جاذبه‌های گردشگری بنتوتا سریلانکا | 10 جاذبه برتر بنتوتا
شراره رحیمی 1399/05/30 2666 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



بنتوتا یکی از شهرهای جنوبی کشور سریلانکا می‌باشد که به دلیل داشتن سواحل زیبا و درخشان سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر جهان در دل خود جای می‌دهد. بقایای باستانی، درختان نخل و نارگیل، چشم‌اندازهای سرسبز نواحی روستایی، چای معطر، مهمان‌نوازی محلی‌ها، فستیوال‌ها و... نیز از دیگر جاذبه‌های شهر بنتوتا هستند که باعث شده‌اند بنتوتا نسبت به سایر شهرهای سریلانکا منحصر به فرد شود. از آن‌جایی که بنتوتا یکی از شهرهای پرباران کشور سریلانکا می‌باشد، توصیه می‌کنیم بین ماه اکتبر تا آوریل به این شهر سفر کنید تا بتوانید از تفریحات آبی نهایت استفاده را کنید و لذت ببرید. بنابراین در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا شما را با برترین جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای سریلانکا وارد صفحه "تور سریلانکا" شوید.

معرفی 10 جاذبه برتر بنتوتا

لازم است بدانید که شهر بنتوتا دارای وسعت کمی می‌باشد که همین امر سبب شده است تا گردشگران به راحتی به جاذبه‌های گردشگری دسترسی پیدا کنند و مسافت کمی را برای دیدن مکان‌های گردشگری و تاریخی طی کنند. به علاوه بنتوتا یکی از مقصدهای ارزان‌ قیمت برای سفر می‌باشد که شما می‌توانید به صورت کاملا مقرون به صرفه به این شهر زیبا سفر کنید و خاطره‌های جذاب و متفاوتی را برای خود به ارمغان آورید. ما نیز در این بخش 10 جاذبه برتر بنتوتا را به شما معرفی خواهیم کرد تا با بازدید از آن‌ها سفر لذت‌بخشی را تجربه کنید.

معرفی‌ جاذبه‌های برتر بنتوتا

ساحل بنتوتا

ساحل بنتوتا از جاذبه‌های برتر و دل‌انگیز شهر کلمبو به شمار می‌رود که در بین گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد و سالانه گردشگران بسیار زیادی از این ساحل بازدید به عمل می‌آورند و در کنار ساحل به آرامش و استراحت می‌پردازند. بدون شک شما نیز با رفتن به این ساحل موقعیتی بی‌نظیر برای به آرامش رسیدن و استراحت کردن را به دست خواهید آورد. این ساحل در گوشه و کنار خود دارای درختان تنومند نخل می‌باشد که بازدید از این چشم‌انداز بی‌نظیر را به هیچ وجه نباید از دست داد. به علاوه شما می‌توانید از تفریحات آبی این ساحل نیز استفاده کنید و لحظه‌های هیجان‌انگیزی را در کنار همسفرانتان تجربه کنید.

باغ بریف

از دیگر جاذبه‌های برتر و زیبای شهر بنتوتا، باغ بریف می‌باشد که جزو آرام‌ترین و لذت‌بخش‌ترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا به شمار می‌رود. جالب است بدانید که در طراحی این باغ از سبک ژاپنی‌ها ایده گرفته شده است و حال و هوای باغ به گونه‌ای است که شما را یاد دوران استعمار می‌اندازد. ممکن است تاکنون اسم بویس باوا به گوشتان خورده باشد، از این رو لازم است بدانید که این باغ در زمان قدیم خانه او بوده است. بویس باوا یکی از معمارهای بسیار معروف بنتوتا بوده است که بدون شک در سفر به این شهر زیبا آثار بسیار متعددی از این معمار را مشاهده خواهید کرد. باغ بریف یا بریف گاردن در 8 کیلومتری شهر بنتوتا قرار دارد که توصیه می‌کنیم حتما از این باغ دیدن کنید و لحظه‌های آرامش‌بخشی را برای خود به ارمغان آورید.

معرفی باغ بریف

جزیره سینامون

جزیره سینامون از دیگر جاذبه‌های بسیار بی‌نظیر شهر بنتوتا می‌باشد که در صدر جاذبه‌های گردشگری این شهر قرار دارد و لازم است که حتما در سفر به بنتوتا از این جزیره دیدن کنید و تجربه‌های متفاوتی را از آن خود کنید. جالب است بدانید که این جزیره به مزرعه‌های دارچین شهرت دارد که نام آن نیز به معنی جزیره دارچین می‌باشد. شما می‌توانید در سفر به این جزیره اطلاعات جالبی در مورد طرز تهیه و آماده سازی دارچین به دست آورید. این جزیره چندین نسل است که زیر نظر یک خانواده اداره می‌شود که توصیه می‌کنیم در سفر به بنتوتا حتما از جزیره دارچین بازدید کنید و لحظه‌های متفاوت و لذت‌بخشی را از آن خود کنید.

شهر Ambalangoda

شهر Ambalangoda یکی دیگر از جاذبه‌های برتر بنتوتا می‌باشد که در بین گردشگران به دلیل رقصنده‌های شیطان شهرت یافته است. این رقصنده‌ها با ماسک‌های شیطان، رقص‌های بسیار زیبای سنتی و محلی اجرا می‌کنند که تماشای این رقصنده‌ها از تفریحات بسیار محبوب گردشگران در سفر به بنتوتا می‌باشد. شما نیز می‌توانید این ماسک‌های شیطانی را از فروشگاه‌های کوچک و بزرگ اطراف تهیه کنید و رقصنده‌ها را همراهی کنید. این شهر در 24 کیلومتری شهر بنتوتا واقع شده است که بدون شک با رفتن به آن‌جا نهایت لذت را خواهید برد.

مطلب مرتبط: جاذبه‌های گردشگری کلمبو سریلانکا | 10 جاذبه برتر

معرفی شهر Ambalangoda

منطقه تاریخی Galapata Vihara

یکی دیگر از جاذبه‌های برتر و محبوب شهر بنتوتا، منطقه تاریخی Galapata Vihara می‌باشد که مقصد بسیار زیبایی برای علاقمندان به تاریخ و معماری می‌باشد. این منطقه جزو زیباترین دیدنی‌های شهر بنتوتا به شمار می‌رود که در قرن دوازدهم تاسیس شده است. در این منطقه یک تونل زیرزمینی وجود دارد که تمامی معابد مختلف را به یکدیگر متصل کرده است و این امر گردشگران را بسیار شگفت‌زده می‌کند. به علاوه در این مجموعه یک تندیس بزرگ تقریبا با ارتفاع 30 متر وجود دارد که به وسیله‌ی نقاشی‌های زیبا و حیرت‌انگیز پوشیده شده است. این معبد یک تاریخ پربار و غنی را پشت سر گذاشته است که شما می‌توانید از راهنما درخواست کنید تا تاریخچه این معبد را برای شما به طور دقیق شرح دهد.

ساحل موراگالا

ساحل موراگالا از دیگر جاذبه‌های بکر و آرام شهر بنتوتا می‌باشد که شما می‌توانید با رفتن به آن‌جا به آرامش حقیقی دست یابید. این ساحل هنوز به اندازه کافی در بین گردشگران شناخته شده نیست که به همین دلیل کسانی که تمایل دارند به دور از شلوغی در یک مکان دنج استراحت کنند، ساحل موراگالا می‌تواند پیشنهاد فوق‌العاده‌ای باشد. علاوه بر آرامش ساحل شما می‌توانید از ورزش‌های آبی نظیر باد موج سواری و غواصی در آب‌های زلال و شفاف نیز بهره‌مند شوید. هم‌چنین این ساحل موقعیت بسیار مناسبی برای قایق‌سواری نیز به وجود می‌آورد که به هیچ وجه نباید این تجربه را از دست داد. ساحل موراگالا با گونه‌های گیاهی متفاوتی پوشش داده شده است که باعث زیبایی بیشتر این منطقه شده است و بدون شک با دیدن این منطقه به چشم‌اندازی بی‌نظیر دست خواهید یافت.

سافاری در رودخانه

از دیگر جاذبه‌های برتر و محبوب گردشگری شهر بنتوتا، سافاری در رودخانه می‌باشد که یک موقعیت شگفت‌انگیز برای عاشقان طبیعت به وجود می‌آورد. با حرکت در رودخانه Madu Ganga گویا وارد بهشت شده‌اید که با تماشای حیات وحش بی‌نظیر نیز جذابیت این تفریح چندین برابر می‌شود. جالب است بدانید که تقریبا حدود 111 گونه از پرندگان مهاجر و بومی در این منطقه زندگی می‌کنند که گردشگران می‌توانند این پرندگان را از نزدیک تماشا کنند و عکس‌های بسیار زیبایی را از این منطقه ثبت کنند. بدون شک قایق سواری در رودخانه و معاشرت با ساکنان این منطقه جزو خاطره‌های به یادمانی از سفر به بنتوتا خواهد شد.

سافاری در رودخانه Madu Ganga بنتوتا

قلعه هلندی

قلعه هلندی یکی دیگر از جاذبه‌های برتر و پربازدید شهر بنتوتا می‌باشد که گزینه بسیار مناسبی برای علاقمندان به تاریخ می‌باشد. این قلعه اطلاعات بسیار جالبی از تاریخ، فرهنگ و سنت سریلانکا در دل خود جای داده است که شما می‌توانید با رفتن به این قلعه شگفت‌انگیز اطلاعات جالبی را به دست آورید. به علاوه شما می‌توانید هنگام بازدید از قلعه هلندی از مجموعه‌ی موزه‌های باستانی و ارزشمند و کلیساهای قدیمی این قلعه نیز دیدن کنید و لذت ببرید. هم‌چنین در این قلعه فستیوال‌های هنری و ادبی بسیاری برگزار می‌شود که اگر مایل باشید می‌توانید در آن‌ها حضور پیدا کنید. این قلعه در 50 کیلومتری جنوب شهر بنتوتا واقع شده است که بدون شک بازدید از آن تجربه جذابی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

مرکز ورزش‌های آبی دیاکاوا

یکی دیگر از جاذبه‌های هیجان‌انگیز گردشگری شهر بنتوتا، مرکز ورزش‌های آبی دیاکاوا می‌باشد که شما می‌توانید در کنار همسفرانتان از تفریحات مختلف این مرکز ورزش‌های آبی دیاکاوا لذت ببرید. این جاذبه نسبت به سایر جاذبه‌های گردشگری کاملا مقرون به صرفه می‌باشد و هم‌چنین از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است. از جمله این تفریحات جذاب می‌توان به جت اسکی اشاره کرد که مورد استفاده قرار دادن آن سفر شما را بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. به علاوه شما می‌توانید همراه با مربیان حرفه‌ای از تمامی امکانات مدرن و هیجان‌انگیز این مرکز استفاده کنید و اوج ماجراجویی و لذت را در سفر به بنتوتا تجربه کنید و نهایت لذت را ببرید.

معرفی مرکز ورزش‌های آبی دیاکاوا

مرکز پرورش لاکپشت کوسگودا

مرکز پرورش لاکپشت کوسگودا از دیگر جاذبه‌های شگفت‌انگیز شهر بنتوتا به شمار می‌رود که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. جالب است بدانید که این مرکز پرورش لاکپشت تنها مرکزی است که به لاکپشت‌ها اجازه زندگی طبیعی را می‌دهد و آن‌ها را زندانی نمی‌کند. از این رو شما نیز با رفتن به این مرکز می‌توانید زندگی طبیعی لاکپشت‌ها را از نزدیک مشاهده کنید و از این مکان منحصر به فرد تجربه‌های متفاوتی را در سفر به شهر بنتوتا از آن خود کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به معرفی 10 جاذبه برتر شهر بنتوتا سریلانکا پرداختیم. بنتوتا دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوعی می‌باشد که بدون شک بازدید از هر کدام از آن‌ها سفری دلپذیر و هیجان‌انگیز را برای طیف وسیعی از گردشگران با سلیقه‌های مختلف فراهم خواهد کرد. در صورتی که قصد سفر به شهر بنتوتا را دارید، توصیه می‌کنیم به وبلاگ سایت کایت وارد شوید تا اطلاعات بیشتری از این شهر به دست آورید و سفر بی‌نقصی را تجربه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید