بهترین پارک تفریحی بانکوک را بیشتر بشناسید
1680 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


در این مقاله از مجله گردشگری کایت با راهنمای کاملی از پارک لومپینی بانکوک، فضایی دل‌پذیر با 142 هکتار در قلب پایتخت تایلند، آشنا می‌شوید. هر فضای سبز شهری باید محافظت شود اما در شهر شلوغی با بیش از 8 میلیون نفر جمعیت، محافظت از فضای سبز باید دو چندان شود.
پارک لومپینی بانکوک فضایی است برای آرامش و استراحت مردم در مقابل فشار خیابان‌ها و پیاده‌راه‌های بانکوک. جایی است که مردم می‌توانند در آن بنشینند، ورزش کنند یا برخی فعالیت‌های روزانه‌شان را بررسی کنند و انجام دهند.
اما پارک لومپینی بانکوک چیزی بیشتر از یک استراحتگاه ارزان است. فضای آن خانه‌ای برای بیشتر امکانات دائمی و فعالیت‌های فصلی است. محلی‌ها و توریست‌ها همگی به این پارک جذب می‌شوند چرا که می‌توانند در عین حال که استراحت می‌کنند، تفریح هم داشته باشند.

تورهای مرتبط:


تاریخچه پارک لومپینی بانکوک


دریاچه پارک لومپینی بانکوک


پارک لومپینی نامش را از لومبینی، محل تولد سیدارتا گواتاما (که بعدها به بودا تغییر یافت) در نپال برداشته است. این فضا خارج از زمین سلطنتی در دهه 20 میلادی ساخته شد و بعدتر به اولین پارک بانکوکِ تایلند بدل شد. هنوز بزرگ‌ترین پارکی است که در بانکوک وجود دارد.
تایلند در سال 1941 در طول جنگ جهانی دوم توسط نیروهای ژاپنی مورد حمله قرار گرفت. سربازان ژاپنی درواقع از پارک لومپینی به عنوان کمپ استفاده می‌کردند و کمی بعد نیروهای متفقین شهر را بمباران کرد. مجسمه پادشاه رامای ششم، پادشاهی که مسبب ساخته شدن این پارک بود در سال 1942، بنا شد.


چگونه به پارک لومپینی برویم؟


نمای از بالا پارک لومپینی بانکوک


پارک لومپینی در مرکز بانکوک تایلند واقع شده است. سریع‌ترین راه رسیدن به آنجا به وسیله قطار است مگر این که از جاده خائو سان بیایید، محله‌ای توریست‌محور که هیچ خط قطار زیرزمینی شهری (MRT) یا قطار هوایی شهری (BTS) در آن وجود ندارد.
بیشتر پارک لومپینی با دیوار احاطه شده است. شما لازم است از طریق یکی از 6 دروازه وارد پارک شوید. ورودی اصلی آن، دروازه‌ای است که در گوشه جنوب غربی نزدیک بنای سلطنتی و ایستگاه MRT قرار دارد.
به وسیله قطار: ایستگاه MRT سیلوم (خط آبی) در گوشه جنوب غربی پارک لومپینی بانکوک قرار دارد. ایستگاه MRT لومپینی در گوشه جنوب شرقی قرار گرفته است. نزدیک‌ترین قطار هوایی (BTS) سالا دنگ است که در فاصله کمی از قسمت جنوبی پارک لومپینی بانکوک قرار دارد. سالا دنگ در امتداد خط BTS سیلوم قرار گرفته است. اگر از خط سوخومویت می‌آیید که اغلب همین طور است، باید خطتان را در ایستگاه BTS سیام عوض کنید.
از جاده خائو سان: پارک لومپینی حدود 90 دقیقه پیاده‌روی گرم از جاده خائو سان دارد. تاکسی ساده‌ترین روش است. برخی رانندگان بانکوک از تاکسیمتر استفاده نمی‌کنند. اگر چنین اتفاقی داشت می‌افتاد به سرعت تاکسی دیگری بگیرید. اگر تاکنون سوار تاک-تاک در بانکوک نشده‌اید، الآن بهترین وقت است. فقط به این نکته توجه کنید که تاک-تاک‌ها معمولاً عذاب‌آور، سخت و نسبت به تاکسی‌هایی که تاکسیمتر دارند، گران‌تر هستند. لازم است پیش از سوار شدن بر سر قیمتی منصفانه با راننده چانه بزنید. هرگز قبول نکنید در طول مسیر بر سر هیچ فروشگاهی بایستید. این روش کلاسیکی برای کلاه‌برداری است.
با تاک-تاک جابجا شدن در بانکوک عذابی دو چندان است اما تجربه آن حداقل برای یک‌بار، می‌ارزد.


پیش از بازدید، باید چه نکاتی را بدانید؟


وسایل ورزشی پارک لومپینی بانکوک


ساعات کاری پارک از 4:30 صبح تا 9 شب است.
سیگار کشیدن در پارک ممنوع است. توریست‌ها اغلب به این خاطر دستگیر و جریمه می‌شوند. هرگز در پارک لومپینی سیگار نکشید.
سگ‌ها اجازه ورود به این پارک را ندارند.
دوچرخه‌سواری بعد از ساعت 3 بعدازظهر ممنوع است.
وای-فای را می‌توانید در سرتاسر پارک پیدا کنید اما میزان قدرت آن فرق می‌کند. اگر به شبکه عمومی غیر امنی متصل می‌شوید، مراقب باشید.
خوابیدن در پارک امکان‌پذیر نیست، اگرچه می‌توانید چرت کوتاهی بزنید.
ابراز علاقه بیش از حد به طور کلی در فرهنگ تایلند ترسناک به نظر می‌رسد. محبت زیاد می‌تواند باعث شود افراد محلی آن جا احساس خجالت کنند.


در کدام قسمت پارک می‌توانید چیزی بخورید؟


آب گرم پارک لومپینی بانکوک


فودکورت ها در سرتاسر پارک وجود دارند و بیش‌ترین تمرکز آن‌ها در ورودی اصلی جنوب غربی پارک است. برای انتخاب‌های محلی‌تر، می‌توانید سراغ غرفه‌هایی بروید که در قسمت شمالی پارک قرار گرفته‌اند.
بسیاری از فودکورت‌ها برای افرادی که صبح‌ها ورزش می‌کنند، غذا تهیه می‌کنند. بسته به اینکه صبح‌ها چقدر کار داشته باشند، بسیاری از غرفه‌ها تا ظهر می‌بندند.


مارمولک‌های بزرگ در پارک لومپینی بانکوک 


مارمولکهای بزرگ پارک لومپینی بانکوک


مارمولک‌های بزرگی که در دریاچه زندگی می‌کنند ممکن است شبیه اژدهای کومودو به نظر برسند اما خوشبختانه خطرناک نیستند. با این حال آن‌ها در همان خانواده‌ای به دنیا آمده‌‌اند که پسر عموی سمی‌شان قرار دارد و می‌توانند وقتی در گوشه‌ای گیر بیفتند، رفتار بدی داشته باشند. کلمه تایلندی برای این مارمولک‌ها، هید است که همچنین به عنوان فحش در نظر گرفته می‌شود. به عبارت دیگر بهترین کار این است که کاری به کار این مارمولک‌ها نداشته باشید.


نکات نهایی


فضای سبز پارک لومپینی بانکوک


معبد ایروان، یکی از معابد معروف بانکوک، تنها 15 دقیقه با پای پیاده از جاده راچادامری نسبت به این پارک فاصله دارد. این همان جاده‌ای است که مرز غربی پارک را می‌سازد.
پارک لومپینی بانکوک توسط کافه‌ها و مکان‌های غذاخوری بسیاری احاطه شده است که هر زمان احساس نیاز به غذا داشتید می‌توانید به این غرفه‌ها سر بزنید. مرکز خرید MBK و ترمینال 21، دو فروشگاه بزرگ با فودکورت هستند که 30 دقیقه نسبت به پارک فاصله دارند. همچنین نزدیک به پارک لومپینی بانکوک، می‌توانید آبگرم درمانی، موزه زمین‌شناسی و حتی مزرعه مار پیدا کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید