کویرگردی در بهترین کویرهای ایران
6060 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


در این مقاله در وبسایت کایت به بهترین کویرهای ایران برای عاشقان آب‌وهوای دلچسب پاییز و زمستان کویر که به تماشای آسمان‌های پرستاره می‌شتابند میپردازیم . کویرهای زیادی در ایران وجود دارد که سالیانه در فصل‌های سرد و خنک سال به دور از گرمای دیوانه‌کننده فصل‌های گرم، آغوش خود را به روی علاقمندان به نجوم و ستاره‌شناسی و عکاسی از طبیعت باز می‌کند.
در ادامه مختصری توضیحات درباره بهترین کویرهای ایران برای شما خوانندگان آورده شده است. پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال روشی راحت برای سفر به کویرهای ایران هستید، وارد صفحه تور کویرگردی ایران شوید.


1. کویر مرنجاب


کویر مرنجاب در فاصله 301 کیلومتری از تهران، 52 کیلومتری از آران و بیدگل اصفهان و 60 کیلومتری کاشان واقع شده است. از ویژگی‌های این کویر پرطرفدار می‌توان به آسمان زیبای پرستاره در شب‌هنگام، پوشش گیاهی و جانوری غنی، تپه‌های ماهور شنی بلند و رمل‌های بسیار مناسب برای پیاده‌وری اشاره کرد. جاذبه‌های گردشگری کویر مرنجاب دریاچه نمک حوض سلطان، چاه دستکن، جزیره سرگردان، کاروانسرای مرنجاب،  آفرودسواری و نیز بازدید از شهر زیرزمینی نوش‌آباد را شامل می‌شود.

کویر مرنجاب


2. کویر مصر


کویر مصر در روستای مصر از توابع خور و بیابنک اصفهان در 45 کیلومتری شرق جندق و 60 کیلومتری شمال خور واقع شده است. از ویژگی‌های این کویر پرحاشیه و دیدنی می‌توان به تپه‌های شنی منطقه امیرآباد، درختچه‌های گز، نخلستان‌های بلند و زیبا و شن‌‌های روان درحال‌تغییرشکل با وزش باد اشاره کرد. جاذبه‌های گردشگری کویر مصر، روستای فرحزاد، چشمه آب نیزار مصر، موتورسواری و شترسواری و روستای زیبای عروسان، میعادگاه عاشقان ستاره‌شناسی را شامل می‌شود.

کویر مصر


3. کویر ریگ زرین


کویر ریگ زرین در 40 کیلومتری کویر بافق در استان یزد واقع شده است. از ویژگی‌های این کویر زیبا و فوق‌العاده می‌توان به شن‌های روان و ریز، مناظر تماشایی بی‌نظیر جهت ثبت تصاویر اینستاگرامی و نیز به کمک دوربین‌های دیجیتال اشاره کرد. جاذبه‌ گردشگری کویر ریگ زن، ارتفاعات حاجی‌آباد زرین در قسمت شمالی آن است که از انواع گنبدهای نمکی پوشانده شده است.

کویر ریگ زرین


4. کویر زردگاه


کویر زردگاه در فاصله 100 کیلومتری از شهر دیهوک شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی واقع شده است. از ویژگی‌های کویر زردگاه می‌توان به سرسبزی فوق‌العاده به علت وجود نخلستان‌ها و خانه‌های پلکانی روستای زردگاه اشاره کرد. جاذبه‌های گردشگری کویر زردگاه تماشای درختان خرما، پرتغال، نارنج، نارنگی و لیمو، چشمه آب گرم و استخر آب گرم را شامل می‌شود.

کویر ریگ زردگاه


5. کویر ابوزیدآباد


کویر ابوزیدآباد در فاصله 35 کیلومتری از شهر ابوزیدآباد در نزدیکی شهر کاشان واقع شده است. از ویژگی‌های کویر ابوزیدآباد می‌توان به تپه‌های شنی زیبا و اسرار تاریخی‌اش اشاره کرد. جاذبه‌های گردشگری این مهد گویش‌های کهن ایران، قلعه کرشاهی، آب‌انبار صفوی، کاروانسرای صفوی،  شهر زیرزمینی نوش آباد و روستای گردشگری ابیانه را شامل می‌شود.

کویر ریگ ابوزیدآباد


6. کویر خور‌ و‌ بیابانک


کویر خور و بیابانک در فاصله 399 کیلومتری استان اصفهان قرار دارد. از ویژگی‌های کویر خور و بیابانک می‌توان به اختلاف دمای بسیار زیاد بین روز و شب، شکل لانه‌ زنبوری کویری آن، ریگزارهای مصری و آسمان پرستاره‌اش اشاره کرد. جاذبه‌های گردشگری کویر خور و بیابانک، بزرگ‌ترین دریاچه فصلی نمک جهان و روستای ایرج چهار هزارساله را شامل می‌شود. 

کویر ریگ خور و بیابانک


7. کویر متین‌آباد


کویر متین‌آباد در جنوب شرقی کاشان و در نزدیکی شهر نطنز، بعد از روستاهای بادرود و خالدآباد واقع شده است. از ویژگی‌های کویر متین آباد، اولین اکوکمپ کویری ایران، می‌توان به تجربه بی‌نظیر و فوق‌العاده گردشگری، تماشای آسمان پرستاره شب و رمل‌های لغزنده اشاره کرد. جاذبه‌های گردشگری کویر متین‌آباد، شترسواری، تماشای مزارع پرورش اسب و شترمرغ، کمپ‌زنی در چادرها و اقامت در کومه‌ها را شامل می‌شود.

کویر ریگ متین‌آباد


8. کویر حلوان، طبس


کویر طبس در استان خراسان جنوبی واقع شده و زیباترین بخش آن کویر حلوان است. از ویژگی‌های کویر حلوان می‌توان به ریگزارهای گسترده، باتلاق‌های نمکی و رسی در بخش‌های شرقی و شمالی، گذرگاه‌های زیبای برآمده از تلاقی کوه‌ها، ریگ‌ها و دره‌ها و مناظر بسیار زیبا و چشم‌نوازش اشاره کرد. از جاذبه‌های طبیعی کویر حلوان، می‌توان از معادن فراوان در آن نزدیکی یاد کرد.

کویر حلوان


9. کویر حاج علی قلیِ دامغان


کویر حاج علی قلی در استان سمنان و بخش جنوبی شهر دامغان واقع شده است. از ویژگی‌های کویر حاج علی قلی می‌توان به رودخانه، دره‌ای عمیق، شش‌ضلعی‌های زیبای دریاچه نمک، تپه‌های شنی و حوزه‌های باتلاقی مناسب کویرگردان و عاشقان عکاسی اشاره کرد. جاذبه گردشگری در نزدیکی کویر حاج علی قلی، روستای خورزان است.

کویر حاج علی قلی


10. کویر ورزنه


کویر ورزنه در فاصله 100 کیلومتری از شهر اصفهان واقع شده است. از ویژگی‌های کویر ورزنه می‌توان به ذره‌های طلای روان و تپه‌های شنی آن اشاره کرد. جاذبه‌های گردشگری کویر ورزنه، تالاب گاوخونی، تالاب قلعه قورتان، تماشای زیستگاه پرندگان کمیاب و اقامت‌ در اقامتگاه‌های کویری آن را شامل می‌شود. برای مشاهده اطلاعات تکمیلی در مورد این کویر، پیشنهاد می‌کنیم مقاله "راهنمای سفر به کویر ورزنه" را مطالعه فرمایید. همچنین در صورتی که تمایل دارید از قیمت تور این کویر مطلع شوید، وارد صفحه تور کویر ورزنه شوید.

کویر ورزنه


11. کویر ریگ جن


و در پایان باید به کویر ریگ جن اشاره کرد که از اسمش، ترس و وحشت می‌بارد. این کویر را یکی از صعب‌العبورترین کویرهای ایران دانسته که علائمی از حیات در آن دیده نشده و در جنوب شرق گرمسار، عاری از سکنه و عناصر حیات است.
مردمان بومی منطقه کویر ریگ جن را نفرین‌شده می‌دانند و اعتقاد دارند هر کس به این کویر رفته، دیگر دیده نشده و مثلث برمودای ایران نام گرفته است!


کویر ریگ جن






تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید