ویزای ایران تا اطلاع ثانوی برای تمامی کشورها لغو شد!
زهرا نیرومند 1399/04/19 1751 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



همان‌طور که می‌دانید ویروس کووید 19 از دسامبر سال گذشته و درست قبل از شروع سال نو میلادی، وارد کشور چین شد و ضرر و زیان بسیاری را به بخش‌های مختلف این کشور وارد کرد. 2 ماه بعد، در حالی که چین تمام توان خود را برای مقابله با این ویروس به کار گرفته بود، کووید 19 وارد ایران شد. این ویروس همه‌گیر، به سرعت در شهرهای مختلف ایران گسترش یافت و تعداد بسیاری از هم‌وطنانمان را درگیر کرد و حتی جان برخی از آنان را گرفت. در این شرایط، کشورهای همسایه مرزهای خود را به روی ایران بستند و تمامی پروازها به سایر نقاط جهان لغو گردید. البته این محدودیت تنها به لغو پروازها ختم نشد، بلکه بر روی دریافت ویزای هم‌وطنانمان نیز تاثیر گذاشته و باعث به تعویق انداختن آن شد. در واقع باید بگوییم ویزای ایران تا اطلاع ثانوی برای تمامی کشورها لغو شد و امکان صدور آن وجود ندارد.

تاثیر کرونا ویروس بر لغو وقت سفارت

اگر تا کنون برای دریافت ویزای کشوری اقدام کرده باشید، حتما می‌دانید که پس از ارسال درخواست ویزا، باید وقت سفارت بگیرید و مدارک خود را تحویل دهید. کرونا ویروس درست زمانی وارد ایران شد که بسیاری از هم‌وطنان عزیزمان به قصد سفر در نوروز 99  وقت سفارت گرفته بودند که متاسفانه سفارت‌خانه‌ها تعطیل و وقت مصاحبه با گردشگران نیز لغو گردید. سفارت اتریش، ایتالیا، آلمان، لهستان، دانمارک، فرانسه و هلند، از جمله کشورهایی بودند که در همان روزهای اولیه موضع خود را اعلام داشته و فعالیت‌های خود را  در ایران محدود نمودند یا کلا به حالت تعلیق درآوردند. 

البته این مورد تنها محدود به گردشگران نبود، بلکه بسیاری از افرادی که به قصد تجارت، تحصیل، کار یا حتی مهاجرت، از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده و وقت سفارت گرفته بودند، درگیر این موضوع شدند. در این شرایط اغلب سفارت‌خانه‌ها به صورت موقت وقت سفارت را لغو کرده یا به زمان دیگری موکول کردند.

لغو ویزا ایران

وضعیت ویزای ایرانیان با وجود کرونا ویروس

همان‌طور که گفتیم، برخی از سفارت‌خانه‌ها در ایران پس از شیوع کرونا ویروس فعالیت‌های خود را محدود کردند. از این رو، هم‌وطنانمان در حال حاضر قادر به دریافت ویزای بسیاری از کشورها مانند ویزای آمریکا، کانادا، انگلیس، ویزای شینگن یا حتی برخی از کشورهای آسیایی نخواهند بود.  البته این مسئله کاملا موقتی است و به این معنی نیست که ایرانیان دیگر نمی‌توانند ویزای این کشورها را دریافت نمایند. افرادی که پاسپورت و مدارک خود را تحویل سفارت داده و تا امروز خبری از نتیجه صدور ویزا دریافت نکرده‌اند نیز نگران نباشند. طولانی شدن زمان پاسخ به معنای ریجکت شدن ویزا نیست،  بلکه تنها به دلیل سختگیری زیاد برخی از سفارت‌خانه‌ها زمان پیگیری پرونده‌ها برای مدتی به تعویق افتاده است.

افرادی که موفق به دریافت ویزا شده بودند اما با ورود کرونا ویروس فرصت سفر پیدا نکردند، پس از باز شدن سفارت باید مجددا درخواست خود را ارائه دهند. بر اساس اطلاعیه کشورهای عضو شینگن، امکان تمدید ویزا وجود ندارد و متقاضیان پس از باز شدن سفارت باید برای دریافت ویزای مجدد اقدام نمایند.

لغو ویزا ایران

تازه‌ترین اخبار در مورد صدور ویزا

در راستای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، برخی از کشورها اطلاعیه‌هایی را مبنی بر زمان شروع روند پیگیری ویزا و از سرگیری پروازها صادر نمودند. بر این اساس، اتحادیه اروپا در اطلاعیه‌ای عنوان داشت در حال حاضر تنها افرادی می‌توانند وارد کشورهای عضو اتحادیه شوند که شهروند اروپا بوده یا اقامت بلندمدت دارند. در غیر این صورت حتی اگر ویزای شینگن نیز داشته باشند، اجازه ورود به کشورهای منطقه را نخواهند داشت. سفارت آلمان نیز تمامی فعالیت‌های این سفارت و خدمات ویزا را تا تاریخ 15 تیرماه به حالت تعلیق درآورده و اعلام داشت پس از این تاریخ رسیدگی به پرونده‌ها را به صورت محدود از سر خواهد گرفت. 

 در حال حاضر کشور کانادا در ایران سفارت‌خانه ندارد و تمامی کارهای ویزا از طریق کشورهای واسط انجام می‌شود. با توجه به این‌که امکان سفر به کشورهای واسط مانند ترکیه، ارمنستان یا دبی، برای انگشت‌نگاری وجود ندارد، سازمان مهاجرت کانادا در همان ابتدای ورود کرونا ویروس، فرصت انگشت‌نگاری را برای متقاضیان درخواست ویزا،  از 30 روز به 90 روز افزایش داد. بر اساس آخرین اخبار دفاتر باکو، دبی، ابوظبی، اربیل و ترکیه در حال حاضر بازگشایی شده است، اما امکان سفر همچنان وجود ندارد.

محدودیت سفر برای دارندگان ویزا

پس از چند ماه قرنطینه و بسته بودن مرزها، در حال حاضر برخی از کشورها پروازهای خود را از سر گرفته و به مسافران اجازه ورود و خروج از کشور را می‌دهند. البته سخت‌گیری همچنان ادامه دارد. تعدادی از کشورها تنها به شهروندان یا دارندگان اقامت دائم اجازه وجود به کشور را می‌دهند و از ورود افرادی که سفرهای غیر ضروری دارند، جلوگیری می‌کنند. بنابراین، حتی اگر ویزای کشوری را در اختیار دارید، قبل از برنامه‌ریزی برای سفر و تهیه بلیط باید قوانین ورود و خروج کشور مقصد را در زمان کرونا ویروس مورد بررسی قرار دهید تا دچار مشکل نشوید.

لغو ویزا ایران

در نهایت باید بگوییم، در حال حاضر ویزای ایران تا اطلاع ثانوی برای تمامی کشورها لغو شده و امکان درخواست جدید و تشکیل پرونده وجود ندارد. به نظر می‌رسد این وضعیت تا زمان از بین رفتن ویروس کرونا و عادی شدن شرایط به همین صورت ادامه خواهد داشت. تا به امروز، سفارت‌ها هیچ زمانی برای بازگشایی دفاتر و از سرگیری روند بررسی پرونده‌ها اعلام نکرده‌اند. برای اطلاعات از آخرین اخبار مربوط به شروع‌ به کار سفارت‌ها می‌توانید به آدرس وب‌سایت سفارت کشور مربوطه مراجعه نمایید. علاوه بر این، کارشناسان کایت نیز همراه پیگیر اخبار سفارت‌ها بوده و پاسخگوی سوالات شما در این زمینه خواهند بود. برای ارتباط با کارشناسان کایت از طریق شماره  75097700-021 با آن‌ها در تماس باشید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید