واحد پول سریلانکا چیست؟ چه ارزی با خود به سریلانکا ببریم؟
شراره رحیمی 1399/04/30 12625 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سریلانکا کشوری جزیره‌ای می‌باشد که در قاره آسیا و در آب‌های اقیانوس هند واقع شده است. این جزیره بسیار زیبا طی سالهای اخیر توانسته است نام خود را در کنار سایر کشورهای بسیار معروف توریستی جهان به ثبت برساند. به گونه‌ای که طبق آمارهای موجود سالانه حدود 600 هزار گردشگر وارد سریلانکا می‌شوند که در پی ورود گردشگران به این جزیره‌ی زیبا نزدیک به 600 میلیون دلار به درآمد این کشور افزوده می‌شود. به علاوه لازم است گفته شود که 20 درصد تولید ناخالص ملی در کشور سریلانکا از صنعت گردشگری تشکیل می‌شود. معمولا در سفر به سریلانکا اولین سوالی که در ذهن گردشگران ایجاد می‌شود مربوط به پول این کشور می‌باشد. بنابراین در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا واحد پول سریلانکا، ارزش واحد پول، تبدیل ارز و... را برایتان شرح دهیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای سریلانکا وارد صفحه "تور سریلانکا" شوید.


واحد پول سریلانکا چیست؟


در ابتدا لازم است بدانید که واحد پول رسمی کشور سریلانکا، روپیه سریلانکایی (RS) می‌باشد که با نماد LRK نمایش داده می‌شود. هر روپیه سریلانکا به طور رسمی به 100 سنت سریلانکا تقسیم می‌شود که نشر و طبع این یکای پول زیر نظر بانک مرکزی کشور سریلانکا انجام می‌شود. در حال حاضر قیمت یک روپیه یا LRK سریلانکا معادل 22695 ریال یا IRR ایران است و هر 100 روپیه سریلانکا تقریبا برابر با 0054/0 دلار می‌باشد. برای سفر به کشور سریلانکا نیازی نیست که ریال را به روپیه تبدیل کنید، بلکه پیشنهاد می‌کنیم به اندازه کافی دلار تهیه کنید و بعد از رسیدن به سریلانکا دلار خود را از طریق مراکز خرید دلار یا صرافی‌های فرودگاه هتل به روپیه تبدیل کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌های ATM بسیاری در شهرهای کوچک و بزرگ کشور سریلانکا در دسترس شما می‌باشد. بسیاری از هتل‌های سطح متوسط و تمامی هتل‌های درجه یک و لوکس نیز کارت اعتباری می‌پذیرند. بنابراین بدون هیچ مشکلی می‌توانید با خیال راحت به گشت و گذار در جزیره‌ی زیبای سریلانکا بپردازید و نهایت لذت را ببرید.

واحد پول سریلانکا چیست؟


ورود ارزهای خارجی به سریلانکا


به طور کلی در ورود ارزهای خارجی به کشور سریلانکا هیچ محدودیتی وجود ندارد، به جز ارزهای پاکستان و هند که ممنوع می‌باشند. اما با این وجود برای عبور بیش از 15000 دلار یا معادل آن به سریلانکا باید مبلغ اعلام شود. شما می‌توانید به راحتی در بانک‌های سریلانکا ارز خود را مبادله کنید. اگر رستوران‌ها و مغازه‌ها دلار آمریکا را از شما بپذیرند با نرخ ارز بسیار کم‌تری حساب می‌کنند. اما لازم است علاوه بر دلار مقداری از پول رایج سریلانکا را برای هزینه‌های جانبی نظیر خریدهای کوچک، پرداخت کرایه تاکسی و... به همراه داشته باشید. توجه داشته باشید که در سفر به سریلانکا علاوه بر دلار، یورو نیز می‌توانید به همراه داشته باشید زیرا یورو نیز از ارزهای قابل قبول و معتبر در تمام جهان می‌باشد که به راحتی می‌توانید آن را به پول مورد نظر تبدیل کنید.


نکات مهم در مورد تبدیل ارز


به طور کلی به ایرانیانی که در خارج از کشور اقامت دارند، ارز مسافرتی فروخته نمی‌شود و هم‌چنین متقاضی حتما باید بالای 12 سال سن داشته باشد تا بتواند برای تمامی مسافرت‌های دریایی، ریلی، زمینی و هوایی فقط یکبار در سال ارز دولتی دریافت کند. به منظور خرید ارز باید حداقل سه روز و حداکثر هفت روز کاری قبل از پرواز به سریلانکا یا هر مقصد دیگر تا ساعت اداری به یکی از شعب بانک‌های سامان، ملت یا ملی مراجعه کنید. از این رو لازم است مدارکی نظیر ویزای کشور مورد نظر (اگر سفر به آن‌ها نیاز به اخذ ویزا دارد)، ارائه اصل گذرنامه جمهوری اسلامی ایران، اصل رسید واریز وجه عوارض خروج از کشور و بلیط مهر شده توسط آژانس مسافرتی را ارائه دهید تا بتوانید ارز دولتی را دریافت کنید. توجه داشته باشید که بانک بعد از دریافت معادل ریالی ارز درخواست شده به ازای پرداخت ارز به متقاضی، رسید آن را تحویل می‌دهد که این رسید با درج نام و نام خانوادگی متقاضی، مبلغ، مهر و امضای شعبه و کد ملی به متقاضی تحویل داده می‌شود. پس از آن شعبه بانک اقدام کننده مستقر در خروجی فرودگاه به ازای دریافت رسید از مسافر نسبت به پرداخت ارز اقدامات لازم را انجام می‌دهد.


هنگام سفر به سریلانکا تبدیل ارز در ایران به صرفه‌تر است یا کشور سریلانکا؟


از آن‌جایی که ارزش پولی سریلانکا با ایران متفاوت می‌باشد، بهتر است دلار را در ایران خریداری کنید و تبادل ارز دلار به روپیه سریلانکایی را در کشور سریلانکا انجام دهید. البته طبق تجربه‌های بدست آمده بهتر است هنگام ورود مقدار کمی روپیه سریلانکایی برای پرداخت هزینه‌های کوچک به همراه داشته باشید. به علاوه با خرید دلار با توجه به بین‌المللی بودن ارز اگر در سفر به سریلانکا تمام پول خود را خرج نکرده باشید، می‌توانید در سفر بعدی نیز آن را مورد استفاده قرار دهید. با همراه داشتن مقدار کمی از ارز کشور سریلانکا دیگر به محض ورود به فرودگاه درگیر تبدیل ارز به خاطر هزینه‌های جانبی نیز نخواهید شد. از این رو تبدیل دلار به روپیه سریلانکایی در کشور سریلانکا بسیار مقرون به صرفه‌تر از ایران می‌باشد.

برای سفر به سریلانکا باید چقدر پول داشته باشیم؟


برای سفر به سریلانکا باید چقدر پول داشته باشیم؟


سریلانکا جزو آن دسته از کشورهایی است که شما می‌توانید هم با بودجه زیاد و هم با بودجه کم به آن‌جا سفر کنید و در هر دو صورت یک تجربه شگفت‌انگیز از سفرتان به سریلانکا به دست آورید. از این رو شما می‌توانید به راحتی تور ارزان قیمت سریلانکا را رزرو کنید و با حداقل‌ترین هزینه ممکن راهی سفر به کشور سریلانکا شوید. بدین شکل دیگر نیازی نیست نگران بخش‌بندی هزینه خود برای رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما و... شوید. اما توجه داشته باشید که هزینه تفریح در کشور سریلانکا کمی بالا می‌باشد و به طور میانگین برای بازدید از هر کدام از اماکن دیدنی باید بین 40 تا 50 دلار پرداخت کنید. البته تفریحات ارزان و تفریحات رایگان نیز در این کشور وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها به طور قابل توجهی هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید. در ادامه بخشی از جزئیات هزینه‌های سفر به سریلانکا را برایتان شرح خواهیم داد.


هزینه رزرو هتل‌های سریلانکا


همان‌طور که گفته شد شما می‌توانید با رزرو تور سریلانکا در یک هتل ارزان قیمت سریلانکا اقامت داشته باشید. اما اگر بخواهیم به صورت مجزا درباره‌ی رزرو هتل در سریلانکا صحبت کنیم، لازم است بدانید که شما به ازای هر شب اقامت در یک هتل ارزان قیمت سریلانکا مثلا هتل 3 ستاره حداقل باید بین 20 تا 40 دلار پرداخت کنید. اما اگر بخواهید در یک هتل لوکس و گران قیمت سریلانکا اقامت داشته باشید باید بیش از 90 دلار برای اقامت یک شب در هتل در نظر بگیرید که البته امکانات تفریحی و رفاهی چنین هتل‌هایی به هیچ ‌وجه با هتل‌های ارزان قیمت سریلانکا قابل مقایسه نیست. هم‌چنین لازم است بدانید که در تور سریلانکا یک سری مهمان‌ خانه‌ها وجود دارند که حتی با پرداخت 10 تا 15 دلار نیز می‌توانید در آن‌جا اقامت داشته باشید.

هزینه رزرو هتل‌های سریلانکا


هزینه خورد و خوراک در سریلانکا


غذاهای سریلانکا بسیار لذیذ و خوشمزه هستند. به صورت میانگین می‌توان گفت که شما با پرداخت 3 تا 5 دلار می‌توانید یک ناهار معمولی سرو کنید. البته رستوران‌های بسیار مجلل‌تر وگران‌تری در سریلانکا وجود دارند که ممکن است خوردن یک ناهار معمولی در آن‌جا برایتان 20 دلار هزینه در بر داشته باشد. از این رو توصیه می‌کنیم که برای غذا خوردن به دنبال رستوران‌های محلی یا رستوران‌های ارزان قیمت سریلانکا باشید و تا حد ممکن از رفتن به رستوران‌های توریستی خودداری کنید تا بتوانید در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید.

هزینه خورد و خوراک در سریلانکا


هزینه تردد در سریلانکا


اگر شما بخواهید که یک تاکسی دربست دراختیار داشته باشید، باید روزانه حدود 50 دلار به راننده پرداخت کنید تا تمام وقت در اختیار شما باشد. بدیهی است که چنین کاری برای سفری مقرون به صرفه مناسب نیست و به هیچ عنوان این روش برای گشت و گذار در سریلانکا پیشنهاد نمی‌شود. از این رو توصیه می‌کنیم اگر قصد تردد بین شهری در سریلانکا دارید، از اتوبوس یا قطار استفاده کنید تا بتوانید تنها با پرداخت 1 و نیم تا 4 دلار به مقصد مورد نظر خود برسید. به علاوه توصیه می‌کنیم اگر خواستید برای تردد بین شهری تاکسی بگیرید از اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین نظیر پیک می (PickMe) یا اوبر (Uber) استفاده کنید تا سفری مقرون به صرفه داشته باشید. شما نیز با استفاده از اپلیکیشن‌های آنلاین تاکسی می‌توانید با کمتر از 3/0 دلار مسیرهای بین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا را طی کنید.


سخن پایانی


در این مقاله از کایت ما به بررسی واحد پول سریلانکا، ارزش واحد پولی سریلانکا، تبدیل ارز، هزینه‌های سفر به سریلانکا و... پرداختیم. کشور سریلانکا جزو کشورهای توریستی جهان می‌باشد که بدون شک شما نیز می‌توانید با بررسی مطالب بالا و برنامه‌ریزی دقیق سفری کم هزینه و بی‌نقص به سریلانکا داشته باشید. در صورتی که قصد سفر به سریلانکا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با شماره 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را برای سفر به این جزیره زیبا و شگفت‌انگیز راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید