جذاب‌ترین تفریحات ارمنستان | معرفی 6 تفریح برتر در ایروان
حسام مقتدایی 1399/02/27 5315 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



مناظر بکر بسیار زیادی در ارمنستان وجود دارد که هر کدام تنوع خودشان را دارند و می‌توانید از امکانات بسیار زیاد آنجا برای خاطره‌انگیز کردن تعطیلاتتان استفاده کنید. در ادامه قرار است 6 تفریح جذاب در ارمنستان را به شما معرفی کنیم که اگر گذرتان به این کشور خورد، حتماً آن را تجربه کنید. در این وضعیت کرونایی احتمالاً حسابی خسته و کلافه شده‌اید و دلتان می‌خواهد زودتر اوضاع به روال سابقش برگردد که بتوانید دوباره هیجان را تجربه کنید و از روزمرگی دور شوید. ارمنستان بهترین مقصد برای رساندن شما به هدفتان است. با مجله گردشگری کایت و این مقاله جذاب، همراه باشید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای ارمنستان وارد صفحه "تور ایروان" شوید.


زیپ لاین در پارک یل اکستریم


زیپ لاین کردن مناسب آن‌هایی است که ماجراجو هستند نه کسانی که از ارتفاع می‌ترسند. با این حال، نیازی نیست حتماً حرفه‌ای باشید تا از این فعالیت لذت ببرید. پارک یل اکستریم در روستای ینوکاوان در فاصله 150 کیلومتری ایروان واقع شده و بهترین جا برای لذت بردن از زیپ لاین به شمار می‌رود. این پارک در طول سال باز است و 5 لاین مختلف دارد که می‌توانید هر زمان که نیاز به تفریح داشتید، به این کشور سفر کنید. متوسط بازدید از این مکان 90 دقیقه است که شامل 15 دقیقه آموزش اختصاصی ایمن می‌شود و همچنین مدت زمانی هم طول می‌کشد تا از یک لاین به لاین دیگر برسید.
علاوه بر زیپ لاین، این پارک فعالیت‌های بسیار دیگری برای کسانی که اهل ماجراجویی باشند، دارد مثل پارک طناب، زوربینگ، پینت بال، اسب‌سواری، صخره‌نوردی، آفرود و دوچرخه‌سواری در کوهستان.

پارک-ملی-یل-اکستریم


بالون هوای داغ را امتحان کنید!


اگر دلتان می‌خواهد ارمنستان را از دید پرندگان ببینید، حتماً بالون هوای داغ را امتحان کنید. منظره زیبای این کشور، قاب‌های بسیار خوبی به شما می‌دهد و روش‌هایی هم در این کشور وجود دارد که تجربه منحصربه‌فردی برای بازدیدکنندگان به همراه خواهند داشت. شما از بالای بسیاری از مناظر زیبای ارمنستان پرواز خواهید کرد و این پرواز چیزی در حدود 40 دقیقه تا 1 ساعت طول خواهد کشید و در ارتفاع 1000 متری زمین خواهید بود. مقدار زمانی که پرواز می‌کنید، بستگی به جهت پرواز و همچنین سرعت باد خواهد داشت. می‌توانید انتخاب کنید که دلتان می‌خواهد طلوع یا غروب آفتاب را ببینید یا نه. با این حال، حواستان به این نکته باشد که کل پروسه این فعالیت چیزی در حدود 4 تا 5 ساعت طول خواهد کشید که شامل رانندگی تا مقصد، تنظیم بالون و شروع پرواز می‌شود.
از این فعالیت در تمام مدت سال می‌توانید لذت ببرید؛ فقط مطمئن شوید که لباسی متناسب با ماهی که در آن قرار است پرواز کنید، پوشیده‌اید. اگر با کسی که دوستش دارید سفر می‌کنید، این یکی از عاشقانه‌ترین فعالیت‌هایی خواهد بود که با او تجربه می‌کنید. با این حال، این کار را می‌توانید با اعضای خانواده یا دوستانتان هم انجام دهید و لذتی فوق‌العاده ببرید.

بالون-هوای-داغ-ارمنستان


در ارمنستان، حتماً کوهنوردی کنید!


ارمنستان، درست مثل همسایه‌اش، گرجستان، کشوری کوهستانی است. به همین خاطر، کوهنوردان از اینکه در این کشور کوهنوردی کنند، لذت می‌برند و از حیات وحش آن نیز حیرت می‌کنند. اگر عاشق پیدا کردن جاهای دست نخورده هستید، ارمنستان همان مقصدی است که باید به آن سفر کنید. برخی از مقاصد کوهنوردی در این کشور شامل کوه آراگاتس (بلندترین کوه در ارمنستان با مسیرهای متفاوت برای رسیدن به قله)، قلعه امبرد، دریاچه کاری و صومعه‌های مختلف می‌شود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که قله جنوبی، کمی سهل‌الوصول‌تر از قله شمالی این کوهستان است.
اگر خیلی طرفدار کوهنوردی نیستید اما از یک پیاده‌روی در کوهستان به شکل معمولی لذت می‌برید می‌توانید سراغ پارک ملی دلیجان بروید و تا صومعه جوختاکوانک، دریاچه پرز یا حتی صومعه هاقارستین پیاده‌روی کنید. البته این خودش چیزی نزدیک به 13 کیلومتر است.

کوهنوردی-در-ارمنستان


اسکی در سخکادزور


منطقه اسکی سخکادزور در فاصله 1 ساعتی ایروان واقع شده و بهترین جا برای اسکی روی برف است. اینجا، برف هرگز آب نمی‌شود. نگران تازه‌وارد بودنتان نباید، در این منطقه می‌توانید مسیرهای مختلف با سختی‌های متفاوت پیدا کنید. مرتفع‌ترین نقطه برای اسکی در ارتفاع 2819 متری است و لازم است حتماً از مسیر طناب‌کشی شده اسکی کنید.
وقتی هوا خوب و صاف است می‌توانید دریاچه سوان را از اولین ایستگاه ببینید. وقتی به قله کوه برسید می‌توانید از منظره کوهستان آرارات لذت ببرید.

اسکی-در-ایروان


برای مدتی، پرنده بودن را تجربه کنید!


ارمنستان 300 روز از سال را طلوع خورشید دارد و این بزرگ‌ترین مزیت برای پاراگلایدر سواری به شمار می‌رود. شرکت‌های زیادی وجود دارند که خدمات پاراگلایدر سواری را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند؛ با این حال، مقصد پرواز تقریباً یکسان است. کوهستان هاتیس و گوتان در نزدیکی ایروان واقع شده‌اند و هردو از مقاصد معروف برای کسانی به شمار می‌روند که قصد پاراگلایدر سواری دارند. کوهستان تقنیس، هم برای منطقه اسکی خود شناخته می‌شود. همان‌طور که می‌بینید امکان‌های زیادی برای فعالیت‌های جذاب در ارمنستان دارید. فقط کافی است تصمیمتان را بگیرید.

پاراگلایدر-سواری-در-ارمنستان


پرندگان را ببینید!


ارمنستان، خانه 350 گونه متفاوت پرنده است که 245 مورد از آن در همان‌جا تخم‌گذاری می‌کنند. اگر عاشق تماشای پردگان هستید، بازدید از ارمنستان می‌تواند برایتان لذت‌بخش باشد. مقصد جایی که برای تماشای پرندگان مناسب است، بین دریای کاسپین و دریای سیاه است. شما می‌توانید از منظره‌ای که به شما می‌دهد لذت ببرید. دریاچه سوان و آرپی، بزرگ‌ترین خانه کلونی‌های تخم‌گذاری پرندگان ارمنستانی است. علاوه بر این، آرپی همچنین خانه جمعیت کوچکی از پلیکان‌ها هم هست.
بهترین زمان برای تماشای پرندگان در ارمنستان بین ماه مه و جولای و دوباره در سپتامبر و اکتبر است. بهترین است حداقل برای 8 روز سفر برنامه‌ریزی کنید که به طور کامل بتوانید همه این‌ها را در ارمنستان تجربه کنید. شرکت‌های بسیاری وجود دارند که تورهای تماشای پرندگان را ارائه می‌کنند می‌توانید شرکت موردنظرتان را بسته به پرنده‌ای که می‌خواهید ببینید، انتخاب کنید.

تماشای-پرندگان-در-ایروان


این همه کار هیجان‌انگیز خواهید داشت!


تردید نکنید! بلافاصله بعد از ایام قرنطینه، بهترین کاری که می‌توانید بکنید تا حال و هوایتان عوض شود، سفر به ارمنستان است. سفر به کشوری پر از فعالیت‌های ماجراجویانه و لذت‌بخش که آدرنالین خونتان را افزایش می‌دهد و شما را دوباره پرانرژی می‌سازد. در این مقاله از مجله گردشگری کایت سعی کردیم درباره 6 فعالیت جذاب در کشور ارمنستان برایتان بنویسیم که با سفر به آن می‌توانید تجربه کنید. اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، بهتر است با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت، راهنمایی‌های لازم را در اختیارتان قرار دهند و درباره جزئیات سفر برایتان توضیحاتی بدهند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید