عکاسی در سفر | از دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی گرفته تا تلفن همراه
علیرضا مشرقی 1399/01/10 2189 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سفر مثل یک بیت قصیده است که بداهه می‌سرایید و سراسیمه به دنبال یک کاغذ سفید و یک قلم می‌گردید تا این بیت زیبا را جاودانه کنید. برخی افراد که عاشق سفر هستند، شاید حتی سفر را تنها هدف زندگی انسان بدانند. اینکه بتوانید با فرهنگ و تمدن عده‌ای دیگر آشنا شوید و به مکان‌هایی بروید که تا پیش از آن فقط تصاویر آنها را روی رایانه یا تلفن همراه خود تماشا می‌کردید. هر کدام از انسان‌ها به دلیل خاصی سفر می‌کنند. برخی به خاطر کار، برخی به خاطر تحصیل، برخی به خاطر گذران زمان و برخی به خاطر کشف ناشناخته‌ها و اینکه با فرهنگی جدید و مردم محلی یک منطقه خاص آشنا شوند. اما یک چیز بین تمامی مسافران از گذشته تا به امروز ثابت بوده و آن هم علاقه‌ای است که همه مسافران به ثبت لحظات شیرین خود در سفر دارند. همه ما می‌خواهیم لحظاتی که در سفر خود می‌سازیم را با کمک تصویر برداری جاودانه کنیم. در گذشته، حاکمانی که به سفر می‌رفتند، از نقاش شخصی خود می‌خواستند تا این لحظه را به تصویر بکشد. اما امروزه همه ما همانند یک حاکم مقتدر، می‌توانیم لحظه به لحظه خاطرات سفر خود را جاودانه کنیم. اما چطور می‌توانیم به بهترین شکل ممکن این مناظر را به تصویر بکشیم؟ همین سوال باعث شد تا ما به فکر بیافتیم و مقاله‌ای در خصوص معرفی بهترین تجهیزات عکاسی در سفر برای شما عزیزان همراه آماده کنیم. پس این بار نیز با کایت همراه باشید تا بهترین تجهیزات عکاسی در سفر را بشناسید.


معرفی بهترین تجهیزات عکاسی در سفر


تا همین چند سال پیش، عکاسی و فیلم برداری یک هنر و مهارت بسیار حرفه‌ای به حساب می‌آمد. شاید بسیاری از خانواده‌ها یک دوربین عکاسی قدیمی که با فیلم‌های نگاتیوی کار می‌کرد، در سفر همراه خود داشتند. اما تمامی این عکس‌ها آماتور بود و کمتر کسی پیدا می‌شد که در مورد تنظیمات حرفه‌ای دوربین خود اطلاعات دقیقی داشته باشد. اما این روزها با انقلاب تلفن‌های همراه هوشمند، عکاسی حرفه‌ای تبدیل به کار بسیار ساده‌ای شده است. به همین خاطر تلفن‌های همراه هوشمند را می‌توان یکی از بهترین تجهیزات عکاسی در سفر دانست که جای زیادی نمی‌گیرند و می‌توانید آن را در جیب خود نیز قرار دهید. اما هنوز هم بسیاری از افراد به تصویربرداری با دوربین‌های حرفه‌ای پایبند هستند و آن را ترک نمی‌کنند. پس در همین ابتدای امر، مقاله خود را به دو قسمت مختلف عکاسی با دوربین‌های حرفه‌ای در سفر و عکاسی با دوربین تلفن همراه در سفر تقسیم می‌کنیم و تجهیزاتی که هر کدام برای سفر نیاز دارند را به شما نشان می‌دهیم. اول از همه با عکاسی تلفن همراه آغاز می‌کنیم، زیرا طیف گسترده‌ای از مسافران را شامل می‌شود.

تجهیزات-عکاسی-در-سفر


عکاسی در سفر | تجهیزاتی که برای عکاسی با دوربین تلفن همراه در طبیعت به آن نیاز خواهید داشت


شاید بسیاری از افراد تصور کنند که برای عکاسی با دوربین تلفن همراه نیازی به هیچ تجهیزات خاصی نیست. البته تصور این دسته عزیزان نیز اشتباه نیست، اما باید بدانید که همراه داشتن تعدادی از تجهیزات لازم، در درجه اول می‌تواند کیفیت تصاویری که به یادگار می‌گیرید را به مراتب افزایش دهد و در درجه دوم نیز به شما این اجازه را می‌دهد تا بدون محدودیت به تصویر برداری خود ادامه دهید.

تجهیزاتی-که-برای-عکاسی-با-دوربین-تلفن-همراه-در-طبیعت-به-آن-نیاز-خواهید-داشت


لنز‌های قابل نصب بر روی تلفن همراه


اگر در بازار تلفن همراه کمی گشت و گذار کنید، می‌توانید لنز‌های کوچکی را بیابید که با یک کلیپیس بسیار کوچک بر روی تلفن همراه نصب می‌شوند و دوربین موبایل شما را به یک دوربین کاملا حرفه‌ای تبدیل می‌کنند! شاید در ابتدا تصور کنید که این لنزها هیچ نوع کارایی ندارند و تنها یک تبلیغات برای منفعت بیشتر شرکت تولید کننده هستند. اما انواع لنز اصلی تلفن همراه، کیفیت بسیار مطلوبی دارند و با کمک آنها می‌توانید تلفن همراه خود را به یک دوربین کاملا حرفه‌ای که برای هر منظره‌ای لنز مخصوص به خود را نیاز دارد، تبدیل کنید. این لنز‌ها یک مجموعه کامل هستند و برای تصویر برداری از مناظر پرتره، واید، ماکرو و پانامرا طراحی شده‌اند.


پاور بانک


خیلی احساس بدی است که در سفر حواستان به میزان باتری نباشد و زیباترین لحظات خود را به خاطر نداشتن باتری از دست دهید. به همین خاطر حتما هنگام سفر باید یک پاور بانک همراه خود داشته باشید تا بتوانید در هر لحظه و هر جا، به تصویر برداری ادامه دهید و نگران تمام شدن شارژ باتری موبایل خود نباشید.


کارت حافظه


اگر موبایل شما دارای قابلیت اضافه کردن کارت حافظه باشد، می‌توانید یک کارت حافظه اضافی همراه خود داشته باشید تا بدون نگرانی از بابت تمام شدن فضای کارت حافظه موبایل خود، به تصویر برداری در سفر ادامه دهید. اما اگر تلفن همراه شما فاقد این قابلیت است، می‌توانید فلش‌های مخصوصی را خریداری کنید که به موبایل متصل می‌شوند و در هر لحظه تصاویر خود را به آن منتقل کنید.


فلش‌های همراه


جالب است بدانید که یک سری فلش‌های LED بسیار ساده در بازار وجود دارند که به درگاه اصلی تلفن همراه شما وصل می‌شوند و این امکان را در اختیار شما می‌دهند تا در تاریکی هم به خوبی تصویر برداری کنید. این دستگاه قیمت زیادی ندارد اما یکی از بهترین تجهیزات عکاسی در سفر محسوب می‌شود.


مونوپاد


مونوپاد یک وسیله بسیار جالب و کاربردی است و چند سالی می‌شود که پای خود را به بازار جهانی باز کرده است. مونوپاد به شما این امکان را می‌دهد تا در فاصله دور از خود، تصاویر سلفی بسیار زیبایی بگیرید. پس مونوپاد را به جرات می‌توان یکی از بهترین تجهیزات عکاسی در سفر دانست که باید حتما همراه خود داشته باشید.


عکاسی در سفر | تصویر برداری با دوربین‌های حرفه‌ای


بسیاری از کسانی که به تصویر برداری در طبیعت و سفر علاقه‌مند هستند، حتما یک دوربین بسیار حرفه‌ای دارند که همه جا آن را همراه خود می‌برند. اگر شما نیز جزء این دسته افراد هستید، باید به شما یک سری تجهیزات مسافرتی را معرفی کنیم که بتوانید بدون محدودیت در سفر عکس برداری کنید.

تصویر-برداری-با-دوربین‌های-حرفه‌ای


پایه سبک مسافرتی


سه پایه یکی از مهم‌ترین بخش‌های تجهیزات عکاسی محسوب می‌شود. اما این سه پایه‌ها معمولا سنگین و جاگیر هستند و کمتر کسی می‌تواند آن را همراه خود در سفر داشته باشد. خوشبختانه امروزه پایه‌های سبک مسافرتی زیادی به بازار عرضه شده‌اند که کاملا جمع می‌شوند و در یک کیسه کوچک کمری قرار می‌گیرند. به این طریق می‌توانید در هر لحظه سه پایه دوربین خود را همراه داشته باشید.


دیفیوزرهای فنری کم جا


دیفیوزر یک صفحه برای نورپردازی است که اصلا قابلیت حمل در سفر و طبیعت را ندارد. اما خوشبختانه برخی از دیفیوزرهای مسافرتی به بازار عرضه شده‌اند که می‌توانید آنها را تا کنید و در کیف لوازم عکاسی خود قرار دهید.


کیف مسافرتی دوربین


دوربین‌های حرفه‌ای قیمت بسیار زیادی دارند و به همین خاطر کیف آنها باید بسیار مقاوم باشد. اما کیف‌های مسافرتی دوربین، وزن کمتری دارند و جای مخصوص باتری اضافی، رم اضافی، فلش و همچنین انواع لنز در آن تعبیه شده است. این کیف‌ها با وجود وزن کمتر، مقاومت بیشتری دارند و برخی از مدل‌های آنها ضد آب نیز هستند.


باتری و کارت حافظه اضافی


بهتر است برای اینکه هیچ چیز جلوی ثبت زیباترین لحظات شما را در سفر نگیرد، حتما باتری و کارت حافظه اضافی همراه خود داشته باشید.


خب همراهان عزیز و عکاسان گرامی، امیدواریم که با همراه داشتن این تجهیزات عکاسی در سفر، بتوانید شیرین‌ترین لحظات را به تصویر بکشید. کایت نیز با تمام وجود امیدوار است تا در خاطرات زندگی شما تنها لحظات شیرین به یادگار بمانند. شما از ثبت کدام منظره در زندگی خود بیش از همه لذت برده‌اید؟ بهترین منظره‌ای که ثبت کرده‌اید را به ما و سایر همراهان کایت معرفی کنید! فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید