بهترین زمان سفر به جزیره هرمز قشم
شراره رحیمی 1399/06/10 21747 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


جزیره هرمز یکی از زیباترین جزیره جنوب کشور و استان هرمزگان می‌باشد که تقریبا حدود 42 کیلومتر مربع وسعت دارد و از نظر بازرگانی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در این جزیره کوه‌هایی به رنگ سفید، زرد و قرمز به چشم می‌خورد که مردم بومی خاک کوه‌های قرمز را به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می‌دهند و جالب است بدانید که خاک‌های رنگی این جزیره نیز از جاذبه‌های اصلی آن به شمار می‌روند. به علاوه جزیره هرمز دارای جاذبه‌های گردشگری و توریستی بسیار زیادی می‌باشد که سالانه گردشگران بسیار زیادی را از سراسر جهان در دل خود جای می‌دهد. علاوه بر آن کوچک بودن مساحت جزیره باعث شده است تا شما بتوانید به راحتی به گشت و گذار در جزیره بپردازید و نهایت لذت را ببرید. بدون شک جزیره هرمز یک مقصد خارق‌العاده در جنوب کشور می‌باشد که با چشم‌انداز زیبا و منحصر به فرد خود چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند و حتما باید از آن بازدید به عمل آورد. از این رو در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا بهترین زمان سفر به جزیره هرمز را برایتان شرح دهیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای جزیره هرمز وارد صفحه "تور هرمز" شوید.

جزیره هرمز در فصل بهار و تابستان

همان‌طور که گفته شد جزیره هرمز قشم در جنوب کشور واقع شده است و به طور کلی آب و هوای آن گرم و خشک همراه با رطوبت بالا می‌باشد و در فصل‌های مختلف سال از اختلاف دمای بسیار زیادی برخوردار است. آب و هوای جزیره هرمز در فصل بهار بسیار مطبوع و معتدل می‌باشد که اکثر اوقات نسیم خنکی نیز صورت شما را نوازش خواهد کرد، اما این معتدل بودن هوا فقط تا اواسط خرداد ماه طول می‌کشد و پس از آن دیگر دمای هوا به شدت افزایش می‌یابد. تابستان این جزیره نیز ماندگارتر و طولانی‌تر از سایر فصل‌های سال می‌باشد و گرما در این منطقه در تیر ماه و شهریور ماه به اوج خود می‌رسد.
توجه داشته باشید که دمای هوا در جزیره هرمز در فصل تابستان تقریبا حدود 46 درجه سانتی‌گراد است و بیشترین درجه از رطوبت متعلق به مرداد ماه می‌باشد. به طور کلی زندگی کردن در این جزیره در فصل تابستان بسیار طاقت فرساست و بسیاری از گردشگران نیز فصل تابستان را زمان مناسبی برای بازدید از این جزیره نمی‌دانند. اما اگر شما با گرمای هوا مشکلی ندارید، بهترین زمان سفر به جزیره هرمز می‌تواند فصل تابستان باشد، زیرا آرامش عمیقی تمام جزیره را فرا گرفته و مکان‌های تفریحی بسیار خلوت می‌باشد و هم‌چنین هزینه‌ها نیز به طور قابل توجهی کاهش می‌یابند.

آب و هوای جزیره هرمز در فصل بهار و تابستان

جزیره هرمز در فصل پاییز و زمستان

در فصل پاییز دمای هوا در این جزیره کاهش پیدا می‌کند و هوا رو به سردی می‌رود، بنابراین فصل پاییز می‌تواند زمان مناسبی برای سفر به جزیره هرمز باشد. زیرا در این فصل آب و هوای معتدل و مطلوبی در جزیره حاکم است، به گونه‌ای که به هیچ گونه لباس گرمی نیاز پیدا نخواهید کرد. در فصل زمستان نیز جزیره هرمز بسیار سرد و خشک می‌شود و حداقل دما به صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد و هم‌چنین بارش‌های رگباری و سیلاب‌های بسیار زیادی در این جزیره اتفاق می‌افتد، اما لازم است بدانید که تمامی شهرهای جنوب کشور حتی در فصل‌های پر بارش نیز از آب و هوای بسیار خوب و مطلوبی برخوردار هستند. جالب است بدانید که رویدادهای طبیعی نظیر مهاجرت لاکپشت‌ها و پرندگان نیز در فصل زمستان رخ می‌دهد و بسیار جذاب و دیدنی می‌باشد که بدون شک تجربه‌ای هیجان‌انگیز برایتان به ارمغان خواهد آورد.

بهترین زمان سفر به جزیره هرمز

اکنون با توجه به بررسی وضعیت آب و هوایی جزیره هرمز در فصول مختلف سال می‌توان گفت که بهترین زمان بازدید از این جزیره اوایل بهار و اواخر زمستان می‌باشد، زیرا در این بازه زمانی آب و هوای بسیار مطلوب و دلنشین در جزیره حاکم می‌باشد. به علاوه اواخر فصل پاییز نیز زمان مناسبی برای سفر به جزیره هرمز می‌باشد، اما توجه داشته باشید که اگر قصد دارید تفریحات هوایی و یا تفریحات آبی این جزیره را مورد استفاده قرار دهید، پیشنهاد می‌کنیم که در فصل بهار و تابستان از این جزیره بازدید به عمل آورید و نهایت لذت را ببرید. لازم است گفته شود که فصل بهار نسبت به فصل تابستان بسیار شلوغ‌تر می‌باشد، بنابراین اگر تمایل دارید که در آرامش کامل از تمامی تفریحات این جزیره استفاده کنید، فصل تابستان را برای سفر انتخاب کنید. اما به طور کلی اوایل فصل بهار بهترین زمان برای سفر به جزیره خارق‌العاده هرمز می‌باشد و شما می‌توانید در آب و هوای دل‌انگیز و مطبوع از تمامی جاذبه‌های این جزیره دیدن کنید و لحظه‌های خاطره‌انگیزی را برای خود رقم بزنید.

بهترین زمان سفر به جزیره هرمز

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما وضعیت آب و هوای جزیره هرمز قشم را در فصل‌های مختلف سال به طور کلی مورد بررسی قرار دادیم و بهترین زمان بازدید از این جزیره را برای شما شرح دادیم. این جزیره دارای جاذبه‌های شگفت‌انگیز بسیار زیادی می‌باشد که بدون شک بازدید از هر کدام از آن‌ها‌ سفر دلپذیری را برای طیف وسیعی از گردشگران با سلیقه‌های متفاوت فراهم خواهد کرد. از این رو شما نیز می‌توانید در هر زمان که مایل بودید برای سفر به این جزیره برنامه ریزی کنید و لحظات لذت‌بخشی را در کنار همسفرانتان در زیباترین جزیره جنوب ایران برای خود به ارمغان آورید. در صورتی که قصد سفر به جزیره هرمز قشم را دارید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ کایت شوید تا اطلاعات بیشتری از این جزیره به دست آورید و سفری بدون مشکل و هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید