بهترین رستوران‌های تبریز | معرفی 15 رستوران برتر تبریز
زهرا نیرومند 1400/01/23 8915 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



تبریز، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین شهرهای ایران است که به دلیل آب‌وهوای مطبوعی که دارد، در بهار و تابستان مورد استقبال بسیاری از هم‌وطنان عزیزمان قرار می‌گیرد. این شهر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی را در خود جای داده است که از میان آن‌ها می‌توان به ارگ علیشاه، مسجد جامع تبریز، مسجد کبود، مقبره‌الشعرا، موزه مشروطه، عمارت شهرداری، بازار تاریخی تبریز، خانه‌های تاریخی، پارک کوهستانی عون‌بن‌علی، پارک ایل‌گلی و ... اشاره کرد. شهر تبریز رستوران‌ها و غذاخوری‌های خوبی نیز دارد که می‌توانید با توجه به علاقه و ذائقه خود انواع غذاهای ایرانی، محلی تبریز، فست‌فود و ... را در این رستوران‌ها سفارش داده و نوش‌جان کنید. اگر قصد سفر به این شهر تاریخی زیبا را دارید، بهتر است لیستی از بهترین رستوران‌های تبریز را در اختیار داشته باشید. در ادامه این مطلب 15 رستوران برتر تبریز از دید گردشگران این شهر را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید. همچنین برای شرکت در تور تبریز از صفحه‌ این تور دیدن کنید. 

رستوران برکه

برکه­، یکی از بهترین رستوران‌های تبریز است که در بخش سردرود قرار دارد. رستوران برکه در واقع یک باغ دنج و دلنشین است که با انواع گل‌های رنگارنگ و درختان استوایی تزئین شده است. در میان درختان باغ، برکه‌ای زیبا با ماهی‌های زینتی وجود دارد که نماد این رستوران محسوب می‌شود.

از فضای دلنشین و جذاب باغ رستوران برکه که بگذریم، غذاهای لذیذ و خوشمزه این رستوران نیز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن برای بهترین شدن می‌باشد. از جمله پرطرفداترین غذاهای   رستوران برکه می‌توان به انواع کباب، چلو ماهی، دیزی، آب‌گوشت، چلو مرغ و غذاهای سنتی تبریز مانند کوفته تبریزی، اشاره کرد. علاوه بر این، در رستوران برکه می‌توانید انواع غذاهای فست‌فودی مانند همبرگر، پیتزا و ... را نیز سفارش داده و در کنار خانواده و دوستان خود میل کنید.

رستوران برکه در آذرشهر، کمربندی سردرود، بعد از شهرک رجایی، بین زیرگذر اول و دوم واقع شده و تنها 20 دقیقه با شهر تبریز فاصله دارد.

رستوران برکه

رستوران جلالی

جلالی، یکی از بهترین رستوران‌های تبریز است که سه شعبه در این شهر دارد. شعبه اول این رستوران در سال 1360 در منطقه سردرود تبریز افتتاح شد. فضای رستوران جلالی سردرود بسیار بزرگ بوده و ظرفیت پذیرایی از 500 مهمان را دارد. طراحی محیط رستوران بسیار شیک و جذاب است و بخشی از آن نیز به عنوان سن عروس و داماد در نظر گرفته است.

رستوران جلالی انواع غذاهای بین‌المللی، ایرانی و دریایی را در منوی غذایی خود داشته و آن‌ها را با بالاترین کیفیت برای مشتریان خود آماده می‌کند. کباب‌های این رستوران و کوفته‌ تبریزی آن، از جمله محبوب‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای آن هستند که پیشنهاد می‌کنیم از دست ندهید.

 شعبه یک رستوران جلالی در  دروازه تهران، میدان بسیج، پشت ایستگاه BRT، شعبه دوم آن در ارتش جنوبی، جنب سینما سرباز  و شعبه سوم آن در میدان فهمیده، طبقه فوقانی مرکز خرید رشدیه واقع شده است.

رستوران جلالی

رستوران حاج علی

حاج علی یکی از قدیمی‎ترین رستوران‌های تبریز است که قدمت آن به بیش از 100 سال پیش برمی‌گردد. چیزی که این رستوران را در لیست بهترین رستوران‌های تبریز قرار می‌دهد، کباب‌های خوشمزه و بی‌نظیر آن است که با کیفیتی بسیار بالا برای مشتریان آماده می‌شود. در واقع اهالی تبریز این رستوران را با نام کبابی حاج علی می‌شناسند.

کباب‌های خوشمزه و لذیذ حاج علی، این مکان را به یکی از شلوغ‌ترین رستوران‌های تبریز تبدیل کرده است. بنابراین، اگر دوست دارید طعم بی‌نظیر کباب‌های حاج علی را بچشید، باید قبل از ساعت 12 خود را به آن‌جا برسانید وگرنه مجبورید در یک صف طولانی منتظر بمانید. 

رستوران حاج علی در بازار سرپوشیده تبریز، بازار کلاه‌دوزان واقع شده و  تنها در وعده ناهار آماده پذیرایی از مهمانان خود می‌باشد.

رستوران حاج علی

رستوران شاه‌گلی

رستوران شاه‌گلی یا ائل‌گلی، یکی از بهترین رستوران‌های تبریز است که در میان استخر پارک ائل‌گلی قرار دارد.  در واقع این رستوران در عمارت تاریخی ائل‌گلی راه‌اندازی شده است. رستوران شاه‌گلی در طبقه اول ساختمان واقع شده و علاوه بر دو وعده غذایی ناهار و شام، وعده غذایی صبحانه را نیز برای مهمانان سرو می‌کند. صبحانه‌های این رستوران  طرفداران بسیاری دارد و به صورت سلف سرویس ارائه می‌شود. از جمله ویژگی‌های رستوران شاه‌گلی می‌توان به فضای دلنشین و آرام، غذاهای با کیفیت، سرویس‌دهی عالی و برخورد خوب پرسنل آن اشاره کرد.

طبقه بالایی ساختمان به کافی‌شاپ شاه‌گلی اختصاص دارد. این طبقه 4 تراس رو به پارک و استخر دارد و  چشم‌اندازهایی بسیار دیدنی از فضای اطراف را به نمایش می‌گذارد.

رستوران شاه‌گلی در فلکه ائل‌گلی و در میان استخر شاه‌گلی واقع شده  و همه روزه از ساعت 8 صبح تا 23:45 دقیقه آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد. 

رستوران شاه‌گلی

رستوران بام تبریز 

مهم‌ترین ویژگی‌ رستوران بام تبریز  که آن را به یکی از بهترین رستوران‌های تبریز تبدیل کرده است، چشم‌انداز زیبا و دیدنی آن است. بام تبریز  در بالای کوه عینالی قرار دارد و تصاویری زیبا و دیدنی از طبیعت اطراف منطقه را به نمایش می‌گذارد. این رستوران انواع غذاهای سنتی ایرانی شامل کباب و چلوخورشت را برای مهمانان خود آماده و آن‌ها را بالا بالاترین کیفیت در اختیار آنان قرار می‌دهد. آب‌وهوای خوب، فضای دیدنی، محیط شیک رستوران و غذاهای باکیفیت و لذیذ از دیگر ویژگی‌های این رستوران است که باعث استقبال گردشگران از آن می‌شود.

رستوران بام تبریز در اتوبان پاسداران، بالای پارک جنگلی عینالی، جنب مسجد عون بن علی واقع شده است و همه روزه در دو وعده غذایی ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران بام تبریز 

رستوران حاج علیرضا

رستوران حاج علیرضا، یکی از قدیمی‌ترین کبابی‌های تبریز است که در بین مردم این شهر محبوبیت بسیار بالایی دارد. در منوی غذایی این رستوران انواع کباب‌های ایرانی چون چلوشیشلیک، چلو فیله، چلوکباب برگ، چلوکباب کوبیده، چلوکباب بختیاری و ... دیده می‌شود. مشتریان می‌توانند به همراه غذای خود سوپ، سالاد، خیارماست و نوشیدنی نیز سفارش دهند. کباب‌های  حاج علیرضا به همراه برنج دودی و کره محلی سرو می‌شوند و عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارند.

رستوران حاج‌علیرضا دو شعبه دارد که شعبه اول آن در بازار بزرگ تبریز واقع شده و تنها در وعده غذایی ناهار آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد. شعبه دوم در خیابان ۲۹ بهمن قرار دارد و علاوه بر ناهار، سرویس شام را نیز در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد.   

رستوران حاج علیرضا

رستوران سنتی هزاردستان

اگر به فضای سنتی با دکوراسیون قدیمی علاقه‌مندید، رستوران هزاردستان تبریز را به یاد داشته باشید. هزاردستان یکی از بهترین رستوران‌های تبریز است که غذاهای ایرانی شامل انواع کباب و خورشت را در منوی خود دارد. دیوارهای رستوران با آجرهای چیده شده در کنار هم تزئین شده و برای چیدمان آن نیز از میز و صندلی‌های چوبی استفاده شده است. علاوه‌ بر این، مجموعه‌ای از تابلوها و اشیای قدیمی مانند گرامافون، تلویزیون، رادیو، ساعت و ... در این رستوران دیده می‌شود که نمایی سنتی به آن داده و مهمانان را به حال و هوای ایران قدیم می‌برد. از دیگر ویژگی‌های رستوران هزاردستان می‌توان به کیفیت بالای غذاها و رفتار خوب و مودبانه پرسنل اشاره کرد. اگر فرصت صرف ناهار یا شام در این رستوران را ندارید، صبحانه  هزاردستان را از دست ندهید.

رستوران سنتی هزاردستان در چهارراه آب‌رسان، بالاتر از هتل گسترش، نرسیده به قنادی ایوبی واقع شده و همه روزه در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران سنتی هزاردستان

رستوران حاج مجید چلوپز 

حاج مجید چلوپز یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های تبریز است که کار خود را از سال 1352 در این شهر آغاز کرده است. این رستوران  خوشمزه‌ترین چلومرغ‌های ایران را برای مشتریان خود سرو می‌کند. در واقع چلومرغ تنها غذایی است که می‌توانید در محیط ساده و نوستالژیک  رستوران حاج مجید  سفارش دهید.  شما می‌توانید با توجه به ذائقه خود ران یا سینه مرغ را انتخاب کنید و منتظر باشید تا بهترین چلومرغ عمر خود را نوش جان کنید. 

رستوران حاج مجید در خیابان تربیت، جنب مسجد امام حسن(ع)، طبقه دوم پاساژ تربیت واقع شده و تنها در وعده ناهار آماده پذیرایی از مهمانان خود می‌باشد.

رستوران حاج مجید چلوپز 

رستوران گازماخ

گازماخ، در زبان ترکی به معنای ته‌دیگ است. رستوران گازماخ یکی از بهترین رستوران‌های تبریزاست که انواع غذاهای خوشمزه و باکیفیت را برای مهمانان خود آماده کرده و با تزئیناتی بسیار زیبا سرو می‌نماید. در منوی رستوران گازماخ انواع کباب و چلو خورشت ایرانی دیده می‌شود که در کنار آن‌ها ته‌دیگ جذاب گازماخ نیز قرار دارد. چلو شیشلیک، چلو کوبیده، چلو برگ، چلو جوجه، باقالی پلو ماهیچه، چلو سلطانی، چلو ماهیچه، ته‌چین مرغ، ماهی قزل آلا، فسنجان مرغ، خورشت قرمه‌سبزی، خورشت قیمه بادمجان، کشک بادمجان، کوفته تبریزی و ... از جمله غذاهای موجود در منوی این رستوران هستند. کباب‌تابه‌ای گازماخ یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای این رستوران است که پیشنهاد می‌کنیم حتما امتحان کنید. 

رستوران گازماخ در کوی ولی‌عصر، انتهای خیابان شریعتی شمالی، ضلع شمالی میدان بهارستان، نبش ۱۰ متری مقدم واقع شده و همه روزه  از ساعت 9 صبح تا 11:30 شب آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران گازماخ

رستوران مدرن تبریز

رستوران مدرن یا چلوکبابی مدرن، یکی از بهترین رستوران‌های تبریز است که انواع کباب‌های ایرانی را در منوی غذایی خود دارد. این رستوران علاوه بر کباب، ماهی و کوفته‌ تبریزی را نیز برای مشتریان خود سرو می‎کند. فضای بزرگ رستوران، کیفیت بالای غذاها، سرویس‌دهی عالی و قیمت مناسب، از جمله ویژگی‌های چلوکبابی مدرن می‌باشد که باعث استقبال آن در بین مردم محلی و گردشگران شده است.  

رستوران مدرن تبریز بین چهارراه شهناز و باغ گلستان واقع شده و همه روزه  از ساعت 12 ظهر تا 11:30 شب آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران مدرن تبریز

چلوکبابی باختر

یکی از بهترین کباب‌های تبریز را می‌توانید در چلوکبابی باختر این شهر نوش‌جان کنید. باختر کباب‌هایی لذیذ و خوشمزه را در محیطی باصفا، گرم و صمیمی برای مشتریان خود سرو می‌کند و روزی خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را برایشان می‌سازد. کیفیت بالای کباب‌ها، پرسنل مجرب و قیمت مناسب­،  از جمله ویژگی‎های چلوکبابی باختر  است که آن را به یکی از شلوغ‌ترین رستوران‌های تبریز تبدیل کرده است.

در منوی غذایی باختر انواع کباب‌های ایرانی به همراه خوراک زبان و خوراک جوجه دیده می‌شود. رستوران باختر منوی پیش‌غذا ندارد و تنها دو گزینه‌ی سوپ و سالاد فصل باختر به عنوان پیش‌غذا در نظر گرفته شده است.  

چلوکبابی باختر در دروازه تهران، بلوار ۲۰ بهمن، بالاتر از پمپ بنزین، خیابان باختر قرار دارد و همه روزه  در دو وعده غذایی ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

چلوکبابی باختر

رستوران باغ آنا

اگر فضای رستوران برایتان اهمیت دارد، حتما سری به رستوران باغ آنای تبریز بزنید و فضای خاص و منحصربفرد آن را از نزدیک ببینید. رستوران باغ آنا یکی از بهترین رستوران‌های تبریز است که غذاهای خود را در محیطی سرسبز و دیدنی برای مهمانان سرو می‌کند. باغ آنا حدود ۳۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و در منطقه سردرود واقع شده است.

خوردن غذاهای خوشمزه و باکیفیت این رستوران در فضای زیبا و پر از آرامش، یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید در طول سفر  خود به تبریز داشته باشید.  در منوی غذایی این رستوران انواع غذاهای سنتی ایرانی دیده می‌شود که از بین آن‌ها انواع کباب، ماهیچه، آب‌گوشت و کوفته تبریزی آنا شهرت بیشتری دارند.

رستوران باغ آنا در آذرشهر، کمربندی سردرود واقع شده و همه‌روزه از 11 صبح تا 11 شب آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران باغ آنا

رستوران مظفریه

رستوران سنتی مظفریه­، یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های تبریز است که به دلیل کباب‌های بسیار بلندی که دارد، معروف شده است. در واقع کباب دراز یا اوزون کباب­، غذای مخصوص این رستوران محسوب می‌شود که طرفداران بسیاری نیز دارد. رستوران مظفریه در فضایی وسیع و زیبا از مهمانان خود پذیرایی می‌کند و قیمت غذاهای آن نیز با توجه به کیفیت‌ آن‌ها بسیار مناسب است.

رستوران مظفریه 4 شعبه در تبریز دارد.  شعبه اول این رستوران در  فلکه شاهگلی، شعبه دوم مظفریه در پارک شاهگلی، مجتمع سایمان، شعبه سوم رستوران در ولی‌عصر، خیابان فروغی، جنب مسجد جوادالائمه، کوی شیخ محمد خیابانی و شعبه چهارم آن در فودکورت مجتمع ستاره‌باران، بخش وی‌آی‌پی رستوران واقع شده است.

رستوران مظفریه

چلوکبابی قرآنی

چلوکبابی قرآنی، یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های تبریز است که بیش از 100 سال قدمت دارد. نام رستوران به نام مالک آن، مشهدی میرآقا قرآنی ثبت شده و تاکنون به همین نام باقی مانده است. اگر دوست دارید طعم اصیل کباب‌های ایرانی را در تبریز بچشید، پیشنهاد می‌کنیم سری به رستوران  قرآنی بزنید و یک کباب لذیذ در فضای سنتی و نوستالژیک رستوران میل کنید. به این نکته دقت داشته باشید که قیمت غذاهای این رستوران کمی گران است، اما طعم خوب کباب‌ها و کیفیت مواد اولیه تازه ارزش این گرانی را دارد. اگر به رستوران قرآنی رفتید، پیشنهاد می‌کنیم کباب‌برگ‌های بی‌نظیر آن را از دست ندهید.

رستوران قرآنی در خیابان جمهوری اسلامی، پاساژ کیان یک، طبقه دوم واقع شده و همه روزه در دو وعده غذایی ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

چلوکبابی قرآنی

رستوران وحید

آخرین گزینه از بهترین رستوران‌های تبریز که در این مطلب معرفی می‌کنیم، رستوران وحید نام دارد. این رستوران تنوع بالایی از غذاها را در منوی خود جای داده و آن‌ها را با بالاترین کیفیت برای مشتریان آماده می‌کند. مشتریان رستوران می‌توانند انواع غذاهای ایرانی، غذاهای ترکی و فست‌فود را با توجه به سلیقه و ذائقه خود سفارش داده و نوش‌جان کنند. 

فضای بزرگ رستوران، طراحی شیک و زیبا و نورپردازی عالی، در کنار منوی متنوع و کیفیت بالای غذاها، از جمله مواردی است که شهروندان تبریزی و گردشگران این شهر را به سمت رستوران وحید هدایت می‌کند.  اگر به این رستوران رفتید طعم خوب کباب دونر، کوفته تبریزی و سالاد مخصوص وحید را از دست ندهید.

رستوران وحید در میدان شهید فهمیده، مجتمع لاله پارک، طبقه زیرزمین واقع شده و همه روزه در دو وعده غذایی ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران وحید

در این مقاله تعدادی از بهترین رستوران‌های تبریز را به شما عزیزان معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. تبریز اغلب با کباب‌هایش شناخته می‌شود. کباب‌هایی خوشمزه و لذیذ که با مواداولیه تازه و باکیفیت تهیه شده و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. اگر دوست دارید طعم اصیل کباب‌های ایرانی و غذاهای محلی تبریز را بچشید، باید بهترین رستوران این شهر را بشناسید. ما در این مطلب 15 رستوران برتر تبریز از نگاه گردشگران را به شما عزیزان معرفی کردیم. اگر در سفر خود به تبریز در این رستوران‌ها غذا خورده‌اید، می‌توانید نظر خود را در زیر پست بنویسید و تجربیاتتان را با هم‌وطنان خود به اشتراک بگذارید. در صورتی که قصد سفر با تورهای گردشگری را دارید، صفحات دیگر سایت را مشاهده نموده و تورهای شهر تاریخی تبریز را مورد بررسی قرار دهید. همچنین می‌توانید با شماره تلفن 75097700- 021 تماس بگیرید و در مورد تور موردنظرتان با کارشناسان کایت مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید