بهترین کشور جنوب شرق آسیا برای ادامه تحصیل کجاست؟
مجتبی پور موسوی 1399/06/04 4283 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



بهترین کشور جنوب شرق آسیا برای ادامه تحصیل را چگونه انتخاب کنیم؟ کدام کشور می تواند برای ادامه تحصیل در جنوب شرقی آسیا برای شما مفیدتر باشد؟همیشه یکی از مسائل مهم برای خانواده‌ها، پاسخ‌دهی به نیازهای فرزندان می‌باشد. یکی از این درخواست‌ها، ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اروپا می‌باشد. اگه با توجه به مسائل رخ داده و هزینه بالای تحصیل در جهان غرب، باعث شده که خانواده‌های ایرانی برای ادامه تحصیل فرزندانشان به کشورهای جنوب شرق آسیا روی بیاورند. دانشگاه‌ های آسیایی بستر خوبی را برای کسانی که از کشورهای غرب آسیا برای ادامه تحصیل به دیگر کشورهای شرق آسیا همچون مالزی، ژاپن، چین، اندونزی می‌روند، محیا کرده است یا کسانی که برای ادامه تحصیل از اروپا و جهان غرب به آسیا می‌آیند، زمینه پیشرفت و سکوی پرش خوبی را تدارک دیده‌اند. در ادامه به چند کشور مهم و دانشگاه معتبر در جنوب شرقی آسیا اشاره می‌کنیم.

مالزی؛ کشوری سر سبز و امکانات دانشگاهی مدرن

کشور مالزی با وجود طبیعت زیبا و فوق‌العاده کشوری سرسبز و آرامش‌بخشی می‌باشد. وضعیت دانشگاهی در این کشور، پیشرفت  فوق‌العاده و چشمگیری داشته است. این کشور  فوق‌العاده زیبا که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است، برای دانشجویانی که در جست و جوی فرهنگ متفاوت و امکانات مدرن هستند، توصیه میشود که مالزی را جز یکی از انتخاب‌های خود قرار دهند. دانشجویان ایرانی بازه کوتاهی به دانشگاه‌های مالزی علاقه زیادی نشان دادند و خیلی از دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل به این کشور سفر کردند. کشور مالزی در پیشرفت و تبدیل شدن به یک مرکز آموزش عالی، گام بلندی برداشته است. با این وجود رتبه بیست و پنجم جهان را در سیستم آموزشی دارا می‌باشد و در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در سال 2018 دانشگاه مالایا رتبه نوزدهم را در جهان کسب کرد. دانشجویان بین المللی از جمله ایرانیان که دانشگاه‌های مالزی را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، به جز دانشگاه نیز ملاک‌هایی برای انتخاب این کشور نیز دارند. از این ملاک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مالزی

  • هزینه‌های پایین برای زندگی دانشجویی
  • مناظر زیبا و طبیعت
  • امکانات رفاهی

شهر زیبا و مدرن کووالالامپور، پایتخت کشور مالزی به عنوان دومین شهر دانشجویی مقرون به صرفه در آسیا، لقب گرفت. به همین دلیل این کشور و مخصوصا شهر کووالالامپور محبوبیت خاصی در بین دانشجویان بین المللی دارد.

اما دانشجویان ایرانی دیگر تمایل و رغبت به ادامه تحصیل در این کشور سر سبز و خرم را ندارند و دلیل از بین رفتن این علاقه زیاد دانشجویان ایرانیان، در سالیانه اخیر مسائلی مانند روادید، بالا رفتن قیمت مالزی در برابر ریال و کاهش قدرت و توان خرید ایرانیان در این کشور، در کنار بحران‌های اجتماعی بود که سبب بروز مشکلاتی برای علاقمندان ایرانی به تحصیل در این کشور شد.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای مالزی وارد صفحه "تور مالزی" شوید.

دانشگاه مالایا مالزی

یکی از دانشگاه های آسیایی این دانشگاه اولین و معتبرترین دانشگاه کشور مالزی است که در پایتخت این کشور واقع شده است. اعتبار این دانشگاه به حدی است که با برترین دانشگاه‌های دنیا، در حال تبادل مقالات، دانشجو و اساتید هستند. این دانشگاه برای کشور مالزی همانند دانشگاه تهران برای ایران است. پس قطعا مکانی فوق‌العاده برای ادامه تحصیل است.

دانشگاه کبانگسان UKM

یک دانشگاه ملی که جز برترین‌های این کشور و همین طور جز بهترین‌های جهان نیز می‌باشد. از رشته‌های برتر این دانشگاه برای تحصیل، رشته‌های پزشکی و مهندسی است. دسترسی به این دانشگاه با انواع وسایل نقلیه امکان‌پذیر بوده و فاصله نزدیکی با منطقه ایرانی نشین این کشور، دارد.

دانشگاه یو اس ام (University Sains Malaysia)

دانشگاهی که به دانشگاه علوم مالزی شهرت دارد و مرکز تحقیقات پژوهشی این دانشگاه جز مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی در آسیا است. این زمانی به دانشجویان، ثابت شد که متوجه شدند که سالانه پروژه‌های موفقی از این مرکز تحقیقاتی، به دنیا علم و فناوری، معرفی می‌شود. در این دانشگاه، بیش از 6000 دانشجو تحصیل می‌کنند که نزدیک به 1500 نفر آن ها دانشجویان خارجی هستند.

دانشگاه یو تی ام (UTM)

یکی دیگر از دانشگاه های آسیایی که از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های فنی مهندسی مالزی است در سال 1904 تاسیس شد. محل تاسیس این دانشگاه، شهر کوالالامپور و از دو شعبه اصلی تشکیل شده است. این دانشگاه سالانه 16500 دانشجو را در رشته‌های کارشناسی و 6500 دانشجو را در رشته‌های فوق لیسانس و 1800 دانشجو را در مقطع دکترا. این نشان می‌دهد که این دانشگاه توانایی این را دارد که سرانه علمی این کشور را تغییر دهد. دانشگاه UTM رتبه 329 را در جهان، از آن خود کرده است. سه تا از مکان‌های قابل توجه و خاص این دانشگاه به شرح زیر است:

  • مسجد بزرگ تاریخی
  • مرکز کامپیوتر دانشکده مدیریت
  • دریاجه مصنوعی دانشگاه

 سنگاپور؛ پیشرو در تحقیقات

یکی دیگر از کشورهایی که جز لیست بهترین کشور جنوب شرق آسیا برای ادامه تحصیل  است، سنگاپور می‌باشد. کشور سنگاپور با وسعت کم و جمعیت اندک به نسبت دیگر کشورها دارای چند دانشگاه مطرح در لول‌های بالا در رتبه بندی جهانی و آسیایی می‌باشد. به همین دلیل این کشور به پایتخت علمی آسیا معروف است. دانشگاه سنگاپور در رتبه بندی دانشگاهی آسیا، در رتبه اول قرار دارد، دو دانشگاه دیگر چینهوا و فناوران نان یانگ در رتبه سوم این رتبه بندی قرار دارند. دستاوردهای علمی این کشور کوچک از ژاپن و خیلی از کشورهای اروپایی نیز بیشتر است. سنگاپور به کشوری پیشرو در تحقیقات در آسیا شناخته میشود.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای سنگاپور وارد صفحه "تور سنگاپور" شوید.

سنگاپور

دانشگاه فناوری نانیانگ (Nanyang)

قطعا یکی دانشگاه هایی که در لیست بهترین دانشگاه جنوب شرقی آسیا قرار می گیرد، دانشگاه فناوری نانیانگ است. این دانشگاه در رتبه 13 جهانی و 3 آسیا قرار دارد. در این دانشگاه برتر، رشته های مهندسی به بهترین شکل، تدریس می کنند. این دانشگاه در حال حاضر در راه توسعه خود می باشد به گونه ای که در سال 2013 دانشکده پزشکی به آن اضافه شد و اکنون دانشجویان زیادی در این رشته در حال تحصیل هستند.

دانشگاه ملی سنگاپور National University of Singapore) NUS)

بهترین دانشگاه سنگاپور و قاره آسیا که جایگاه دوازدهم در جهان را از آن خود کرده است. این دانشگاه حتی در رتبه‌بندی QS که به تفکیک رشته برای دانشگاه‌های مختلف تهیه شده است، باز هم در خیلی از رشته‌ها، رتبه صدر را از آن خود کرده است. اگر به رشته عمران و ساختمان‌سازی، علاقه دارید، این دانشگاه جایگاه سوم جهان را از جهات مختلف به دست آورده است. رشته IT این دانشگاه نیز رتبه چهارم را در جهان کسب کرده است. این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که سنگاپور یک قطب علمی فوق‌العاده در جنوب شرقی آسیا است.

دانشگاه ملی سنگاپور

دانشگاه مدیریت سنگاپور (Singapore Management)

رشته‌های تخصصی زیادی در دانشگاه مدیریت سنگاپور ارائه می‌شود که سالانه دانشجویان زیادی را به خود جذب می‌کند. به همین علت نام این دانشگاه در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در رشته‌های حسابداری، علوم اجتماعی، مدیریت و فاینانس قرار گرفته است. دانشگاه مدیریت، در گروه بهترین ارائه کننده‌های خدمات و امکانات آموزشی در رشته‌های اقتصاد، علوم رایانه، حقوق، حسابداری و آمار به حساب می‌آید.

دانشگاه پلی تکنیک سنگاپور(Singapore Polytechnic)

دانشگاه پلی تکنیک در کشور سنگاپور که به دانشگاه SP شهرت دارد، اولین دانشگاهی است که در زمینه پلی تکنیک در این کشور در سال ۱۹۵۴ تاسیس شده است. این دانشگاه در زمینه‌های آموزش و پژوهش فن آوری در حوزه‌های علوم تجاری و هنر فعالیت گسترده‌ای دارد. نکته جالب توجه این دانشگاه این است که آن‌ها دانشجویان را بعد از گذراندن 10 سال آموزش در دوره‌های آموزشی مدرسه‌ها، می‌پذیرند. برعکس بقیه دانشگاه‌ها که باید بعد 12 سال آموزش در مدرسه مورد تایید دانشگاه قرار می‌گیرید.

سنگاپور را که می‌تواند به عنوان بهترین کشور جنوب شرق آسیا برای ادامه تحصیل دانست. دانشگاه‌های متنوعی دارند و ما پیشنهاد می‌دهیم بر اساس رشته مورد علاقه خود این دانشگاه‌ها را بررسی کنید و برای تحصیل به آنجا روید.

 اندونزی؛ کشوری ارزان برای تحصیل

داشتن بزرگترین اقتصاد در آسیای جنوب شرقی و یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان، القابی است که به کشور اندونزی نسبت می‌دهند. به دلیل زیاد بودن جمعیت تنوع‌هایی را بوجود آورده است. اما از چند نظر این کشور بسیار مناسب است، اندونزی یکی از کشورهای ارزان قیمت برای تحصیل است که برای کسانی که حراس هزینه تحصیل زیاد را دارند، بسیار پیشنهاد میشود. دانشگاه این کشور در بالاترین رتبه‌های آسیایی قرار دارند که برای کسانی که به دنبال دانشگاه‌هایی با پتانسیل بالا هستند اندونزی یک انتخاب عالی برای دانشجویان می‌باشد.

برای مشاهده‌ی راهنمای گرفتن ویزا اندونزی می‌توانید به راهنمای جامع گرفتن ویزای اندونزی در صفحه "ویزای اندونزی" مراجعه بفرمایید.

فلیپین

دانشگاه اندونزی (UI)

یکی از قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه‌های اندونزی است که در جهان با رتبه 277 می‌باشد و در آسیا نیز توانسته است، رتبه 54 را از آن خود کند. یکی از ویژگی‌های خاص این دانشگاه کتابخانه آن است که با داشتن یک و نیم میلیون کتاب، بزرگترین کتابخانه در جنوب شرقی آسیا می‌باشد.

دانشگاه فناوری باندونگ

بعد از دانشگاه اندونزی این دانشگاه بهترین محل تحصیل در این کشور است. یکی از ویژگی‌های بارز این دانشگاه، دانشکده مکانیک آن است که از نظر ارائه خدمات و سطح علمی، رتبه 300 جهان را از آن خود کرده است.

دانشگاه گادجا مادا

دانشگاه گادجه مادا با داشتن رتبه 401 در رنکینگ دانشگاه‌های برتر جهانی و رنک 85 در دانشگاه های آسیایی را از آن خود کرده است. سال تاسیس این دانشگاه به حدود 70 سال پیش برمی‌گردد. به همین دلیل و به خطر توسعه‌هایی که در این 70 سال داشته است، بزرگترین دانشگاه اندونزی است و حدود 50000 دانشجو سالانه در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند و حدود 2000 دانشجوی خارجی در 18 دانشکده با رشته‌های مختلف نیز سالانه در این دانشگاه ثبت نام می‌کنند.

فلیپین؛ کشوری آینده دار برای دانشجویان

فلیپین یکی از کشور‌های صنعتی جدید می‌باشد. تنها کشوری که در آسیا، زبان رسمی آن انگلیسی می‌باشد. فلیپین در تعداد دانشگاه های آسیایی از رتبه خوبی برخوردار است. ورودی به این دانشگاه کاملا ساده و آسان است. سیستم آموزشی این کشور بر گرفته از سیستم آموزشی کشور آمریکا می‌باشد. حدود چهار دانشگاه در برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند.

دانشگاه فیلیپین (University of the Philippines)

در سال 1908 دانشگاه فیلیپین توسط استعمارگران اروپایی تاسیس شد و اکنون با توسعه‌هایی که در آن انجام گرفته است به یکی از مشهورترین دانشگاه های آسیاسی جنوب شرقی تبدیل شده است. وضعیت رنک این دانشگاه در آسیا رتبه 75 و در جهان 367 را دارد. البته جالب است بدانید که برخی دانشکده‌های این دانشگاه در برخی رشته‌ها، رنک‌های بهتری را به نسبت رنک کلی این دانشگاه، بدست آورده‌اند. به عنوان مثال دانشکده زبان و ادبیات انگلیسی در رتبه 150 و دانشکده علوم و مدیریت اجتماعی در رتبه 250 جهانی قرار دارند. این دانشگاه در شهر Quezon تاسیس شده است و سالانه حدود 24000 دانشجو در دانشگاه پذیرش می‌شوند.

دانشگاه دی مانیلا (Ateneo de Manila University)

دانشگاه دی مانیلا در رنک جهانی و آسیایی به ترتیب رتبه‌های 550 و 95 را از آن خود کرده است. سال 1859 بود که این دانشگاه در این کشور تاسیس شد. به همین دلیل به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آسیا، شناخته می‌شود. این دانشگاه همان برخی دانشگاه‌ها، در مناطق مختلف شهر پردیس‌های مختلف آن قرار گرفته است. این دانشگاه نیز در برخی رشته رتبه بهتری بدست آورده است. این رشته‌ها عبارت اند از زبان و ادبیات انگلیسی با رتبه 200 و رشته هنر و علوم انسانی با رتبه 350.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید