مراحل انگشت‌نگاری ویزای کانادا چگونه است؟ آپدیت 2020
زهرا نیرومند 1399/02/10 3051 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کانادا کشوری پیشرفته است که از لحاظ زندگی، کار، تحصیل و ... شرایط مطلوب و فوق‌العاده‌ای دارد. از این رو، سالانه افراد بسیاری از سراسر دنیا این کشور را برای مهاجرت انتخاب کرده و برای دریافت ویزای کانادا اقدام می‌کنند. این مسئله باعث شده تا دولت کانادا سخت‌گیری بالایی در صدور ویزا داشته و مراحل انجام این کار را با وسواس بیشتری دنبال کند. درخواست ویزای کانادا و دریافت آن پروسه‌ای طولانی است که در چندین مرحله انجام می‌شود و حدود 6 ماه طول می‌کشد. یکی از مهم‌ترین مراحل این پروسه، انگشت‌نگاری است که در پذیرش یا رد ویزا تاثیر بسیار زیادی دارد. با توجه به این‌که کشور کانادا مورد توجه بسیاری از هم‌وطنانمان قرار داشته و ایرانیان زیادی سالانه برای دریافت ویزای این کشور اقدام می‌کنند، در این مقاله به بررسی مراحل انگشت‌نگاری ویزای کانادا پرداخته و اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای درخواست ویزای کانادا وارد صفحه "ویزا کانادا" شوید.



دریافت ویزای کانادا


به هر دلیلی که بخواهید به کانادا سفر کنید، ابتدا باید ویزای مربوطه را برای ورود به این کشور دریافت نمایید. دریافت ویزای کانادا کار چندان ساده‌ای نیست و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. با توجه به این‌که صدور ویزا برای ایرانیان قوانین سخت‌گیرانه‌تری دارد، انجام مراحل و دریافت ویزا برای متقاضیان ایرانی با دشواری بیشتری همراه است.
اولین مرحله برای دریافت ویزا، درخواست آن است که با مراجعه به سفارت‌خانه کشور مقصد انجام می‌شود. با توجه به این که کشور کانادا در ایران دارای سفارت‌خانه نیست، فرد متقاضی باید برای درخواست ویزا به یکی از کشورهای همسایه مراجعه نماید. متقاضیان ایرانی اغلب سه کشور امارات، ترکیه و ارمنستان را برای این کار انتخاب می‌کنند. نکته‌ای که در این‌جا باید یادآور شویم این است که به دلیل هزینه‌های زیاد سفر به کشورهای دیگر و افزایش نرخ دلار که در دو سال اخیر با رشد قابل توجهی همراه بوده است، سازمان VFS دفاتری را راه‌اندازی کرده که فرد متقاضی می‌تواند کارهای مربوط به ویزای خود را در این مراکز پیگیری کند. مراکز VFS شرکت‌های خصوصی هستند که کارهای مربوط به جمع‌آوری مدارک و خدمات بایومتریک را انجام می‌دهند. البته این شرکت دخالتی در صدور ویزا یا ریجکت درخواست ندارد و تنها برای سهولت کار و صرفه‌جویی در زمان و هزینه راه‌اندازی شده است. فرد متقاضی می‌توانید به جای سفارت، به یکی از این دفاتر مراجعه نماید.
برای سهولت می‌توان مرحله اول کار، که شامل ارسال مدارک و فرم درخواست ویزا می‌باشد را به صورت آنلاین انجام داد. فرد متقاضی فرم و مدارک را در سایت آپلود کرده و منتظر ایمیل جواب سفارت‌خانه می‌ماند. پس از دریافت ایمیل، متقاضی 30 روز کاری فرصت دارد خود را به یکی از سفارت‌خانه‌های کشور کانادا یا دفاتر VFS برساند و مرحله بایومتریک یا انگشت‌نگاری ویزای کانادا را انجام دهد.

دریافت ویزای کانادا


انتخاب سفارت برای درخواست و انگشت‌نگاری ویزای کانادا


همان‌طور که گفتیم، کشور کانادا در ایران سفارت‌خانه ندارد و متقاضیان برای درخواست ویزا باید به یکی از کشورهای همسایه ایران مراجعه نمایند. ایرانیان معمولا کشورهای ترکیه، امارات، ارمنستان، آذربایجان و گرجستان را برای انجام این کار انتخاب می‌کنند و کارهای خود را از طریق دفاتر این کشورها پیگیری می‌نمایند. سوالی که اغلب متقاضیان قبل از اقدام برای ویزا می‌پرسند این است که کدام سفارت بهتر است؟
جواب این سوال بستگی به معیار شما برای بهتر بودن دارد. برخی از افراد دفتر سفارت در تفلیس گرجستان را بهترین می‌دانند. زیرا دفتر این شهر خلوت‌تر از مکان‌های دیگر بوده و کارها سریع‌تر پیش می‌رود، اما کارکنان آن با شرایط متقاضیان ایرانی چندان آشنا نیستند و شانس دریافت ویزا را کاهش می‌دهند. در مقابل، دفاتر شهرهای استانبول و آنکارا دارای صف‌های طولانی هستند، اما ویژگی‌ها و نکات مثبتی نیز دارند. با توجه به این که بسیاری از ایرانیان دفاتر ترکیه را برای کارهای ویزای خود انتخاب می‌کنند، کارمندان این دفاتر معمولا به زبان فارسی صحبت کرده و با قوانین دریافت ویزا برای ایرانی‎‌ها کاملا آشنایی دارند. علاوه بر این، دفاتر ترکیه ارزان‌تر از سایر شهرها و کشورها بوده و تنها 65 لیر بابت انگشت‌نگاری و هزینه بایومتریک از متقاضیان دریافت می‌کنند. این هزینه در شهرهای دیگر چیزی حدود 70 دلار است. دفاتر ارمنستان نیز گزینه مناسبی برای درخواست ویزا و انگشت‌نگاری هستند، زیرا مسئولین رسیدگی به پرونده‌های ویزا در دفاتر ارمنستان سخت‌گیری زیادی در مورد ایرانی‌ها ندارند. البته پیشنهاد می‌کنیم مدارک خود را به صورت کامل ارائه دهید تا هیچ بهانه‌ای نداشته باشند.

انتخاب سفارت برای درخواست و انگشت‌نگاری ویزای کانادا


مدارک موردنیاز برای انگشت‌نگاری ویزای کانادا


اگر درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کرده باشید، باید فرم و مدارک را نیز همان زمان آپلود کنید. سپس منتظر دریافت ایمیل از طرف سفارت‌خانه بمانید. از زمانی که ایمیل را دریافت کردید، 30 روز کاری فرصت دارید تا برای انگشت‌نگاری و بایومتریک ویزای کانادا به یکی از سفارت‌خانه‌های کانادا در کشور ثالث یا دفاتر VFS مراجعه نمایید. در صورتی که در این مدت برای انگشت‌نگاری مراجعه نکنید، درخواست شما ریجکت می‌شود.
برای انگشت‌نگاری نیازی به گرفتن وقت قبلی ندارید و در طول یک ماه، هر زمانی که مراجعه کنید می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر کارهای خود را به صورت آنلاین انجام داده و مدارک را قبلا ارسال کرده‌اید، کافیست یک پرینت از رسید درخواست ویزا تهیه کرده و با اصل پاسپورت به همراه داشته باشید. هزینه‌هایی نیز برای انگشت‌نگاری و ویزا دریافت می‌گردد که می‌توانید به صورت آنلاین پرداخت کنید. البته این فرصت را دارید که هزینه ویزا و انگشت‌نگاری را در همان دفتر سفارت نیز پرداخت نمایید.


مراحل انگشت‌نگاری ویزای کانادا


پس از تحویل مدارک، ابتدا یک عکس از شما گرفته خواهد شد. سپس از شما خواسته می‌شود تا دستان خود را برای انگشت‌نگاری بر روی یک صفحه شیشه‌ای قرار دهید. انگشت‌نگاری حدود 5 دقیقه طول می‌کشد. دقت داشته باشید که دستان خود را به درستی بر روی صفحه قرار دهید تا کار شما زودتر به پایان برسد. در این‌جا متصدی ویزا از شما می‌خواهید دستان خود را به صورت زیر بر روی اسکنر قرار دهید:

  • 4 انگشت دست راست
  • 4 انگشت دست چپ
  • انگشتان شست دو دست در کنار هم


دقت داشته باشید که انگشتان شما باید کاملا صاف بر روی صفحه قرار گیرند و زاویه‌دار نباشند. آرایش دست شما بسیار مهم است. انگشتان نباید خم شوند یا خیلی به هم نزدیک باشند. در مرحله اول و دوم تمامی 4 انگشت باید باهم بر روی صفحه اسکنر قرار گیرد.
برای انگشت‌نگاری به هر 10 انگشت خود نیاز دارید. در صورتی که صورت یا یکی از انگشتان شما دچار حوادث پزشکی مانند سوختگی یا خراش شده باشد، باید منتظر بمانید تا بهبود یابد و پس از آن برای انگشت‌نگاری اقدام نمایید. اگر آسیب وارده دائمی است، یک عکس از شما گرفته شده و از شما خواسته می‌شود تا جایی که برایتان امکان دارد، اثر انگشتتان را ثبت کنید.

مراحل انگشت‌نگاری ویزای کانادا


هزینه انگشت‌نگاری ویزای کانادا


برای انگشت‌نگاری هزینه‌ای جدا از ویزا گرفته می‌شود که بر اساس تعداد افراد، متفاوت است. این هزینه به ازای هر نفر 85 دلار کاناداست و اگر یک خانواده برای این کار اقدام نماید، هزینه آن حداکثر 170 دلار کاناداست. به این معنی که اگر یک زن و شوهر به همراه فرزندان خود برای انگشت‌نگاری اقدام نمایند، نهایتا 170 دلار می‌پردازند. هزینه بایومتریک برای گروه‌های ۳ نفره یا هنرمندان اجرا، 255 دلار کاناداست.
در برخی موارد هزینه بایومتریک بیشتر از 85 دلار می‌شود که این بستگی به کنسولگری کانادا یا دفاتر سازمان VFS دارد. هزینه اضافی به دلیل سرویس‌دهی این دفاتر دریافت می‌گردد.


افراد معاف از انگشت‌نگاری ویزای کانادا


انگشت‌نگاری یکی از مهم‌ترین مراحل دریافت ویزای کاناداست که در سال‌های اخیر اجباری بوده و با سخت‌گیری بالایی نیز انجام می‌شود. در واقع دولت کانادا و وزیر امور مهاجرتی این کشور به علت جلوگیری از ورود پناهندگان کشورهای مختلف به کانادا با گذرنامه غیرقانونی، اقدام به انگشت‌نگاری برای صدور ویزا می‌کنند. در حقیقت با انجام این کار مطمئن می‌شوند که فرد متقاضی با همان مشخصات و هدف ثبت شده در درخواست خود، وارد کانادا می‌شود. با این‌ حال، دولت این کشور برای برخی از گروه‌های کم‌خطر کار را ساده‌تر کرده و این گروه‌ها را معاف از پروسه انگشت‌نگاری اعلام کرده است. این افراد شامل:

  • افراد زیر 14 سال و بالای 79 سال، در صورتی که پناهنده نباشند.
  • شهروندان کانادایی و افرادی که مقیم این کشور هستند.
  • افراد سیاسی و کارمندان سازمان ملل متحد
  • مدیران دولتی که براى انجام کارهاى ادارى به کانادا سفر می‌کنند.
  • افرادی که در هنگام درخواست ویزا در کانادا حضور دارند.
  • افرادی که ویزای آمریکایی دارند و می‌خواهند از کانادا عبور کنند.
  • متقاضیان اقامت موقت که قبلا اطلاعات بایومتریک خود را برای اقامت دائم ارائه داده و پرونده آن‌ها در حال بررسی است.

افراد معاف از انگشت‌نگاری ویزای کانادا


نکات مهم در انگشت‌نگاری ویزای کانادا


فرد متقاضی پس از دریافت ایمیل سفارت تنها 30 روز فرصت دارد تا برای انگشت‌نگاری ویزای کانادا اقدام نماید و باید در طی این مدت خود را به دفتر سفارت یا دفاتر سازمان VFS برساند. در صورتی که در این مدت مراجعه نکند، پرونده وی کنسل شده و درخواست او مردود اعلام می‌گردد. زمانی که برای انگشت‌نگاری مراجعه می‌کنید، نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  • همه افرادی که متقاضی دریافت ویزا هستند باید برای انگشت‌نگاری در دفتر سفارت حضور داشته باشند. اگر به همراه همسر و فرزندتان سفر می‌کنید، آن‌ها را نیز برای انگشت‌نگاری به همراه ببرید.
  • در صورتی که بر روی بدن خود تتو یا خالکوبی دارید، روی آن‌ها را بپوشانید و اگر تتو بر روی صورت یا دست شماست، قبل از حضور در دفتر سفارت آن‌ها را از بین ببرید.
  • در روز انگشت‌نگاری نیاز به مدارک پرونده خود ندارید و تنها باید نامه تاییدیه ارسال مدارک را به همراه داشته باشید.
  • اگر برایتان امکان دارد برای انگشت‌نگاری به دفاتر سفارت در دبی یا ابوطبی مراجعه نکنید تا مشکلات کمتری در مسیر پرونده خود داشته باشید. بهترین انتخاب دفاتر استانبول و آنکارا در ترکیه هستند.

ویزای کانادا

در این مقاله در مورد مراحل انگشت‌نگاری ویزای کانادا صحبت کردیم و اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دادیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره می‌توانید از طریق شماره 02175097700 با کارشناسان کایت در ارتباط باشید و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه دریافت نمایید. مجله کایت در تمامی بخش‌های سفر، از دریافت ویزا گرفته تا رزرو هتل در کنار شما خواهد بود.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید