جاذبه‌های پاتایا تایلند | 12 نقطه جذاب پاتایا برای بازدید
زهرا نیرومند 1399/06/20 3915 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



پاتایا، یک شهر ساحلی کوچک در کشور تایلند است که به دلیل داشتن سواحل دیدنی، چشم‌اندازهای بی‌نظیر، طبیعت سرسبز و زیبا و تفریحات متنوع و پرهیجان، مورد استقبال بسیاری از گردشگران، از جمله ایرانیان عزیز،  قرار دارد. این شهر یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای استراحت و گذراندن تعطیلاتی جذاب و رویایی است. پاتایا، علی‌رغم کوچک بودن، طیف وسیعی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحات و سرگرمی‌های متنوع را در خود جای داده است که در ادامه این مطلب به معرفی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید با ما همراه باشید تا با محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاتایا آشنا شوید.

خیابان واکینگ استریت (Walking Street)

از جمله محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاتایا که معمولا به مسافران این شهر پیشنهاد می‌شود­، خیابان واکینگ استریت است. واکینگ استریت یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های تایلند است که مراکز تفریحی، فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی را در خود جای داده است. نکته قابل توجه در مورد این خیابان این است که عبور ماشین از ساعت 6 عصر بعد در این منطقه ممنوع می‌باشد. از این رو، به این خیابان واکینگ استریت، به معنای خیابان پیاده‌روی، گفته می‌شود. خیابان 500 متری واکینگ استریت پس از تاریکی هوا مملو از جمعیت شده و صدای موسیقی و هیاهوی بازدیدکنندگان در بخش‌های مختلف آن به گوش می‌رسد.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای پاتایا وارد صفحه "تور پاتایا" شوید و برای اطلاعات بیشتر در مورد خیابان جذاب واکینگ استریت پاتایا به مطلب "خیابان واکینگ استریت پاتایا کجاست؟" مراجعه نمایید.

خیابان واکینگ استریت (Walking Street)

باغ استوایی نانگ نوچ (Nong nooch Tropical Garden)

در 18 کیلومتری جنوب پاتایا یک باغ گیاه‌شناسی بسیار زیبا دیده می‌شود که در فضایی به وسعت 2.4 کیلومتر مربع بنا شده و گونه‌های مختلفی از گیاهان‌، درختان و گل‌های جهان را به نمایش گذاشته است. طراحی این باغ به صورت بسیار هنرمندانه‌ای انجام شده و جوایز بین‌المللی بسیاری را برای طراحان باغ به همراه داشته است. در این باغ می‌توانید گونه‌های مختلفی از کاکتوس، ساکولنت‌ها، نخل‌های استوایی، بُن‌سای، توپیاری و بیش از 670 نوع ارکیده را تماشا کنید. بازدیدکنندگان باغ  نانگ نوچ این فرصت را دارند که یک دوچرخه کرایه کرده و در بخش‌های مختلف باغ به گشت‌وگذار بپردازند. علاوه بر این، می‌توانند در نمایش‌های فرهنگی  یا نمایش فیل‌ها شرکت کرده و لحظات خوبی را سپری کنند. رقص سنتی تایلندی، ورزش موی‌تای و طبل‌نوازی باستانی از جمله نمایش‌هایی است که در این باغ برای علاقه‌مندان برگزار می‌گردد.

باغ استوایی نانگ نوچ (Nong nooch Tropical Garden)

دنیای زیر آب پاتایا (Underwater World Pattaya)

اگر به تماشای دنیای رنگارنگ زیر آب علاقه‌مندید، حتما سری به آکواریوم پاتایا که در بخش جنوبی شهر قرار دارد، بزنید و یک روز پرهیجان را در کنار خانواده خود بگذرانید. آکواریوم پاتایا یکی از بزرگ‌‌ترین آکواریوم‌های جهان و مجهزترین آکواریوم بخش جنوب شرقی آسیاست که بیش از پنج هزار آبزی را در یک تونل شیشه‌ای بزرگ  به نمایش گذاشته  و تصاویر زیبا و رنگارنگ خلق کرده است. این تونل شیشه‌ای بیش از 100 متر طول داشته و حدود 3.8 میلیون لیتر آب را در خود جای داده است. از جمله گونه‌هایی دریایی موجود در این آکواریوم می‌توان به کوسه، سمور دریایی، سفره ماهی، خیار دریایی، لاک پشت، ستاره دریایی، خرچنگ و ... اشاره کرد.

دنیای زیر آب پاتایا (Underwater World Pattaya)

معبد حقیقت (Sanctuary of Truth)

از جمله محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاتایا که معمولا مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد، معابد و اماکن مذهبی این شهر است. معبد حقیقت یکی از دیدنی‌ترین معابد پاتایاست که به دلیل استفاده از چوب در ساخت آن، با دیگر معابد این شهر متفاوت می‌باشد.  این معبد تماما از چوب ساخته شده و بر روی  بخش‌های مختلف آن حکاکی‌های ظریف و هنرمندانه‌ای دیده می‌شود که بیانگر تاریخ و فلسفه باستانی و شرقی است. ساخت معبد حقیقت از سال 1981 آغاز شده  و کنده‌کاری‌های روی آن هم‌چنان ادامه دارد. گفته می‌شود این معبد طبق برنامه در سال 2050 به اتمام می‌رسد، اما بسیاری از افراد نیز معتقدند کار بر روی این معبد هرگز تمام نمی‌شود. معبد حقیقت در کناره دریا واقع شده و علاوه بر جذابیت معماری، دارای برنامه‌هایی چون نمایش دلفین‌ها نیز می‌باشد.

معبد حقیقت (Sanctuary of Truth)

جزیره مرجانی

اگر به دنبال مکانی آرام به دور از شلوغی و جمعیت می‌گردید، حتما سری به جزیره مرجانی پاتایا بزنید. این جزیره در اطراف این شهر واقع شده و تصاویری از دریای فیروزه‌ای رنگ در ساحلی بکر و دست‌نخورده را برای علاقه‌مندان به طبیعت به نمایش گذاشته است. در این‌جا اثری از ساختمان‌های بلند و زندگی مدرن شهری دیده نمی‌شود. می‌توانید در سواحل آرام جزیره به استراحت بپردازید یا با قایق‌های کف شیشه‌ای بر روی آب‌های نیلگون شناور شوید. اسکی روی آب، موج‌سواری، پاراسیلینگ، غواصی، قایق موتوری، جت‌اسکی و ... از جمله تفریحات و سرگرمی‌هایی هستند که در این جزیره از آن برخودار خواهید بود.

جزیره مرجانی

جنگل فیل‌های پاتایا (Pattaya Elephant Jungle Sanctuary)

فیل‌ها، از جمله حیواناتی هستند که در بخش‌های مختلف شهر پاتایا، از نمایش فیل‌ها گرفته تا فیل‌سواری، خواهید دید. اگر از دوستدارران حیوانات هستید و نمی‌خواهید فیل‌های دوست‌داشتنی را در حال شکنجه یا کار اجباری ببینید، پیشنهاد می‌کنیم سری به جنگل فیل‌های پاتایا بزنید. این دهکده از سال 1973 با هدف نگهداری و مراقبت از فیل‌های ناتوان راه‌اندازی شده و در واقع آن‌ها را از انجام کارهای سنگین و طاقت‌فرسا نجات داده است. در این دهکده می‌توانید رژه رفتن فیل‌ها را تماشا کنید، به آن‌ها غذا دهید و اگر دوست داشتید فیل‌سواری در جنگل را نیز تجربه نمایید. 

جنگل فیل‌های پاتایا (Pattaya Elephant Jungle Sanctuary)

ساحل جزیره کوه لارن (Koh Larn)

در 7 کیلومتری  شهر پاتایا، جزیره‌ی کوچک زیبایی با نام کوه لارن وجود دارد که معمولا مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد. این جزیره با  4 کیلومتر طول و 2 کیلومتر عرض، 6 ساحل مختلف را در خود جای داده است که هرکدام از آن‌ها نیز زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارند. گردشگران می‌توانند با قایق‌هایی که همه روزه از پاتایا به سمت این جزیره حرکت می‌کنند، به کوه لارن رفته و یکی از سواحل سامه (Samae)، تاوا اِین (Tawaen)، تِین (Tien)، نول (Nual)،  تانگ لینگ (Tonglang) و تای اِیِ (Tayaiy) را برای گشت‌وگذار و اقامت انتخاب نمایند.

ساحل جزیره کوه لارن (Koh Larn)

کوه بودا (Buddha Mountain)

کوه بودا، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاتایاست که در منطقه‌ای با نام دریاچه‌ی نقره‌ای قرار دارد. بر روی این کوه بزرگ‌ترین تصویر بودا در جهان با طول 130 متر و عرض 70 متر طراحی شده است. این تصویر توسط یکی از هنرمندان خوش‌ذوق تایلندی بر روی کوه آهکی حکاکی شده و در انتها با طلا تزئین شده است. این هنرمند این کار در سال 1996 و به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاج‌گذاری پادشاه انجام داده است. کوه بودا در 6 کیلومتری پاتایا قرار دارد.

کوه بودا (Buddha Mountain)

موزه‌ی هنر در بهشت (Art In Paradise)

موزه‌ی هنر در بهشت در واقع یک گالری هنری است که فضای بین آثار هنری و مخاطب را از بین برده و با تصاویر فریبنده‌، لحظات سرگرم‌کننده‌ای را برای مخاطبان ایجاد کرده است. نقاشی‌های سه‌بعدی، نقاشی‌های دیواری و استفاده خلاقانه از سایه‌ها و لبه‌ها، از جمله تصاویر موجود در این گالری هستند که با فریب چشمان، لحظاتی جذاب خلق می‌کنند. این گالری دارای 10 بخش بوده و بیش از 100 اثر هنری را در خود جای داده است. می‌توانید در حالت‌های مختلف با نقاشی‌ها عکس بگیرید و تصاویر جالب و هیجان‌انگیزی از خود یا دوستانتان به ثبت برسانید.


مطالب مرتبط:

تفریح‌های شبانه پاتایا

موزه‌ی هنر در بهشت (Art In Paradise)

تئاتر آلانگ ‌کارن پاتایا (Alangkarn Show Pattaya)

تئاتر آلانگ ‌کارن، یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاتایا است که پیشنهاد می‌کنیم حتما یک شب را به تماشای آن اختصاص دهید. این تئاتر بزرگ‌ترین تئاتر اسطوره‌ای تایلند است که بخشی از تاریخ حماسی این کشور را به نمایش می‌گذارد.

تئاتر آلانگ ‌کارن پاتایا (Alangkarn Show Pattaya)

زیپ‌لاین فلایت آف د گیبون (Flight Of The Gibbon)

فلایت آف د گیبون، به معنای میمون دست‌دراز، نام یک زیپ‌لاین هیجان‌انگیز است که در فاصله بین دو شهر پاتایا و بانکوک قرار دارد. فلایت آف د گیبون دارای دو ایستگاه و 22 خط زیپ‌لاین می‌باشد که مسیری به طول 3 کیلومتر را در برگرفته است. اگر اهل ماجراجویی هستید و دوست دارید یک تفریح هیجان‌انگیز را در یک فضای سرسبز و جنگلی تجربه کنید، حتما زیپ‌لاین فلایت آف د گیبون را در برنامه تفریحات خود قرار دهید. دستگاه‌های این زیپ‌لاین بسیار امن طراحی شده و برای استفاده خانواده‌ها نیز مناسب است.

زیپ‌لاین فلایت آف د گیبون (Flight Of The Gibbon)

بازار شناور پاتایا

امکان ندارد به تایلند سفر کنید اما به بازدید از بازارهای شناور آن نروید. در واقع بازارهای شناور تایلند یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور هستند که در شهر پاتایا نیز دیده می‌شوند. بازارهای شناور در کنار رودخانه‌ها و کانال‌های آبی راه‌اندازی می‌شوند و فروشندگان نیز محصولات خود را بر روی قایق‌هایی شناور بر روی آب به مشتریان عرضه می‌کنند. در اطراف کانال‌های آبی نیز غرفه‌هایی در کنار هم ردیف شده‌اند که به فروش انواع محصولات می‌پردازند. اگر قصد خرید از فروشندگان شناور را دارید، شما هم باید یک قایق کرایه کنید تا بتوانید خود را به میان آب برسانید. در این‌جا هرچه بخواهید از سبزیجات و میوه‌های تازه گرفته تا سوغاتی‌ها و صنایع دستی خاص تایلند را می‌توانید پیدا کنید. حتی فروشندگانی نیز هستند که انواع غذاها و خوراکی‌های محلی پاتایا را بر روی آب برای مشتریان آماده کرده و سرو می‌کنند. خوردن غذاهای سنتی پاتایا در حالی که بر روی یک قایق بر روی آب شناور هستید، یکی از جذاب‌ترین تجربیات شما از سفر تایلند است که پیشنهاد می‌کنیم از دست ندهید.

بازار شناور پاتایا

در این مقاله به معرفی محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاتایا پرداخته و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. اگر به شهر زیبای پاتایا سفر کردید، بازدید از این اماکن دیدنی را از دست ندهید. در صورتی که قصد دارید با تورهای گردشگری همراه شده و به هریک از شهرهای توریستی تایلند سفر کنید، صفحات دیگر سایت را مورد بررسی قرار داده و زمان برگزاری و شرایط هریک از تورها را بررسی نمایید. کارشناسان کایت نیز به صورت 24 ساعته با شماره 75097700- 021   آماده پاسخگویی به سوالات شما می‌باشند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید