قوانین تایلند - در سفر به تایلند دانستن چه قوانینی ضروری است؟
زهرا نیرومند 1399/06/13 2875 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



تایلند، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیاست که به دلیل جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی فراوانی که دارد، سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. این کشور نیز مانند دیگر کشورهای دنیا قوانین و آداب‌ورسوم خاص خود را دارد که رعایت آن‌ها برای مردمان آن بسیار مهم بوده و نوعی احترام محسوب می‌شود. دانستن قوانین تایلند و بایدونبایدهای یک کشور باعث می‌شود تا بتوانید با مردم آن منطقه ارتباط نزدیک‌تر و بهتری برقرار نمایید و از مسائل ناخوشایندی که ممکن است در صورت عدم رعایت قوانین برایتان اتفاق بیفتد، در امان بمانید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با قوانین تایلند و بایدها و نبایدهای این کشور آشنا شوید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای تایلند وارد صفحه "تور تایلند" شوید.

سلام کردن

یکی از کارهایی که باید قبل از سفر به تایلند یاد بگیرید، نحوه سلام کردن و تشکر کردن است. تایلندی‌ها هیچ‌گاه به یکدیگر دست نمی‌دهند. آن‌ها برای سلام کردن کف دست‌ها را به هم چسبانده و آن را جلوی سینه قرار می‌دهند و سر خود را نیز کمی خم می‌کنند. شما الزامی برای رعایت این اصول در هنگام سلام کردن ندارید، اما انجام این حرکت به شما کمک می‌کند تا با محلی‌ها ارتباط بهتری برقرار کنید.

به سر کسی دست نزنید!

سر، مقدس‌ترین عضو بدن در تایلند است! لمس کردن سر یا دست زدن به موهای طرف مقابل در این کشور نوعی بی‌احترامی محسوب شده و از نظر مردم تایلند کاری بسیار ناپسند است. بنابراین هرگز در مقابل یک تایلندی سر کسی را لمس نکنید و حتی به سر کودک نیز دست نزنید. این نکته را در هنگام خوابیدن نیز رعایت نمایید. یعنی طوری بخوابید که پاهای شما بالای سر کسی قرار نگیرد.

لبخند زدن

تایلندی‌ها مردمانی خونگرم و مهربان هستند و همیشه لبخند به لب دارند. اگر دوست دارید با مردم تایلند رابطه نزدیک‌تری داشته باشید، بهتر است شما نیز لبخند بزنید و این لبخند را در هنگام سلام کردن، صحبت کردن و حتی عذرخواهی کردن، به لب داشته باشید.

لبخند زدن

خونسرد باشید!

یکی از رفتارهای بی‌ادبانه در تایلند، خشمگین شدن و داد زدن است. شما حق ندارید عصبانی شوید یا خشونتی از خود نشان دهید! فریاد کشیدن و بالا بردن صدا در این کشور نوعی بی‌ادبی محسوب می‌شود. بنابراین، اگر به هر دلیلی عصبانی می‌شوید، خود را کنترل کرده و خونسرد باشید.

اشاره کردن با انگشت ممنوع!

شاید بارها برایتان پیش آمده باشد کسی را با انگشت اشاره صدا زده و با این کار او را به سمت خود دعوت کرده‌اید، اما این کار را در تایلند انجام ندهید. اشاره با انگشت در تایلند رفتار بی‌ادبانه‌ای محسوب می‌شود. می‌توانید با حرکت چانه یا کف دست از فرد مقابل بخواهید به سمت شما بیاید، اما هرگز نباید انگشت اشاره خود را به سمت او بگیرید.

با کفش وارد نشوید!

یکی از نکاتی که در خانه‌های ایرانی، مساجد یا مکان‌های مقدس رعایت می‌شود، در آوردن کفش هنگام ورود است. این مسئله در تایلند نیز بسیار مهم بوده و احترام به صاحب‌خانه محسوب می‌شود. قبل از این‌که به اماکن مقدس و معابد وارد شوید، کفش خود را از پای درآورید. علاوه بر این، برای ورود به مراکز دیگر نیز بررسی کنید آیا افرادی که در آن مکان حضور دارند، کفش پوشیده‌اند یا خیر. شاید لازم باشد برای ورود به برخی رستوران‌ها و حتی فروشگاه‌ها نیز کفش خود را درآورید! در واقع بدون کفش وارد شدن یکی از قوانین تایلند است که باید در برخی از مکان‌ها رعایت کنید.

با کفش وارد نشوید!

پرت نکنید!

پرت کردن یک شیء یا پول در ایران نیز رفتار بی‌ادبانه و غیرمحترمانه‌ای محسوب می‌شود. بهتر است در تایلند نیز این کار را انجام ندهید و اگر قصد دارید پول یا وسیله‌ای را به کسی بدهید، آن را با دست راست خود به طرف مقابل بدهید.

از دست راست استفاده کنید!

تایلندی‌ها دست چپ را به دلیل انجام طهارت، کثیف می‌دانند! بنابراین، به یاد داشته باشید که برای دادن پول یا وسیله به شخص مقابل از دست راست استفاده کنید. برای احترام بیشتر می‌توانید دست چپ خود را در زیر ساعد دست راست قرار داده و هر دو دست را باهم جلو ببرید.

با چنگال غذا نخورید!

در بسیاری از کشورها، از جمله ایران، برای خوردن غذا از قاشق و چنگال یا چاقو و چنگال در کنار هم استفاده می‌شود. شما سوپ را با قاشق می‌خورید، اما برای خوردن ماکارونی از چنگال استفاده می‌کنید. استفاده از چنگال در کشور ما مشکلی ندارد، اما از نظر تایلندی‌ها نوعی بی‌احترامی تلقی می‌شود. تایلندی‌ها از چنگال فقط برای هدایت غذا استفاده می‌کنند و هیچ‌گاه آن را به دهان خود نزدیک نمی‌کنند!

با چنگال غذا نخورید!

مراقب پای خود باشید!

مردم تایلند پا را به دلیل نزدیک به زمین، عضو کثیفی از بدن می‌دانند و گذاشتن پا بر روی میز یا صندلی را حرکتی بی‌ادبانه تلقی می‌کنند. این حرکت در معابد و مکان‌های مقدس و در مقابل مجسمه بودا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بنابراین، توصیه می‌کنیم این قوانین تایلند را حتما رعایت کرده و هرگز پاهایتان را بر روی مجسمه بودا قرار ندهید. حتی از پاهایتان برای اشاره به بودا یا جاهای دیگر استفاده نکنید.

حمل مواد مخدر ممنوع!

حمل هرگونه مواد مخدر یا مواد محرک در قوانین تایلند ممنوع بوده و جرم سنگینی محسوب می‌شود. برای این‍‌که درگیر این مسائل نشوید، هرگز از کسی بسته یا دارویی دریافت نکنید. اگر احساس ناراحتی یا بیماری داشتید می‌توانید به مراکز درمانی بروید و مشکلتان را با پزشک در میان بگذارید.

با مجسمه‌های بودا عکس نگیرید!

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هرگز با یک مجسمه بودا عکس نگیرید! ایستادن در کنار مجسمه بودا و عکس گرفتن با آن رفتار غیرمحترمانه‌ای محسوب می‌شود و بسیار ناپسند است. شما می‌توانید از مجسمه به تنهایی عکس بگیرید، اما نمی‌توانید با آن عکس بگیرید. علاوه بر این، بر اساس قوانین تایلند شما اجازه خارج کردن عکس بودا یا مجسمه آن را از این کشور ندارید و اگر در فرودگاه با عکس دیده شوید، بابت آن باید جریمه پرداخت کنید. بنابراین، گول فروشندگان تایلندی را برای خرید این نوع اجناس نخورید تا به دردسر نیفتید.

با مجسمه‌های بودا عکس نگیرید!

لباس مناسب بپوشید!

در هر کشوری قوانینی برای لباس پوشیدن وجود دارد و این امر در برخی از مراکز مانند اماکن مقدس اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اگر به بازدید از معابد می‌روید به یاد داشته باشید که لباس مناسبی به تن کنید. لباس شما باید طوری باشد که تا زیر آرنج و زانوهایتان را بپوشاند. بنابراین، از پوشیدن دامن و شلوارهای خیلی کوتاه و لباس‌های بدون آستین خودداری کنید. این مورد را در دیگر مکان‌ها مانند ادارات نیز مدنظر داشته باشید. در واقع می‌توان گفت، تنها در سواحل تایلند مجاز به پوشیدن لباس‌های آزاد هستید.

احترام به راهبه‌ها

مردم تایلند برای راهبه‌ها احترام خاصی قائل هستند و در برخورد با آن‌ها مواردی را رعایت می‌کنند. اگر راهبه‌ای را دیدید به او سلام کنید، اما هرگز به آن‌ها دست نزنید یا چیزی به آن‌ها ندهید. اگر به همراه راهبه‌ها در یک مراسم یا مجلسی حضور پیدا کردید، باید اجازه دهید اول آن‌ها شروع به غذا خوردن کنند.

بی‌احترامی به پادشاه تایلند جرم است!

تایلندی‌ها برای پادشاه و خاندان سلطنتی کشورشان احترام بسیاری قائلند. پس مراقب باشید هیچ حرفی در مورد پادشاه تایلند نزنید تا آن‌ها را حساس نکنید. بی‌احترامی به پادشاه و حتی عکس او بر روی پول، نقض قوانین تایلند محسوب شده و واکنش‌های شدیدی را به دنبال دارد. این واکنش ممکن است به زندانی شدن فرد خاطی ختم شود.

بی‌احترامی به پادشاه تایلند جرم است!

در این مقاله به معرفی قوانین تایلند و آداب‌ورسوم مردمان آن پرداخته و بایدها و نبایدهای این کشور را عنوان کردیم. توجه داشته باشید که کشور تایلند نیز مانند دیگر کشورهای دنیا، از جمله ایران، فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود را دارد. انجام برخی از فعالیت‌ها نوعی توهین و بی‌احترامی به طرف مقابل محسوب می‌شود و برخی از رفتارها نیز جرم است. بنابراین، اگر دوست دارید با مردم این کشور رابطه نزدیک‌تری برقرار کنید و از سفر خود لذت بیشتری ببرید، باید این آداب را رعایت نمایید. اگر قصد سفر به تایلند را دارید، صفحات دیگر سایت را مورد بررسی قرار دهید تا با شرایط تور تایلند و زمان برگزاری هرکدام از آن‌ها آشنا شوید. علاوه بر این، می‎‌توانید با شماره 02175097700 تماس گرفته و سوالات خود را در مورد مقصد موردنظر از کارشناسان کایت بپرسید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید