مقایسه کوش‌آداسی و ازمیر؟ کدام برای سفر ایرانیان بهتر است؟
زهرا نیرومند 1399/06/28 2995 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



همان‌طور که می‌دانید، ترکیه یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد خارجی در بین ایرانیان است. این کشور به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی متنوع، سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر نقاط دنیا به سمت خود جذب می‌کند. ترکیه، شهرهای توریستی متعددی دارد که  معمولا انتخاب را برای گردشگران سخت کرده و آن‌ها را کمی دچار تردید می‌کند. اگر قرار باشد به ترکیه سفر کنید، ابتدا باید هدف خود را از سفر مشخص نمایید تا بتوانید یکی از شهرهای جذاب و زیبای این کشور را برای اقامت انتخاب کنید. برای این‌که انتخاب راحت‌تر و بهتری داشته باشید، باید تا حدی شهرهای توریستی ترکیه مانند استانبول، آنکارا، آنتالیا، مارماریس، کوش‌آداسی، ازمیر و ... را بشناسید و با آب‌وهوا، اقامت‌گاه‌ها، هزینه‌ها و جاذبه‌های گردشگری آن‌ها آشنا شوید. ما در این مقاله به مقایسه کوش‌آداسی و ازمیر پرداخته و با دادن اطلاعات در مورد هریک از آن‌ها کمک می‌کنیم تا انتخاب درست‌تر و بهتری داشته باشید. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، ادامه مطلب را دنبال نمایید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای کوش آداسی وارد صفحه "تور کوش آداسی" شوید.

سفر به کوش‌آداسی و ازمیر

کوش‌آداسی و ازمیر، دو شهر توریستی نزدیک به هم هستند که حدود 80 کیلومتر باهم فاصله دارند. هر دو شهر در بخش غربی کشور ترکیه و در سواحل زیبای دریای اژه واقع شده‌اند. از این رو، از لحاظ چشم‌اندازها، جاذبه‌های طبیعی و تفریحات و سرگرمی‌های آبی، ویژگی‌های مشابهی داشته و برتری نسبت به یکدیگر ندارند. هر دو شهر کوش‌آداسی و ازمیر، بناهای تاریخی جذابی را در خود جای داده و حتی در برخی موارد نیز مشترک می‌باشند.

سفر به کوش‌آداسی و ازمیر

مقایسه آب‌وهوای کوش‌آداسی و ازمیر

یکی از مواردی که معمولا در برنامه‌ریزی سفر مدنظر قرار می‌دهیم، زمان سفر با توجه به آب‌وهوای مقصد است. اگر بخواهیم آب‌وهوای دو شهر کوش‌آداسی و ازمیر را باهم مقایسه کنیم، باید بگوییم هر دو شهر دارای آب‌وهوای مدیترانه‌ای هستند و تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی معتدل دارند. از این رو، هیچ تفاوتی در زمان سفر به این دو شهر و شرایط آب‌وهوایی آن‌ها وجود ندارد.

شما می‌توانید هر 4 فصل سال را برای سفر به کوش‌آداسی و ازمیر انتخاب نمایید، اما به یاد داشته باشید که با توجه به ساحلی بودن دو شهر و تفریحات و سرگرمی‌های آبی متنوع، بهترین فصل برای سفر به کوش‌آداسی و ازمیر بهار و تابستان است. البته در صورتی که قصد دارید سفر کم‌هزینه‌تری را تجربه کنید، بهتر است فصل زمستان را برای این کار انتخاب نمایید. کوش‌آداسی و ازمیر در این فصل در کم‌گردشگرترین حالت خود به سر می‌برند و برای جذب مسافران بیشتر، تخفیفات ویژه‌ای را برای آنان در نظر می‌گیرند.

مقایسه آب‌وهوای کوش‌آداسی و ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر

ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه و یکی از توریستی‌ترین شهرهای آن است که جاذبه‌های گردشگری متعددی را در خود جای داده است. این شهر به دلیل داشتن سواحل زیبا، چشم‌اندازهای دیدنی و تفریحات دریایی و آبی متنوع، مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار داشته و سالانه افراد بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. ازمیر علاوه بر موارد عنوان شده، دارای جاذبه‌های تاریخی و اماکن دیدنی جذابی نیز می‌باشد که در ادامه به معرفی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

میدان کناک: میدان کناک، اصلی‌ترین و شلوغ‌ترین میدان‌ ازمیر است که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن نیز محسوب می‌شود. برج ساعت میدان کناک از جمله بناهای تاریخی این شهر است که ساخت آن به سال 1901 میلادی برمی‌گردد. مسجد کوناک یالی و بازار سنتی کمرآلتی نیز از دیگر جاذبه‌های تاریخی ازمیر هستند که در میدان کناک واقع شده‌اند. بازار سنتی کمرآلتی، یکی از معروف‌ترین بازاهای این شهر است که معمولا مورد توجه گردشگران قرار دارد. یکی از جذابیت‌های این بازار پوشش سنتی فروشندگان آن است که با لباس‌های رنگارنگ محلی به گردشگران خوش‌آمد گفته و  کالاهای خود را به آنان عرضه می‌کنند. در این بازار می‌توانید انواع سوغاتی، صنایع دستی و حتی خوراکی‌های خاص ترکیه را پیدا کنید.  

جاذبه‌های گردشگری ازمیر

کاروانسرای قیزلار آغاسی: کاروانسرای قیزلار آغاسی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر ازمیر است که قدمتی 300 ساله دارد. این کاروانسرا امروزه به عنوان بازار قیزلار آغاسی شناخته می‌شود. در این بازار تعدادی فروشگاه وجود دارد که  انواع سوغاتی، صنایع دستی ترکیه­، اجناس عتیقه و مواد خوراکی را به مشتریان عرضه می‌کند.  این کاروانسرا در  منطقه کوناک شهر ازمیر ترکیه قرار دارد.

موزه آگورا: آگورا، عنوانی برای موزه‌های سرباز و بدون سقف است. موزه آگورای ازمیر مکانی برای نگهداری آثار باقی‌مانده از دوران رومیان و یونانی‌هاست که حضور در آن برای بسیاری از گردشگران و مسافران این شهر لذت‌بخش است.  این موزه دارای یک بافت تاریخی می‌باشد و ستون‌های معروف و باشکوهی از معماری رومیان باستان در آن دیده می‌شود.

کلیسای سنت پلی کارپ: کلیسای سنت پلی کارپ یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ازمیر است که به عنوان کهن‌ترین عبادتگاه مسیحی این شهر شناخته می‌شود. این کلیسا نمادی از هفت کلیسای مقدس مسیحیان است که ساخت آن به سال 1620 میلادی برمی‌گردد. یکی از دیدنی‌ترین قسمت‌های این کلیسا نقاشی‌هایی است که بر روی دیوارهای آن کشیده شده و سرتاسر آن را پوشانده است. نقاشی‌های زیبای روی دیوار در قرن 19 میلادی توسط یک معمار با نام ریموند چارلز پره بازسازی شده‌اند.

قلعه کادیفه کاله: قلعه کادیفه کاله یا قلعه پاگوس، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ازمیر است که ساخت آن به قرن چهارم میلادی برمی‌گردد. این قلعه در زمان اسکندر مقدونی ساخته شده و در دوران امپراتورهای عثمانی، یونان و رم تغییرات بسیاری را به خود دیده  است. قلعه کادیفه کاله در 2 کیلومتری خط ساحلی و بر فراز یک تپه واقع  شده و چشم‌اندازهایی بسیار زیبا از مناظر اطراف را به نمایش گذاشته است.  

جاذبه‌های گردشگری ازمیر

موزه باستان‌شناسی ازمیر: اگر به تاریخ و فرهنگ ازمیر علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به موزه باستان‌شناسی ازمیر بزنید. این موزه در سال 1924 به منظور نگهداری از اشیا و لوازمی که در اطراف خلیج ازمیر پیدا شده‌اند، تاسیس شده  و مورد توجه بسیاری از گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ قرار گرفته‌ است. اغلب اشیایی که در این موزه نگهداری می‌شوند مربوط به عصر برنز می‌باشند.

کوه سیپیلوس: کوه سیپیلوس یک کوه تاریخی است که در پشت آن داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری نهفته است. سیپیلوس با 1513 متر ارتفاع یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر ازمیر می‌باشد که صعود از آن برای علاقه‌مندان به کوه‌نوردی و طبیعت‌گردی بسیار جذاب است. در مسیر صعود از کوه سیپیلوس جان‌پناه‌ها، اقامت‌گاه‌ها و رستوران‌هایی وجود  دارد که سفر را برای طبیعت‌دوستان، دلنشین‌تر و راحت‌تر می‌سازد. جالب است بدانید که بخش از این کوه شکلی شبیه به زنی گریان دارد که به آن نیوبه گفته می‌شود.

مکان‌های معرفی شده تنها بخشی از جاذبه‌های دیدنی شهر ازمیر هستند که می‌توانند روزهای سفر شما را پر کرده و لحظات جذاب و به‌یادماندنی را برایتان بسازند. اگر مدت زمان بیشتری در ازمیر اقامت دارید و به اندازه کافی فرصت دارید، می‌توانید از دیگر جاذبه‌های این شهر مانند باغ‌وحش ازمیر،  موزه آتاتورک، مسجد حصار، جزیره یاسیکا، چشمه ازمیر و شهر تاریخی افه‌سوس نیز بازدید نمایید.

جاذبه‌های گردشگری ازمیر

جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی

کوش‌آداسی، اغلب با سواحل زیبا و تفریحات آبی‌اش شناخته می‌شود، اما این شهر نیز مانند ازمیر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به پارک آبی آدالند، معبد دیدایما، شهر باستانی پرینه، میلتوس، کاروانسرای محمد پاشا و ... اشاره کرد. بخشی از جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی عبارتند از:

افه‌سوس: افه‌سوس، شهری تاریخی با قدمت چندهزار ساله است که هم‌چنان بخش‌هایی از آن باقی‌مانده و تصاویر شگفت‌انگیز و دیدنی از معماری دوران بیزانس را به نمایش گذاشته است. این شهر روزگاری بزرگ‌ترین و پررونق‌ترین  شهر منطقه آسیای صغیر بوده و امپراتوری‌های متعددی را به خود دیده است.   

پارک ملی دلتای آیدین: آیدین یکی از زیباترین پارک‌های طبیعی ترکیه است که بین دو منطقه سکه و کوش‌آداسی قرار دارد. سواحل شنی زیبا، پوشش گیاهی خاص و متفاوت، صخره‌های بلند در کنار آب‌وهوای مدیترانه‌ای پارک، مکانی جذاب و دلنشینی را برای گشت‌وگذار و تفریح ایجاد کرده است که معمولا مورد توجه طبیعت‌دوستان قرار می‌گیرد. هم‌چنین، روستای گوزل چاملی و شبه جزيره ديلک، از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی نیز در این پارک قرار دارند.

جزیره کبوتر: از دیگر جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی می‌توان به جزیره کبوتر اشاره کرد که باقی‌مانده‌هایی از یک قلعه قدیمی را در خود جای داده است. این جزیره در نزدیکی شهر کوش‌آداسی واقع شده و از طریق یک جاده باریک 350 متری با آن در ارتباط است.

جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی

منطقه بندرگاه: بندرگاه یکی از مهم‎‌ترین مناطق شهر کوش‌آداسی است که بخشی از تاریخ و فرهنگ کشور ترکیه را در  خود جای داده است. در این منطقه می‌توانید باقی‌مانده‌هایی از بناهای قدیمی، کاروانسرای تاریخی و بخش‌هایی از خرابه‌های دروازه جنوبی شهر را ببینید. این منطقه امروزه به یک مکان تفریحی در کوش‌آداسی تبدیل شده و کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های متعددی را در خود جای داده است.

خانه حضرت مریم: در بخش شمالی کوش‌آداسی یک خانه سنگی کوچک دیده می‌شود که متعلق به حضرت مریم بوده است. گفته می‌شود مریم مقدس 10 سال آخر عمر خود را در این خانه سپری کرده است. در حال حاضر خانه حضرت مریم یکی از مهم‌ترین زیارت‎‌گاه‌های مسیحیان کاتولیک محسوب می‌شود که سالانه بسیاری از آن‌ها برای زیارت به سمت شهر کوش‌آداسی می‌کشاند.

جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی

هتل‌های کوش‌آداسی و ازمیر

تمامی شهرهای توریستی ترکیه، از جمله دو شهر کوش‌آداسی و ازمیر، دارای هتل‌های متعددی هستند که هرکدام از آن‌ها نیز بهترین خدمات را به مسافران ارائه داده و امکانات کاملی را در اختیارشان قرار می‌دهند. اگر در پرداخت هزینه مشکلی نداشته باشید، می‌توانید هتل‌های ساحلی با خدمات ال و یوال را برای اقامت انتخاب نمایید. هزینه این هتل‌ها با توجه به امکاناتی که برای مسافران فراهم می‌کنند، بسیار مناسب است. اگر دوست دارید سفر کم‌هزینه‌تری را تجربه کنید، می‌توانید هتل‌های 2 ستاره و 3 ستاره کوش‌آداسی و ازمیر را برای اقامت انتخاب نمایید که اغلب آن‌ها در نزدیکی ساحل واقع شده و امکانات بسیار خوبی را با قیمتی مناسب به مهمانان خود ارائه می‌دهند. در هر حال، به هر کدام از شهرهای کوش‌آداسی و ازمیر که سفر کنید، انتخاب‌های متعددی پیش‌رو خواهید داشت.

دسترسی به دو شهر کوش‌آداسی و ازمیر

کوش‌آداسی و ازمیر حدود 80 کیلومتر باهم فاصله دارند و به نسبت دیگر شهرهای ترکیه به هم نزدیک می‌باشند. نکته‌ای که قبل از سفر باید به آن توجه داشته باشید این است که کوش‌آداسی هیچ فرودگاهی ندارید و تمامی پروازهای این شهر از طریق فرودگاه بین‌المللی ازمیر انجام می‌شود. البته جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. اگر قصد داشته باشید کوش‌آداسی را برای سفر انتخاب کنید، می‌توانید به راحتی با وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند تاکسی یا اتوبوس خود را به شهر کوش‌آداسی برسانید. علاوه بر این، بسیاری از هتل‌های کوش‌آداسی دارای سرویس رفت‌وبرگشت فرودگاه می‌باشند که شما را تا هتل محل اقامتتان همراهی می‌کنند. طی کردن مسیر بین فرودگاه ازمیر تا شهر کوش‌آداسی حدود یک ساعت طول می‌کشد.

صفحات مرتبط:

دسترسی به دو شهر کوش‌آداسی و ازمیر

در این مقاله به معرفی دو شهر توریستی کوش‌آداسی و ازمیر پرداخته و آب‌وهوای دو شهر، بهترین زمان سفر، جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها و راه‌های دسترسی به هرکدام از آن‌ها را بیان کردیم. همان‌طور که مشاهده کردید دو شهر از لحاظ جاذبه‌های طبیعی و تاریخی تقریبا شبیه به هم هستند و نمی‌توان یکی از آن‌ها را برتر از دیگری معرفی کرد. در موارد دیگر نیز کوش‌آداسی و ازمیر تمامی امکانات رفاهی، تفریحی و توریستی را به طور کامل برای گردشگران خود فراهم کرده و هیچ کم‌وکاستی در این زمینه ندارند. نکته‌ای که در مورد این دو شهر وجود دارد این است که بسیاری از آژانس‌های گردشگری، از جمله کایت، تورهای کوش‌آداسی و ازمیر را به صورت ترکیبی برگزار می‌کنند. با توجه به نزدیک بودن دو شهر به هم، هیچ مشکلی در زمینه رفت‌وآمد وجود نداشته و طی کردن مسیر آن هیچ خستگی برای مسافران به دنبال ندارد.  از این رو، اگر هم‌چنان در انتخاب بین دو شهر مردد هستید، می‌توانید تورهای ترکیبی کوش‌آداسی و ازمیر را برای سفر انتخاب کرده و با یک تیر، دو نشان بزنید و از هر دو شهر در طول یک سفر بازدید نمایید. برای آشنایی با زمان برگزاری تورها و شرایط هریک از آن‌ها می‌توانید صفحات دیگر سایت را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر این، کارشناسان کایت همواره با شماره 75097700-021 آماده پاسخگویی به سوالات شما می‌باشند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید