معرفی کامل CIP فرودگاه امام خمینی
حسام مقتدایی 1398/10/23 3310 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



CIP یا Commercial Important Person به افرادی گفته می‌شود که به لحاظ تجاری و در حوزه کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار هستند و خدماتی را شامل می‌شود.


شناخت کامل و کاربردی خدمات CIP

خدماتی که به اشخاص CIP و VIP در فرودگاه‌ها ارائه می‌شود تقریباً یکسان است. شاید تنها تفاوت میان این دو عنوان در میزان امنیتی است که برایشان تأمین می‌شود. بسیاری از افراد دلشان می‌خواهد خدماتی برایشان ارائه شود که بیش‌ترین راحتی را برایشان به ارمغان آورد و دغدغه‌های فکری‌شان را دور کند. خدماتی که با عنوان CIP در فرودگاه‌ها ارائه می‌شود بسته به فرودگاهی سراغش بروید متفاوت است. در ادامه می‌خواهیم به خدمات CIP فرودگاه امام خمینی بپردازیم.


سالن CIP فرودگاه امام خمینی


مسافران-CIP

سالن CIP فرودگاه امام خمینی جزو مجهزترین و بهترین سالن‌های تشریفاتی کشور به شمار می‌رود. این سالن تقریباً 7000 مترمربع مساحت دارد و در سه طبقه ساخته شده است. این سالن، امکانی را برای مسافران فراهم کرده که قبل یا بعد از پرواز خود را در مکان و فضایی کاملاً آرام و اتمسفری آرامش‌بخش بگذرانند. همچنین امکاناتی رفاهی برایشان فراهم شده که می‌توانند از آن استفاده کنند. جایگاه CIP فضایی کاملاً اختصاصی برای افرادی خاص بوده و به گونه طراحی شده که مسافران را به طور کامل همراهی می‌کند. در چنین جایگاهی نیازی به انجام هیچ‌کدام از فرایندهای عادی فرودگاهی از جمله دریافت کارت پرواز و غیره نیست. می‌توانید در آرامش این مدت زمان را استراحت کنید و پذیرایی شوید.


خدمات رفاهی CIP فرودگاه امام خمینی


خدمات ویژه CIP

خدمات مختلف رفاهی در اختیار افرادی که در جایگاه CIP فرودگاه امام خمینی قرار بگیرند، ارائه می‌شود. از میان این خدمات متعدد و متنوع می‌توان به انتقال مسافر تا پای پلکان پرواز و همچنین راهنمایی برای خروج از هواپیما اشاره کرد. کافی‌شاپ، سرو نوشیدنی گرم و سرد، انواع دسر و شیرینی برای پذیرایی مسافران CIP در دسترس قرار دارد. همچنین می‌توانید از میز اردور نیز استفاده کنید. کارت پرواز مسافران CIP فرودگاه امام خمینی توسط مسئولین مربوطه دریافت می‌شود. کلیه امور مربوط به بار و همچنین مسائل مربوط به ویزا نیز توسط مسئولین CIP انجام می‌شود. 

از دیگر خدمات و امکانات موجود در CIP فرودگاه امام خمینی می‌توان به استفاده از گیت‌های اختصاصی سپاه، پلیس و گمرک اشاره کرد. اینترنت وایرلس نیز در تمام فضای جایگاه CIP موجود بوده و همچنین امکان استفاده از رایانه و اینترنت نیز وجود دارد. برای افرادی که سیگار می‌کشند نیز تمهیدی طراحی شده که می‌توانند به اتاق سیگار مراجعه کنند. انواع فروشگاه‌های موجود در جایگاه CIP فرودگاه امام خمینی قرار دارند و این امکان را به مسافر می‌دهند تا هر خریدی که نیاز دارد انجام دهد. همچنین وجود سالن کنفرانس نیز شرایطی را فراهم می‌کند که افراد بتوانند جلسات مهم تجاری‌شان را در آن برگزار کنند.


لیست CIP فرودگاه امام خمینی


فرودگاه-امام-خمینی

انواع مختلفی از خدمات CIP وجود دارد که فرودگاه امام خمینی در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد. در ادامه فهرستی آمده که قیمت CIP فرودگاه امام خمینی در آن ارائه شده است:

نوع خدمات

قیمت به تومان

توضیحات

هزینه خدمات تشریفات CIP

595000 تومان

 

هزینه خدمات استقبال‌کنندگان

237000 تومان

 

هزینه خدمات مربوط به افراد ویژه (ویلچر و ...)

279000 تومان

 

هزینه خدمات حیوان زنده

300000 تومان

به ازای هر حیوان

اتومبیل ون

150000 تومان

 

اتومبیل ولوو

225000 تومان

 

تویوتا کمری

125000 تومان

 



مسافران CIP پروازهای خروجی


خدمات-CIP-سفر

بلافاصله که به جایگاه برسند افرادی به استقبال آن‌ها خواهند رفت و گذرنامه و وسایل آن‌ها را می‌گیرد تا به شرکت هواپیمایی تحویل دهد و کارت پروازشان را دریافت کند. در این فاصله مسافر می‌تواند در محلی که برای او تعبیه شده استراحت کند. طی مدت زمانی که مسافر استراحت می‌کند، کارکنان مربوطه جایگاه CIP به انجام تشریفات فرودگاهی می‌پردازند. مسافران CIP می‌توانند از گیت اختصاصی پلیس خارج شوند و به سمت پروازشان بروند. افرادی نیز آن‌ها را تا پای پلکان پرواز همراهی می‌کنند. مسافرانی که در جایگاه CIP فرودگاه امام خمینی منتظر هستند می‌توانند از امکاناتی همچون اینترنت پرسرعت، میز اردور، انواع غذاهای گرم و سرد، رایانه، پرینتر و اتاق سیگار استفاده کنند. همچنین در طی مدتی که در جایگاه CIP فرودگاه حضور دارند، می‌توانند امور بانکی‌شان را انجام دهند. 


مسافران CIP پروازهای ورودی


سفر-با-جایگاه-ویژه-CIP

وقتی هواپیما فرود بیاید و درهای آن باز شود، مأموران تشریفات CIP فرودگاه به استقبال مسافران ویژه جایگاه آمده و آن‌ها را به وسیله خودروی ویژه‌ای منتقل می‌کنند. طی زمانی که کارکنان CIP مشغول دریافت بار و چمدان مسافران هستند، آن‌ها می‌توانند از امکانات رفاهی موجود استفاده کنند و سپس از گیت‌های ورودی خاص استفاده کنند. بعد از تحویل بار نیز افرادی، مسافران را تا محل خودروی‌شان همراهی می‌کند. در طول شبانه‌روز این اتفاق رخ می‌دهد که 100 مسافر متعلق به جایگاه CIP جابجا می‌شوند. در این جایگاه ویژه امکان استراحت و همچنین رزرو سوئیت یک‌نفره یا دونفره هم وجود دارد برای کسانی که بخواهند روزهای کوتاهی را در تهران بگذرانند. 

در این مقاله از مجله گردشگری کایت به معرفی خدمات CIP فرودگاه امام خمینی و همچنین نوع خدمات مختلفی که ارائه می‌کنند پرداختیم. اگر قصد سفر دارید و می‌خواهید بلیت تهیه کنید، بهتر است با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت، شما را راهنمایی کنند و بلیت موردنظر برای مقصد پیش رویتان را تهیه نمایند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید