فیلبند | بهترین زمان سفر به فیلبند از نظر آب و هوا، شلوغی
حامد مقتدایی 1399/02/15 67886 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


روستای فیلبند از خیره‌کننده‌ترین و تماشایی‌ترین روستاهای ایران واقع در نزدیکی شهر آمل مازندران است که شما را به یک پرواز فراموش‌نشدنی بر فراز اقیانوس ابرها می‌برد. منظره‌های بی‌نظیر طبیعی و چشم‌نوازی که می‌توانید از طلوع و غروب آفتاب و دریای ابر این روستا را با عکاسی و ثبت خاطره پیش خود نگه دارید؛ آب‌وهوای این روستا طوری است که می‌تواند شما را در یک روز بهاری، با باران، تگرک و حتی برف و رنگین‌کمان روبرو ‌سازد. امروز با ما همراه شوید تا در ارتباط با بهترین زمان سفر به فیلبند به از نظر آب‌وهوا و شلوغی و... بیشتر آشنای‌تان کنیم:

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده اطلاعات کامل فیلبند به صفحه "فیلبند" مراجعه کنید و برای دیدن تورهای فیلبند وارد صفحه "تور فیلبند" شوید.


بهترین زمان سفر به فیلبند


وضعیت و شرایط آب‌وهوای روستای فیلبند بسیار ناپایدار و متغیر است و در فصل‌های بهار و پاییز، در دو نیمه از روز شاهد باران، برف، تگرگ، هوای مه‌آلود، رگبارهای پراکنده و مقطعی، رنگین‌کمان‌های زیبا و آب‌وهوای صاف و آفتابی بدون ابر در آسمان خواهیم بود.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره روستای سنگچال فیلبند، می‌توانید نگاهی به مقاله «روستای سنگچال فیلبند کجاست؟ آشنایی با سنگچال آمل» بیندازید.
بنابراین اگر قصد سفر به یکی از بهترین روستاهای ایران یعنی فیلبند را دارید، باید یک روز را در بین بازه زمانی اردیبهشت ماه تا ابتدای مهر ماه انتخاب نمایید. در این بازه زمانی آب‌وهوای فیلبند مناسب مسافرت بوده و روستای آن به خاطر حضور محلی‌ها، امکانات و خدمات بسیار مناسبی در اختیارتان می‌گذارند.
در ادامه شرایط آب‌وهوایی فیلبند را فصل به فصل براساس ویژگی‌هایی که دارد و نیز براساس شلوغی آن تحت بررسی قرار می‌دهیم:


فصل بهار در فیلبند


فصل زیبای بهار در کنار سایر ویژگی‌های دوست‌داشتنی روستای فیلبند، آب‌وهوای این ییلاق روستایی را بسیار خواستنی و پرطرفدار کرده است، طوری که گردشگران بسیاری از سراسر نقاط ایران و جهان برای تماشای اقیانوس ابر و عکاسی از صحنه‌های خیره‌کننده‌ای که تنها در فیلم‌های سینمایی هالیوودی می‌توانید شاهدش باشید، پا به این قلمروی جادویی می‌گذارند.
بارش باران، برف، تگرگ و تابش آفتاب معمولی، رنگین کمان‌های خوش‌رنگ و وزش باد و نسیم را در فصل بهار روستای فیلبند، همه‌اش را در یک روز می‌توانید تجربه کنید، چیزی که کمتر در سایر نقاط ایران یا جهان می‌توان شاهدش بود. شاید به همین خاطر باشد که این روستا را چهارفصل می‌خوانند. فصل بهار یکی از شلوغ‌ترین فصل‌های سال برای سفر به فیلبند خواهد بود.


فیلبند-و-فصل-بهار


فصل تابستان در فیلبند


اگر برای فرار از فصل تابستان‌های داغ و گرم شهر خودتان، به دنبال یک مامن و پناهگاه می‌گردید، روستای فیلبند باید اولین انتخاب روی میز پیش‌روی‌تان باشد. آب‌وهوای فیلبند در فصل تابستان بسیار خنک و معتدل می‌باشد. شب‌های تابستان در روستای فیلبند بسیار سرد و روزهایی کاملاً آفتابی و ملایم دارد.
فصل تابستان دومین فصل شلوغ سال برای سفر به فیلبند است و محلی‌ها و روستاییانش نزدیک به 200 خانوار در خانه‌های روستایی و کلبه‌هایش به زندگی خود ادامه می‌دهند و حضورشان حال و هوای تازه و متفاوتی به محیط اطراف می‌بخشد.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره اقیانوس‌های ابر ایران، می‌توانید نگاهی به مقاله «اقیانوس ابر را در کجاها میشود دید» بیندازید.


فیلبند-و-فصل-تابستان


فصل پاییز در فیلبند


برخلاف فصل‌های بهار و تابستان، که کاملاً مناسب سفر به فیلبند بودند، شرایط آب‌وهوایی در فصل پاییز واقعاً سرد بوده و تحملش برای مردمان عادی و گردشگران بسیار مشکل خواهد بود. طوری‌که روستای فیلبند در این فصل کم کم خالی از سکنه خواهد شد و به لحاظ شلوغی، خیلی کم تردد است و کمتر کسی به خود جرات سفر به این روستا را می‌دهد.


فیلبند-و-فصل-پاییز


فصل زمستان در فیلبند


فصل زمستانِ روستای فیلبند، آب‌وهوایی بسیار سرد و استخوان‌سوز دارد و به ندرت می‌توان کسی را پیدا کرد که در این روستا به اقامت بپردازد. این زمستان‌های غیرقابل‌تحمل بارندگی‌های پی‌درپی برفی دارد که زندگی‌ را بسیار دشوار می‌سازد.


فیلبند-و-فصل-زمستان


برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره روستای فیلبند، می‌توانید نگاهی به مقاله «روستای فیلبند، لمس نسیمی خنک بر فراز بام مازندران» بیندازید.
در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از بهترین زمان سفر به فیلبند از نظر آب و هوا، شلوغی و... آشنا کردیم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید