کیترینگ‌ ایرلاین‌های مختلف
حامد مقتدایی 1398/11/24 1330 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر می‌خواهید واقعیت را درباره غذاهای هواپیما بدانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا نکات عجیب و جذاب در مورد کیترینگ‌های ایرلاین‌های مختلف دنیا را در این مقاله بخوانید.


نکات عجیب و جذاب در مورد کیترینگ‌ها

با خواندن این مقاله، غذای سروشده در ایرلاین‌ها را کنار نمی‌گذارید، اما دیدتان نسبت به خوردن‌شان باز می‌شود. 

آن دسته افرادی که معمولاً در سفرهای هوایی به سر می‌برند، رابطه عجیبی با غذای سروشده در هواپیماها دارند. عده‌ای ترجیح می‌دهند قبل پرواز چیزی میل کنند، عده‌ای هم حین پرواز را می‌پسندند. در این میان یک سری‌ از ایرلاین‌ها، غذاهای خوبی ارائه می‌کنند و تعدادی دیگر، توجهی به این مسئله ندارند. گاهی‌اوقات همین کیفیت غذای سروشده است که وجه تمایز بین انتخاب کلاس‌های پروازی اقتصادی و ویژه می‌شود. 


کیترینگ‌های-ایرلاین‌های-مختلف-دنیا

اگر به غذایی‌ که در حین پرواز می‌خورید، اهمیت می‌دهید، پس این 13 نکته عجیب و جذاب درباره کیترینگ‌های هواپیمایی‌های مختلف دنیا را از دست ندهید: 


1. کیترینگ ایرلاین‌ها، یک صنعت چندمیلیارد دلاری است.

کیترینگ ایرلاین‌ها، یک صنعت جهانی 13 میلیارد دلاری است. تخمین زده می‌شود که اندازه بازار آن توان رشد 18 میلیارد دلاری تا سال 2021 داشته باشد. 


2. غذای سروشده در ایرلاین‌ها قدمت صدویک ساله دارد.

در 11 اکتبر سال 1919، هندلی‌-پیج اولین وعده غذایی درون پروازی را در مسیر لندن به پاریس سرو کرد. مسافران می‌توانستند با پرداخت سه شیلینگ یک ناهار از پیش‌آماده و یک میوه خریداری کنند. 


3. نحوه برش میوه‌های ایرلاین‌ها با هم تفاوت دارد.

ایرلاین‌ها درخصوص شرایط مواد غذایی‌شان خیلی حساسیت به خرج می‌دهند. برخی از آن‌ها از شرکت‌های مشابه مواد لازم را تهیه می‌کنند، اما درخواست‌شان از آن‌ها با هم تفاوت دارد. غذایی که سفارش می‌دهند تفاوت داشته و نحوه ارائه‌شان هم متمایز است. معمولاً درخواست اندازه و برش میوه ایرلاین‌ها بسته به ظرفی که دارند، متفاوت خواهد بود. 


4. تاخیر در پرواز موجب خراب شدن غذاها می‌شود.

چه مسافر باشید، چه خدمه، رسیدگی به پروازهای تاخیردار سخت است. نه تنها غذاهای خورده‌نشده را باید بعد از هر پرواز دور انداخت، بلکه اگر تاخیر بین شش تا هشت ساعت طول باشد، کل غذاهای داخل هواپیما را باید دور ریخت. جهت تضمین کیفیت و سلامت غذا، کلیه غذاها را باید جایگزین کرد. 


کیترینگ‌های-ایرلاین‌های-مختلف-دنیا

5. غذاها باید روی زمین طبخ شوند.

هواپیماها به دلایل امنیتی، از آشپزخانه‌های مجهزی برخوردار نیستند. در عوض، غذاها بیشتر روی زمین و پیش از پرواز تهیه می‌شوند و در پرواز یک بار مجدداً گرم می‌شوند. خدمه کابین باید از یک گرم‌کن که هوای داغ و خشک را بین غذاها جریان می‌دهد، استفاده کنند. 


6. مزه غذاها در آسمان کاملاً متفاوت است.

اگر از غذاهای هواپیما متنفرید، بدانید که تنها نیستید. اما مشکل از غذای سروشده نیست، مشکل شمایید. به علت فشار پایین و رطوبت در ارتفاع 30 هزارپایی، مزه نوشیدنی‌ها و غذاها برایمان متفاوت خواهد بود. در ارتفاع بالا، توانایی شما در درک مزه‌های شیرین و شور به ترتیب 15 الی 20 درصد و 20 الی 30 درصد کاهش پیدا می‌کند.


7. غذاهای سروشده در هواپیما واقعاً تازه نیستند.

وعده‌های غذایی سروشده در هواپیما 10 ساعت پیش از خورده شدن آماده می‌شوند. گاهی‌اوقات، 72 ساعت پیشتر هم ممکن است طبخ شده و سپس فریز ‌گردند. بااین‌حال، کاملاً  سالم‌اند. چون بنابر استانداردهای سلامت غذایی بین‌المللی، ایرلاین‌ها می‌توانند غذا را تا پنج روز فریز کنند و سپس در اختیار مسافران قرار دهند. 


8. بیش از آنچه فکرش را بکنید، گران‌قیمت هستند.

اگر قبلاً پرواز کرده‌ باشید، می‌دانید که غذاهای داخل هواپیما چقدر گران‌ هستند. گزارشی در سال 2013، نشان داد که ایرلاین‌ها 2600 درصد بیشتر از اغذیه‌فروشی‌ها، برای غذای سروشده در هواپیما، هزینه از شما دریافت می‌کنند. 


کیترینگ‌های-ایرلاین‌های-مختلف-دنیا

9. آلودگی صوتی در کابین می‌تواند بر طعم و مزه غذا اثر بگذارد.

علاوه بر بو و مزه، شنوایی شما هم در تجربه خوردن غذا اثرگذار است. بنابر مطالعات اخیر، شنیدن صداهای بلند به طور مداوم در حین خوردن، موجب می‌شود که شیرینی و شوری کمتری در غذایی که می‌خورید، احساس کنید. گوش دادن به موسیقی می‌تواند بر این مسئله غلبه کند. 


10. گوشت غذاهای سروشده در هواپیماها، پخته نیست.

گوشت گوساله را تا 30 درصد و گوشت مرغ را تا 60 درصد پیش از ورود به هواپیما طبخ می‌کنند. نگران نباشید، باقی آن در داخل گرم‌کن هواپیما پخته می‌شود. 


11. منوهای غذایی از یکسال قبل، برنامه‌ریزی می‌شوند.

ایرلاین‌ها برنامه‌ غذایی منوی‌شان را حداقل تا 6 ماه زودتر تنظیم می‌کنند که گاهی‌اوقات این کار یک‌سال قبل انجام می‌گیرد. 


12. مسافران مجموعاً سالانه میلیون‌ها تن آشغال تولید می‌کنند.

بنابر انجمن حمل‌ونقل هوایی، مسافران هوایی حدوداً 5.7 میلیون تن آشغال در سال 2017 تولید کرده‌اند. این آمار شامل چیزهایی همچون، خمیردندان، مجلات، فضولات توالت و وعده‌های غذایی می‌شود. 


13. خوردن غذا در هواپیما برای سلامتی‌تان بد نیست.

مطمئن شوید که در پرواز گرسنه نمی‌شوید. اگر از خوردن غذا در هواپیما اجتناب کنید، سطح قند خون‌تان افت می‌کند، ضعیف می‌شوید و به لرزه میفتید. این مسئله منجر به بروز سردرد و تغییرات در وضعیت اخلاقی‌تان می‌شود. اگر وارد یک منطقه زمانی دیگر شوید که بدتر، تاثیرگذاری بسیار بیشتری بر سلامت‌تان خواهد گذاشت. 


کیترینگ‌های-ایرلاین‌های-مختلف-دنیا

در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستنی‌های مفید و کاربردی از نکات عجیب و جذاب درباره کیترینگ‌های ایرلاین‌های مختلف دنیا آشنا کردیم. اگر قصد سفرهای داخلی و خارجی را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تورهای داخلی و خارجی راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید