سفر به لیسبون پرتغال | راهنمای سفر + شرایط ویزا + هزینه ها
علی رضا مشرقی 1400/01/08 4086 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


قطعه همه می‌دانیم که سفر به اروپا با تمامی سفرهای خارجی دیگر تفاوت دارد. در این میان سفر به پرتغال ، سفری منحصر به فرد است که شاید کمتر کسی آن را تجربه کند. لیسبون پایتخت کشور پرتغال است و بیشترین گردشگر را در تمام این کشور جذب خود می‌کند. همین مساله باعث شد تا بر آن باشیم در مورد لیسبون بیشتر توضیح دهیم. در این مقاله قصد داریم تا شما را به صورت کامل با لیسبون، پایتخت کشور پرتغال آشنا کنیم. پس با ما همراه شوید تا خودتان را برای سفر به لیسبون پرتغال آماده کنید. این مقاله یک راهنمای سفر جامع به همراه هزینه‌های سفر و شرایط دریافت ویزای پرتغال خواهد بود. پس آن را از دست ندهید!

لیسبون کجاست؟

در وهله اول باید به این سوال پاسخ دهیم که اصلا لیسبون کجاست؟ همانطور که در بخش اول مقاله توضیح دادیم، لیسبون نام یک کلان شهر است که وسعت زیادی دارد و آن را به عنوان پایتخت کشور پرتغال می‌شناسند. لیسبون در بین شهرهای اروپایی از شهرت ویژه‌ای برخوردار است و گردشگران زیادی همه ساله از این شهر زیبا دیدن می‌کنند. آرامش در لیسبون موج می‌زند و انواع جاذبه‌های طبیعی و تاریخی را در خود جای داده است. این شهر بر فراز هفت تپه قرار دارد و به همین خاطر مناظر زیبایی را می‌توانید در آن مشاهده کنید. در ادامه شما را بیشتر با لیسبون آشنا می‌کنیم.

لیسبون

آب و هوای لیسبون

از نظر آب و هوایی، لیسبون یک شهر چهار فصل و خوش آب و هوا است که در هر زمان از سال می‌توانید از آن بازدید نمایید و از تماشای جاذبه‌های طبیعی لذت ببرید. لیسبون در بیشتر روزهای سال، آب و هوایی دلنشین دارد و به ندرت پیش بیاید که از وضعیت آب و هوایی لیسبون اذیت شوید. لیسبون آب و هوایی معتدل دارد و حتی در تابستان، گرمای هوا آزار دهنده نخواهد بود. در فصول گرم سال می‌توانید از تفریحات آبی و ساحل لیسبون استفاده نمایید و در فصل‌های سرد سال نیز به سراغ تماشای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بروید.

حتی در زمستان هوا خیلی سرد نیست و اصلا از سرمای هوا آزار نخواهید دید. البته در نظر داشته باشید که در فصل سرما و زمستان، میزان بارندگی در لیسبون افزایش پیدا می‌کند و اگر از هوای بارانی دل خوشی ندارید، بهتر است شش ماه اول سال را برای سفر خود انتخاب کنید.

لیسبون

هزینه‌های سفر به لیسبون پرتغال

یکی از مهم‌ترین مسائلی که پیش از سفر باید در نظر داشته باشید، هزینه‌های جاری سفر است. سفرهای اروپایی معمولا سفرهای لاکچری، گران قیمت و پر هزینه هستند. از این رو در این قسمت مقاله قصد داریم تا پیش از آنکه شما را عاشق لیسبون کنیم، در مورد هزینه های سفر به لیسبون پرتغال با شما سخن بگوییم. در این بخش به صورت کاملا تفکیک شده شما را با هزینه های سفر به لیسبون پرتغال آشنا می‌کنیم.

هزینه اقامت در سفر به لیسبون پرتغال

برای اقامت در لیسبون پرتغال، گزینه‌های زیادی پیش رو خواهید داشت. شما می‌توانید برای کاهش هزینه سفر، در هاستل‌ها یا همان مسافرخانه‌ها اقامت کنید و هزینه کمی را بابت آن بپردازید. برای اقامت در هاستل هزینه‌ای بین 10 تا 25 یورو باید پرداخت نمایید که هزینه‌ای معقول است. در مورد هتل‌ها نیز طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها پیش روی شما قرار دارد. پس می‌توانید بین هتل‌های دو ستاره تا 5 ستاره لوکس و دیدنی، یکی را انتخاب نمایید. هزینه اقامت در هتل‌های لیسبون نیز بین 30 تا 200 دلار به ازای هر شب خواهد بود. برخی از هتل‌های 5 ستاره با ارائه خدماتی لوکس، هزینه بیشتری را برای اقامت شما دریافت می‌کنند. اما برخی دیگر قیمت مناسب‌تری دارند. البته لازم به ذکر است که هزینه اقامت در Off-Season  با Peak-Season متفاوت خواهد بود. اگر به دنبال اقامت در هتل‌های مقرون به صرفه و اقتصادی هستید، ما به شما هتل‌های Botanico, Travel Park و Vip Zurique را معرفی می‌کنیم.

لیسبون

هزینه خوراک در سفر به لیسبون پرتغال

هزینه خورد و خوراک در لیسبون اصلا زیاد نیست اما با توجه به نرخ بالای ارز این کشور یعنی یورو، احتمالا هزینه خوراک نیز برای شما کمی بالا باشد. به صورت میانگین برای میل کردن یک میان وعده ساده، باید حدود 2 یورو بپردازید. یک ساندویچ سبک حدود 7 یورو قیمت دارد و می‌توانید آن را در انواع فست‌فود و رستوران میل کنید. اگر می‌خواهید یک وعده کامل را در رستورانی معمولی میل کنید، باید حداقل 14 یورو در ازای یک وعده معمولی برای یک نفر بپردازید. البته هزینه یک وعده غذای ساده در رستوران‌های لوکس تا حدود 40 یورو به ازای هر نفر افزایش پیدا می‌کند.

هزینه حمل و نقل در سفر به لیسبون پرتغال

قیمت تاکسی در لیسبون بسیار گران است و بهتر است اصلا برای گشت‌های شهری از تاکسی استفاده نکنید. گزینه مناسب و جایگزین تاکسی، مترو است. شما می‌توانید بلیت مترو یک روزه را با قیمت 4.6 یورو تهیه کنید و در طول روز از آن استفاده نمایید. حتی اگر به دنبال گزینه‌ای ارزان قیمت‌تر هستید، ما به شما اتوبوس را پیشنهاد می‌کنیم. بلیت هر اتوبوس تنها 1.8 یورو هست و می‌توانید به وسیله آن، خودتان را با کمترین هزینه به مقصد مورد نظر برسانید.

لیسبون

چطور هزینه‌های سفر خود را کاهش دهیم؟

  • Pensão را به یاد داشته باشید. Pensão کاروان‌هایی هستند که توسط گروهی از خانواده‌ها احداث شده‌اند و مدیریت می‌شوند. این اماکن بهترین گزینه برای اقامتی کم هزینه هستند.
  • لیسبون کارت داشته باشید. معمولا اکثر شهرهای بزرگ دنیا، دارای کارت‌های حمل و نقل هستند. با تهیه این کارت‌ها، در هزینه‌های حمل و نقل تا حدود 50 درصد صرفه جویی خواهد شد. لیسبون کارت به تنهایی حدود 18 یورو قیمت دارد و می‌توانید آن را از اکثر ایستگاه‌های مترو و اتوبوس تهیه کنید. این کارت همانند کارت اتوبوس نیاز به شارژ کردن دارد.
  • پیش غذا رایگان نیست! زمانی که غذا سفارش می‌دهید، پیش از غذا برای شما ده ها مدل نوشیدنی و سالاد مختلف که سفارش نداده‌اید می‌آورند. اشتباه نکنید! این یک تله بزرگ است! هیچ کدام این موارد رایگان نیستند و باید بابت آنها هزینه گزافی بپردازید.
  • تاکسی گران است! فراموش نکنید که تاکسی بسیار گران است و برای یک مسیر کوتاه باید حدود 25 یورو بپردازید! پس حتما در انتخاب هتل دقت کنید و فاصله آن تا مرکز شهر و ایستگاه‌های مترو و اتوبوس را بسنجید.

جاذبه‌های گردشگری لیسبون

قطعا زمانی که قصد سفر به یک شهر را پیدا می‌کنید، می‌خواهید از جاذبه‌های گردشگری آن بازدید نمایید. در لیسبون نیز صدها جاذبه طبیعی و تاریخی انتظار شما را می‌کشند که در این قسمت بخشی از آنها را به شما عزیزان همراه معرفی خواهیم کرد.

  • برج Belem

برج Belem یکی معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری لیسبون است. این برج را به عنوان قلب و روح تاریخی شهر لیسبون می‌دانند و از چند اتاق مختلف تشکیل شده است. این قلعه ظاهری بسیار زیبا دارد و می‌توانید از تماشای معماری منحصر به فرد آن لذت ببرید. اما لذت بازدید از برج Belem به همینجا ختم نمی‌شود. گردشگران می‌توانند از قلعه بالا بروند و بالای برج منظره‌ای خیره کننده از مناطق غربی شهر و رودخانه تاقوس را تماشا کنند. این دژ محکم در سال 1983، جزء لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت و بازدید از آن اکیدا توصیه می‌شود.

  • آکواریوم بزرگ لیسبون

در شهرهای توریستی و مهم دنیا، آکواریوم‌های بزرگی بنا می‌کنند و یکی از این آکواریوم‌های دیدنی، در شهر لیسبون قرار دارد. اگر به دنیای جانداران آبزی علاقه‌مند هستید، باید حتما سری به آکواریوم بزرگ لیسبون بزنید. در این آکواریوم بزرگ بیش از 450 گونه مختلف جانداران آبی و 15 هزار گونه گیاهی وجود دارند. بازدید از آکواریوم بزرگ لیسبون، یک تجربه بسیار منحصر به فرد خواهد بود.

  • سواحل لیسبون

رود بزرگ تاقوس از میان شهر لیسبون می‌گذرد و مناظری خیره کننده را به وجود می‌آورد. سواحل لیسبون یکی از زیباترین و پاکیزه‌ترین سواحل در تمامی اروپا محسوب می‌شود. شما می‌توانید در سواحل زیبای لیسبون قدم بزنید یا زیر سایه بان استراحت کنید و از نوشیدنی خود لذت ببرید. محیط سواحل لیسبون کاملا خانوادگی است و امنیت کامل در آن حکم فرماست.

لیسبون

  • برج لیسبون

در بالاترین تپه شهر، برجی با نام برج لیسبون وجود دارد که مردم شهر آن را با نام Castelo de São Jorge می‌شناسند. این برج در کنار یکی از نمایشگاه‌های فرهنگی و تاریخی لیسبون قرار دارد و با بازدید از آن می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید. همانطور که اشاره کردیم، برج لیسبون در مرتفع‌ترین تپه لیسبون واقع شده است و بر فراز این منطقه می‌توانید از دیدن بهترین مناظر طبیعی لیسبون لذت ببرید. در نزدیکی این برج ده‌ها کافه و رستوران مختلف در فضای باز وجود دارند که بازدید از این منطقه را به مراتب دلنشین‌تر می‌کنند.

  • صومعه Jerónimos Monastery

صومعه Jerónimos Monastery یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی فرهنگی مهم لیسبون محسوب می‌شود که قدمت آن به سال 1502 میلادی باز می‌گردد. صومعه ظاهری عجیب دارد و می‌توان گفت که ظاهر آن با تمامی صومعه‌های دیگر متفاوت است. صومعه Jerónimos در کنار رود تاقوس واقع شده و از نظر معماری نیز باید بدانید که این صومعه نمونه‌ای عالی از معماری گاتیک پرتغالی است که آن را امروزه با نام معماری سبک گاتیک یا گوتیک می‌شناسند.

توصیه‌های کایت به شما

برخی از بهترین رستوران‌های لیسبون

  • رستوران‌های بازار Mercado da Ribeira
  • رستوران Cervejaria Ramiro
  • رستوران Atira-te ao Rio

برخی از بهترین هتل‌های لیسبون

  • هتل پستانا پالاس لیسبو
  • هتل اولیسیپو لاپا پالاس
  • هتل اپیک سانا لیسبو
  • هتل باریو آلتو
  • هتل آلتیس بلم و اسپا
  • هتل کورینتیا لیسبو
  • هتل والوردی
  • هتل پوسادا د لیسبو
  • هتل پورتوبای لیبردید
  • هتل شراتون لیسبو و اسپا
  • هتل تیولی امنیدا لیبرداد لیسبو
  • هتل فور سیزن ریتز لیسبون

چند روز برای تور لیسبون مناسب است؟

اگر سری به آژانس‌های مسافرتی بزنید، خواهید دید که تورهای مختلفی برای لیسبون برگزار می‌شود. کایت نیز همانند بسیاری از آژانس‌های مسافرتی معتبر دیگر، تورهای مختلف را برگزار می‌کند تا شما بتوانید امکان تصمیم‌‌گیری داشته باشید. کاملا مشخص است که با افزایش مدت زمان اقامت شما در لیسبون، هزینه بیشتری را برای تور خود باید بپردازید. اما شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که چند روز برای بازدید از لیسبون مناسب است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما می‌توانید طی دو الی چهار روز از تمامی جاذبه‌های دیدنی لیسبون بازدید نمایید. اما معمولا یک تور تفریحی برای استراحت و گردش در لیسبون، به صورت شش روزه برگزار می‌شود و شش روز نیز زمان مناسبی برای سفر به این شهر هست.

لیسبون

چرا باید به لیسبون سفر کنیم؟

  • هوایی عالی
  • شب‌های پر انرژی
  • ساحلی زیبا
  • حمل و نقل عمومی عالی
  • جاذبه‌های طبیعی مختلف
  • جاذبه‌های تاریخی زیبا

محله‌های مختلف لیسبون را بشناسید

  • بایکسا

بایکسا نام یکی از مناطق تجاری لیسبون است که متاسفانه طی یک زلزله مهیب در چند سال اخیر به صورت کامل تخریب شد. خوشبختانه پس از چند مدت این محله را به صورت کامل بازسازی کردند و امروزه یکی از محله‌های لوکس و زیبا و همچنین مناسب خرید در لیسبون محسوب می‌شود. در این محله انواع مراکز خرید و بلوارهای زیبا وجود دارد که می‌توانید ساعت‌ها در آن مشغول گشت و گذار باشید.

  • آلفاما

آلفاما یکی از قدیمی‌ترین مناطق لیسبون محسوب می‌شود. اگر به تماشای آثار باستانی متعلق به قرون وسطا علاقه‌مند هستید، حتما باید سری به محله آلفاما بزنید. کوچه به کوچه این محله، یک جاذبه تاریخی به حساب می‌آید. پس بهتر است اصلا سوار تاکسی نشوید و ساعت‌ها در این محله قدم بزنید. در این محله حتما از قلعه سنت جورج، کلیسای لیسبون و همچنین خانه سنگ‌های نجیب و موزه فدو بازدید به عمل بیاورید.

  • محله چیادو

در سفرهای خارجی قطعا همه ما به فکر خرید کالاهای لوکس و با کیفیت اروپایی هستیم. پس اگر در طول سفر قصد داشتید تا یک روز را به خرید اختصاص دهید، بهتر است وقت خود را تلف نکنید و مستقیم به محله چیادو بروید. در این محله بازارهای سنتی، مراکز خرید بزرگ و پاساژهای زیادی وجود دارند که می‌توانید از بین آنها خریدی بسیار خوب را تجربه کنید. به علاوه اینکه در نزدیکی این محله جاذبه‌های گردشگری تماشایی همانند موزه سائوکورا، موزه ملی هنرهای معاصر، موزه باستان شناسی و موزه وودی کیدو لیسبون قرار دارند و می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید.

دریافت ویزای پرتغال

برای ورود به کشور پرتغال، همانند بسیاری از کشورهای دنیا، نیاز به ویزا یا همان اجازه ورود خواهید داشت. پرتغال جزء کشورهای حوزه شینگن محسوب می‌شود و به همین خاطر دریافت ویزای آن قطعا دشوار خواهد بود. برای تقاضای ویزای پرتغال، باید ابتدا به سفارت این کشور در تهران بروید و درخواست خود را ثبت کنید. البته کاملا واضح است که شرایط دریافت برای ایرانیان بسیار دشوار خواهد بود.

متاسفانه در رابطه با تقاضای ویزای کشورهای حوزه شینگن، هیچ تضمینی برای قبول درخواست شما وجود ندارد. از طرف دیگر شما باید برای دریافت ویزا، حتما بلیت رفت و برگشت تهیه کرده باشید و مراحل رزرو هتل نیز به درستی انجام شده باشد. اما حتی با این اوصاف باز هم احتمال رد شدن درخواست شما بسیار بالا است و در نتیجه ضرر و زیان‌های مالی فراوان برایتان ممکن است به وجود بیاید. بهترین روش برای این کار، واگذاری مسئولیت دریافت ویزا به موسسات و آژانس‌های مسافرتی است. با شرکت در تورهای گروهی، تمامی مراحل صدور ویزا توسط آژانس مسافرتی انجام می‌شود.

لیسبون

نکات سفر به لیسبون

  • مردم لیسبون بسیار خون گرم هستند و از گردشگران با خوشرویی پذیرایی می‌کنند.
  • در انتخاب هتل خود دقت کنید، هتل‌های حاشیه شهر شاید ارزان باشند اما هزینه‌های حمل و نقل شما را افزایش می‌دهند.
  • مراقب جیب برها باشید، در این شهر به دلیل حضور بالای گردشگران، جیب بری به کرات رخ می‌دهد.
  • رستوران‌ها در شهر لیسبون معمولا ساعت 15 تعطیل می‌شوند و ساعت 20 مجددا به کار خود ادامه می‌دهند.
  • پیش از سفر به لیسبون، حتما در مورد فصلی که قصد سفر دارید تحقیق کنید.
  • در لیسبون بارندگی زیادی رخ می‌دهد.

خب همراهان کایت، نظر شما در مورد سفر به لیسبون پرتغال چیست؟ آیا شما لیسبون را برای یک سفر اروپایی انتخاب می‌کنید؟ دلیل این انتخاب شما چیست؟ نظرات و تجربیات خود را در مورد سفر به لیسبون با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که همه ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید