10 مکان فوق العاده در ایران برای سفرهای گروهی و دوستانه
زهرا نیرومند 1399/05/18 3933 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سفر و گردشگری موضوع جدیدی نیست. این مقوله از گذشته‌های دور تا به امروز وجود داشته و در طی سالیان زیاد دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است. گردشگری انواع مختلفی دارد. برخی افراد ترجیح‌ می‌دهند در یک فضای بکر و آرام به استراحت بپردازند و برخی دیگر به دنبال سفرهای ماجراجویانه و کسب تجربیات جدید و هیجان‌انگیز هستند. سفری که به همراه پدر، مادر، همسر یا دیگر اعضای خانواده خود می‌رویم، تفاوت‌های بسیاری با سفرهای گروهی و دوستانه دارند. در سفرهای گروهی به دنبال آرامش نیستیم، بلکه فضایی را ترجیح می‌دهیم که بتوانیم از تفریحات و سرگرمی‌های متنوع برخوردار باشیم. یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای سفرهای گروهی، سفر به دامان طبیعت یا طبیعت‌گردی است. برای این کار معمولا مقاصدی را انتخاب می‌کنیم که علاوه بر چشم‌اندازهای زیبا و دیدنی، دارای هیجان نیز باشند و امکان یک سفر ماجراجویانه را برای ما فراهم آورند. کوه‌نوردی، جنگل‌نوردی، کویرنوردی، رفتینگ، آفرود و ... از جمله این سفرها هستند که این روزها طرفداران بسیاری نیز دارند. در این بخش قصد داریم 10 مکان فوق‌العاده برای سفرهای گروهی و دوستانه در ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر به این نوع سفرها علاقه‌مندید، حتما ادامه مطلب را مطالعه نمایید.


رودخانه ارمند در استان چهارمحال بختیاری


استان چهارمحال بختیاری یکی از زیباترین استان‌های ایران است که طبیعتی زیبا و چشم‌اندازهایی فوق‌العاده‌ دیدنی دارد. کوهستان‌ها، دشت‌ها، آبشارها و رودخانه‌های خروشان، بخشی از جاذبه‌های طبیعی این استان هستند که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کنند. اگر به دنبال یک مکان هیجان‌انگیز و جذاب برای سفرهای گروهی و دوستانه هستید، رفتینگ در رودخانه ارمند را از دست ندهید.
رفتینگ یا کلک‌سواری در رودخانه‌های خروشان، یکی از جذاب‌ترین تفریحات آبی است که این روزها طرفداران بسیاری دارد و تورهای متفاوتی نیز در این زمینه برگزار می‌گردد. رودخانه‌های متعددی در ایران هستند که برای انجام رفتینگ مناسبند و درجات مختلفی نیز دارند. ارمند یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های استان چهارمحال بختیاری است که معیارهای و ویژگی‌های لازم برای انجام ورزش‌ها و تفریحات آبی را دارد. رودخانه ارمند دارای درجه 2.5 تا 4 می‌باشد که هم برای افراد مبتدی و هم برای حرفه‌ای‌ها مناسب است.


رودخانه ارمند در استان چهارمحال بختیاری


دره ارواح قشم


جزیره زیبای قشم، بزرگ‌ترین جزیره ایران و یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری کشورمان است که جاذبه‌های طبیعی خاص و منحصربفردی را در خود جای داده است. جاذبه‌های هیجان‌انگیز و گاها اسرارآمیز این جزیره نه تنها گردشگران ایرانی، بلکه گردشگران و جهان‌گردان خارجی بسیاری را نیز به سمت خود می‌کشاند. یکی از مهم‌ترین و عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی این جزیره، دره ارواح یا دره ستارگان است.
اگر دوست دارید یک طبیعت‌گردی فوق‌العاده در کنار کمی هیجان و شاید ترس را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این دره را از دست ندهید. دره ستارگان در 5 کیلومتری ساحل جنوبی جزیره قشم واقع شده و دارای صخره‌های بلند و کوتاه با اشکال متفاوت می‌باشد. این صخره‌ها حدود دو میلیون سال قدمت دارند و در اثر فرسایش به این شکل درآمده‌اند. بومیان منطقه معتقدند میلیون‌ها سال پیش یک ستاره یا جسمی فرازمینی در این دره سقوط کرده و آن را به این شکل درآورده است. از این رو، این دره را استار افتیده یا استاره کفته می‌نامند. آن‌ها دره ستارگان را ترسناک می‌دانند و معتقدند شب‌ها اجنه، ارواح و موجودات فرازمینی در آن رفت‌وآمد می‌کنند.


دره ارواح قشم


روستای کندوان در آذربایجان شرقی


روستای کندوان، روستایی خاص و منحصربفرد در آذربایجان شرقی است که در بخش شمال غربی کوه سهند واقع شده است. کندوان، یکی روستای تاریخی با قدمت 6 هزار ساله است که آثار به دست از آن نشان‌دهنده زندگی قبل از دوران ایلخانان در این روستا بوده است. گفته می‌شود اولین ساکنان این روستا، اهالی حیله‌ور بودند که برای حفظ جان خود از حملات مغول‌ها به این مکان پناه‌ آوردند.
مهم‌ترین ویژگی روستای کندوان که آن را از دیگر روستاهای ایران متفاوت کرده است، خانه‌های صخره‌ای آن است که قدمت آن به 700 سال پیش می‌رسد. خانه‌های این روستا در دل کوه و با شکل دادن و کندن صخره‌ها ساخته شده‌اند. روستای کندوان شهرت جهانی دارد و سالانه گردشگران بسیاری را از داخل و خارج کشور به سمت خود می‌کشاند.


روستای کندوان در آذربایجان شرقی


کلوت‌های شهداد کرمان


منطقه کلوت‌های شهداد در کویر لوت، یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی ایران است که مانند آن تنها در منطقه‌ی یوتا در ایالات متحده آمریکا دیده می‌شود. کلوت‌های شهداد حدود 20 هزار سال قبل دراثر فرسایش آب و باد ایجاد شده و اشکالی شگفت‌انگیز، متفاوت و جذاب به وجود آورده‌اند. علاوه بر اشکال متفاوتی که در این نقطه از کویر دیده می‌شود، منطقه شهداد کرمان به عنوان گرم‌ترین نقطه زمین نیز شناخته شده و شهرت جهانی دارد.
اگر به سفرهای ماجراجویانه و هیجان‌انگیز علاقه‌مندید، بازدید از کلوت‌های شهداد را از دست ندهید. این منطقه یک مقصد مناسب برای سفرهای گروهی و دوستانه است. در این جا، علاوه بر تماشای جاذیه‌های طبیعی منحصربفرد می‌توانید از تفریحات هیجان‌انگیزی چون کویرگردی، سافاری، آفرود و ... نیز برخوردار باشید.


کلوت‌های شهداد کرمان


جنگل کوهستانی دالخانی در رامسر


شمال ایران جاذبه‌های طبیعی بی‌شماری دارد که هریک از آن‌ها مقصدی مناسب برای سفرهای گروهی و دوستانه محسوب می‌شود. یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های دیدنی استان مازندران، جنگل کوهستانی دالخانی است. این جنگل در 30 کیلومتری جنوب شرقی رامسر واقع شده و فرصتی مناسب برای یک جنگل‌نوردی جذاب و رویایی را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.
وجود درختان سرسبز و مه غلیظی که گهگاه در میان جنگل دیده می‌شود، تصاویری رویایی و چشم‌اندازهایی جذاب و دیدنی ایجاد می‌کند که طبیعت‌گردان و جنگل‌دوستان را به سمت خود می‌کشاند. جنگل دالخانی به دلیل قرار گرفتن در یک منطقه کوهستانی، آب‌وهوایی مطبوع داشته و حتی در فصل تابستان نیز خنک است. اگر قصد جنگل‌نوردی دارید، پیشنهاد می‌کنیم صبح خیلی زود حرکت کنید و با یک کفش مناسب، خوراکی سبک، آب آشامیدنی و قطب‌نما، به سمت جنگل بروید. البته به دلیل وجود حشرات، توصیه می‌کنیم فکر کمپینگ در دل جنگل را فراموش کنید و در روستاهای اطراف اقامت داشته باشید.


جنگل کوهستانی دالخانی در رامسر


آبشار لاتون در استان گیلان


آبشار لاتون، بلندترین آبشار ایران است که در روستای کوته‌کومه استان گیلان، در 15 کیلومتری شهر آستارا قرار دارد. زیباتر از آبشار لاتون، مسیر پیاده‌روی آن است که از میان جنگل‌های سرسبز و دیدنی عبور می‌کند که البته با کوه‌نوردی و صخره‌نوردی نیز همراه است.
آبشار لاتون از دو مسیر سوها و لوندویل قابل دسترسی است. مسیر لوندویل از میان روستای کوته‌کومه عبور می‌کند که حدود 14 کیلومتر است. پیشنهاد می‌کنیم این مسیر را پیاده طی کنید تا از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر آن بیشترین استفاده را داشته باشید. اگر می‌خواهید با خودروی شخصی تا آبشار بالا بروید، بهتر است با ماشین‌های آفرود و دو دیفرانسیل مسیر را طی کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود. مسیر سوها، چالش بیشتری دارد و یک مسیر پیاده‌روی است. با توجه به این‌ که این مسیر هیچ جاده مشخصی ندارد، بهتر است با گروه‌های گردشگری طی شود. بسیاری از افراد با دوچرخه‌های کوهستان به این منطقه می‌آیند تا در این مسیر زیبا به دوچرخه‌سواری بپردازند.


آبشار لاتون در استان گیلان


تنگه رغز در استان فارس


اگر به دنبال ماجراجویی و طبیعت‌گردی پرهیجان هستید، پیشنهاد می‌کنیم تنگه زیبای رغز را برای سفرهای گروهی و دوستانه خود انتخاب کنید. این تنگه در استان فارس و در بین دو شهر داراب و فسا واقع شده است. منطقه‌ای سرسبز در ارتفاعات که پر از صخره‌های بلند و آبشارهای خروشان و زیباست. آب این آبشارها از صخره‌ها سرازیر شده و در داخل حوضچه‌هایی که در پایین صخره وجود دارد، جمع می‌شود و تصاویری بسیار دیدنی در میان دره‌ها ایجاد می‌کند.
تنگه رغز مکانی مناسب برای صخره‌نوردی و دره‌نوردی است. می‌توانید از بالای صخره‌ها به داخل حوضچه‌ها شیرجه بزنید و در آب‌های شفاف و زلال آن شنا کنید. همه‌چیز برای داشتن یک سفر هیجان‌انگیز و جذاب آماده است. البته به یاد داشته باشید که برای رفتن به تنگه رغز باید با یک گروه حرفه‌ای همراه شوید.


تنگه رغز در استان فارس


جهنم‌دره در آذربایجان غربی


شاید شنیدن نام جهنم‌دره تصویری از یک دره ترسناک و مخوف در ذهن شما تداعی کند، اما این‌طور نیست. جهنم‌دره یک دره سرسبز و زیباست که در شهرستان خوی و در روستایی با نام قریس واقع شده است. این دره قله‌های مرتفع، آبشارها و چشمه‌های آب معدنی متعددی دارد که در کنار تنوع بالای گونه‌های گیاهی و جانوری، منطقه‌ای بکر و دیدنی ایجاد کرده است.
جهنم‌دره، یک منطقه کوهستانی صعب‌العبور با صخره‌هایی بلند است که ارتفاع آن‌ها به ۱۷۰۰ تا ۲۸۰۰ متر نیز می‌رسد. شکل قرارگیری دره‌ها در کنار هم و شیب تند آن‌ها باعث سختی راه شده و عبور از آن را برای افراد عادی و غیرحرفه‌ای، ناممکن کرده است. این دره خطرات بسیار زیادی برای ساکنان منطقه داشته و حتی تلفات جانی نیز از آن‌ها گرفته است. بنابراین، تنها در صورتی که به طور حرفه‌ای صخره‌نوردی می‌کنید و با اصول کار کاملا آشنا هستید، این مکان را برای سفرهای گروهی و دوستانه انتخاب نمایید.


جهنم‌دره در آذربایجان غربی


نمک آبرود در چالوس


نمک آبرود یک شهرک تفریحی توریستی است که در استان مازندران و در 12 کیلومتری چالوس واقع شده است. این منطقه بین دریای خزر و رشته کوه البرز قرار دارد و جنگل‌های انبوه و گونه‌های متعدد شمشادهای 700 ساله را در خود جای داده است. طبیعت بکر و وحشی نمک آبرود در کنار آب‌وهوای مطبوع، از جمله دلایل استقبال گردشگران از این پارک جنگلی است.
جذابیت‌های منطقه نمک‌آبرود به چشم‌اندازهای سرسبز و دیدنی آن ختم نمی‌شود. این شهرک تفریحات و سرگرمی‌های متنوعی دارد که آن را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری برای سفرهای گروهی و دوستانه تبدیل کرده است. تله‌کابین، زیپ‌لاین، پل معلق، سورتمه، پیست کارتینگ، سینمای شش‌بعدی، باشگاه تیراندازی، پاراگلایدر، چتر، کایت، پارک دلفین‌ها و انواع تفریحات آبی، از جمله سرگرمی‌های این پارک است که می‌تواند خاطرات خوب و هیجان‌انگیزی را برای گردشگران به یادگار بگذارد.


نمک آبرود در چالوس


کویر مرنجاب


اگر قصد سفر در فصل پاییز را دارید، کویر مرنجاب یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفرهای گروهی و دوستانه است. کویر مرنجاب در استان اصفهان و در 48 کیلومتری شمال شهر آران و بیدگل واقع شده است. پیاده‌روی روی رمل‌ها، اسکی روی شن، شترسواری و تفریحات هیجان‌انگیزی چون موتورسواری و آفرود، از جمله مواردی هستند که در این کویر از آن برخوردار خواهید بود. در کنار همه این‌ها می‌توانید از دریاچه نمک آران و بیدگل، جزیره سرگردانی و چاه دستکن نیز بازدید نمایید و با شگفتی‌های این منطقه بیشتر آشنا شوید.
شب‌های کویر حال و هوایی متفاوت با روزهای آن دارد. در شب‌های سرد کویر این فرصت را دارید که با دوستان خود به دور آتش بنشینید و ضمن و گپ‌وگفت، آسمان پرستاره کویر را نظاره‌گر باشید. پیشنهاد می‌کنیم روز پرهیجان خود را با اقامت در کاروانسرای بزرگ شاه‌عباسی به پایان برسانید. کاروانسرایی قدیمی که در سال ۱۰۱۲ هجری قمری به دستور شاه عباس صفوی بنا شده و امروزه به عنوان یک اقامت‌گاه سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


کویر مرنجاب


در این مقاله به معرفی بهترین مقاصد گردشگری ایران برای سفرهای گروهی و دوستانه پرداختیم و 10 مکان برتر را به شما عزیزان معرفی کردیم. اگر قصد سفر با دوستان خود را دارید و به دنبال یک تفریح هیجان‌انگیز و به یادماندنی هستید، مقاصد گردشگری بالا را فراموش نکنید. سفر به دامان طبیعت، جنگل‌نوردی، کویرنوردی، کوهنوری و ورزش‌های هیجان‌انگیزی چون رفتینگ، آفرود، انواع بازی‌های آبی و ... از جمله مواردی هستند که در این مکان‌ها از آن برخوردار خواهید بود. می‌توانید مقصد موردنظر خود را انتخاب کنید و با تورهای گردشگری که توسط آژانس‌ها برگزار می‌شود، همراه شوید. در این صورت این فرصت را دارید که با افرادی که با شما سلیقه مشترک دارند، هم‌سفر شده و سفر خود را با همراهی یک راهنمای حرفه‌ای آغاز کنید. برای آگاهی از شرایط و زمان برگزاری تورهای طبیعت‌گردی، صفحات دیگر سایت را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر این، می‌توانید با شماره تلفن 75097700- 021 تماس گرفته و سوالات خود را از کارشناسان کایت بپرسید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید