بت تایلند | در سفر به تایلند چه نوع ارزی با خود داشته باشیم؟
علیرضا مشرقی 1399/01/18 2314 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سفر به کشورهای خارجی، می‌تواند در بخش‌های مختلف، تبدیل به یک چالش بزرگ برای مسافران و گردشگران شود. ما در مورد کشورهای خارجی اطلاعات زیادی نداریم و این مساله در موارد مختلف، مشکل ساز خواهد شد. به عنوان مثال، عدم شناخت فرهنگ یک کشور خارجی می‌تواند ما را دچار مشکلات متعددی کند و مهم‌تر از هر چیز اینکه در کشورهای خارجی، افراد زیادی نیستند که به زبان انگلیسی هم تسلط داشته باشند و این موضوع در کشورهای جنوب شرقی آسیا مثل تایلند به کرات دیده می‌شود. در نتیجه شما در ایجاد ارتباط با افراد دچار مشکل خواهید شد. اما مهم‌تر از هر چیز دیگر، خرید کردن در یک کشور خارجی خواهد بود. در خرید کردن همه ما از زبان بین المللی مبادلات، یعنی پول استفاده می‌کنیم. بسیاری از گردشگران خارجی در سفرهای خود، برای نشان دادن قیمت، از ماشین حساب استفاده می‌نمایند و این روشی ساده برای فهماندن ارزش واقعی یک کالا یا خدمات در کشورهای دیگر است. اما متاسفانه به دلیل تحریم‌های اقتصادی و عدم عضویت ایران در اتحادیه‌های اقتصادی مختلف، کارت‌های بانکی بین المللی در کشور ما وجود ندارند. به همین خاطر تمامی گردشگران ایرانی در سفرهای خارجی خود باید از پول نقد و کاغذی استفاده کنند. از این رو شاید مهم‌ترین سوالی که برای شما به وجود می‌آید، این باشد که در سفر به تایلند باید چه نوع ارزی همراه خود داشته باشیم؟ دلار؟ یورو؟ یا بت تایلند؟ با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره خرید در تایلند بدانید.


در سفر به تایلند باید چه نوع ارزی همراه خود داشته باشیم؟


بد نیست بدانید که در بسیاری از کشورهای خارجی، یا حتی در ایران، عرضه کنندگان کالا و خدمات، واحد پولی بین المللی دلار و یورو را قبول می‌کنند و حتی دیده می‌شود که در برخی از کشورها مثل ترکیه یا ارمنستان، استفاده از واحد پولی بین المللی دلار و یورو بر واحد پولی ملی خودشان نیز ارجحیت دارد. اما در مورد کشور تایلند اینطور نیست. تایلند از نظر اقتصاد و فرهنگ جزو کشورهای بسته محسوب می‌شود و به همین خاطر، برای خرید هر نوع کالا یا خدماتی مثل پرداخت هزینه تاکسی، تنها باید از واحد پول ملی خودشان، یعنی بت استفاده نمایید.

در-سفر-به-تایلند-باید-چه-نوع-ارزی-همراه-خود-داشته-باشیم؟


با اسکناس‌های بت بیشتر آشنا شوید


باید بدانید که در حال حاضر اسکناس‌های 20،50،100،500 و 1000 بتی چاپ می‌شوند. برای خرید یک غذای ساده، شما باید بین 50 تا 100 بت تایلند را هزینه کنید. به همین خاطر زمانی که قصد چنج کردن واحد پولی خود را دارید، حتما از صرافی بخواهید تا به شما اسکناس‌های خرد بدهد. بیشتر اسکناس‌های شما باید 50 بتی باشند زیرا بیشترین کاربرد را برای شما خواهند داشت. در حال حاضر، هر یک دلار، حدود 31 بت تایلند ارزش دارد. زمانی که در سفر خود به تایلند، وارد یک صرافی می‌شوید، باید به نرخ تبدیل حتما دقت کنید. شما با یک سرچ ساده در گوگل و جستجوی عبارت "Thai Bath to Dollar exchange rate" ، می‌توانید از نرخ تبدیل در هر لحظه آگاهی پیدا کنید. البته این نرخ مدت‌ها است که به همین شکل ثابت بوده و تغییرات زیادی شامل حال بت تایلند نشده است. به علاوه اینکه، باید در نظر داشته باشید تمامی صرافی‌های مجاز، یک نرخ سود چنج کاملا ثابت دارند. این عدد ممکن است بین 1 تا 5 درصد متغیر باشد و آن را با نام کمیسیون چنج واحد پولی می‌شناسند. به یاد داشته باشید که بهتر است برای چنج دلار خود حتما از صرافی‌های مجاز استفاده کنید. معمولا کمیسیون چنج بت تایلند در فرودگاه، هتل، بازار و اماکن توریستی و گردشگری بیشتر است.

با-اسکناس‌های-بت-بیشتر-آشنا-شوید


با خودمان دلار ببریم یا بت؟


یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از گردشگران را به خود مشغول می‌کند، این خواهد بود که از ایران همراه خود بت ببرند یا دلار؟ در حال حاضر، یک دلار حدود 31 بت ارزش دارد. هر بت نیز با قیمت 442 تومان معامله می‌شود. این یعنی اگر شما همراه خودتان دلار ببرید و در تایلند دلار خود را بر اساس واحد پول بین المللی چنج کنید، هر بت برای شما حدود 432 تومان خواهد بود. البته این تحت شرایطی است که صرافی از شما هزینه کمیسیون دریافت نکند. با وجود اینکه تبدیل ارز در تایلند تا حدودی به صرفه است، اما قطعا معامله با یک ایرانی در کشور خودتان برای شما ساده‌تر خواهد بود. به همین خاطر بهتر است پیش از سفرتان به تایلند، بت را از صرافی‌های دولتی یا خصوصی دریافت کنید و از ابتدا همراه خودتان بت داشته باشید تا قسمتی از زمان سفرتان صرف یافتن یک صرافی مطمئن و مناسب نشود.
اما از طرفی شما می‌توانید سالی یک بار از ارز دولتی بهره‌مند شوید. این ارز دولتی پیش از عبور از گیت و پس از صدور بلیت‌های‌تان به شما تخصیص داده می‌شود. به همین خاطر فرصتی برای چنج کردن آن در ایران برای‌تان باقی نخواهد ماند. البته در حال حاضر تفاوت نرخ دولتی و آزاد دلار خیلی زیاد نیست و بهتر است از این شرایط استفاده نکنید. اما حتی اگر به خاطر کاهش نسبی هزینه‌های سفر به دنبال دریافت ارز دولتی هستید، می‌توانید پیش از سفر، کمی بت تهیه کنید و دلارها را پس از بازگشت به ایران، در صرافی‌های ایرانی به ریال تبدیل کنید.


استفاده از کارت اعتباری در تایلند


در حال حاضر برخی از شرکت‌ها، به عنوان یک واسط یا یک شخص ثالث عمل می‌کنند و انواع کارت‌های بانکی بین المللی مثل پی پال یا ویزا کارت را در اختیار مردم ایران قرار می‌دهند. شاید تصور کنید که این نوع خرید به نفع شماست، اما باید بدانید که در درجه اول بسیاری از فروشندگان تایلندی مجهز به دستگاه‌های کارت خوان بین المللی نیستند و اگر هم بخواهید از این کارت‌ها استفاده کنید، بین 2 تا 3 درصد کمیسیون از حساب شما کسر خواهد شد. تنها مزیت استفاده از کارت اعتباری در تایلند را می‌توان عدم سرقت پول نقد دانست. پس حتی اگر به خاطر مسائل امنیتی استفاده از کارت اعتباری را ترجیح می‌دهید، باز هم بهتر است برای پرداخت کرایه تاکسی یا خرید از دست فروش‌ها و دکه‌های غذاخوری خیابانی، مقداری بت تایلند همراه داشته باشید.

استفاده-از-کارت-اعتباری-در-تایلند


خب همراهان عزیز کایت، امیدواریم در مورد اینکه در سفر به تایلند باید چه پولی همراه ببرید، اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. آیا تا به حال سفر به تایلند را تجربه کرده‌اید؟ در سفر خود از چه واحد پولی استفاده کردید و پول خود را در کدام صرافی به بت تبدیل نمودید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید