کویر مصر | معرفی بهترین اقامتگاه‌های کویر مصر ایران
زهرا نیرومند 1399/02/01 7706 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کویر، یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت است که طرفداران بسیاری در بین گردشگران و طبیعت‌دوستان دارد. تورهای گردشگری و کویرنوردی زیادی هستند که علاقه‌مندان را به سمت کویرهای زیبای ایران هدایت می‌کنند. یکی از پرطرفدارترین تورهای کویرنوردی، تور کویر زیبای مصر است که عنوان پرفروش‌ترین تور کویرگردی ایران را به خود اختصاص داده است. سالانه گردشگران ایرانی و خارجی زیادی به روستای مصر سفر می‌کنند تا زیبایی‎‌های شگفت‌انگیز و جاذبه‌های فوق‌العاده این کویر را از نزدیک ببینند. اگر بخواهید از تمامی جاذبه‌های دیدنی کویر مصر بازدید کنید، باید حداقل یک شبانه‌روز در این روستا بمانید. اگر اهل کمپینگ باشید می‌توانید در دل کویر چادر بزنید و شب را زیر آسمان پرستاره بخوابید. اما اگر اهل چادر زدن نیستید، باید اقامت‌گاهی را برای خود انتخاب کنید. با توجه به توریستی بودن منطقه اقامت‌گاه‌های زیادی در روستای مصر و روستاهای اطراف کویر وجود دارد که تقریبا همه آن‌ها ویژگی‌ها و امکانات مشابهی را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهند. اگر قصد سفر به کویر مصر را دارید و به دنبال اقامتگاهی مناسب می‌گردید، ادامه مطلب را دنبال نمایید. در این بخش بهترین اقامتگاه‌های کویر مصر را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.


اقامت‌گاه کاریز


اگر دوست دارید در روستای مصر اقامت داشته باشید، می‌توانید اقامت‌گاه سنتی کاریز را برای استراحت و گذران شب انتخاب کنید. این اقامت‌گاه دارای 12 اتاق است که هریک از آن‌ها ظرفیت 4 نفر را دارند. اتاق‌ها به صورت سنتی طراحی شده‌اند و دارای حمام و سرویس بهداشتی مشترک می‌باشند. علاوه بر این، یک آشپزخانه نیز در این اقامت‌گاه تعبیه شده است که برای تمامی اتاق‌ها به صورت عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در محوطه اقامت‌گاه کاریز چند تخت قرار داده شده و یک فضای سنتی پذیرایی برای مهمانان و دورهمی‌های شبانه تورها فراهم شده است. در صورتی که علاقه داشته باشید می‌توانید از رستوران کاریز برای صرف هر سه وعده غذایی خود استفاده نمایید. همچنین خدماتی چون سافاری در کویر و پیاده‌روی در هنگام طلوع و غروب خورشید نیز ارائه می‌شود که در صورت تمایل می‌توانید از این خدمات نیز بهره ببرید.

اقامتگاه‌های کویر مصر


اقامت‌گاه افضل


اقامت‌گاه افضل، اقامت‌گاه سنتی دیگری است که در روستای مصر واقع شده و امکانات رفاهی و تفریحی خوبی را برای مهمانانش فراهم کرده است. این اقامت‌گاه دارای 15 اتاق و سوئیت است که روی‌هم ظرفیت 80 مسافر را دارند. اتاق‌های اقامت‌گاه افضل دارای سرویس بهداشتی مجزا هستند، اما حمام به صورت مشترک برای تمامی اتاق‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله امکانات این اقامت‌گاه می‌توان به اینترنت رایگان، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، تورهای سافاری، موتورسواری و شترسواری اشاره کرد. غذاخوری افضل نیز انواع غذاهای سنتی ایرانی و محلی را برای مهمانان و علاقه‌مندان به غذاهای بومی آماده می‌کند.


اقامت‌گاه شن‌زار


از دیگر اقامتگاه‌های کویر مصر می‌توان به اقامت‌گاه شن‌زار اشاره کرد که در روستای مصر قرار دارد. این اقامت‌گاه دارای 12 اتاق و سوئیت است که روی‌هم ظرفیت 80 مسافر را دارند. اقامت‌گاه شن‌زار نیز مانند دیگر اقامت‌گاه‌های این منطقه، دارای معماری سنتی خانه‌های کویری است. دیوارهای کاه‌گلی با سقف‌های هلالی از جمله ویژگی‌های معماری خانه‌های این منطقه است که حسی جذاب و دوست‌داشتنی را در مهمانان ایجاد می‌کند. اتاق‌های شن‌زار دارای حمام و سرویس بهداشتی مجزا نیستند و همه مهمانان از یک سرویس مشترک در حیاط مجموعه استفاده می‌کنند. از جمله ویژگی‌های این اقامت‌گاه سرو غذاهای محلی و سنتی ایرانی است.


اقامت‌گاه عمو نوروز


کویر مصر در استان اصفهان و در نزدیکی شهر زیبای خور قرار دارد. اگر اقامت‌گاه خود را در این شهر انتخاب کنید، این فرصت را دارید که علاوه بر جاذبه‌های دیدنی و مناظر حیرت‌انگیز کویر مصر، از شهر سنتی خور نیز بازدید کنید. اقامت‌گاه عمو نوروز یک خانه کویری است که در بافت سنتی شهر خور واقع شده است. عمو نوروز خانه‌ای دنج و دلباز است که قدمت آن به دوران قاجار برمی‌گردد. خانه عمو نوروز 11 اتاق دارد که 3 اتاق آن دارای حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی بوده و سایر اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی و حمام مشترک هستند. ظرفیت مهمانان این 11 اتاق حدود 50 نفر است. در این اقامت‌گاه می‌توانید از امکاناتی چون کافه، کافه گیم و فروشگاه سوغاتی و صنایع دستی برخوردار باشید.

اقامتگاه‌های کویر مصر


اقامت‌گاه ترند


ترند، یکی دیگر اقامتگاه‌های کویر مصر است که در خور و در بافت قدیمی این شهر واقع شده است. این اقامت‌گاه دارای 10 اتاق و سوئیت است که هر کدام از آن‌ها دارای ظرفیت‌های متفاوتی هستند. اتاق‌های این اقامت‌گاه کف‌خواب هستند و سرویس خواب بر اساس تعداد افرادی که اتاق را اجاره می‌کنند، به آن‌ها داده می‌شود. ظرفیت کلی هتل به صورت هم‌زمان 70 نفر می‌باشد. اتاق‌های این اقامت‌گاه مانند دیگر اقامت‌گاه‌های سنتی دارای سرویس بهداشتی و حمام نیستند. این امکانات در محوطه هتل وجود دارد و به صورت مشترک با دیگر مهمانان مورد استفاده قرار می‌گیرد.


اقامت‌گاه آتشونی


اقامت‌گاه آتشونی بنایی 300 ساله است که در روستای گرمه، از توابع شهر خور، واقع شده است. ساختمان آتشونی با همان معماری قدیمی بازسازی شده و به عنوان یکی از بهترین اقامتگاه‌های کویر مصر، سالانه پذیرای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی می‌باشد. آتشونی دارای 2 مهمان‌سرا و 12 اتاق است که همه آن‌ها با صنایع دستی و هنرهای سنتی این منطقه چیدمان شده‌اند و طراحی کاملا بومی دارند. سرویس‌بهداشتی، حمام، آشپزخانه، کافه و غذاخوری با انواع غذاهای سنتی و محلی، از جمله امکانات این خانه قدیمی است که برای مهمانان و مسافران فراهم شده است.


اقامت‌گاه گندم‌زار


اقامت‌گاه گندم‌زار در روستای فرح‌زاد از توابع شهر خور واقع شده و تنها 3 کیلومتر با روستای مصر فاصله دارد. یکی از جذابیت‌های این اقامت‌گاه بومی، قرار گرفتن آن در میان تپه‌های شنی است که جلوه‌ای خاص به آن داده و مناظر بسیار زیبایی را در اطراف این اقامت‌گاه ایجاد کرده است. گندم‌زار دارای 3 اتاق و 4 سوئیت است که هرکدام از آن‌ها ظرفیت‌های متفاوتی دارند. مسافران می‌توانند با توجه به تعداد همراهان خود یکی از اتاق‌های 3 نفره، 4 نفره یا 10 نفره اقامت‌گاه را اجاره نمایند. اتاق ها دارای سرویس بهداشتی و حمام مجزا نیستند و به صورت مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرند. در محوطه هتل نیز فضاهایی برای دورهمی‌های شبانه با امکان روشن کردن آتش فراهم شده است که حس و حال خاصی را به شب‌های گندم‌زار می‌دهد.

اقامتگاه‌های کویر مصر


اقامت‌گاه قلعه جندق


در روستای جندق از توابع شهر خور، اقامت‌گاهی سنتی با نام قلعه جندق وجود دارد که مانند بسیاری از اقامت‌گاه‌های این منطقه به شکل بومی و سنتی طراحی شده است. قلعه جندق دارای 20 اتاق و سوئیت است که با ظرفیت‌های 2 نفره تا 10 نفره طراحی و چیدمان شده‌اند. در این‌جا نیز حمام و سرویس بهداشتی به صورت مجزا در اتاق‌ها وجود ندارد و مشترک با دیگر مهمانان مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک آشپزخانه عمومی در محوطه این قلعه زیبا تعبیه شده است که مهمانان می‌توانند برای پخت و پز از آن استفاده نمایند. اگر نمی‌خواهید آشپزی کنید، می‌توانید از غذاخوری اقامت‌گاه انواع غذاهای محلی و بومی خوشمزه را سفارش دهید و نوش جان کنید.


هتل بالی


بالی، بزرگ‌ترین هتل کویری بخش مرکزی ایران است که در شهر خور استان اصفهان قرار دارد. این هتل 2 ستاره در 2 طبقه بنا شده و دارای 33 اتاق است که هرکدام از آن‌ها به صورت سنتی طراحی و تزیین شده‌اند. اتاق‌های هتل 2 نفره تا 6 نفره هستند و ظرفیت کلی هتل نیز 136 نفر است. اگر دوست دارید در یک هتل سنتی با امکانات کامل اقامت داشته باشید، هتل کویری بالی بهترین انتخاب است. این هتل، بر خلاف اقامتگاه‌هایی که تا این‌جا معرفی شده‌اند، دارای سرویس بهداشتی و حمام مجزا برای هر اتاق است. علاوه بر این، امکاناتی چون تلویزیون، یخچال، سیستم سرمایشی و گرمایشی را نیز برای مهمانان خود فراهم کرده است. هتل بالی تورهای کویرنوردی، شترسواری، موتورسواری، سافاری و ... را نیز برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند که تمامی آن‌ها با همراهی راهنمایان حرفه‌ای انجام می‌شود.

اقامتگاه‌های کویر مصر


هتل سنتی تی دا


هتل تی دا در روستای فرحزاد شهرستان خور و در دل کویر بنا شده است. این هتل دارای 30 اتاق و سوئیت است که هرکدام از آن‌ها ظرفیت‌های متفاوتی دارند. مسافران می‌توانند با توجه به تعداد همراهان خود یکی از اتاق‌های 2 نفره، 3 نفره یا 4 نفره این هتل را اجاره نمایند. از جمله امکانات این هتل می‌توان به تلویزیون، اینترنت، یخچال، آشپرخانه و ... اشاره کرد. در رستوران هتل نیز انواع غذاهای ایرانی و فرنگی برای مهمانان آماده و سرو می‌گردد. جالب است بدانید که غذاهای این هتل با مواد اولیه کاملا ارگانیک و با بالاترین کیفیت تهیه می‌شوند.


در این بخش تعدادی از هتل‌های سنتی و اقامتگاه‌های کویر مصر ایران را به شما عزیزان معرفی کردیم و اطلاعات جامعی در مورد امکانات و ویژگی‌های هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. نکته‌ای که در اغلب اقامت‌گاه‌های این منطقه مشاهده می‌کنید، طراحی سنتی اتاق‌ها و چیدمان بومی مناطق کویری است. اغلب اتاق‌ها کف‌خواب هستند و با پشتی، بالش و تشک چیدمان شده اند. برای واقعی‌تر شدن طراحی سنتی و القای حس زندگی در خانه‌های کویری برای مسافران، حمام و سرویس بهداشتی نیز در حیاط اقامت‌گاه ساخته شده و به صورت مشترک استفاده می‌شود. اگر قصد سفر به کویر مصر ایران را دارید و به دنبال یک تور گردشگری یا اقامت‌گاه مناسب با شرایط خود می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم با شماره 02175097700 تماس بگیرید و از راهنمای‌های کارشناسان کایت در این زمینه استفاده نمایید. علاوه بر این می‌توانید رزروهایتان را نیز از طریق وب‌سایت کایت با آدرس www.kite.ir انجام دهید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید