بهترین شهرهای سریلانکا | کدام شهر را برای سفر خود انتخاب کنیم؟
علی رضا مشرقی 1400/01/22 3474 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


به تازگی سریلانکا به یکی از کشورهای عالی برای سفر خارجی تبدیل شده است. امروز قصد داریم تا این کشور را به‌صورت کامل برای شما شرح دهیم. اگر قصد سفر به سریلانکا را داشته باشید، مهم این است که بدانید کدام شهر را برای سفر خود انتخاب کنید. در ادامه شما را با بهترین شهرهای سریلانکا آشنا خواهیم کرد.

بهترین شهرهای سریلانکا کدام هستند؟

برای بهترین تجربه سفر به سریلانکا، باید حتماً درباره شهرهای مختلف آن اطلاعات داشته باشید. در ادامه قصد داریم تا شما را با بهترین شهرها در تور سریلانکا آشنا کنیم.

کلمبو

کلمبو یک بندر بسیار پرجنبش و جوش است. کلمبو پایتخت کشور سریلانکا محسوب می‌شود. ترکیب جمعیتی این شهر بسیار منحصر‌به‌فرد است. در این بندر مردم چینی، هندی و حتی مهاجرهای پرتغالی کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. به همین خاطر ترکیب فرهنگی این کشور بسیار عجیب و جالب است. در این شهر، جاهای دیدنی تاریخی و طبیعی بسیاری وجود دارد. پس شما می‌توانید ساعت‌ها در این شهر به گشت‌وگذار بپردازید.

در این شهر سواحل بسیار زیبایی وجود دارند. در حقیقت یکی از دلایل شهرت کلمبو، همین سواحل زیبای آن است. به‌عنوان مساحل ساحل مونت لاوینیا، یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری و توریستی این شهر محسوب می‌شود. در میان جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، باید به معبد کلانیا راجاماها ویهارا اشاره کنیم. قدمت این معبد به حدود 2هزار سال پیش باز می‌گردد و به بوداییان تعلق دارد. علاوه‌بر تمام جاذبه‌های ذکر شده، شما می‌توانید از موزه ملی کلمبو نیز بازدید کنید. در این موزه از انواع جواهرات سلطنتی و آثار تاریخی نگهداری می‌شود.

در نهایت شما می‌توانید از بازار پتا، باغ‌وحش دهیولا، معبد بودایی پانگارامیا و در هنایت پارک ویهار ماهادوی نیز دیدن کنید. شهر کلمبو یکی از بهترین شهرهای سریلانکا برای سفر به حساب می‌آید. پس می‌توانید آن را در ابتدای لیست خود قرار دهید.

کلمبو

کندی

کندی بافت طبیعی بسیار زیبایی دارد. از نظر ظاهری می‌توان این شهر را با مناطق تایلند و ویتنام مقایسه کرد. در این شهر، معابد باستانی بوداییان به چشم می‌[ورد. مردم کندی، مردمی خون‌گرم و مهمان‌نواز هستند. آن‌ها با روی خوش از مسافران خارجی استقبال می‌کنند. کندی در فاصله بسیار نزدیک به کلمبو قرار دارد. شما با دو ساعت سفر جاده‌ای، از کلمبو به کندی خواهید رسید. همین دسترسی ساده، باعث شهرت بیشتر کندی نیز شده است.

کندی به‌سبب شرایط طبیعی ایده‌آل، همواره برای پادشاهان بسیار حائز اهمیت بوده است. به همین خاطر مرد کندی، فرهنگی بسیار تاریخی و غنی دارند. از گذشته تا به امروز، در این شهر مراسم فرهنگی متعدد برگزار می‌شود. پس اگر خوش‌شانس باشید، در طول سفر خود به سریلانکا، می‌توانید از چند فستیوال کندی نیز دیدن کنید. طی این مراسم، مردم محلی با ساز و لباس‌های رنگی به خیابان می‌آیند و جشن می‌گیرند.

اگر به تماشای معابد باستانی بودا علاقه‌ دارید، باید حتماً سری به معبد دندان بودا بزنید. در این معبد، دندانی از جنس طلا نگهداری می‌شود. بر اساس افسانه‌ها، این دندان قادر است حاکم واقعی و بر حق سریلانکا باشد. به‌دلیل قداست فراوان این معبد، بسیاری از فستیوال‌ها نیز در همین‌جا برگزار می‌شود.

همچنین می‌توانید در طول سفر خود، سری به دریاچه کندی نیز بزنید. این دریاچه طبیعی نیست و در سال 1807 به‌صورت مصنوعی بنا شد. دریاچه کندی در نزدیکی معبد دندان بودا قرار دارد. پس می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید. جالب است بدانید برخی مردم بر این باور هستند زیر دریاچه یک مسیر زیرزمینی مخفی وجود دارد که به کاخ سلطنتی متصل می‌شود.

در نهایت باید به شما بگوییم که سریلانکا یکی از مهم‌ترین کشورهای تولیدکننده چای است. در شهر کندی، می‌توانید شاهد مزارع مختلف چای باشید. چای سیلان محصول این مزارع به حساب می‌آید. اگر قصد خرید سوغات دارید، بهترین سوغات چای اصل سیلان است. زمانی که سری به مزارع چای بزنید، مردم محلی را خواهید دید که کنار مزارع خود، انواع چای را عرضه می‌کنند. وجود مزارع چای، زیبایی منطقه را دو چندان می‌کند.

کندی

بنتوتا

یکی دیگر از بهترین شهرهای سریلانکا برای سفرکردن، شهر بنتوتا است. بنتوتا یکی از شهرهای ساحلی سریلانکا به حساب می‌آید. این شهر در 60 کیلومتری کلمبو واقع شده است. همه گردشگران شهر بنتوتا را به سواحل زیبا می‌شناسند. در این شهر سواحلی با شن‌های سفید نرم وجود دارند. به همین خاطر می‌توانید آن را برای تفریحات آبی خود انتخاب نمایید. در این شهر علاوه بر سواحل خیره‌کننده، جاذبه‌های متعدد تاریخی و طبیعی دیگری نیز وجود دارند.

در این شهر می‌توانید از باغ‌های سرسبز زیبا، معابد باستانی بودا، قلعه‌های تاریخی هندی و چندین و چند جزیره مختلف دیدن کنید. همچنین یکی از جذاب‌ترین بخش‌های شهر بنتوتا، پرورش لاک‌پشت است. شما در بخش پرورش لاک‌پشت می‌توانید شاهد روند رشد لاک‌پشت‌ها باشید. این قسمت می‌تواند خاطره‌ای فراموش نشدنی در سفر شما باشد.

باغ بریف یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌های طبیعی سریلانکا به حساب می‌آید. این باغ پوشش گیاهی بسیار متفاوتی دارد. در حقیقت این باغ را می‌توان مشابه باغ‌های تایلند و پوکت دانست.. در طول مسیر می‌توانید از مجسمه‌های هنرمندانه بویس باوا نیز دیدن کنید. بویس باوا یکی از خبره‌ترین هنرمندان سریلانکا است. اگر قصد سفر به بنتوتا را پیدا کردید، بهتر است حتماً سری به معبد ماهاویهارایا بزنید. این معبد دارای مجسمه‌ای با قدمت حدود 100 سال است که 183 متر ارتفاع دارد. علاوه بر تمامی اینها، می‌توانید سری به جزیره سینامون نیز بزنید. این جزیره یکی از زیباترین جزایر اطراف بنتوتا محسوب می‌شود. قلعه هلندی و باغ لونوگانگ را نیز حتماً باید در برنامه خود قرار دهید.

بنتوتا

خب دوستان و همراهان عزیز کایت، نظر شما درباره سفر به سریلانکا چیست؟ آیا قصد سفر به این کشور زیبا را دارید؟ به نظر شما بهترین شهرهای سریلانکا کدام شهرهای هستند؟ نظرات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید