکان دارد شما را دچار مشکلات گوارشی مختلفی نماید. توجه داشته باشید که شما در یک کشور خارجی با زبانی متفاوت هستید و بهتر است به خاطر کنجکاوی، سلامت خود را به خطر نیاندازید.

حشرات سرخ شده


خفاش


اصلا نیازی نیست که تاکید کنیم در چین به هیچ وجه سراغ کباب یا سوپ خفاش نروید. خفاش اصلا غذای مناسبی نیست و ناقل هزاران بیماری مختلف همانند ویروس کرونا خواهد بود. ممکن است در بین غذاهای خیابانی، بارها و بارها کباب خفاش یا سوپ آن را مشاهده کنید، اما بهتر است حتی از روی کنجکاوی نیز آنها را تست نکنید.

خفاش


غذاهای زنده مثل هشت پا


موجودات زنده بخشی از رژیم غذایی مردم چین را تشکیل می‌دهد. به عنوان مثال، بسیاری از مردم چین عادت دارند که هشت پا را به صورت زنده میل کنند. در درجه اول که این کار کاملا دور از انسانیت است و میل کردن یک موجود که هنوز درد را احساس می‌کند، کاملا بی رحمانه خواهد بود. اما باید بدانید که بر اساس آمار رسمی، سالانه بسیاری از مردم چین به خاطر خفگی در اثر میل کردن هشت پای زنده جان خود را از دست می‌دهند. هشت پا روی دستان خود مکنده‌های بسیار قوی دارد که ممکن است برای تقلا و نجات جان خود در گلوی فرد ، از آنها استفاده کند و جان وی را بگیرد. پس بهتر است به هیچ وجه سمت غذاهای زنده نروید!
غذاهایی که نمی‌شناسید!

هشت-پا


امکان دارد که در انواع رستوران و یا دکه‌های غذاهای خیابانی، با غذاهایی آشنا شوید که هیچ شناختی از نام آنها ندارید. اگر در رستوران هستید، بهتر است نام آن غذا را در گوگل جستجو کنید و در مورد مواد تشکیل دهنده آن تحقیق نمایید. گاهی یک غذای زیبا از موجوداتی تشکیل شده که حتی تصور خوردن آنها حال شما را بد می‌کند!


نوشیدن آب


شاید برایتان عجیب باشد، اما شدیدا توصیه می‌شود که از هر شیر آبی در چین آب ننوشید و ترجیحا تنها از بطری‌های آب معدنی معروف همانند نستله استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید!


راهنمای غذا خوردن در چین | چه غذاهایی بخوریم؟


شعب زنجیره‌ای معروف


خوشبختانه در کشور چین شعب زنجیره‌ای رستوران‌های معروف همانند مک دونالد یا کی اف سی حضور دارند که با کیفیت همیشگی، فست فود‌های بسیار خوشمزه و با قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای را ارائه می‌دهند. از این رو باید گفت که بهترین گزینه برای غذا خوردن در چین، همین رستوران‌ها خواهند بود. کیفیت این رستوران‌ها در سراسر دنیا یکسان است و هیچ تفاوتی بین شعب کشور چین با سایر کشورهای دنیا وجود ندارد و با خیال راحت می‌توانید از فست فود‌های این رستوران‌های زنجیره‌ای استفاده نمایید.

شعب-زنجیره-ای


غذاهای گیاهی


بسیاری از غذاهای چینی تنها از سبزیجات تهیه می‌شوند. این غذاها گزینه مناسبی برای مسافران غیر چینی خواهند بود. شاید طعم این غذاها چیزی نباشد که انتظار آن را دارید، اما خوردن آنها قطعا بهتر از میل کردن هشت پا یا سوپ خفاش خواهد بود! بهتر است در رستوران‌ها به دنبال منوی گیاه‌خوران بگردید و از بین آنها سفارش دهید!

غذاهای-گیاهی


خرید از سوپرمارکت


سوپر مارکت و همچنین هایپرمارکت‌های زیادی در چین وجود دارند که شما می‌توانید با مراجعه به آنها، از انواع غذاهای سالم همانند نان و پنیر، سوسیس، کالباس یا انواغ غذاهای آماده استفاده کنید.
لیست غذاهایی که خوشمزه هستند و باب میل ایرانیان خواهند بود
در این جا نیز قصد داریم برای راحت‌تر شدن تصمیم‌گیری در مورد غذا خوردن در چین، نام چند غذایی که بسیار خوشمزه هستند و باب میل ایرانیان خواهند بود را معرفی کنیم:

  • تانگ: سوپ مرغ
  • میان تیائو: نودل با گوشت گاو
  • فان: غذایی بر پایه برنج
  • برنج با سبزیجات معطر
  • ماهی ماندارین
  • سیب زمینی سرخ شده
  • سالاد بروکلی
  • انواع خوراک بادمجان
  • دامپلینگ: لقمه‌های شبیه به پیراشکی گوشت
  • خوراک جوجه کونگ پائو
  • تخم مرغ و گوجه فرنگی

غذاهای-معروف


خب دوستان عزیز و همراهان کایت، سفری خوش را به کشور چین برای شما آرزو داریم. اما فراموش نکنید که سالانه بسیاری از مسافران به دلیل عدم شناخت کافی در مورد غذاهای چینی، دچار مسمومیت و مشکلات متعدد گوارشی می‌شوند. در نتیجه برای حفظ سلامت خود بهتر است به شدت در مورد غذا خوردن در چین دقت کنید. نظر شما در مورد غذا خوردن در چین چیست؟ آیا تجربه غذا خوردن در چین را داشته‌اید؟ به نظر شما کدام غذای چینی بهتر است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان کایت به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید