مزایای داشتن کارت PR کانادا چیست؟
حامد مقتدایی 1399/03/17 11678 بازدید 2 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کارت اقامت دائم (Permanent Resident) کانادا برای آن دسته افرادی صادر می‌شود که اقامت دائم کانادا را دارند اما هنوز شهروند این کشور نشده‌اند. مدت زمان اعتبار کارت PR کانادا به عنوان یک مدرک مهم و معتبر شناسایی، اعتباری 5 ساله دارد. داشتن این کارت برای دارنده‌اش مزایایی به همراه دارد که قصد داریم در این مقاله شما را با آن‌ها آشنا کنیم، پس با ما همراهی کنید:


مقیم دائم کانادا چه کسی است؟


مقیم دائم کانادا فردی است که اقامت دائم این کشور و اجازه کار و زندگی در آن را دارد اما شهروندش محسوب نمی‌شود. مقیم دائم کانادا از همه حقوق و وظایف یک شهروند کانادایی برخوردار بوده جز حق رای و پاسپورت کانادایی.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره کارت PR کانادا، می‌توانید نگاهی به مقاله «کارت PR کانادا چیست؟ همه چیز در مورد کارت اقامت دائم کانادا» بیندازید.


مزایای داشتن کارت PR کانادا


متقاضیان و مهاجرات به کشور کانادا پس از اینکه با طی کردن مراحلی توانستند اقامت دائم کانادا یا کارت PR کانادا را دریافت کنند، همانند یک شهروند کانادایی‌الاصل از بیشتر حقوق و مزایای اجتماعی همچون آموزش و تحصیل در مدارس دولتی برای کودکان (بدون پرداخت هزینه) و امکانات بهداشتی و سلامتی برای تمام اعضای خانواده بهره‌مند خواهند شد.


نمونه-کارت-PR-کانادا


همچنین دولت کانادا درشرایطی‌که شهروندی گرفتار بحران مالی، ورشکستگی یا بیکاری شود، با کمک‌های خود در زمینه‌های متعدد کنار شهروندان خود خواهد بود و آن‌ها را تحت هیچ شرایطی تنها نخواهد گذاشت.
از مزایای داشتن کارت PR کانادا می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:


1. حق تحصیل، کار و زندگی آزادانه در کانادا


دارنده کارت PR کانادا (تا پایان مدت زمان اعتبار آن) می‌تواند بدون وجود هیچ‌گونه محدودیتی در هر شهر و ایالت کانادا که بخواهد به تحصیل، کار و زندگی ایده‌آلش ادامه دهد.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره بهترین شهر برای زندگی در کانادا، می‌توانید نگاهی به مقاله «بهترین شهر کانادا برای زندگی ایرانیان کجاست؟ آپدیت 2020» بیندازید.


2. برخورداری از حقوق شهروندی کانادا


دارندگان کارت PR کانادا تحت حمایت منشور حقوق و آزادی‌های کانادایی قرار داشته و می‌توانند از بسیاری از مزایای اجتماعی شهروندان کانادایی همچون بیمه درمانی رایگان بهره‌مند شوند.


3. مجوز اقدام برای شهروندی کانادا


بعد از گذشت 3 سال زندگی در کانادا، فرد مقیم این کشور با داشتن کارت PR کانادا اجازه دارد که برای شهروندی اقدام کرده و درخواست دهد و پس از آن در رای‌گیری و انتخابات شرکت کرده و درخواست پاسپورت کانادایی دهد؛ ازین پس است که می‌تواند به 121 کشور جهان بدون ویزا سفر کند.


کار-در-کانادا-و-مزایای-کارت-PR-کانادا


4. دسترسی آسان به نظام بانکی و مالی بین‌المللی با کارت PR کانادا


دارنده کارت PR کانادا می‌تواند در همه بانک‌های آن این کشور و بسیاری از بانک‌های سراسر جهان بدون وجود محدودیت حساب شخصی باز کند، درخواست کارت اعتباری ویزا و مستر کارت دهد و به خرید آنلاین از همه فروشگاه‌های اینترنتی بپردازد. با داشتن حساب بانکی در کانادا می‌شود به سایر حساب‌های جهان پول واریز کرد که مزیتی فوق‌العاده برای تاجران و صاحبان صنایع محسوب می‌شود و امکان ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی هم برای‌شان وجود دارد.


5. ثبت‌نام و دسترسی به بسیاری از امکانات بین‌المللی در canada


تعداد زیادی از شرکت‌ها و سازمان‌های جهانی خدمات خود را صرفاً به چند کشور و منطقه جهانی محدود می‌کنند و شرکت‌های پوشش‌دهنده همه نقاط جهان بنا به دلایل متعدد همچون تحریم‌ها، نبود نمایندگی در ایران و... خدمات‌شان را به مردم ایران ارائه نمی‌کنند. با داشتن کارت PR کانادا می‌توان به تمام این خدمات بدون وجود محدودیت دسترسی داشت و در وبسایت‌های مرتبط ثبت نام کرد و از سرویس‌های‌شان استفاده کرد.


6. آزادی حرکت و جابجایی در دنیا (کانادا )


دارندگان کارت PR کانادا می‌توانند بدون ویزا به برخی کشورها همچون کره جنوبی، مکزیک، کشورهای حوزه دریای کارائیب و حتی انگلستان با شرایطی خاص رفت و آمد داشته باشند. همچنین این امکان برای‌شان مهیاست که نسبت به قبل برای اخذ ویزای سایر کشورها راحت‌تر بتوانند اقدام کنند و دیگر با چندین ماه معطلی در یک پروسه طاقت‌فرسا و خسته‌کننده روبرو نیستند.


تحصیل در کانادا


7. امکان اخذ اقامت دائم برای خانواده


دارندگان کارت PR کانادا یا فرد مقیم کانادا می‌تواند به راحتی در راستای فراهم آوردن شرایط لازم برای اقامت دائم پدر و مادرش به راحتی اقدام نماید تا آن‌ها نیز برای ادامه زندگی به کشور رویایی کانادا بیایند. همسر و فرزند زیر 19 سال خود فرد دارنده PR کانادا، خیلی آسان و راحت اقامت دائم کانادا را دریافت خواهند کرد.


8. هزینه تحصیل بسیار پایین


سالیانه تعداد بسیار قابل‌توجه و زیادی از ایرانیان برای تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، کشور کانادا را انتخاب می‌کنند. دارنده کارت PR کانادا یا اقامت دائم کانادا این امکان را خواهد داشت که با هزینه‌ای نزدیک به یک‌دهم یک دانشجوی بین‌المللی به تحصیل بپردازد و بخش زیادی از آن هزینه را هم می‌تواند به صورت وام از دانشگاه دریافت کند، به عبارتی تسهیلات دانشجویی خاص هم شامل حال یک دارنده PR کانادا می‌شود.


چه زمانی به یک فرد کارت PR کانادا اعطاء می‌شود؟


به کمک یکی از شیوه‌های زیر یک فرد می‌تواند کارت PR کانادا دریافت کند:


1. اسپانسرشیپ خانوادگی
2. تجربه کانادایی (دارای سابقه کار یا تحصیل به مدت یک سال یا بیشتر در کانادا)
3. نیروی متخصص فدرال
4. برنامه‌های استانی متخصصین (برخی استان‌های کانادا برای جذب متخصصین برنامه‌های ویژه‌ای دارند)
5. برنامه‌های سرمایه‌گذاری
6. نیروی متخصص کبک
7. پناهندگی


زندگی در کانادا


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستنی‌های مفید و کاربردی از مزایای داشتن کارت PR کانادا آشنا کردیم. اگر قصد سفر به کانادا را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تورهای کانادا راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1400/04/07

    سلام ببخشيد اگر پي ار از طريق همسرم دريافت كنم و از او جدا شوم، در حاليكه او مين و اقدام كننده اصلي است ميتواند كارت پي آر مرا لغو كند؟ اگر او برگردد به ايران ، پي ار من هم لغو ميشود؟

  • 1400/05/02

    آیا یه شخص دارنده کارت پی آر می‌تواند بدون ویزا به آلمان سفر کند؟

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید