جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی | 25 جاذبه برتر کوش‌آداسی
زهرا نیرومند 1399/05/17 2975 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کوش‌آداسی، شهر ساحلی زیبایی است که در بخش غربی کشور ترکیه قرار دارد. این شهر یکی از توریستی‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه محسوب می‌شود که به دلیل داشتن سواحل بسیار زیبا، بناهای تاریخی، بازی‌های آبی و تفریحات و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز، مورد استقبال گردشگران قرار داشته و سالانه افراد بسیاری را از سراسر نقاط دنیا به سمت خود جذب می‌کند. گردشگرانی که به کوش‌آداسی سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند بیشتر وقت خود را در هتل‌های ساحلی این شهر بگذرانند و در کنار دریا روزهای خود را به شب برسانند. قطعا بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند که کوش‌آداسی علاوه بر سواحل دیدنی و تفریحات آبی متنوع، دارای جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز می‌باشد که بازدید از آن‌ها می‎تواند خاطرات خوب و به‌یادماندنی را برایشان رقم بزند. اگر دوست دارید با کوش‌آداسی بیشتر آشنا شوید، ادامه مطلب را دنبال نمایید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای کوش آداسی وارد صفحه "تور کوش آداسی" شوید.

معرفی 25 جاذبه برتر کوش‌آداسی

ما در این بخش قصد داریم جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی را معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دهیم.


پارک ملی دلتای آیدین (Aydin Delta National Park)


یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن بازدید نمایید، پارک ملی دلتای آیدین است. این پارک یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی کشور ترکیه است که بین دو منطقه سوکه و کوش‌آداسی قرار دارد. هر آن‌چه از طبیعت و زیبایی‌های بی‌نظیر آن انتظار دارید، در پارک ملی دلتای آیدین خواهید یافت. صخره‌های بلند و مرتفع، سواحل شنی، درختان سرسبز مدیترانه‌ای و ... در کنار هم چشم‌اندازهایی بسیار دیدنی ایجاد کرده‌اند که مانند آن را در هیچ نقطه‌ای از کشور ترکیه نخواهید دید. این پارک نه تنها برای تفریح و گردش مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه یک مکان فرهنگی بوده و کنفرانس‌های علمی، جلسات سیاسی و ... نیز در آن برگزار می‌گردد.


پارک آبی آدالند (Adaland)


یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به ترکیه، بازدید از پارک‌های آبی این کشور و انجام بازی‌ها و سرگرمی‌های متنوع آن است. شهر کوش‌آداسی دارای 3 پارک آبی است که یکی از آن‌ها آدالند نام دارد. پارک آبی آدالند یکی از محبوب‌ترین پارک‌های این شهر است که در 4 کیلومتری کوش‌آداسی واقع شده است. این پارک علاوه بر انواع بازی‌های آبی و سرسره‌های هیجان‌انگیز، نمایش دلفین‌ها را نیز برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند.


پارک آبی آدالند


معبد دیدایما (Didyma)


معبد دیدایما، یکی از جاذبه‌های تاریخی شهر کوش‌آداسی است. این معبد یکی از مهم‌ترین بناهای مذهبی تمدن هلینمی‌ها بوده و دومین معبد بزرگ دوران باستان، پس از بنای دلفی در یونان، محسوب می‌شود. معبد دیدایما از زمان کنستانتین به بعد به تدریج رو به نابودی رفته و امروزه تنها خرابه‌هایی از آن باقی مانده است.


افه‌‌سوس (Ephesus)


افه‌‌سوس، شهری چندهزار ساله است که ساخت آن به قرن دهم قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. این شهر در طی سالیان گذشته تحت سلطه امپراطوری‌های بزرگ دنیا قرار داشته و روزگاری بزرگ‌ترین شهر منطقه شرق بوده است. از این رو، تاریخچه‌ای غنی و پرماجرا دارد که در خرابه‌های این شهر و در لابلای بناهای زیبای آن به یادگار مانده است.


شهر باستانی پرینه (Perine)


پرینه از جمله جاذبه‌های تاریخی کوش‌آداسی مربوط به تمدن هلینمی‌هاست که از دوران یونان باستان به جای مانده است. شهر باستانی پرینه حدود 450 سال قبل از میلاد مسیح، رونق بسیاری داشته و یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای منطقه شرقی بوده است. این شهر به دلیل بالا آمدن آب دریا تا حدی به زیر آب رفته و در حال حاضر تنها بخش‌هایی از آن دیده می‌شود.


شهر باستانی میلتوس (miletus)


میلتوس یکی از جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی است که در زمان امپراطوری یونان ساخته شده و تا قرن 14 میلادی در دوران سلجوقیان نیز همچنان پررونق بوده است. آمفی‌تاتر 15000 نفری میلتوس، بقایای معبد آپولو، خرابه‌هایی از دیوارهای چند قلعه، حمام فائوستینا، کاروانسرای دوران سلجوقی و ... از جمله مواردی است که در این شهر باستانی دیده می‌شود.


شهر باستانی میلتوس


کاروانسرای محمد پاشا (Mohammed Pasha)


کاروانسرای محمد پاشا یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی است که در سال 1618 به دست اوکوز محمد پاشا بنا شد. این کاروانسرا در دو طبقه ساخته شده و دارای دو درب اصلی می‌باشد. درب اول آن به سمت بازار شهر و درب دیگر به سمت دو گذرگاه سرپوشیده باز می‌شود. کاروانسرای محمد پاشا از نظر تجاری اهمیت بسیاری داشته و استراحت‌گاه تجاری بوده است که از این مکان برای رسیدن به شهر افه‌سوس، عبور می‌کردند. این کاروان‌سرا مورد بازسازی قرار گرفته و به یک هتل با معماری سنتی تغییر کاربری داده است.


خانه حضرت مریم (House of the Virgin Mary)


در کوشی‌آداسی و در نزدیکی شهر سلجوق، خانه‌‌ی سنگی بسیار ساده‌ای در میان درختان سرسبز دیده می‌شود که به خانه مریم مقدس شهرت دارد. گفته می‌شود مریم مقدس 10 سال آخر عمرش را در این خانه زندگی می‌کرده است. در حال حاضر خانه مریم مقدس به یک کلیسای کوچک تبدیل شده و محلی برای زیارت مسیحیان کاتولیک می‌باشد.


خانه حضرت مریم


گوورجین آداسی (Guverjin Adasi)


گوورجین آداسی نام قلعه‌ای در خلیج کوش‌آداسی است که در سال 1770 میلادی به دست عثمانی‌ها ساخته شد. هدف از ساخت این بنا، نگهبانی و جلوگیری از تهاجمات احتمالی به این منطقه بود. گوورجین آداسی در میان آب ساخته شده و نمایی مانند یک کشتی شناور دارد که برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب و دیدنی است.


جزیره کبوتر (Guvercin Ada)


جزیره کبوتر، یکی از جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی است که در واقع نماد این شهر ساحلی محسوب می‌شود. در این جزیره باقی‌مانده‌هایی از یک قلعه قدیمی مربوط به دوران بیزانس دیده می‌شود که بر روی یک تخته‌سنگ قرار گرفته و منظره‌ای بسیار دیدنی ایجاد کرده است. این قلعه در سال 132 میلادی ساخته شده و بعدها بخش‌های دیگری چون برج و بارو و دیوار نیز به آن اضافه شده است. با توجه به این‌که این قلعه در بخشی از تاریخ، پایگاه دزدان دریایی بوده، به آن قلعه دزدان دریایی نیز گفته می‌شود. در حال حاضر جزیره کبوتر یکی از توریستی‌ترین مناطق کوش‌آداسی است که در آن رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری وجود دارد. این جزیره کوچک در نزدیکی ساحل قرار داشته و با یک جاده باریک 350 متری به شهر متصل می‌گردد.


جزیره کبوتر


غار کاراجا (Karaca Cave)


کاراجا یکی از شگفت‌انگیزترین غارهای دنیاست که در 9 کیلومتری جاده تورگوت قرار دارد. این غار از جمله جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی است که سالانه میلیون‌ها توریست را به سمت خود می‌کشاند. غار کاراجا یکی از قدیمی‌ترین غارهای دنیاست که روزگاری محل زندگی انسان‌های اولیه بوده است. شکل‌گیری این غار بیش از 30 هزار سال طول کشیده و قدمت سنگ‌های آن نیز به حدود 145 میلیون سال پیش می‌رسد. در بخش‌هایی از غار استخرهایی دیده می‌شود که دارای سنگ‌های ارزشمندی چون تراورتن (Travertine) است. این سنگ‌ها در خنک نگه داشتن فضای غار نقش اساسی دارند.


غار سیر تلائینی (Sir Telaiiini cave)


غار سیر تلائینی یکی از جاذبه‌های طبیعی کوش‌آداسی است که در شهرستان کاراجاسو واقع شده است. این غار در نزدیکی روستای نارلی گدیک قرار داشته و با یک پیاده‌روی 25 دقیقه‌ای به راحتی قابل دسترسی است. غار سیر تلائینی دارای یک سالن 147 متری بوده و عمق آن نیز به 32 متر می‌رسد. در نزدیکی این غار، خرابه‌هایی از دوران افروسیدیان (Afrodisian) برجای مانده است که معمولا مورد استقبال گردشگران قرار دارد.


غار زئوس (Zeus cave)


زئوس یکی از جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی است که در پارک ملی پنینشولا واقع شده است. این غار شگفت‌انگیز دارای یک دریاچه طبیعی با عمق 13 متر است که به دلیل وجود املاح معدنی، خواص درمانی بسیاری داشته و به بیماران توصیه می‌شود. نکته جالب در مورد این دریاچه، آب آن است که به طور عجیبی در تابستان‌ها خنک و در زمستان‌ها گرم می‌شود. این غار در میان انبوهی از گیاهان و درختان واقع شده است که در بهار و تابستان جلوه‌ای خاص به آن داده و مناظری دیدنی ایجاد می‌کنند. افسانه‌های متعددی در مورد غار زئوس وجود دارد که بر اساس آن، این غار محلی برای مخفی شدن زئوس و فرزندانش از دست دشمنان بوده است.


غار زئوس


شبه جزیره دیلک (Dilek Kusadasi)


شبه‌جزیره دیلک، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی است که در 32 کیلومتری بخش جنوبی این شهر قرار دارد. این شبه‌جزیره که در بین مردم محلی با نام پارک میلی (Milli Park) شناخته می‌شود، علاوه بر طبیعتی بکر و دیدنی، تفریحات و سرگرمی‌های متنوعی را نیز در خود جای داده است که از میان آن‌ها می‌توان به ورزش‌های آبی در سواحل ماسه‌ای، پیاده‌روی در مسیرهای جنگلی و کوهنوردی اشاره کرد.


روستای گوزل چاملی (Village of Gozel Chamly)


در دامنه تپه دیلک و در بخش شمال شرقی پارک ملی آیدین، روستایی زیبا وجود دارد که برای گردش و تفریح خانواده‌ها و سفرهای یک‌روزه بسیار مناسب است. این روستا مکانی برای برگزاری کنفرانس‌های علمی، جلسات سیاسی و ... نیز می‌باشد.


کادینلار دنیزی (Kadinlar Denizi)


کادینلار دنیزی یا ساحل بانوان، یکی از شلوغ‌ترین سواحل شهر کوش‌آداسی است که مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار دارد. این ساحل امکانات رفاهی خوبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد که از میان آن‌ می‌توان به کافه، رستوران، چترهای آفتاب‌گیر و ... اشاره کرد. بازدیدکنندگان می‌توانند بر روی صندلی‌های ساحلی دراز کشیده و آفتاب بگیرند یا به فعالیت‌هایی چون شنا، غواصی، اسکی روی آب و انواع بازی‌های دریایی بپردازند.

صفحات مرتبط:


کادینلار دنیزی


روستای کیرازلی (Kirazli)


در 10 کیلومتری شهر کوش‌آداسی، روستایی بکر با مناظر جذاب و دیدنی وجود که به با‌‌غ‌های انگورش معروف است. طبیعت زیبا و آرامش‌بخش روستا در کنار مردمان خونگرم و مهمان‌نواز و خانه‌هایی که با سبک و سیاق سنتی ساخته شده‌اند، از جمله جذابیت‌های روستای کیرازلی است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. اگر روزهای شنبه از این روستا بازدید کنید، می‌توانید محصولات ارگانیک را از کشاورزان بومی منطقه خریداری نمایید.


روستای شیرینچه (Sirince)


شیرینچه، روستای تاریخی کوچکی است که ساخت آن به قرن اول بعد از میلاد مسیح برمی‌گردد. این روستا در 30 کیلومتری شهر کوش‌آداسی واقع شده و حدود 10 کیلومتر با شهر افه‌سوس فاصله دارد. گفته می‌شود مسیحیان افه‌سوس اولین ساکنان این روستا بودند که برای حفظ جانشان به این مکان پناه‌ آورده و زندگی خود را در شیرینچه ادامه دادند. روستای شیرینچه امروزه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی معروف بوده و درآمد خود را از صنعت گردشگری تامین می‌کند. بسیاری از خانه‌های مردم این روستا نیز به کافه، رستوران و فروشگاه‌هایی برای خرید صنایع دستی و سوغاتی تبدیل شده است.


روستای شیرینچه


منطقه بندرگاه (Kusadasi Harbor Area)


منطقه بندرگاه یکی از جاذبه‌‌های گردشگری کوش‌آداسی است که از لحاظ فرهنگی و تاریخی اهمیت بالایی دارد. در واقع بخش گسترده‌ای از بناهای تاریخی کوش‌آداسی در این منطقه قرار دارند. از جمله این بناهای می‌توان به کاروانسرای تاریخی، خانه‌های نیمه چوبی و دیوارهای باقی‌مانده از دروازه جنوبی، اشاره کرد. منطقه بندرگاه امروزه یکی از تفریحگاه‌های کوش‌آداسی می‌باشد که دارای رستوران‌ها، کافه‌ها و بازارهایی برای خرید سوغاتی است.


قایق‌های تفریحی کوش‌آداسی (Kusadasi Cruise Port)


محال است به کوش‌آداسی سفر کنید، اما سوار قایق‌های تفریحی نشوید. کوش‌آداسی دو اسکله و یک بندر مخصوص قایق‌های تفریحی دارد که در دو فصل بهار و تابستان مورد استقبال گسترده گردشگران قرار می‌گیرد. در این بندر همه‌روزه تورهایی برگزار می‌شود که گردشگران را با قایق‌های تفریحی به سمت جزیره زیبای ساموس هدایت می‌کند.


قایق‌های تفریحی کوش‌آداسی


در این مقاله به معرفی جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی پرداخته و اطلاعات مختصری در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. اگر به شهر زیبای کوش‌آداسی سفر کردید، بازدید از این جاذبه‌های تاریخی و طبیعی را از دست ندهید. می‌توانید با تورهای کوش‌آداسی همراه شوید و بهترین سفر را در طول زندگی خود تجربه کنید. برای آگاهی از زمان و شرایط برگزاری تور کوش‌آداسی، دیگر صفحات سایت را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر این، می‌توانید با شماره تلفن 75097700- 021 تماس گرفته و سوالات خود را از کارشناسان کایت بپرسید و با آنان مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید