کویر مصر | بهترین زمان سفر به کویر مصر چه زمانی است؟
علیرضا مشرقی 1399/02/03 6116 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



جالب است بدانید که کویرهای ایران عزیز ما، یکی از زیباترین نماد‌های گردشگری کشورمان محسوب می‌شوند. متاسفانه در گذشته اکثر کسانی که از این کویرها بازدید می‌کردند، گردشگران خارجی بودند و کمتر کسی از هموطنان، میلی به بازدید از این کویرها داشت. اما خوشبختانه طی چند سال اخیر، هموطنان ایرانی نیز توجه بیشتری به این کویرها نشان می‌دهند و به همین خاطر بر تعداد بازدیدکنندگان کویرهای ایران افزوده شده است. شاید در درجه اول تصور کنید که کویر چیزی جز شن و ماسه نیست اما دقیقا در دل همین کویر است که انسان متوجه می‌شود که در این دنیای خلقت به اندازه نوک سوزنی بیش نیست و درست همان جاست که تمام غرور و تکبر خود را فرو می‌نشاند. زمانی که روی رمل‌های کویری قدم می‌زنید، معنای حد و مرز برای شما از بین می‌رود. از دور دست تنها خط افق است که شما را به سمت خود می‌کشاند. سکوت کویر همان جایی است که می‌خواهید تمام دردهای خود را فریاد بکشید و از آرامش محیط اطراف خود لذت ببرید. اما از قدیم نیز گفته‌اند شنیدن کی بود مانند دیدن و تا زمانی که خودتان با چشمان خود از این همه زیبایی بازدید نکنید، قطعا متوجه تعریف‌های دیگران نخواهید شد. اما از نظر شما همراهان عزیز کایت، بزرگ‌ترین عامل بازدارنده بازدیدکنندگان از کویر چیست؟ شاید اکثر افراد گرمای طاقت فرسای کویر را مهم‌ترین دلیل خود برای عدم بازدید از کویر بدانند. اینکه گرمای هوای کویر بسیار زیاد است، کاملا منطقی بوده و هیچ شکی در آن نیست. اما مساله اصلی اینجاست که گرمای هوای کویر نیز در تمامی روزهای سال یکسان نیست. امروز قصد داریم تا شما را با کویر مصر، کویری زیبا که در نزدیکی شهر جندق واقع شده است آشنا کنیم و به شما نشان دهیم که بهترین زمان سفر به کویر مصر، چه وقتی است. پس با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین لحظات را در کویر مصر تجربه کنید.


کویر مصر کجاست؟


کویر مصر در استان اصفهان، 45 کیلومتری جندق و 30 کیلومتری شمال شهرستان خور واقع شده است و یکی از زیباترین کویرهای تمام ایران به شمار می‌آید. عوامل زیادی باعث شهرت کویر مصر شده‌اند، اما مهم‌ترین این عوامل را می‌توان نام آن دانست! نامی که از نزدیک ترین روستا به این کویر یعنی روستای مصر گرفته شده و داستان‌های زیادی در مورد آن بیان می‌شود که در این مقاله مجال توضیح دادن آن نیست. بد نیست بدانید که روستای کویر مصر، حدود 120 نفر سکنه دائمی دارد که در تمامی روزهای سال، این روستا را ترک نمی‌کنند. به همین خاطر حتی در گرم‌ترین روز سال نیز می‌توانید امیدوار باشید که در کویر مصر تنها نیستید و کسی هست که در مواقع خطر به کمک شما بشتابد.

کویر-مصر-کجاست؟


بهترین زمان سفر به کویر مصر چه وقتی است؟


کویر مصر نیز همانند تمامی کویرهای دیگر دنیا، آب و هوایی بسیار گرم و خشک دارد. در کویر آلودگی هوا معنی ندارد و آفتاب به صورت مستقیم بر زمین می‌تابد. هوای کویر آنقدر گرم است که اکثر موجودات کویری، شب را برای بیرون آمدن از لانه خود انتخاب می‌کنند. اما با این وجود، حتی همین گرمای طاقت فرسا نیز می‌تواند لذت بخش باشد. زیرا تابش آفتاب در کویر با تابش آفتاب در تمامی قسمت‌های دیگر دنیا، تفاوت دارد. اما بسیاری از افراد وجود دارند که نسبت به گرمای شدید حساس هستند و احساس گرمازدگی می‌کنند. اگر شما نیز با گرما میانه خوبی ندارید و از آن فراری هستید، باید بدانید که در زمستان و پاییز، آب و هوای کویر مصر دچار تغییرات بسیار زیادی می‌شود. شاید عجیب باشد اگر بدانید که شب‌های کویری در فصل زمستان، هم اندازه شب‌های کوهستان سرد و طاقت فرسا هستند! در فصل‌های پاییز و زمستان، آفتاب به صورت مایل بر کویر می‌تابد و همین مساله باعث می‌شود تا از شدت گرمای آن کاسته شود. از این رو اگر به بازدید از کویر علاقه‌مند هستید اما طاقت گرما را ندارید، ما به شما فصل پاییز و زمستان را برای سفر پیشنهاد می‌کنیم.
اما حتی بین فصل پاییز و زمستان نیز تفاوت‌های زیادی وجود دارد. اگر قصد اقامت در اقامتگاه‌های بومگردی را داشته باشید، بهتر است فصل پاییز یا اوایل بهار را برای سفر خود انتخاب کنید. زیرا در این زمان، شب‌ها آنقدر سرد نیستند که طاقت تحمل آن را نداشته باشید و در عین حال با تغییر زاویه تابش آفتاب، گرمای کویری نیز کاهش پیدا کرده است و هوای کویر قابل تحمل‌تر از فصل تابستان خواهد بود. اما با وجود همه این تفاسیر، باید بدانید که در هیچ روزی از سال، کویر هوای معتدلی ندارد و اصلا امکان این نیست که هوایی معتدل و بهاری را تجربه کنید. چه در بهار و چه در زمستان، کویر همواره گرمای مخصوص به خود را داشته و خواهد داشت. سفر به کویر مصر قطعا خاطره‌انگیز‌ترین سفری خواهد بود که در طول عمر خود تجربه می‌کنید و هیچ‌گاه خاطرات آن را فراموش نخواهید کرد.

بهترین-زمان-سفر-به-کویر-مصر-چه-وقتی-است؟


خب همراهان عزیز کایت، آیا تا به حال از کویر مصر بازدید کرده‌اید؟ به نظر شما بهترین زمان سفر به کویر مصر چه زمانی است؟ اگر تا کنون از کویر مصر بازدید نموده‌اید، حتما تاریخی که سفر کرده‌اید و تجربه‌ای که داشته‌اید را با ما و سایر همراهان کایت در میان بگذارید! فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان همراه هستیم!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید