یکی از مهم‌ترین  مراحل دریافت ویزا، مراجعه به سفارت کانادا و انجام انگشت‌نگاری است. کانادا در ایران هیچ سفارت‌خانه‌ای ندارد. از این رو، متقاضیان دریافت ویزا باید به یکی از کشورهای همسایه ایران مراجعه نمایند. اغلب ایرانیان کشورهای ترکیه، امارات و ارمنستان را برای این کار انتخاب می‌کنند. ارمنستان یکی از بهترین گزینه‌های دریافت ویزای کاناداست که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم و شرایط و مراحل وقت سفارت کانادا در ارمنستان را نیز بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید. 

اخذ وقت سفارت کانادا در ارمنستان

وقت سفارت کانادا، یکی از اصلی‌ترین مراحل  دریافت ویزای کاناداست. بر اساس قوانین این کشور، متقاضیان دریافت ویزا نیازی به مصاحبه ندارند و تنها برای انگشت‌نگاری در دفتر سفارت‌خانه حاضر می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید کشور ایران روابط دیپلماتیک خوبی با کانادا نداشته و سفارت این کشور نیز در ایران تعطیل است. از این رو،  اتباع ایرانی که قصد دریافت ویزای کانادا را دارند، باید به یکی از کشورهای همسایه ایران مراجعه نموده و برای انگشت‌نگاری وقت بگیرند. متقاضیان دریافت ویزا می‌توانند یکی از کشورهای ترکیه، امارات، گرجستان، پاکستان، ارمنستان و ... را برای انجام کارهای مربوط به ویزای کانادا انتخاب نمایند، اما اغلب آن‌ها ارمنستان را ترجیح می‌دهند. دریافت وقت سفارت کانادا در ارمنستان مزایایی نسبت به دیگر کشورها دارد که عبارتند از:

  • تعداد پروازهای ایران به ارمنستان و برعکس، زیاد است. از این رو، فرد متقاضی می‌تواند یک سفر کوتاه دوروزه به ارمنستان داشته باشد و پس از انجام کارهای خود برگردد.
  • هزینه‌های دریافت وقت سفارت کانادا در ارمنستان نسبت به کشورهای دیگر، کمتر است.

وقت-سفارت-کانادا-ارمنستان

مراحل دریافت وقت سفارت کانادا در ارمنستان

قبل از این‌که بخواهید برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنید، باید نوع ویزای خود را مشخص کرده و با توجه به آن مدارک موردنیاز را آماده نمایید. برای ارسال مدارک و تشکیل پرونده دو انتخاب دارید. می‌توانید به صورت حضوری و با مراجعه به دفتر سفارت در ارمنستان، مدارک خود را تحویل دهید یا به صورت آنلاین در سایت سفارت کانادا ثبت‌نام کرده و مدارک خود را آپلود نمایید. بسیاری از متقاضیان برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه، ترجیح‌ می‌دهند کار ارسال مدارک را به صورت آنلاین انجام دهند. اگر تصمیم به ثبت‌نام غیرحضوری دارید، وارد وب‌سایت سفارت کانادا  شوید و مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • کشور مبدا و مقصد خود را انتخاب کنید. در این‌جا کشور مبدا شما ارمنستان می‌باشد.
  • یک ایمیل معتبر وارد کنید و اکانت خود را بسازید.
  • فرم‌های مربوط به سفارت کانادا را با دقت پر کنید.
  • هزینه‌ی اخذ وقت سفارت کانادا در ارمنستان را به صورت آنلاین پرداخت کنید و برگه تاییدیه آن را دریافت نمایید. هزینه وقت سفارت کانادا، 85 دلار است و برای افراد بالای 14 سال دریافت می‌گردد.
  • پس از انجام مراحل بالا به صفحه تقویم تعیین وقت سفارت هدایت می‌شود. در این بخش می‌توانید تاریخ و ساعت حضور خود در سفارت را انتخاب نمایید.
  • در انتهای کار، برگه وقت سفارت را پرینت گرفته و نزد خود نگه دارید.

دقت داشته باشید که پس از ثبت‌نام در سایت و پرداخت هزینه، تنهایک ماه فرصت دارید تا خود را به دفتر سفارت کانادا در ارمنستان برسانید و انگشت‌نگاری و چهره‌نگاری را انجام دهید. اگر به همراه خانواده سفر می‌کنید باید برای تمامی افراد به صورت جداگانه حساب کاربری ایجاد کرده و مشخصات هر فرد را تکمیل نمایید. البته می‌توانید تعیین وقت را به صورت گروهی انجام دهید و باهم برای انگشت‌نگاری به سفارت کانادا در ارمنستان مراجعه کنید.  

وقت-سفارت-کانادا-ارمنستان

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای کانادا

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای کانادا بستگی به نوع ویزای شما دارد، اما به طور کلی شامل موارد زیر می‌باشد:

  • فرم سفارت: فرم‌های مربوط به درخواست ویزا که باید تکمیل شود.
  • مدارک شناسایی: اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه که ترجمه شده است.
  • گذرنامه: گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • عکس: 2 قطعه عکس 3*4 رنگی با پس‌زمینه سفید
  • مدارک شغلی: این مدارک بسته به شغل شما شامل گواهی اشتغال به کار، جواز کسب، پروانه مطب یا نظام مهندسی، کارت پرسنلی، پروانه بهره‌برداری و ... می‌باشد.
  • سند مالکیت: ارائه یک سند مالکیت شامل خانه، زمین، ماشین و ...
  • تمکن مالی: لیست گردش حساب بانکی متقاضی در سه ماه اخیر که به مهر و امضای بانک رسیده است.
  • دعوت‌نامه: دعوت‌نامه به همراه مدارک شناسایی دعوت‌کننده و مدارکی که ثابت کند فرد شامل تمکن مالی می‌باشد.
  • رسید هتل محل اقامت
  • رزرو بلیط رفت ‌و ‌برگشت
  • بیمه نامه
  • اگر برای تحصیل یا کار به کانادا سفر می‌کنید باید مدارک مربوط به ویزای مورنظر خود را نیز آماده نمایید.

وقت-سفارت-کانادا-ارمنستان

آدرس سفارت کانادا در ارمنستان

سفارت کانادا در شهر ایروان، پایتخت ارمنستان، قرار دارد.

آدرس: Armenia, Yerevan 0010, Sargsyan St, 10 Vazgen

شماره تلفن:  0037410583786

ایمیل: info.canarmiom@vfshelpline.com

روزهای کاری:  روزهای دوشنبه تا جمعه ساعت 8:30  تا 13:00 صبح و 14:00 تا 17:00 عصر

وقت-سفارت-کانادا-ارمنستان

در این مقاله در مورد دریافت وقت سفارت کانادا صحبت کردیم و اطلاعات سفارت این کشور در ارمنستان را نیز در اختیارتان قرار دادیم. اگر با روند کار آشنایی چندانی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم پیگیری کارهای ویزای خود را به یک شرکت معتبر و باسابقه بسپرید تا در کمترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را دریافت کنید. در صورت تمایل می‌توانید با بخش ویزای کایت در ارتباط باشید و از تجربیات و خدمات این بخش برای دریافت ویزای کانادا استفاده نمایید. کارشناسان کایت نیز همواره با شماره 75097700- 021   آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

سوالات متداول

پرتکرارترین سوالات مسافران کایت در مورد ویزا را در اینجا بخوانید.

خیر، وقت سفارت با توجه به زمان‌های خالی کارگزاری‌ها به متقاضیان داده می‌شود. 
خیر، دفتر کارگزاری سفارت کانادا در ایران تعطیل می‌باشد و متقاضیان مجبورند تا این کار را در یکی از کشورهای همسایه ایران انجام دهند.
انگشت‌نگاری برای ویزای کانادا تا 10 سال اعتبار دارد. از این رو، اگر یک بار برای این کار اقدام نمودید، برای دریافت ویزای مجدد نیاز به انجام انگشت‌نگاری ندارید.
خیر، در روز مراجعه تنها انگشت‌نگاری و چهره‌نگاری انجام می‌شود و نیاز به مدارک نیست.
مدت زمان اعلام نتیجه بستگی به سفارت دارد، اما معمولا 3 تا 4 ماه طول می‌کشد.
بله، هر زمان که ویزای شما آماده شد می‌توانید از این خدمات برای گرفتن ویزا استفاده نمایید و نیاز به سفر دوباره به این کشور ندارید. 

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید