چگونه تابعیت کانادا بگیریم؟ راه‌های گرفتن اقامت کانادا
زهرا نیرومند 1399/03/16 2829 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



بسیاری از افرادی که به دنبال مهاجرت و اقامت در کشورهای خارج از ایران هستند، کشور کانادا را برای این کار انتخاب می‌کنند. این انتخاب به دلیل کیفیت بالای زندگی شهروندان کانادایی، فرصت‌های خوب شغلی، بی‌طرف بودن این کشور و امنیت آن، استاندارهای بالای سیستم آموزشی و تحصیلی، خدمات درمانی و مردمان مهمان‌نواز و خونگرم کانادایی می‌باشد. این موارد باعث شده تا کانادا همیشه در لیست برترین کشورهای جهان از لحاظ کیفیت زندگی قرار گیرد. با این تفاسیر بدیهی است که اغلب مردم دنیا و ایرانی‌های که قصد مهاجرت دارند، کانادا را اولین انتخاب خود می‌دانند. مهاجرپذیر بودن کشور کانادا و حجم بالای افرادی که تقاضای اقامت این کشور را دارند، باعث شده است تا مقامات کانادا سختگیری بیشتری در جذب مهاجر داشته و شرایط خاصی را برای انتخاب افراد در نظر بگیرند. برای دریافت تابعیت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه این مقاله به بررسی هریک از آن‌ها می‌پردازیم.


مزایای اقامت در کانادا


کانادا یک کشور پیشرفته است که از لحاظ کار، تحصیل، خدمات درمانی، حقوق اجتماعی و ... وضعیت بسیار مناسبی داشته و شرایط فوق‌العاده‌ای را برای شهروندانش فراهم می‌کند. از این رو، مهاجرت به این کشور و دریافت تابعیت کانادا یک موقعیت بی‌نظیر محسوب شده و این کشور را در لیست برترین کشورهای مهاجرپذیر دنیا قرار می‌دهد. مزایای اقامت در کانادا عبارتند از:

  • فرصت‌های شغلی فراوان: به هریک از ایالت‌های کانادا که بروید، می‌توانید شغلی مناسب با درآمدی ایده‌آل پیدا کنید. ویژگی خاصی که در این مورد وجود دارد، برابری شرایط شهروندان کانادایی و مهاجران از لحاظ کاری و درآمد می‌باشد.
  • اگر بتوانید تابعیت کانادا را دریافت کرده و شهروند این کشور شوید، از تمامی حقوق اجتماعی شهروندان اصیل کانادایی برخوردار خواهید بود. در واقع دولت این کشور هیچ تفاوتی بین شما و یک کانادایی قائل نمی‌شود. حق تحصیل در مدارس دولتی بدون پرداخت هزینه، امکانات بهداشتی و پزشکی رایگان، بیمه بیکاری، کمک به شهروندان در صورت ورشکستگی و ... برای مهاجران نیز لحاظ خواهد شد.
  • افرادی که تابعیت کانادا را دارند می‌توانند برای اعضای خانواده خود دعوت‌نامه ارسال کرده و برای آن‌ها تقاضای ویزای توریستی دهند.
  • پاسپورت کانادا یکی از معتبرترین پاسپورت‌های دنیاست و دارندگان آن می‌توانند بدون ویزا به 100 کشور جهان سفر کنند. افرادی که تابعیت کانادا را دارند می‌توانند پاسپورت کانادایی دریافت کنند.


دولت کانادا شرایط و امکاناتی را برای هریک از شهروندان خود در نظر می‌گیرد. در صورتی که تابعیت کانادا را داشته باشید مانند شهروندان این کشور از این امکانات برخوردار خواهید بود. گزینه‎‌هایی که دولت کانادا در جهت بهبود کیفیت زندگی شهروندانش فراهم می‌کند عبارتند از:

  • دولت کانادا ماهانه مبلغی را به عنوان مستمری به حساب کودکانی که در این کشور متولد می‌شود، وازیر می‌کند. این واریزی تا 18 سالگی کودک ادامه دارد.
  • دولت کانادا به شهروندانش کمک می‌کند تا شغلی مناسب پیدا کنند. علاوه بر این، اگر فرد مایل باشد تا با ادامه تحصیل یا کسب مهارت‌های لازم موقعیت شغلی خود را بهبود بخشد، دولت کانادا به او کمک کرده و امکانات لازم جهت رسیدن به این خواسته را برایش فراهم می‌کند.
  • دولت کانادا ماهانه مبلغی را به حساب افرادی واریز می‌کند که شغل خود را از دست داده‌اند یا توانایی کار کردن ندارند.
  • دولت کانادا برای سالمندان و افراد کم درآمدی که توانایی تهیه مسکن ندارند، مسکن تهیه می‌کند.
  • دولت کانادا برای شهروندانش خدمات درمانی و حتی تحصیلی رایگان در نظر گرفته است. البته آموزش تنها تا مقطع دبیرستان رایگان است و در دانشگاه شهریه دریافت می‌گردد.


تا این‌جا با مزایای تابعیت کانادا و اقامت در این کشور آشنا شدید. همان‌طور که عنوان شد، دولت کانادا هیچ تفاوتی بین شهروندان کانادایی‌الاصل و مهاجرین به این کشور قائل نمی‌شود و تمامی امکانات را در اختیار آن‌ها نیز قرار می‌دهد. شما زمانی می‌توانید از این امکانات برخودار باشید که تابعیت این کشور را دریافت کرده باشید. برای این کار باید حداقل سه سال پس از مهاجرت در کانادا زندگی کنید تا بتوانید درخواست تابعیت را مطرح نمایید. دولت کانادا برای مهاجران این کشور، کلاس‌های رایگان برای یادگیری زبان انگلیسی تشکیل می‌دهد و به آن‌ها در تکمیل رزومه، مصاحبه کاری و پیدا کردن شغل کمک می‌کند. مهاجران در طول این دوره می‌توانند از امکاناتی چون تلفن، اینترنت و فاکس به صورت رایگان برخوردار باشند. سوالی که در این‌جا مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان تابعیت کشور کانادا را به دست آورد. راه‌های مختلفی برای اقامت در کانادا وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توان به ازدواج، تولد فرزند، تحصیل، کار و ... اشاره کرد. در ادامه به بررسی هریک از این راهکارها می‌پردازیم.


مزایای اقامت در کانادا


دریافت تابعیت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری


یکی از راه‌های دریافت تابعیت کانادا و اقامت در این کشور، سرمایه‌گذاری است. دولت کانادا برای تولید اشتغال و توسعه زمینه‌های شغلی، افراد موفق و توانا را از سراسر دنیا جذب کرده و مهاجرت و دریافت تابعیت این کشور را برایشان آسان‌تر می‌کند. افرادی که در زمینه تجارت موفق هستند، امکانات سرمایه‌گذاری دارند و از توانایی مدیریت بالایی برخورداند، در الویت قرار می‌گیرند.
سرمایه‌گذاری در کشور کانادا روش‌های مختلفی دارد که میزان آن در هر ایالت این کشور، متفاوت است. اگر برای دریافت تابعیت کانادا در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کنید باید راه‌های آن را بشناسید، زیرا هر سرمایه‌گذاری منجر به دریافت اقامت نمی‌شود. کارآفرینی، ثبت شرکت، خرید ملک و تزریق سرمایه به بازار کانادا، از جمله مواردی است که می‌توانید از طریق آن اقدام به دریافت اقامت در این کشور نمایید.


دریافت تابعیت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری


دریافت تابعیت کانادا از طریق کار


یکی دیگر از راه‌های دریافت تابعیت کانادا، مهاجرت کاری است. فردی که به قصد کار به کانادا سفر می‌کند، باید قبل از سفر پیشنهاد شغلی را از طرف کارفرمای کانادایی دریافت کرده و آن را به سفارت کانادا تحویل دهد. البته این در صورتی است که رشته و مهارت فرد متقاضی کار، موردنیاز کشور کانادا باشد و کانادا در این زمینه شغلی دارای نیروی کار نباشد. این مورد باید مورد تایید سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) قرار گیرد. در واقع کشور کانادا زمانی با جذب نیروی خارجی موافقت می‌کند که اطمینان حاصل کند کارگر خارجی فرصت‌های شغلی را از شهروندان کانادایی نخواهد گرفت.


دریافت تابعیت کانادا از طریق کار


دریافت تابعیت کانادا از طریق تحصیل


دانشجویانی که به قصد تحصیل به کانادا سفر می‌کنند و با ویزای تحصیلی وارد این کشور می‌شوند، پس از 3 سال تحصیل و کار در این کشور می‌توانند درخواست اقامت دائم و تابعیت را بدهند. البته برای دریافت ویزای تحصیلی باید از طرف مدرسه، دانشگاه یا موسسات آموزشی پذیرش داشته باشید و مدارک تحصیلی خود را نیز به طور کامل ارائه دهید. علاوه بر این دانشجو باید بتواند ثابت کند که از پس هزینه‌های اقامت و زندگی را در دوران تحصیل خود بر می‌آید.
دانشجو می‌تواند در حین تحصیل، در این کشور مشغول به کار شود. اگر کار دانشجو خارج از محیط دانشگاه باشد، باید مجوز انجام فعالیت در این کشور را نیز دریافت نماید. فرد متقاضی پس از اتمام دوره تحصیلی خود، ویزای کار دریافت کرده و حداکثر به مدت 3 سال در این کشور مشغول فعالیت می‌شود. در صورتی که در طی این مدت مالیات خود را به طور کامل پرداخت نماید، می‌تواند تابعیت کانادا را دریافت کند.


دریافت تابعیت کانادا از طریق تحصیل


دریافت تابعیت کانادا از طریق ازدواج


در صورتی که فرد متقاضی دریافت تابعیت کانادا با یک فرد کانادایی یا فردی که اقامت دائم این کشور را دارد ازدواج کند، می‌تواند برای اقامت اقدام نماید. البته این معنی دریافت راحت تابعیت کانادا نیست. فرد متقاضی حتی در صورت ازدواج نیز باید شرایطی داشته باشد که عبارت است از:

  • همسر فرد متقاضی باید تمکن مالی داشته باشد و بتواند رفاه همسر خود را فراهم کرده و او را از لحاظ مالی پشتیبانی نماید.
  • فرد متقاضی باید حداقل 3 سال قبل از درخواست تابعیت در کانادا حضور داشته باشد تا بتوانید از طریق ازدواج تابعیت خود را دریافت نماید.
  • تمامی مراحل دریافت اقامت کانادا برای این فرد نیز انجام می‌شود. در واقع ازدواج تنها یک راهکار محسوب می‌شود و هیچ الویتی برای او ایجاد نمی‌کند.


دریافت تابعیت کانادا از طریق ازدواج


دریافت تابعیت کانادا از طریق تولد فرزند


اعطای تابعیت به فرزندان در کشورهای مختلف دنیا به دو شیوه انجام می‌شود:


قانون اصل خاک: بر اساس این قانون، کودکی که در خاک یک کشور متولد شده است، تابعیت آن کشور را دریافت می‌کند. در این‌جا تابعیت پدر و مادر مهم نیست.
قانون اصل خون: بر اساس این قانون، کودک متولد شده، تابعیت پدر و مادر خود را به ارث می‌برد. در این‌جا مهم نیست کودک در چه کشوری متولد شده باشد، در هر صورت تابعیت پدر و مادر خود را پیدا خواهد کرد.
دولت کانادا برای اعطای تابعیت کودکان تازه متولد شده، بر اساس قانون اصل خاک عمل می‌کند. در این صورت، به هر کودکی که در خاک کانادا متولد شود، فارغ از این که پدر و مادر او کانادایی باشند یا خیر، تابعیت کانادا را می‌دهد. در این صورت پدر و مادر کودک نیز می‌توانند اقامت این کشور را به دست آورند.


دریافت تابعیت کانادا از طریق تولد فرزند


در این مقاله راه‌های دریافت تابعیت کانادا را بیان نمودیم و هرکدام از آن‌ها را به طور مختصر توضیح دادیم. اگر قصد مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت این کشور را دارید، باید راهکارهای موجود را مورد بررسی قرار دهید و بهترین و سریع‌ترین آن‌ها را انتخاب نمایید. برای انجام این کار بهتر است با یک وکیل زبده و افرادی که در زمینه مهاجرت تخصص کافی دارند، مشورت نمایید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید