چگونه ویزای ژاپن برای المپیک 2020 بگیریم؟
علیرضا مشرقی 1398/12/06 4295 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



چند ماه بیشتر تا شروع المپیک تابستانی 2020 توکیو نمانده و تمام دوستداران مسابقات ورزشی بی‌صبرانه منتظر شروع این دوره هستند. تقریبا تمام مردم دنیا از طریق تلویزیون نظاره‌گر این مسابقات هستند. اما تماشای این رقابت‌ها از نزدیک، طعم و مزه خاصی دارد که باید حتما آن را تجربه کنید.


چطور می‌توانیم ویزای ژاپن را برای المپیک 2020 تهیه کنیم؟

المپیک امسال برای بار دوم در طول تاریخ، در کشور ژاپن و شهر توکیو برگزار می‌شود. ژاپن جزء کشورهای آسیایی به شمار می‌آید و همین باعث شده تا ایرانیان بتوانند حضور پر رنگ‌تری در مسابقات المپیک تابستانی 2020 داشته باشند. اگر شما نیز قصد دارید تا در المپیک تابستانی 2020 توکیو، این مسابقات را از نزدیک تماشا کنید، باید شرایط مختلف سفر خود را بررسی نمایید. مواردی همچون مخارج سفر، اخذ بلیت مسابقات و اخذ ویزای ژاپن جزء مهم‌ترین مسائلی هستند که باید به خوبی بررسی کنید تا دچار مشکل نشوید. ژاپن جزء کشورهای پیشرفته دنیا محسوب می‌شود و پاسپورت آن جزء معتبرترین پاسپورت‌های جهان است. با توجه به شرایط سیاسی امروز کشور ما، بسیاری از ایرانیان برای گرفتن ویزای کشورهای خارجی دچار مشکل می‌شوند. ویزای ژاپن نیز از این قاعده مستثنا نیست. اما باید بدانید که خوشبختانه در تابستان سال 2020، شرایط ویژه‌ای برای ایرانیانی که قصد شرکت در مسابقات المپیک را دارند، در نظر گرفته شده است. پس با کایت همراه شوید تا همه چیز را درباره اخذ ویزای ژاپن برای مسابقات المپیک 2020 بدانید.

ویزای-ژاپن


آیا کنسولگری ژاپن برای صدور ویزای ایرانیان سخت‌گیری به خرج می‌دهد؟


چند سالی است که تمامی ایرانیان برای اخذ ویزای کشورهای خارجی و مخصوصا کشورهای توسعه یافته و پیشرفته دچار مشکل می‌شوند. این مساله در مورد بسیاری از کشورها صادق است و ایرانیان بی‌شک باید بارها مصاحبه کنند و آماده دریافت مهر ریجکت باشند. سخت‌گیری در مورد صدور ویزای ژاپن برای مردم ایران بسیار زیاد است. ایرانیان حتی برای دریافت ویزای گردشگری نیز باید با مدارک مختلف به کنسولگری ثابت کنند که قصد مهاجرت ندارند و حتما به کشور خود یعنی ایران باز می‌گردند. به همین خاطر شاید بسیاری از طرفداران ورزش نیز تصور کنند که قرار نیست به سادگی ویزای ژاپن را دریافت نمایند و به همین دلیل، سفر خود را لغو کنند.
اما باید بدانید که خوشبختانه کشور ژاپن در خصوص برگزاری مسابقات تابستانی المپیک 2020، شرایط ویژه‌ای را برای صدور ویزا در نظر گرفته است. کسانی که به قصد دیدن مسابقات عازم ژاپن هستند، اعم از ایرانی و غیر ایرانی، دچار سخت‌گیری‌های کنسولگری نخواهند شد و می‌توانند ساده‌تر از گذشته ویزای خود را دریافت نمایند. حتی در حال حاضر شرایط به شکلی شده که افراد علاقه‌مند به ژاپن نیز این وضعیت را غنیمت شمرده‌اند و قصد دارند به بهانه دیدن بازی‌های المپیک، از کشور زیبای ژاپن بازدید نمایند. پس در نتیجه لازم نیست که نگران دریافت ویزا باشید، زیرا شرایط برای دریافت ویزای گردشگری کوتاه مدت با یک بار ورود و یک بار خروج حتی برای ایرانیان نیز در ایام المپیک محیا شده است.

آیا کنسولگری ژاپن برای صدور ویزای ایرانیان سخت‌گیری به خرج می‌دهد؟


چطور برای درخواست ویزای ژاپن اقدام کنیم؟


قطعا اولین سوالی که برای گردشگران به وجود می‌آید این است که چطور باید برای درخواست ویزای ژاپن اقدام کنیم؟ برای این کار بهتر است از یکی از این سه روش اقدام نمایید. در درجه اول شما می‌توانید با مراجعه حضوری به سفارت ژاپن در خیابان مقدس اردبیلی، پلاک 162، درخواست خود را صادر کنید. بهتر است پیش از مراجعه حضوری، تمام مدارک خود را کامل کنید تا دچار هیچ‌گونه مشکلی در تکمیل پرونده نشوید. معمولا برای تکمیل پرونده، نیاز به اصل پاسپورت، بلیت هواپیما رفت و برگشت، واچر رزرو هتل و یک سری مدارک مالی خواهید داشت که نشان دهنده وضعیت مناسب مالی شما در کشور ایران باشند. معمولا برای ارائه مدارک مالی، بهتر است سند ملکیت، گواهی شغل و پرینت شش ماهه حساب خود را همراه داشته باشید. اگر در نزدیکی مسابقات المپیک اقدام به دریافت ویزا کرده‌اید و سیستم پیش فروش بلیت مسابقات باز شده است، می‌توانید چند بلیت مورد نظر خود را نیز خریداری کنید تا به مسئولین کنسولگری نشان دهید که تنها قصد دیدن مسابقات را دارید.
در درجه دوم، می‌توانید از سایت وزارت امور خارجه ژاپن، برای دریافت ویزای الکترونیک یا همان E-Visa اقدام کنید. برای دریافت ویزای الکترونیکی ژاپن، باید تمامی مدارک خود را اسکن کرده و با فرمت و اندازه مورد نظر سفارت، در وبسایت بارگذاری نمایید. تصاویر باید کاملا خوانا باشند و همچنین آمادگی این را داشته باشید که برای مصاحبه حضوری و پاسخ به هرگونه سوال یا رفع هرگونه ابهام، سریعا به سفارت ژاپن مراجعه کنید.
در درجه سوم می‌توانید برای اخذ ویزا از طریق آژانس‌های مسافرتی اقدام کنید. بر اساس گفته خبرگزاری ایرنا، کنسولگری ژاپن اعلام کرده است که همکاری بهتری با آژانس‌های مسافرتی ایرانی خواهد داشت. این آژانس‌های مسافرتی می‌توانند به نوعی ضمانتی بر بازگشت شما به کشور باشند. همچنین داشتن روابط حسنه با مسئولین صدور ویزای ژاپن باعث می‌شود تا مراحل اخذ ویزا به سرعت انجام شود و حتی لازم نباشد زمان زیادی را برای دریافت ویزای خود منتظر بمانید. سفر همراه تورهای گروهی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و می‌توانید از امکانات و خدمات ویژه آژانس‌های مسافرتی مختلف همانند بیمه مسافرتی، ترانسفر فرودگاهی، رزرواسیون هتل یا ده‌ها خدمات VIP دیگر بهره‌مند شوید.
پس در نتیجه اگر قصد دارید به هیچ وجه مهر ریجکت بر درخواست صدور ویزای شما نخورد و زمان زیادی را برای دریافت ویزای ژاپن منتظر نمانید، بهترین راه اقدام از طریق آژانس‌های مسافرتی است. بد نیست بدانید که وزارت امور خارجه ژاپن به صورت رسمی اعلام کرده است که کنسولگری ژاپن با مسافران ایرانی که برای صدور ویزای خود از طریق آژانس‌های مسافرتی اقدام می‌کنند، همکاری بهتری خواهد داشت.

چطور-برای-درخواست-ویزای-ژاپن-اقدام-کنیم؟


هزینه ویزای ژاپن چقدر است؟


برای دریافت ویزای ژاپن، باید سه هزار ین، معادل 114 هزار تومان پرداخت کنید. البته این هزینه تنها بخشی از مجموع هزینه‌های صدور ویزا خواهد بود و ممکن است برای انجام کاغذ بازی‌های مختلف، مجبور به پرداخت هزینه‌های مازاد دیگری نیز باشید. در صورتی که درخواست شما ریجکت شود، باید برای اقدام به درخواستی جدید، هزینه‌ای دوباره را متحمل شوید.
احتمال ایجاد کانالی جدید برای صدور ویزای المپیک 2020
گفتنی است که مدتی پیش، مسئولین امور خارجه کشور ژاپن اعلام کردند که قرار است به زودی و در نزدیکی مسابقات المپیک تابستانی 2020 توکیو، سازوکار جدیدی برای صدور ویزای تماشاگران مسابقات المپیک ایجاد شود. بر اساس گفته مسئولین ژاپن، این سازوکار روند صدور ویزا را برای افرادی که قصد تماشای مسابقات را دارند، ساده‌تر خواهد کرد. تا کنون هیچ خبری در خصوص این روش جدید صدور ویزا به دست ما نرسیده و تنها منتظر این هستیم که شاهد چنین سازوکار جدیدی باشیم.
خب همراهان عزیز کایت، امیدواریم که اطلاعات مفیدی را در خصوص دریافت ویزا ژاپن دریافت کرده باشید. به نظر شما بهترین روش برای دریافت ویزا ژاپن چیست؟ شما کدام راه را انتخاب می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر نظرات شما عزیزان همراه هستیم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید