ارزان‌ترین غذاهای ترکیه | معرفی 10 غذای ارزان در استانبول
شراره رحیمی 1399/04/17 11712 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



استانبول جزو زیباترین شهرهای ترکیه می‌باشد که مقصد شگفت‌انگیزی برای سفر و گشت و گذار است. همان‌طور که می‌دانید هر کشور و یا حتی هر شهر غذاهای مخصوص به خود را دارد که تست کردن طعم‌های مختلف می‌تواند انگیزه‌ای جالب برای سفر باشد. جالب است بدانید که بسیاری از انسان‌ها نیز فقط به خاطر تست کردن غذاهای متنوع و طعم‌های مختلف تصمیم به سفر می‌گیرند. استانبول بی‌نظیرترین شهر ترکیه در کنار جاذبه‌های تاریخی و تفریحی، کافه‌ها و رستوران‌های متنوع و جذاب زیادی دارد که شما می‌توانید در سفر به این شهر خوشمزه‌ترین غذاهای عمرتان را نوش جان کنید. به علاوه هزینه غذا و نوشیدنی از فاکتورهای بسیار مهم هزینه سفر به استانبول به حساب می‌آید که با خوردن غذاهای ارزان در استانبول می‌توانید هزینه سفرتان را به طور قابل توجهی پایین بیاورید. در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا 10 غذای ارزان در استانبول ترکیه را به شما معرفی کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای استانبول وارد صفحه "تور استانبول" و برای دیدن بهترین قیمت پرواز به استانبول در روزهای مختلف، وارد صفحه "بلیط هواپیما استانبول" شوید.

معرفی 10 غذای ارزان در استانبول ترکیه

بسیاری از گردشگران به دنبال راهی هستند که بتوانند در کنار لذت بردن از مکان‌های دیدنی استانبول در ترکیه، هزینه سفر خود را نیز کاهش دهند. از این رو غذاهای خیابانی استانبول گذینه مناسبی برای مسافران می‌باشد زیرا علاوه بر داشتن قیمتی معقول به دلیل استفاده از ترکیبات خوش عطر و تازه با هر ذائقه‌ای متناسب هستند. به علاوه در این شهر بزرگ با آداب و رسوم و فرهنگ‌های متفاوت می‌توانید ارزان‌ترین غذاهای ترکیه را نوش جان کنید و از طعم بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. هم‌چنین از آن‌جایی که غذا جزو بخش‌های حذف نشدنی، اصلی و پرهزینه سفر می‌باشد، کایت قصد دارد در این بخش از مقاله به معرفی 10 مورد از غذاهای ارزان استانبول که در عین حال بسیار خوشمزه و لذیذ هستند، بپردازد.

معرفی 10 غذای ارزان در استانبول

  • بالیک اکمک

بالیک اکمک جزو غذاهای ارزان و خوشمزه ترکیه است که امروزه تمامی کسانی که به استانبول سفر می‌کنند، سعی دارند حتما این غذا را تست کنند. اگر در استانبول در کنار پل گالاتا در نزدیکی امینو نو و کاراکوی قدم بزنید، قطعا عطر و بوی بی‌نظیر غذای سرخ شده که بالیک اکمک یا نان و ماهی نام دارد را در تمام آن محل احساس خواهید کرد. بالیک اکمک یک قطعه ماهی در داخل نان رول می‌باشد که فروشندگان این غذا، ماهی را کباب می‌کنند و در داخل نان رول می‌گذارند که در صورت تمایل می‌توانید از فروشنده بخواهید نمک، پیاز خام، ترشی یا لیمو نیز به این غذا اضافه کند اما بالیک اکمک به صورت ساده خوشمزه‌تر است. شما می‌توانید بالیک اکمک را با قیمت 5 لیر، کمتر از 2 یورو خریداری کنید و به عنوان شام کامل یا میان وعده نوش جان کنید و از طعم بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

بالیک اکمک

  • کوکورچ

بسیاری از افراد عقیده دارند که کوکورچ را نباید قبل از پخت دید اما پس از پخته شدن باید با تمام لذت آن را نوش جان کرد. محتویات این ساندویچ از امعا واحشای داخلی قطعه قطعه شده گوسفند می‌باشد که روکش آن از روده گوسفند می‌باشد و همراه با آویشن، پونه کوهی و فلفل قرمز بر روی آتش کباب می‌شود. پس از پخته شدن، کوکورچ را در نان باگت قرار می‌دهند که دارای بو، طعم تیز و قوی می‌باشد که ممکن است با ذائقه تمامی افراد متناسب نباشد اما برای کسانی که عاشق سیرابی باشند بسیار اعتیاد آور است. از آن‌جایی که این غذا بر روی آتش کباب می‌شود، طعم دودی ملایمی به خود می‌گیرد که با هر بار گاز زدن این ساندویچ، طعم متفاوتی را حس خواهید کرد. شما می‌توانید کوکورچ را فقط با 2 یورو تهیه کنید و با لذت کامل آن را نوش جان کنید.

کوکورچ

  • کوفته ترکی

کوفته معروف ترکی نیز از دیگر غذاهای ارزان استانبول می‌باشد که در بازدید از استانبول حتما باید آن را امتحان کنید. طرز تهیه این کوفته‌ها به این صورت است که سبزی و گوشت چرخ کرده مخلوط می‌کنند و سپس کباب می‌کنند. شما می‌توانید در صورت تمایل کوفته را به همراه پیاز که ترکیبی از لوبیا و سالا است و دوغ سفارش دهید. بهتر است بدانید که شکل نسخه ترکی از کوفته با شکل سایر کوفته‌های دیگر کمی متفاوت است. رستوران Tarihi sultanahmet koftecisi در خیابان سلطان احمد که در دیوان یلو 12 قرار دارد بهترین جا برای خوردن خوشمزه‌ترین و ارزان‌ترین کوفته استانبول است. شما در این رستوان می‌توانید کوفته ترکی معروف را فقط با 15 لیر حدود 5 یورو سفارش دهید و با طعم بی‌نظیر آن دلی از عزا درآورید.

  • میدیه دولما

میدیه دولما جزو غذاهای ارزان و بسیار محبوب ترکیه است. میدیه دولما صدف شکم پر با آبلیمو و برنج می‌باشد که طعم بی‌نظیری دارد. این غذا جزو غذاهای ارزان خیابانی استانبول می‌باشد که با قدم زدن در کنار تمامی سواحل در تمامی دکه‌ها این غذا را مشاهده خواهید کرد. میدیه دولما از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است که شما می‌توانید فقط با 2 یورو این غذا را سفارش دهید و علاوه بر این‌که یک غذای بسیار خوشمزه و مقوی را میل می‌کنید، در هزینه‌های سفر خود نیز صرفه جویی کنید.

میدیه دولما

  • دونر کباب

دونر کباب نیز در بین غذاهای بسیار خوشمزه و ارزان استانبول ترکیه قرار می‌گیرد که در تمامی گوشه کنار استانبول پخت می‌شود و جزو غذاهای خیابانی به شمار می‌رود. البته ناگفته نماند که دونر شهرت جهانی دارد و تقریبا اکثر ایرانی‌ها با دونر کباب استانبول آشنایی کامل دارند و یا حداقل اسم این غذا را شنیده‌اند. دونر کباب از گوشت گوساله، بره یا مرغ تهیه می‌شود که دور یک سیخ عمودی را کاملا می‌پوشاند و سوخاری می‌شود. سپس با کمک چاقو بریده می‌شود و همراه با نان فانتزی یا لواش یا برنج سرو می‌شود. دونر کباب یه وعده ناهار بسیار لذیذ و خوشمزه است که بدون شک  با خوردن این غذا مدت‌ها طعم خوب آن را فراموش نخواهید کرد.

  • کومپیر یا سیب زمینی تنوری

کومپیر از دیگر غذاهای لذیذ و ارزان ترکیه‌ می‌باشد که انواع مختلفی دارد و با مراجعه به غذاخوری‌های خیابانی یا رستوران‌های استانبول با توجه به ذائقه و سلیقه شما آماده می‌شود. پایه اصلی غذای کومپیر سیب زمینی‌ بسیار بزرگ تنوری شده است که وسط سیب زمینی را باز می‌کنند و داخل آن را به کره آغشته می‌کنند. سپس داخل آن را طبق سلیقه مشتری با سوسیس، گوشت، کالباس، انواع سس‌ها، زیتون، هویج، نخود فرنگی، سالاد و ذرت پر می‌کنند. اگر شما نیز طرفدار غذاهایی هستید که با سیب‌ زمینی همراه است کومپیر پیش نهاد فوق‌العاده‌ای می‌باشد. بنابراین می‌توانید این غذا را فقط با 4 یورو از دکه‌های کنار خیابان سفارش دهید و طعم عالی و لذت‌بخش آن را تجربه کنید و لذت ببرید.

  • برگرهای آبدار

امروزه یکی دیگر از غذاهای مرسوم و ارزان در استانبول، همبرگر آبدار می‌باشد که این همبرگرها از سیر، ترشی، کاهو و بدون پنیر تهیه می‌شوند. گردشگران می‌توانند این غذا را در نزدیکی میدان تکسیم در رستوران‌هایی که در کنار خیابان استقلال هستند سفارش دهند و به عنوان یک وعده غذایی نوش جان کنند. رستوران Kizilkayalar واقع در Siraselviler Caddesi 6 بهترین برگرهای آبدار را از بین تمامی رستوران‌ها دارد. همبرگر آبدار غذای بسیار ارزانی است که شما می‌توانید آن را فقط با 2 لیر سفارش دهید و از طعم و بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

  • پیده تنوری

پیده نیز جزو غذاهای ارزان قیمت و خوشمزه استانبول می‌باشد که شباهت زیادی به پیتزای امروزی دارد. برای تهیه پیده، خمیر را به شکل قایق درمی‌آورند و داخل این قایق خمیری را با موادی همانند انواع مختلف گوشت، سبزیجات و پنیر پر می‌کنند. پیده یا همان پیتزای ترکی از مزه‌های بسیار عجیب خاورمیانه است که بسیار خوشمزه می‌باشد و در سفر به استانبول کاملا با بودجه شما متناسب خواهد بود.

پیده تنوری

  • سیمیت یا نان ترکی

نان سیمیت جزو نان‌های پرطرفدار و خوشمزه ترکیه است که به صورت حلقه‌ای پخته می‌شود و شباهت زیادی به دونات دارد. سیمیت را همراه با شیره انگور و کنجد نیز درست می‌کنند که گذینه عالی برای میان وعده، عصرانه و صبحانه است و شما می‌توانید این نان خوشمزه را همراه با چای ترکی سرو کنید و از طعم فوق‌العاده آن نهایت لذت را ببرید. هم‌چنین سیمیت را می‌توانید از تمامی مغازه‌ها، دکه‌ها و دستفروش‌های خیابانی در سراسر استانبول تهیه کنید و نوش جان کنید.

  • بورک

از دیگر غذاهای لذیذ و ارزان استانبول بورک می‌باشد که از خمیر چند لایه به صورت توپر یا ساده همراه با روغن تهیه می‌شود. بورک‌های ساده همانند پنیر، گوشت، سیب زمینی و اسفناج را به راحتی می‌توانید در استانبول پیدا کنید. این غذای بسیار خوشمزه نیز در لیست غذاهای ارزان خیابانی قرار می‌گیرد که در اکثر فروشگاه‌ها به شکل پرسی یا کیلویی با قیمت مناسب تقریبا 5 لیر به فروش می‌رسد که شما نیز می‌توانید با خوردن بورک طعم متفاوتی از سایر غذاها را تجربه کنید.

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد استانبول  بهترین شهر ترکیه برای تجربه غذاهای متنوع و نمادین ترکی می‌باشد که شما می‌توانید غذایی متناسب با هر ذائقه‌ای را آن‌جا پیدا کنید. غذاهای بسیار متفاوت و خوشمزه ترکیه که اکثر آن‌ها از گوشت و ماهی تهیه شده است هر گردشگری را شیفته خود می‌کند، بنابراین اگر به استانبول سفر کردید حتما خوردن غذاهای ارزان معرفی شده در بالا را فراموش نکنید. به این صورت علاوه لذت بردن از طعم‌های متفاوت غذاهای استانبول از هزینه سفرتان نیز به طور قابل توجهی کاسته می‌شود که می‌توانید این هزینه را صرف گشت و گذار در استانبول کنید و لذت ببرید. در صورتی که قصد سفر به استانبول ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌دهیم که با شماره 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را برای داشتن سفری دلپذیر به استانبول راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید