راهنمای خرید چمدان برای سفر | چه چمدانی برای سفر بهتر است؟
شراره رحیمی 1399/08/13 2907 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


سفر کردن یکی از فعالیت‌های مورد علاقه مردم می‌باشد که باعث تقویت روحیه، پیدا کردن دوستان جدید، ایجاد انگیزه در زندگی، نشاط و شادابی در انسان می‌شود و به عقیده روانشناسان این شور و هیجان در بهبود کیفیت زندگی افراد نیز بسیار تاثیر گذار است. همان‌طور که می‌دانید برای سفر به لوازم زیادی نیاز است که چمدان مناسب از اصلی‌ترین آن‌ها می‌باشد و تقریبا همه ما با شنیدن اسم سفر سریعا به سراغ چمدان خود می‌رویم تا از صحت و سلامتی آن اطمینان خاطر حاصل کنیم. اما واقعا عمر برخی از چمدان‌ها به سر رسیده است و باید اقدامات لازم را برای خرید نمونه‌های جدید به کار گیریم. لازم به ذکر است که چمدان‌های جدید از امکانات فراوانی برخوردار هستند که تمامی این امکانات می‌توانند حمل بار را در سفر به طور قابل توجهی برای شما آسانتر کنند. از این رو در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا برای خرید بهترین چمدان برای سفر اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار دهیم.

راهنمای خرید چمدان برای سفر

به طور کلی هر گردشگر یا مسافری باید با توجه به فعالیت، سبک سفر و مقصد سفر چمدان خود را انتخاب کند. اما اگر شما جزو کسانی هستید که زیاد سفر می‌کنید باید یک چمدان بسیار خوب، قوی و باکیفیت داشته باشید تا لذت یک سفر خوب را برای شما چندین برابر کند. از این رو ما در این بخش از مقاله نکاتی را در رابطه با یک چمدان خوب و بادوام برای سفر مورد بررسی قرار دادیم که لازم است هنگام خرید چمدان به آن‌ها توجه داشته باشید تا چمدانی که کاملا استاندارد و دارای گارانتی طول عمر می‌باشد را خریداری کنید. پس با ما همراه باشید.

راهنمای خرید چمدان برای سفر

  • جنس چمدان

قبل از هر چیز لازم است بدانید که چمدان انتخابی شما چه از جنس نرم و چه از جنس سخت باشد، کیفیت مواد به کار رفته در آن بسیار حائز اهمیت است. اما اگر قصد دارید که در سفر چمدان خود را با دست حمل کنید، چمدان‌های نرم گذینه بهتری برای خرید هستند. زیرا وزن آن‌ها کمتر می‌باشد و به راحتی در قفسه‌هایی همانند قفسه‌های مربوط به بار در هواپیما یا اتوبوس قرار می‌گیرند. به علاوه چمدان‌های نرم اگر با جایی برخورد کنند کمتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند. بنابراین اگر چمدان‌های نرم را برای سفر انتخاب کردید، حتما دقت کنید که جنس پارچه‌ آن با نایلون ریپ استاپ باشد. البته ناگفته نماند که چمدان سخت در صورت برخورد با چیزی به داخل فرو نمی‌رود و لوازم درون آن نیز شکل اولیه خود را کاملا حفظ می‌کند. توجه داشته باشید که اگر در ساخت یک چمدان سخت از مواد دست سازی نظیر پلی کربنات استفاده شده باشد، می‌توان نتیجه گرفت که چمدان باکیفیت است و طول عمر زیادی دارد.

  • زیپ چمدان

بدیهی است که اگر چمدانی از کیفیتی خوب و مرغوب برخوردار باشد، زیپ آن نیز باکیفیت و بادوام خواهد بود. توصیه می‌کنیم حتما چمدان‌هایی را خریداری کنید که زیپ آن‌ها نرم و به راحتی قابل تعمیر باشد، زیرا در این صورت چمدان شما هزینه‌ای مازاد برای تعویض زیپ به خود اختصاص نخواهد داد. به طور کلی چمدان‌هایی که زیپشان کاملا در چمدان جای گرفته باشد و اندازه زیپ با کل چمدان در تناسب باشد، بهترین انتخاب برای خرید هستند. به علاوه اگر شما هنگام سفر چمدان خود را کاملا پر می‌کنید، حتما چمدانی را خریداری کنید که برای ساخت زیپ آن از کویل پلی استر استفاده شده باشد، زیرا این نوع از زیپ‌ها بسیار باکیفیت هستند و تحمل فشار زیاد را دارند.

چک کردن زیپ چمدان

  • دسته‌های چمدان

از جمله اتفاقاتی که در سفر ممکن است برای هر شخصی رخ ‌دهد، شکستن دسته چمدان می‌باشد. از این رو بهتر است سراغ چمدان‌هایی بروید که دسته آن‌ها از دو میله برخوردار باشد، زیرا این نوع از چمدان‌ها نسبت به چمدان‌هایی که دارای یک میله هستند، بسیار قوی‌تر و بادوام‌تر هستند. البته ناگفته نماند که برخی از چمدان‌هایی که از کیفیت و قیمت بالایی برخوردار هستند نیز ممکن است قدرت دسته تک میله آن‌ها با قدرت دسته‌ دو میله‌ای برابری کند.

  • سیستم قفلی

سیستم قفلی یکی دیگر از مواردی است که به هنگام خرید چمدان برای سفر حتما باید مورد بررسی قرار گیرد. بدون شک چمدانی که قفل نشده باشد، احتمال گم شدن وسایل و دزدی از آن در طول سفر نیز بالا خواهد رفت. به طور کلی اغلب چمدان‌های جنس نرم از یک سیستم قفلی که به زیپ متصل است، برخوردار می‌باشند و چمدان‌های جنس سخت نیز یا به صورت خودکار قفل می‌شوند و یا همانند چمدان‌های جنس نرم از سیستم قفلی برخوردار هستند. اما برای مسافرت لازم است تمامی دقت خود را به کار گیرید تا نحوه استفاده از سیستم قفلی را یاد بگیرید و از قفل بودن چمدان خود اطمینان حاصل کنید.

بررسی سیستم قفلی چمدان

  • جیب‌های چمدان

اغلب افراد به دنبال خرید چمدانی هستند که از جیب‌های مختلف برخوردار باشد تا بتوانند لوازم خود را به راحتی دسته‌بندی کنند اما حتما لازم است که به چگونگی قرار گرفتن جیب‌ها دقت کنند. زیرا برخی از جیب‌ها به گونه‌ای در چمدان قرار داده شده‌اند که به جای بیشتر کردن فضای چمدان اندازه فضای اصلی چمدان را به طور قابل توجهی کم کرده‌اند. از این رو حتما چمدان‌هایی را که شامل لایه‌هایی مخفی با دوخت بادوام هستند را خریداری کنید تا در استفاده طولانی مدت از چمدان به راحتی پاره نشوند و چمدان ظاهر زیبای خود را حفظ کند.

  • خرید چمدان چرمی

میزان چرم استفاده شده در چمدان از دیگر مواردی است که هنگام خرید چمدان چرمی باید به آن توجه داشته باشید. به علاوه برای خرید یک جنس بادوام با زیبایی ظاهر دائمی باید چمدانی را خریداری کنید که چرم استفاده شده در آن از بیرونی‌ترین لایه‌های پوستی به کار گرفته شده باشد. توصیه می‌کنیم از خرید چمدان‌هایی که از تکه‌های چرم ساخته شده‌اند نیز دوری کنید، زیرا آن‌ها از خرده‌های سایر چرم‌ها به هم وصل شده‌اند که طول عمر زیادی نخواهند داشت.

درباره چرم بدانید

  • اندازه و وزن چمدان

اندازه و وزن چمدان یکی از نکات بسیار مهمی است که حتما هنگام خرید باید مورد بررسی قرار گیرد. زیرا امروزه در فروشگاه‌ها چمدان‌های سبک بسیار زیادی به چشم می‌خورند، اما به هیچ وجه فقط به ظاهر اکتفا نکنید و حتما قبل از خرید وزن آن‌ها را اندازه نمایید. بسیاری از چمدان‌ها به دلیل جنس نرم و انعطاف‌پذیری به راحتی قابلیت قرارگیری در قفسه‌‌های اتوبوس یا هواپیما که بالای سر مسافر تعبیه شده است را دارند. اما اگر می‌خواهید که اشیا شکستنی با خود حمل کنید، بهتر است از چمدان‌هایی که سفت و سخت هستند، استفاده کنید.

نکاتی برای خرید چمدان مسافرتی

  • طول عمر اکثر چمدان‌ها تقریبا حدود 10 سال می‌باشد که پس از به پایان رسیدن گارانتی احتمال خرابی دسته‌ها، چرخ و زیپ آن وجود دارد. بنابراین فکر خرید یک چمدان با طول عمر بیش از 10 سال را از سرتان بیرون کنید.
  • قبل از خرید چمدان حتما بودجه خود را مشخص کنید تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.
  • برای افرادی که به صورت مجردی سفر می‌کنند، خرید چمدان‌های کوچک تک نفره توصیه می‌شود.
  • به چرخ‌‌های چمدان دقت کنید، بدون شک چمدان‌هایی که قابلیت چرخش 360 درجه را دارند، بسیار بهتر است.
  • اگر شما جزو افرادی هستید که زیاد سفر می‌کنید، بهتر است از چمدان‌های تیره استفاده کنید، زیرا ممکن است هنگام حمل و نقل کثیف شود.
  • حتما از فروشنده ضمانت نامه و فاکتور دریافت کنید و تا زمان به پایان رسیدن گارانتی از آن نگهداری کنید.
  • توصیه می‌کنیم که حتما برای تمیز ماندن چمدان از محافظ چمدان استفاده کنید. به علاوه از ضد آب بودن چمدان اطمینان حاصل کنید تا در هنگام بارندگی آب به داخل چمدان نفوذ نکند.

نکاتی برای خرید چمدان مسافرتی

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما اطلاعات لازم را برای خرید بهترین چمدان مسافرتی در اختیارتان قرار دادیم. بدون شک بازدید از یک فروشگاه چمدان به صورت حضوری به شما این امکان را خواهد داد تا قبل از خرید، چمدان مد نظر خود را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و در نهایت بهترین چمدان را از نظر اندازه، مارک، سبک، جنس و... برای سفرتان خریداری کنید. در پایان توصیه می‌کنیم که حتما برای رزرو هتل، سفر با تور، خرید بلیط هواپیما و... سری به سایت آژانس گردشگری کایت بزنید تا سفری بی‌نقص و هیجان‌انگیزی را تجربه کنید و نهایت لذت را ببرید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید